Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Bananen skrev:

Du skal jo ikke bikke hodet bakover når du drikker kaffe!

Få henvisning til fysio?

Jo, når jeg drikker iskaffe fra boks så. Må bikke littegrann hvertfall :P Men jeg klarer bare se rett framfor meg. Fysio ja. Har fått henvisning, har bare ikke bestilt time ennå. Ringer nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

2 minutter siden, Wednesday skrev:

Jo, når jeg drikker iskaffe fra boks så. Må bikke littegrann hvertfall :P Men jeg klarer bare se rett framfor meg. Fysio ja. Har fått henvisning, har bare ikke bestilt time ennå. Ringer nå jeg...

Aaah, iskaffe, ja! Jeg drikker en caffe americano nå (var på tilbud og alt!), og i den følger det med sugerør. :lol: Ja, lurt. Fysio kan gjøre magiske ting, altså!

1 minutt siden, Polfarer skrev:


Finn boka som PDF emoji14.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Hmm, det er en norsk bok ... hvor finner jeg sånt? :lol: *noob*

Edit: ebok.no! Eller er det noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jammen, den følelsen når man tror man har gjort et glupt trekk, og så er man sjakkmatt to sekunder senere. Om og om igjen, i ekteskap etter ekteskap! 

:lol: Litt slakk læringskurve skjønner jeg :lol: 

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

Edit: Fant og fant ut at jeg ikke er så veldig inni dette med KG, og trodde det var ment som Kompetanse Gruppe forkortning :lol: 

:lol: 

Tror jeg at jeg er ferdig med mine deler av planprogrammet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Aaah, iskaffe, ja! Jeg drikker en caffe americano nå (var på tilbud og alt!), og i den følger det med sugerør. :lol: Ja, lurt. Fysio kan gjøre magiske ting, altså!

Oh, kaffe på tilbud, min favoritt-ting :lol: Hvor? ja, fysio er genialt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en morgen. Våknet av et kjempebrak, det var fugleburet som gikk i gulvet. Den ene fuglen fløy ut i stua og den andre forble på soverommet. Tok meg en TIME å få tak i den som fløy i stua, den hadde ingen planer om å komme seg inn igjen! Nå har jeg tørket opp vannet, sparer sand og frø til etterpå for dèt har jeg ikke krefter til nå. Våknet opp med skikkelig migrene i tillegg. 
Bikkjene har vært skikkelig plagsomme og bjeffet på alt, og jeg kjenner lunta mi er svææært kort i dag gitt :lol:

Sove litt, håper migrena blir litt bedre da. Og nå gidder jeg ikke svare hvis jeg får en telefon en gang :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg straks ferdig med å jobbe for i dag. Kjekt med hjemmekontor når formen ikke tilsier å dra på jobb (mage som krangler), og jeg uansett bare hadde noen timers arbeid å gjøre unna.

Hundene er forøvrig strålende fornøyd med ommøbleringa vi gjorde i går. De har nemlig fått tilbake det beste utsiktsvinduet sitt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Heldige begge to! :ahappy:

Har lurt på å bestille dekken til Lykke men er litt usikker på størrelsene. 

Prøvd både det tynneste ulldekkenet og softshelldekkenet på Pigg M/L er akkurat passe. Så skal ta med meg målebånd og se om han kanskje skal ha large i ambassadørdekkenet, så det går godt nedover rumpa i bilen. Pigg er btw 53 i ryggen - Lykke er vel ganske liten så hun klarer seg sikkert med M eller M/L...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranglemage her også, andre dag på rad. Det er stålis ute også så jeg gruer meg til tur, Uno har fått en kort tisserunde og er ikke enig med meg i at det er nok. Vi har lekt og herja litt inne mellom dobesøka mine, men må hele tiden passe på at vi ikke bråker for mye. For på andre siden av stueveggen ligger gubben og sover etter nattskift. Uno får bare vente til gubben står opp, jeg tør ikke gå langtur nå før magen min roer seg...

Pelsstell var det, det er stille nok. Om man ser bort fra alle "stå stille", "stå stille for pokker" og "ikke tygg på børsten" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått litt skikkelig smertestillende av mamma, siden det jeg hadde ikke funka. Og har ringt fysioterapeut! Ventetid da... Så rekker sikkert å bli bra og så dårlig igjen noen ganger før jeg får time :aww: Skulle ha støvsugd... Det utgår... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg og lurer på om jeg skal stikke og kjøpe maling. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg gidder å dra ut i været som er nå, det blåser og er grått. Skikkelig kjipt vær, med andre ord... Men på en annen side, perfekt vær for å være inne og male kommode? :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig dag på jobb, så etter fjøsbesøk ble det tur i skogen med Fetter. Bestemte meg for å plukke ned gamle sporsløyfer på veien(populært treningsområde), og det ble 21 stk... 

Traff et hundespann i skogen, og var meget godt fornøyd da Fetter kom som en kule på innkalling istedenfor å løpe bort til spannet. Flink bisk! :) Det kom så stille gjennom skogen at Fetter oppdaget det før meg. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krise i kangieleieren :(

Muttern og Lunni var på tur i går. Mens muttern gikk framover, fant hormonelle Luna ut at noe måtte luktes på. Mamma la ikke merke til det, så mens mamma gikk i framovervektor, gikk Luna i bakovervektor. Luna smatt dermed ut av halsbåndet. Det hører til historien at Luna ikke får være løs per dags dato, fordi vi er så redde for beinet hennes (og hun er så ****** ukontrollert når hun er løs) og at hun i sine yngre dager fikk løpe mye løs - bl.a pleide hun å få løpe hjem til kveldsmaten sin i forveien...Når hun kom seg løs på akkurat samme sted som jeg pleide å si "må gå å finn kveldsmaten din!" så fikk vel gamla en slags hjernekortslutning og så for seg at noen hadde sagt det samme. Så hun tok seg to "valperaptus-runder" rundt mamma, før hun børna hjem. Det er snakk om... max 70 meter. Men selvfølgelig var det nok, og nå hopper det kjæreste jeg har i livet og hjertet mitt rundt på tre bein. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg er i Tyskland og er ikke på veg til Norge før om 1 uke. Luna blir 9 år om 3 måneder, og har vært operert to ganger i sitt liv allerede.

Å dra til veterinær er veldig vanskelig fordi vi ikke får henne inn i bil når hun hopper på tre bein. Hun legger ikke vekt på det dårlige beinet i det hele tatt, men hun viser ikke tegn til smerte når man tar på beinet / når hun ligger i ro. Hun sov gjennom hele natta. På den andre siden spør jeg meg også hva en veterinær kan gjøre - det er uaktuelt å dope henne ned, for noe operasjon gjør vi ikke. Man må vel bare vente noen dager, ikke sant? Og tenke at hun har strukket en muskel som gjør at hun ikke klarer å legge så mye press på beinet? Hun får en hel tabelett smertestillende/betennelsesdempende om dagen. Gamla kan både jogge i godt tempo ved siden av meg (i bånd, i kontrollerte former) og gå i ulendt terreng, hun leker med meg, hun går i trapper, hun er svært robust. Så jeg forstår ikke helt hvorfor 70 meter sprint skulle gjøre henne så dårlig. Men det viser bare hvor viktig det er å kontrollere aktiviteten til disse toillhundene som går rape gal selv i en alder av nesten 9 år. Gamle kropper er ikke laget for valperaptus :P:( Selvfølgelig forsøker jeg i det lengste å holde meg rolig, være en avbalansert hundeeier som ikke krisemaksimerer. Man må bare tenke at noen dagers ro gjør susen. Men innerst inne i hjertet mitt har jeg både rennarævv, spyr som en gris, og biter tenner - alt av nervøsitet for hva som kan ha skjedd. 

#confessions of a dog owner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Krise i kangieleieren :(

Muttern og Lunni var på tur i går. Mens muttern gikk framover, fant hormonelle Luna ut at noe måtte luktes på. Mamma la ikke merke til det, så mens mamma gikk i framovervektor, gikk Luna i bakovervektor. Luna smatt dermed ut av halsbåndet. Det hører til historien at Luna ikke får være løs per dags dato, fordi vi er så redde for beinet hennes (og hun er så ****** ukontrollert når hun er løs) og at hun i sine yngre dager fikk løpe mye løs - bl.a pleide hun å få løpe hjem til kveldsmaten sin i forveien...Når hun kom seg løs på akkurat samme sted som jeg pleide å si "må gå å finn kveldsmaten din!" så fikk vel gamla en slags hjernekortslutning og så for seg at noen hadde sagt det samme. Så hun tok seg to "valperaptus-runder" rundt mamma, før hun børna hjem. Det er snakk om... max 70 meter. Men selvfølgelig var det nok, og nå hopper det kjæreste jeg har i livet og hjertet mitt rundt på tre bein. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg er i Tyskland og er ikke på veg til Norge før om 1 uke. Luna blir 9 år om 3 måneder, og har vært operert to ganger i sitt liv allerede.

Å dra til veterinær er veldig vanskelig fordi vi ikke får henne inn i bil når hun hopper på tre bein. Hun legger ikke vekt på det dårlige beinet i det hele tatt, men hun viser ikke tegn til smerte når man tar på beinet / når hun ligger i ro. Hun sov gjennom hele natta. På den andre siden spør jeg meg også hva en veterinær kan gjøre - det er uaktuelt å dope henne ned, for noe operasjon gjør vi ikke. Man må vel bare vente noen dager, ikke sant? Og tenke at hun har strukket en muskel som gjør at hun ikke klarer å legge så mye press på beinet? Hun får en hel tabelett smertestillende/betennelsesdempende om dagen. Gamla kan både jogge i godt tempo ved siden av meg (i bånd, i kontrollerte former) og gå i ulendt terreng, hun leker med meg, hun går i trapper, hun er svært robust. Så jeg forstår ikke helt hvorfor 70 meter sprint skulle gjøre henne så dårlig. Men det viser bare hvor viktig det er å kontrollere aktiviteten til disse toillhundene som går rape gal selv i en alder av nesten 9 år. Gamle kropper er ikke laget for valperaptus :P:( Selvfølgelig forsøker jeg i det lengste å holde meg rolig, være en avbalansert hundeeier som ikke krisemaksimerer. Man må bare tenke at noen dagers ro gjør susen. Men innerst inne i hjertet mitt har jeg både rennarævv, spyr som en gris, og biter tenner - alt av nervøsitet for hva som kan ha skjedd. 

#confessions of a dog owner.

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Krise i kangieleieren :(

Muttern og Lunni var på tur i går. Mens muttern gikk framover, fant hormonelle Luna ut at noe måtte luktes på. Mamma la ikke merke til det, så mens mamma gikk i framovervektor, gikk Luna i bakovervektor. Luna smatt dermed ut av halsbåndet. Det hører til historien at Luna ikke får være løs per dags dato, fordi vi er så redde for beinet hennes (og hun er så ****** ukontrollert når hun er løs) og at hun i sine yngre dager fikk løpe mye løs - bl.a pleide hun å få løpe hjem til kveldsmaten sin i forveien...Når hun kom seg løs på akkurat samme sted som jeg pleide å si "må gå å finn kveldsmaten din!" så fikk vel gamla en slags hjernekortslutning og så for seg at noen hadde sagt det samme. Så hun tok seg to "valperaptus-runder" rundt mamma, før hun børna hjem. Det er snakk om... max 70 meter. Men selvfølgelig var det nok, og nå hopper det kjæreste jeg har i livet og hjertet mitt rundt på tre bein. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for jeg er i Tyskland og er ikke på veg til Norge før om 1 uke. Luna blir 9 år om 3 måneder, og har vært operert to ganger i sitt liv allerede.

Å dra til veterinær er veldig vanskelig fordi vi ikke får henne inn i bil når hun hopper på tre bein. Hun legger ikke vekt på det dårlige beinet i det hele tatt, men hun viser ikke tegn til smerte når man tar på beinet / når hun ligger i ro. Hun sov gjennom hele natta. På den andre siden spør jeg meg også hva en veterinær kan gjøre - det er uaktuelt å dope henne ned, for noe operasjon gjør vi ikke. Man må vel bare vente noen dager, ikke sant? Og tenke at hun har strukket en muskel som gjør at hun ikke klarer å legge så mye press på beinet? Hun får en hel tabelett smertestillende/betennelsesdempende om dagen. Gamla kan både jogge i godt tempo ved siden av meg (i bånd, i kontrollerte former) og gå i ulendt terreng, hun leker med meg, hun går i trapper, hun er svært robust. Så jeg forstår ikke helt hvorfor 70 meter sprint skulle gjøre henne så dårlig. Men det viser bare hvor viktig det er å kontrollere aktiviteten til disse toillhundene som går rape gal selv i en alder av nesten 9 år. Gamle kropper er ikke laget for valperaptus :P:( Selvfølgelig forsøker jeg i det lengste å holde meg rolig, være en avbalansert hundeeier som ikke krisemaksimerer. Man må bare tenke at noen dagers ro gjør susen. Men innerst inne i hjertet mitt har jeg både rennarævv, spyr som en gris, og biter tenner - alt av nervøsitet for hva som kan ha skjedd. 

#confessions of a dog owner.

Siden klem sjeldent funker på krisemaksimering, så dropper jeg det. Men du; pust! Ring dyrlegen og få litt smertestillende, og så gir dere gamla ro i noen dager. Og så ser dere an. 

Når du da kommer til Norge, så kan dere være to som løfter bikkja inn i bilen og får en sjekk hos dyrlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem, @Kangerlussuaq :hug:Ikke noe godt å sitte langt unna og være bekymret! 
Og la det gå litt tid. Det kan være en strekk eller noe siden det kom etter skikkelig valperaptus og nesten 100 meter sprint. Ring veterinær og se det an litt :)  

Nå skal jeg veldig snart ut og gå tur. 
Det er skikkelig høljregn her, og det blåser. Så da har jeg tenkt meg ut i skogen. Er jeg heldig får jeg ha hele skogen for meg selv så kan energibomba Sjef endelig få løpe masse energi av seg :) 
Har nesten ikke vært i skogen etter båndtvangen ble opphevet. Det er så mye rare folk man møter på med løse hunder. Totalt uten kontroll, og som oftest kommer de flyvende mot meg. 

Og det er jo siste sjanse til å bli skikkelig møkkete før han skal bade igjen og kun gå på rene plasser. Og den torturen skal fortsette helt til lørdag ettermiddag. Daaaakar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kokospaniel skrev:

Målene stemmer ganske godt. Jeg har en mistanke om at det jeg har ikke er egna til valpen når han blir stor, tror det går litt for langt bak under magen (Spysmil)

 

3 timer siden, Turb skrev:

Prøvd både det tynneste ulldekkenet og softshelldekkenet på Pigg M/L er akkurat passe. Så skal ta med meg målebånd og se om han kanskje skal ha large i ambassadørdekkenet, så det går godt nedover rumpa i bilen. Pigg er btw 53 i ryggen - Lykke er vel ganske liten så hun klarer seg sikkert med M eller M/L...

Takk for innspill begge to! jeg står mellom Helsitar sitt ulldekken og canelana. Har kontaktet begge med div spørsmål, men jeg fikk ikke svar fra canelana om det kunne byttes dersom det ikke passer så jeg er litt i stuss. Lykke har lagt seg ut betraktelig i det siste for de tre dekkene som passet i fjor er nå for liten. 2 stk vinterdekken i str 50 og bot i 46. Også vil jo jeg ha et som dekker lår og rumpe godt mtp å holde muskulaturen varm mellom treningsøkter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mokken skrev:

 men jeg fikk ikke svar fra canelana om det kunne byttes dersom det ikke passer så jeg er litt i stuss. 

Dette står på siden dem:
 

Sitat

Det ligger returskjema i pakken du mottar med informasjon om hvordan du går fram dersom du ønsker å returnere et produkt. Hvis du ikke har returskjema; ta kontakt med oss på telefon 90 75 46 58 (Ingrid) eller 90 82 45 10 (Thorbjørn), eller du kan sende epost til ingrid@canelana.no. Forutsetning for retur, er at varen er kjøpt hos oss. En beskrivelse av årsaken til returen må sendes med varen. Bytte størrelse: Du sender inn ubrukt vare, vi sender ønsket størrelse fraktfritt til deg. (Hvis du skal ha en større størrelse som koster mer, må du betale mellomlegget. Motsatt – du ønsker en mindre størrelse som koster mindre – vi overfører mellomlegget til deg). Generelt: dersom returen ikke skyldes fabrikasjonsfeil, må varen være ubrukt. Dersom returen gjelder angrerett, ber vi deg lese avsnittet som omhandler dette.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...