Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Mud skrev:

Det er såpass billig at jeg trodde det var trykkfeil på avismøtet . .. :o

Det blir ikke kroner i kassa av det for å si det sånn , så be han gjerne kjøpe noe annet også. Bare ikke ved :lol:

 

Kan du ikke lobbiere for bauhaus i nordøsterdalen da? Tolga foreksempel? Er sååå mange gode tilbud der ofte som jeg skulle slått til på, men når vi må kjøre til liertoppen eller vestby så sitter vi liksom ikke igjen med noe overskudd med mindre vi handler ekstreme mengder... :cry::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Leser på fjasbok at Fia Marie er død! :( Av en eller annen grunn føler jeg Norge er litt fattigere uten slike elite-hunder i politiet! Også blir man jo lei seg når man minnes hvor lykkelig Fia Marie var på arbeid! Er det noen som vet om tarmslyng er utbredt blandt jaktlabradorer - og/eller hvorfor hunder får tarmslyng i en alder av 7 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Leser på fjasbok at Fia Marie er død! :( Av en eller annen grunn føler jeg Norge er litt fattigere uten slike elite-hunder i politiet! Også blir man jo lei seg når man minnes hvor lykkelig Fia Marie var på arbeid! Er det noen som vet om tarmslyng er utbredt blandt jaktlabradorer - og/eller hvorfor hunder får tarmslyng i en alder av 7 år?

Så trist, den hunden (og ekvipasjen) var jo bare fantastisk å følge med på påtv :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne månedens forhåpentlig siste besøk i Stavanger gjennomført i dag. 

Etterpå ble det tur, og litt avslapping. Nå ligger beistet og sover, og Aragon kommer av og til bort til meg for å lene hoder inntil og kose :wub:

Akkurat ferdig med middagen. Tok det enkelt, og lagde wraps med smøreost, røkelaks, eggerøre, og litt grønt. Jeg er ganske stolt av meg selv nå altså! :lol:

Om en time er det ringtrening. Siste før Lillestrøm. 

Etter det skal jeg rydde litt mer grundig og teste ut den nye støvsugeren :aww:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pixie skrev:

Ah sorry, da er det jo bare å nyte det da :)

Ja :ahappy: 

4 timer siden, Siri skrev:

Prest til og med :o Tipper du har godt av å få være der så lenge som mulig, jeg... :) 

Det er da ikke noe poeng i å holde meg her så lenge som mulig bare for å holde meg her så lenge som mulig :P:aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

Ja :ahappy: 

Det er da ikke noe poeng i å holde meg her så lenge som mulig bare for å holde meg her så lenge som mulig :P:aww: 

Jo sikrere de er på at det går bra med deg, jo sikrere er det å sende deg hjem vøtt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å søke sommerjobb på radiologisk avdeling til sommeren. Enten i Bergen eller Flekkefjord. Men det er litt skummelt, siden jeg bare er student,  og jeg føler meg ikke helt trygg på å være ansatt. Men samtidig vil det jo være veldig nyttig, og kanskje jeg kan få et fot innafor i Flekkefjord slik at det er sjans for jobb der etter endt studie. Bare veldig usikker hvordan det blir lagt opp når de tar inn studenter til sommerjobb (aner ikke om de tar inn i Flekkefjord heller), om man blir behandlet som en student som trenger litt veiledning osv, eller om de forventer at man kan klare alt på egenhånd. Noen her som har noen tanker? :)

Jeg får sommerjobb som renholdsvikar om jeg ønsker, men tenker det er greit å finne noe mer relevant også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mett... spist lammeskank rester mmm... etterpå skal jeg ha gløgg.

Gått ca 1,5 time i skogen. Pigg løp tulling og var ganske så opprørt over å ikke få følge etter en syklist som kjørte forbi oss. Uhøflig å ikke ta følge... Nå skal det bli godt med sløvings i sofaen en liten stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Jeg vurderer å søke sommerjobb på radiologisk avdeling til sommeren. Enten i Bergen eller Flekkefjord. Men det er litt skummelt, siden jeg bare er student,  og jeg føler meg ikke helt trygg på å være ansatt. Men samtidig vil det jo være veldig nyttig, og kanskje jeg kan få et fot innafor i Flekkefjord slik at det er sjans for jobb der etter endt studie. Bare veldig usikker hvordan det blir lagt opp når de tar inn studenter til sommerjobb (aner ikke om de tar inn i Flekkefjord heller), om man blir behandlet som en student som trenger litt veiledning osv, eller om de forventer at man kan klare alt på egenhånd. Noen her som har noen tanker? :)

Jeg får sommerjobb som renholdsvikar om jeg ønsker, men tenker det er greit å finne noe mer relevant også.. 

Søk! Så lenge de vet at du er student og hvor lenge du har vært det, så legger de jo opp etter det. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Siri skrev:

Jeg blir bare litt sånn entusiastisk inni meg, jeg da, det er nok ingen som helt ser at jeg "tar av" nei :lol: Men jeg får jo gledesilinger i magen av slike småting - det holder det :lol: 

Igår var jeg på vei til å skrive at jeg var akkurat lik som deg, men så følte jeg likevel at jeg ikke var det, for jeg føler høyt og lavt - det er bare at ingen får det med seg :lol: Fikk det bevist den gang Fiken ble påkjørt. Jenta+labbis jeg passerte måtte utbryte i forbauselse over hvor rolig jeg var i situasjonen og hvor godt jeg taklet det, mens inni meg tok jeg sorgene for gitt og gjentok "der er jeg hundeløs" tusen ganger i hodet.

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Leser på fjasbok at Fia Marie er død! :( Av en eller annen grunn føler jeg Norge er litt fattigere uten slike elite-hunder i politiet! Også blir man jo lei seg når man minnes hvor lykkelig Fia Marie var på arbeid! Er det noen som vet om tarmslyng er utbredt blandt jaktlabradorer - og/eller hvorfor hunder får tarmslyng i en alder av 7 år?

Utrolig trist, som flere sier så hun utrolig lykkelig ut på jobb :( Til det siste, er det vel bare tilfeldigheter, de vet vel ikke eksakt årsak til at det hender. Søstra mistet plutselig dachsen sin for en stund siden, eneste som "stemte" overens med årsak var den dype brystkassen. Den var forsåvidt 8-9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Søk! Så lenge de vet at du er student og hvor lenge du har vært det, så legger de jo opp etter det. 

 

Ja, de må jo gjøre det! Har vært i en praksis på generell røntgen, og skal i en rett etter nyttår, så vil jo ha en del erfaring med det. Andre modaliteter føler jeg meg ikke trygg nok til å søke på :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Kan du ikke lobbiere for bauhaus i nordøsterdalen da? Tolga foreksempel? Er sååå mange gode tilbud der ofte som jeg skulle slått til på, men når vi må kjøre til liertoppen eller vestby så sitter vi liksom ikke igjen med noe overskudd med mindre vi handler ekstreme mengder... :cry::lol: 

Si i fra på forhånd  hvis du skal ha ekstreme mengder så kan jeg sørge for at det står klart og venter på deg jeg , men Bauhaus på Tolga får jeg neppe til gitt :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

 

Nei, den skal visst ikke det. Ynnsjyld! :icon_redface: Det var en litt anspent situasjon der "ute av syne, ute av sinn" ble prioritert over alle andre hensyn. Skal putte alle mus i søpla heretter! :aww:

 

Mor vet ikke dovettreglene :sleep:

thumb1115033269.jpg

 

5 timer siden, Kokospaniel skrev:

IMG_1324.JPG Ola hilser sonen

Hei Ola!

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, tutle skrev:

Igår var jeg på vei til å skrive at jeg var akkurat lik som deg, men så følte jeg likevel at jeg ikke var det, for jeg føler høyt og lavt - det er bare at ingen får det med seg :lol: Fikk det bevist den gang Fiken ble påkjørt. Jenta+labbis jeg passerte måtte utbryte i forbauselse over hvor rolig jeg var i situasjonen og hvor godt jeg taklet det, mens inni meg tok jeg sorgene for gitt og gjentok "der er jeg hundeløs" tusen ganger i hodet.

:lol: 

Angrer jeg på at jeg ikke børsta Willy i forgårs... Nå var det litt mye å ta tak i i den pelsen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, laikamor skrev:

Jeg vurderer å søke sommerjobb på radiologisk avdeling til sommeren. Enten i Bergen eller Flekkefjord. Men det er litt skummelt, siden jeg bare er student,  og jeg føler meg ikke helt trygg på å være ansatt. Men samtidig vil det jo være veldig nyttig, og kanskje jeg kan få et fot innafor i Flekkefjord slik at det er sjans for jobb der etter endt studie. Bare veldig usikker hvordan det blir lagt opp når de tar inn studenter til sommerjobb (aner ikke om de tar inn i Flekkefjord heller), om man blir behandlet som en student som trenger litt veiledning osv, eller om de forventer at man kan klare alt på egenhånd. Noen her som har noen tanker? :)

Jeg får sommerjobb som renholdsvikar om jeg ønsker, men tenker det er greit å finne noe mer relevant også.. 

Søk i vei! De forventer ikke at du er selvgående sånn med en gang. De vet jo hva du har av kompetanse om/når de ansetter deg. Anbefaler deg i alle fall å søke relevant sommerarbeid, det vil du ha mer igjen for senere - både mtp erfaring og å ha på CV-en.

Akkurat nå sitter jeg i sofaen i andre enden av stua. "Noen" var ikke fornøyd med hvordan "noen" bestemte møbleringa sist, og har nå fått flyttet på ting igjen (og det er muligens slik at denne noen er meg :whistle: ). Ble veldig bra nå da! Mangler bare at TJ får fikset alt av tilkoblinger og sånt sånn at tvn virker igjen så er det tipptopp. Og at vi får ut gamle sofagruppa, nå står en i stua og tar opp plass og en i gangen og samler rot ... Men da må Tj få noen til å komme og hjelpe til med bæringen, får jeg få'kke lov å drasse på de (monstertunge møbler, veldig amerikanske :P ).

Om jeg har ork i morgen skal jeg fortsette med pussing av trapp sånn at vi får det prosjektet ferdig også. Men i kveld blir det ikke annet enn strikking kjenner jeg, og en liten luftetur med hundene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

:lol: 

Angrer jeg på at jeg ikke børsta Willy i forgårs... Nå var det litt mye å ta tak i i den pelsen... 

Sitter med det samme. Uno har vært i dagpark og herja, kom hjem så møkkete at han gikk rett i dusjen uten børsting. Så nå sitter jeg her og fikler med flokene fra *******...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne utfordra oss selv i dag. Litt mørkredd begge to, men tok på oss hodelykter og blinkende lys på hundene, og fikk derfor en fin tur midt inne i mørke skogen.
Pleier som regel og finne lysløyper nå på vinteren, men det er så mange fine stier inne i skogen. Med to mennesker og tre hunder var det faktisk ikke så skummelt! :)

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SaraS skrev:

Mor vet ikke dovettreglene :sleep:

thumb1115033269.jpg

:lol: 

6 minutter siden, Pixie skrev:

Sitter med det samme. Uno har vært i dagpark og herja, kom hjem så møkkete at han gikk rett i dusjen uten børsting. Så nå sitter jeg her og fikler med flokene fra *******...

Gleden med pelshund :aww: Nå har jeg hatt litt pause og skal gå løs på resten av dyret.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarer skal ha opplæring, men det fungerer ikke på samme måte som i praksis. Man må være istand til å ta tak og jobbe selvstendig, etter at opplæringen er unnagjort, og man må klare å utføre alle oppgavene på jobben. Vikarer får jo vanligvis litt slakke, men plutselig er det to vikarer på jobb. Da må man kunne fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Line skrev:

Vikarer skal ha opplæring, men det fungerer ikke på samme måte som i praksis. Man må være istand til å ta tak og jobbe selvstendig, etter at opplæringen er unnagjort, og man må klare å utføre alle oppgavene på jobben. Vikarer får jo vanligvis litt slakke, men plutselig er det to vikarer på jobb. Da må man kunne fikse det.

Det er der jeg er litt redd, for det er jo et ganske stort ansvar man får. Man må klare å ta bildene med riktige innstillinger osv, men man må også klare å avgjøre om de er gode nok til å sendes avgårde osv. Og alt går jo ikke alltid etter boka, og i sånne situasjoner så har jo ikke jeg noe erfaringer enda. Men jeg tenker jeg kan søke uansett kanskje, så får jeg ta det derfra... Jeg får jo mer erfaringer etter praksisperiodene også, og lærer nok mye der! Burde kanskje vente til den praksisen er gjennomført før jeg skriver CV og søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...