Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

12 minutter siden, laikamor skrev:

Det er der jeg er litt redd, for det er jo et ganske stort ansvar man får. Man må klare å ta bildene med riktige innstillinger osv, men man må også klare å avgjøre om de er gode nok til å sendes avgårde osv. Og alt går jo ikke alltid etter boka, og i sånne situasjoner så har jo ikke jeg noe erfaringer enda. Men jeg tenker jeg kan søke uansett kanskje, så får jeg ta det derfra... Jeg får jo mer erfaringer etter praksisperiodene også, og lærer nok mye der! Burde kanskje vente til den praksisen er gjennomført før jeg skriver CV og søker.

Det er jo bare å søke, må bare være forberedt på hva som venter. Du lærer helt sikkert mye.

 

Vafler og fruer :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg løser alle dine problemer :lol: (skal starte en 800 nummer tjeneste jeg)

Nice!

7 timer siden, Siri skrev:

Lukrativt :D 

Er ikke 800-numre gratis? Og forsøker du å anty at hun ville tjent mye penger på meg fordi jeg er dårlig praktisk anlagt?

5 timer siden, AnkiogBonita skrev:

Noen som er bevandret i kjøkkenventilatorverdenen? Har vasket den, og lagt den filterdelen i zalovann som mange har foreslått skulle være underverker. Har også funnet nevnte ventilatoren på nett og der sto det at det skulle være enkelt å rengjøre den.

MEN; Når jeg da skulle ta opp hetten med fettfilter så hadde en del av det midterste filter løsnet seg opp :no: og jeg finner ikke ut hvor jeg kan få kjøpt nytt slikt filter. Noen som veit? Flexit er merket på den greia.

Den kostet en femtilapp eller så, da jeg kjøpte i fjor. Den ble vasket, og det var trolig første gang på veldig lenge, for fettet var det eneste som holdt den sammen, så den gikk i oppløsning i varmtvannet i kummen. Ups... Elkjøp hadde da, og selv om ventilatoren var hønngammal, så trengte jeg ikke å klippe noe til, den smatt rett på plass. Det var så jeg tenkte jeg kjøper ny neste gang også,i stedet for å vaske den ekle saken :D 

4 timer siden, Vims skrev:

...har jeg nettopp vært på jobbintervju for min første ordentlige jobb. Tror det gikk bra, vi hadde mye å diskutere og snakke om, og vi kom inn på nesten alt jeg hadde tenkt på forhånd. Håper de synes det samme som meg! Det står visst mellom meg og én annen, som intervjues nå, så dere må gjerne krysse litt fingre for meg. :P Er skikkelig lei av å være fattig arbeidsledig.

Tvitvi!

6 timer siden, Kokospaniel skrev:

IMG_1324.JPG Ola hilser sonen

Hello good-looking!

55 minutter siden, SaraS skrev:

 

Mor vet ikke dovettreglene :sleep:

thumb1115033269.jpg

Og da må kverulanten i meg lure på hvor det er meningen at jeg skal spy...

7 minutter siden, laikamor skrev:

Det er der jeg er litt redd, for det er jo et ganske stort ansvar man får. Man må klare å ta bildene med riktige innstillinger osv, men man må også klare å avgjøre om de er gode nok til å sendes avgårde osv. Og alt går jo ikke alltid etter boka, og i sånne situasjoner så har jo ikke jeg noe erfaringer enda. Men jeg tenker jeg kan søke uansett kanskje, så får jeg ta det derfra... Jeg får jo mer erfaringer etter praksisperiodene også, og lærer nok mye der! Burde kanskje vente til den praksisen er gjennomført før jeg skriver CV og søker.

Om det er pågang på jobbene, så ville jeg ha søkt nå, men sagt at du har så og så mye praksis foran deg i neste semester, som vil gi deg en forventet kompetanse på sånn og slik, og at du kan sende oppdatert søknad/CV når det blir aktuelt/er endringer.

Jeg har signert kontrakt for praksisplass, og begynner onsdag til uka, noe jeg gleder meg vilt til - jeg tror det blir knallbra! I morgen skal medlemsbladet jeg tar designet på denne gangen leveres til trykk, og når det er gjort er jeg ferdig med tillitsverv for en stund, må bare avslutte et par løse tråder og få avlevert utstyr og shit som står her. Torsdag skal hundene få massasje og jeg skal få frisørtime, fredag skal vi feire bursdagen til pappa, så er det D4A i helga, mandag skal jeg hvile, og tirsdag skal jeg rydde unna alt jeg tror Glam kan finne på å ha moro med mens han er hjemme alene med Foenix mens jeg er på jobb. Han har det med å finne ting jeg trodde lå trygt, og lage seg moro med det. Konfettimakeri, det er hans greie. Fjompen <3 

Nå må jeg bare finne ut hva jeg kan lage og ha med meg på julebordet vi har i bernerringen på søndag - noe som er enkelt å lage når jeg egentlig ikke er hjemme framover, og helst ikke koster for mye. Det er så jeg lurer på å kjøpe to store poser med klementiner - er det gjerrig og kjipt, når andre kommer med ribbe, eller hjemmelaget potetsalat, eller kake?

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SFX skrev:

Er ikke 800-numre gratis? Og forsøker du å anty at hun ville tjent mye penger på meg fordi jeg er dårlig praktisk anlagt?

Neeeeeeeida, åff cårs nåtttt :whistle:              :lol: 

Sitat

Jeg har signert kontrakt for praksisplass, og begynner onsdag til uka, noe jeg gleder meg vilt til - jeg tror det blir knallbra!

Weee, så spennende!!! Hva, hvor ??? 

Nå er Willy klar til å gå i ringen... bare synd han ikke skal det før på lørdag... innen da er han flokete igjen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SFX skrev:

Nice!

Er ikke 800-numre gratis? Og forsøker du å anty at hun ville tjent mye penger på meg fordi jeg er dårlig praktisk anlagt?

Den kostet en femtilapp eller så, da jeg kjøpte i fjor. Den ble vasket, og det var trolig første gang på veldig lenge, for fettet var det eneste som holdt den sammen, så den gikk i oppløsning i varmtvannet i kummen. Ups... Elkjøp hadde da, og selv om ventilatoren var hønngammal, så trengte jeg ikke å klippe noe til, den smatt rett på plass. Det var så jeg tenkte jeg kjøper ny neste gang også,i stedet for å vaske den ekle saken :D 

Tvitvi!

Hello good-looking!

Og da må kverulanten i meg lure på hvor det er meningen at jeg skal spy...

Om det er pågang på jobbene, så ville jeg ha søkt nå, men sagt at du har så og så mye praksis foran deg i neste semester, som vil gi deg en forventet kompetanse på sånn og slik, og at du kan sende oppdatert søknad/CV når det blir aktuelt/er endringer.

Jeg har signert kontrakt for praksisplass, og begynner onsdag til uka, noe jeg gleder meg vilt til - jeg tror det blir knallbra! I morgen skal medlemsbladet jeg tar designet på denne gangen leveres til trykk, og når det er gjort er jeg ferdig med tillitsverv for en stund, må bare avslutte et par løse tråder og få avlevert utstyr og shit som står her. Torsdag skal hundene få massasje og jeg skal få frisørtime, fredag skal vi feire bursdagen til pappa, så er det D4A i helga, mandag skal jeg hvile, og tirsdag skal jeg rydde unna alt jeg tror Glam kan finne på å ha moro med mens han er hjemme alene med Foenix mens jeg er på jobb. Han har det med å finne ting jeg trodde lå trygt, og lage seg moro med det. Konfettimakeri, det er hans greie. Fjompen <3 

Nå må jeg bare finne ut hva jeg kan lage og ha med meg på julebordet vi har i bernerringen på søndag - noe som er enkelt å lage når jeg egentlig ikke er hjemme framover, og helst ikke koster for mye. Det er så jeg lurer på å kjøpe to store poser med klementiner - er det gjerrig og kjipt, når andre kommer med ribbe, eller hjemmelaget potetsalat, eller kake?

Gratulerer med praksisplass :) 

Syntes klementiner er helt innafor! Personlig så elsker jeg å spise en klementin eller to etter en tung middag :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Vikarer skal ha opplæring, men det fungerer ikke på samme måte som i praksis. Man må være istand til å ta tak og jobbe selvstendig, etter at opplæringen er unnagjort, og man må klare å utføre alle oppgavene på jobben. Vikarer får jo vanligvis litt slakke, men plutselig er det to vikarer på jobb. Da må man kunne fikse det.

Jeg tipper vi har ti vikarer for tiden, og de må klare seg mer eller mindre på egen hånd fordi alle har det så travelt. Dobbelt så mange elever som i fjor og lite ekstraressurser. Synes synd på de vikarene!

Edit: Jeg trodde Line snakket om lærervikarer. Finnes det andre slags vikarer også ja? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP-trening med verdens beste instruktør.
Jeg innser at jeg ikke har springerspaniel, men BC i forkledning :D
Oppdretter var også på treningen, og hun fikk klar tilbakemelding på at hun har "lurt" meg :Dda hun solgte meg angivelig springer spaniel.

Hun tok det fint - hun var enig i beskrivelsen :P mora til "BC"n min er nemlig likedan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, laikamor skrev:

Kikker på finn, og kom over en katt av rasen dwelf. Nakenkatt, men jeg måtte Google. Katt i dachsformat, jo.. Så ikke helt bra ut.

galwillie_112265586.jpg

Jeg er ingen fan av "munchkinised" raser. (De kalles munchkinised siden Munchkin var den første katterasen med "dachsbein")

Det er ganske mange av de, dessverre... men de fleste er IKKE fullgodt godkjent i noen form for stort katteregister som FIFe, TICA, CFA
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Jeg er ingen fan av "munchkinised" raser. (De kalles munchkinised siden Munchkin var den første katterasen med "dachsbein")

Det er ganske mange av de, dessverre... men de fleste er IKKE fullgodt godkjent i noen form for stort katteregister som FIFe, TICA, CFA
 

Når du sier det så tror jeg faktisk jeg har hørt om Munchkin før! Synes ikke det så noe bra ut.. Den katten jeg så var utenfor rasestandard da, for den hadde lange bein. Så jeg syntes jo den lignes en sphynx, derfor måtte jeg Google for å se forskjellen :P

Vet du om de har noen problemer eller sykdommer knyttet til denne kroppsformen? Ser for meg at de ikke blir like smidige som katter flest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laikamor skrev:

Når du sier det så tror jeg faktisk jeg har hørt om Munchkin før! Synes ikke det så noe bra ut.. Den katten jeg så var utenfor rasestandard da, for den hadde lange bein. Så jeg syntes jo den lignes en sphynx, derfor måtte jeg Google for å se forskjellen :P

Vet du om de har noen problemer eller sykdommer knyttet til denne kroppsformen? Ser for meg at de ikke blir like smidige som katter flest..

Ikke så veldig mye fysiske plager heldigvis. Munchkins (som er den rasen jeg har lest mest om) er ganske så mye fart, hopp og sprett i. De er kanskje litt tregere på flatmark enn sinne langbeinte slektninger, men de klarer fint å klatre og løpe. Ikke noen store problemer med forkalkninger i rygg, da ryggen til en katt er ganske annerledes enn en hunds (mye smidigere). Tror nok Munchkins er minst like atletiske som f.eks. en perser (som for meg er fy fy rase med tanke på det ultraflate ansiktet, superlange pelsen og korte kroppen). Du kan ikke pare to kortbeinter med hverandre da, for da blir kullene små antagelig pga at det er et letalt gen i dobbel dose (sånn sett ingen krise, for ingen kattunger med dobbelt gen blir jo født engang). Det var i alle fall teorien når jeg leste om de og redusert kullstørrelse som ble observert når man paret to med hverandre. 
Personlig synes jeg Scottish Fold er verre fra et helse ståsted, det finnes ikke et foldet individ som ikke har rimelig mye forkalkninger allerede i relativt ung alder. (Det gentet som folder ørene gir også forkalkninger i alle ledd).  Eller manx, som dersom man parer to stumpy får kattunger med ryggmargsbrokk, ikke så greit det heller. Så de må jo alltid bruke langhale mot kort eller stumpy hale, men tviler på at alle følger opp til enhver tid. Alle vil jo helst ha stumpy virker det som, og stumpy er jo en virvel unna "spise seg inn på ryggraden". 
Egentlig rart ingen har laget en "pedigree cats exposed" for det er mye mer jeg kunne bablet om :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gal! Pigg tømte analsekret i sofaen, heldigvis hadde jeg på fleecepledd og fikk dratt det av før det kom noe lukt på sofaen. Godt med tjukke fleecepledd. Nå har jeg sprayet på litt eddikvann og dratt over med en fuktig klut for sikkerhets skyld. 

Men jeg fatter ikke hvorfor han ikke kan ta seg tid til å tømme analkjertlene når han bæsjer på tur... :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Åhnæmmen hallo - du var da bare smellvakker :wub:  

 

Nå har jeg vært ute og hilst på kaniner og gakker og hester. Det gjorde godt for en urolig sjel å få snakket med alle sammen :wub:  En gjeng tilfredse kaniner som fores mer enn nok av Bonden, to gakker har vært ute og lufta seg i snøen i dag, de var lykkelige over å få gå inn igjen :lol: De går mye løs inni gamlefjøset nå da. Og hestene var fornøyde :wub:  Nå skal jeg kjenne litt på godfølelsen før vondtene tar overhånd :aww: Gått rundt fjøset, og så gått på betonggulv, det er hard kost for en gammel forslått skrott :aww: Man er ikke eldre enn man føler seg, jeg føler meg sånn en plass mellom 90 og 95 :lol: 

Eneste nedturen var at den nyyyyyyyyyyyyydelige svarte rexungen selvsagt var en gutt. Men det visste vi jo, ikke sant @Ganzie ? Jeg har ikke plass til flere hanner... 

Hurra for å endelig få hilse på kaniner, gakker og hester igjen:ahappy: Og ja, vi visste jo at den svarte var en hann, det er en naturlov, det der:aww::pinch:

8 minutter siden, Snøfrost skrev:

Ikke så veldig mye fysiske plager heldigvis. Munchkins (som er den rasen jeg har lest mest om) er ganske så mye fart, hopp og sprett i. De er kanskje litt tregere på flatmark enn sinne langbeinte slektninger, men de klarer fint å klatre og løpe. Ikke noen store problemer med forkalkninger i rygg, da ryggen til en katt er ganske annerledes enn en hunds (mye smidigere). Tror nok Munchkins er minst like atletiske som f.eks. en perser (som for meg er fy fy rase med tanke på det ultraflate ansiktet, superlange pelsen og korte kroppen). Du kan ikke pare to kortbeinter med hverandre da, for da blir kullene små antagelig pga at det er et letalt gen i dobbel dose (sånn sett ingen krise, for ingen kattunger med dobbelt gen blir jo født engang). Det var i alle fall teorien når jeg leste om de og redusert kullstørrelse som ble observert når man paret to med hverandre. 
Personlig synes jeg Scottish Fold er verre fra et helse ståsted, det finnes ikke et foldet individ som ikke har rimelig mye forkalkninger allerede i relativt ung alder. (Det gentet som folder ørene gir også forkalkninger i alle ledd).  Eller manx, som dersom man parer to stumpy får kattunger med ryggmargsbrokk, ikke så greit det heller. Så de må jo alltid bruke langhale mot kort eller stumpy hale, men tviler på at alle følger opp til enhver tid. Alle vil jo helst ha stumpy virker det som, og stumpy er jo en virvel unna "spise seg inn på ryggraden". 
Egentlig rart ingen har laget en "pedigree cats exposed" for det er mye mer jeg kunne bablet om :P

 

Helt enig, det er utrolig mye grums og rart i katteverdenen, men det snakker man ikke så høyt om. Synes absolutt det burde blitt tatt mer tak i, men for hvermansen så er det "bare en katt":no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snøfrost skrev:

Ikke så veldig mye fysiske plager heldigvis. Munchkins (som er den rasen jeg har lest mest om) er ganske så mye fart, hopp og sprett i. De er kanskje litt tregere på flatmark enn sinne langbeinte slektninger, men de klarer fint å klatre og løpe. Ikke noen store problemer med forkalkninger i rygg, da ryggen til en katt er ganske annerledes enn en hunds (mye smidigere). Tror nok Munchkins er minst like atletiske som f.eks. en perser (som for meg er fy fy rase med tanke på det ultraflate ansiktet, superlange pelsen og korte kroppen). Du kan ikke pare to kortbeinter med hverandre da, for da blir kullene små antagelig pga at det er et letalt gen i dobbel dose (sånn sett ingen krise, for ingen kattunger med dobbelt gen blir jo født engang). Det var i alle fall teorien når jeg leste om de og redusert kullstørrelse som ble observert når man paret to med hverandre. 
Personlig synes jeg Scottish Fold er verre fra et helse ståsted, det finnes ikke et foldet individ som ikke har rimelig mye forkalkninger allerede i relativt ung alder. (Det gentet som folder ørene gir også forkalkninger i alle ledd).  Eller manx, som dersom man parer to stumpy får kattunger med ryggmargsbrokk, ikke så greit det heller. Så de må jo alltid bruke langhale mot kort eller stumpy hale, men tviler på at alle følger opp til enhver tid. Alle vil jo helst ha stumpy virker det som, og stumpy er jo en virvel unna "spise seg inn på ryggraden". 
Egentlig rart ingen har laget en "pedigree cats exposed" for det er mye mer jeg kunne bablet om :P

 

Bra de ikke har noe særlig plager da, hvertfall! Kattene våre (okey, katten, nå) er begge manxblandinger. Langt bak riktignok, men halelengden på kattungene varierer enda. Han vi har nå har bare en liten stum, mens han som nettopp døde hadde halv hale. Har helt ærlig ikke tenkt over at det kan skape problemer. Eller stumhale paret med stumphale kjenner jeg til fra boxer, men aldri tenkt at det bringer med seg noe negativt ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ganzie skrev:

Hurra for å endelig få hilse på kaniner, gakker og hester igjen:ahappy: Og ja, vi visste jo at den svarte var en hann, det er en naturlov, det der:aww::pinch:

ja :wub: Må bli frisk snart, for de ruller snart enkelte av kaninene, gubben er glad i å fore :lol:  Yep, var jo aldri noe tvil :lol: 

3 timer siden, Mud skrev:

Si i fra på forhånd  hvis du skal ha ekstreme mengder så kan jeg sørge for at det står klart og venter på deg jeg , men Bauhaus på Tolga får jeg neppe til gitt :lol:

 

Skal si fra :lol: Men syns da du burde fikse Bauhus i distriktene :D Tenk så mye potensiale det er her oppe da, langt til alt som kan sammenlignes av butikker :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor liker mennesker alle disse freak-rasene som ser ut som hvordan barn tegner uhyrer? Hvorfor tiltrekkes mennesker av genfeil, av dyr som avles helt ut på bærtur og får forvridde ledd, inntrykte ansikter og bulende øyne? Krøll på ryggrad og haser som skraper bortover gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Phuh hatt mitt første bilulykkemareritt  - ekkelt. 

 

:hug: 


Akkurat nå har jeg betalt en faktura på 26 kroner. Det hadde svart seg mer for dem å bare drite i de sist 26 kronene med tanke på at det koster omtrent det samme bare å få den printet ut og sendt :P 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...