Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Og jeg bruker minst mulig halsbånd inne ( og ALDRI om natta eller om de er alene)  fordi jeg har to hunder og fordi den ene er houdini som åpner dører .  Fort gjort å hekte både kjever og dørhåndtak :)

Kl 04 i natt kom en unge , en puli og en husky veltende oppi senga mi i samlet flokk.   Siden det har jeg vasket en maskin med klær , brettet og ryddet vekk forrige, lagd matpakke ,  surfet på nett og ordnet meg til jobb. 

De 3 musketerer sover søtt enda :sleep:

 

Edit :  og rett etter at jeg postet dette kom de dundrende ned trappa ... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Etter å ha sett en person miste fingrene for egene hunder når de skulle skilles etter halsbånd så stikker jeg aldri fingrene i nærheten av noe hode når hunder sloss.. Jeg bruker bakbeina til bikkjene og egene bein.. 

Og sloss de ikke for å ta/drepe hverandre så holder det somoftest med litt brutalitet og hevet stemne. 

Derimot har jeg sett flere ulykker enn slåsskamper der halsbåndet/sele var årsak til knekt nakke, knekt kjeve, stikk skader pga de sitter seg fast o.l. Så jeg tar helst halsbånd av da også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Etter å ha sett en person miste fingrene for egene hunder når de skulle skilles etter halsbånd så stikker jeg aldri fingrene i nærheten av noe hode når hunder sloss.. Jeg bruker bakbeina til bikkjene og egene bein.. 

Og sloss de ikke for å ta/drepe hverandre så holder det somoftest med litt brutalitet og hevet stemne. 

Derimot har jeg sett flere ulykker enn slåsskamper der halsbåndet/sele var årsak til knekt nakke, knekt kjeve, stikk skader pga de sitter seg fast o.l. Så jeg tar helst halsbånd av da også. 

Den ene gangen jeg har hatt to hunder som sloss på ordentlig og ikke kunne skilles med mitt brøl brukte jeg et glass vann. Utrolig effektivt ! :lol:

Mine to " sloss " bare med lyd og bare hvis det er noe viktig å sloss om. De får ikke ha ressurser liggende når de er alene og vi ikke kan bryte de av. Hun som alltid starter konflikten er nemlig lykkelig uvitende om at hun er dømt til å tape brutalt hvis han andre ikke gir seg. Hun gir seg nemlig ikke på tørre møkka .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har hevet den døde musa i do, nå er fella i helspenn og klar for neste offer. Jeg har tro på de plastfellene altså, plutselig død!

Man kaster vel ikke slike ting i do, gjør man vel :o ? 

6 timer siden, Raksha skrev:

:lol: Nei altså er jo forskjell her og, jeg blir stressa og glad om jeg venter på gode ting, som da jeg venta på at stefar skulle forhandle ferdig bilen for oss, da hadde jeg problemer med å sitte stille, mens gubben bare "åja" og fortsatte med sitt :lol:  Halloooooooooooo! entusiasme pliiis!! :lol:  Men jeg tar ikke helt av over en pen blomst, eller sånt da. Får være grenser :aww:   Men det å glede seg over småting er godt da, selv om man kanskje ikke trenger å gå heeeeelt bananas. 

Jeg blir bare litt sånn entusiastisk inni meg, jeg da, det er nok ingen som helt ser at jeg "tar av" nei :lol: Men jeg får jo gledesilinger i magen av slike småting - det holder det :lol: 

Når du får melding fra venninne kl 04:40 om at hun sitter i senga og drikker dagens første kaffe.... :o 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig hatt møte med ØNH-lege nå, men han hadde visst ikke noe på programmet for oss så nå har jeg en rolig time frem til første pasient kommer. Passer egentlig dårlig, for jeg er trøtt og da bør jeg ha noe å holde på med :yawn: Får gå å tømme papirdunken min kanskje, greit å ha rydda litt her før jeg slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bjornal skrev:

3-4m tynt lærbånd - noen forslag hvor jeg finner det? Evt bedre å kjøpe line og flette inn krok selv?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nobelzoo i Sverige kan lage til deg iallefall. De har veldig gode bånd. Ellers kan det være verdt å høre med en lokal skomaker, det kan godt hende de lager til deg for en billig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Turb said:

Nobelzoo i Sverige kan lage til deg iallefall. De har veldig gode bånd. Ellers kan det være verdt å høre med en lokal skomaker, det kan godt hende de lager til deg for en billig penge

Kom faktisk på at det jeg kan kjøpe er ei sporline i lær og klippe den og flette inn håndtak selv. Er jo ikke akkurat vanskelig...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må visst være på Ahus til torsdag eller fredag, jeg. Det er bare 2-3 dager til, men det føles ikke sånn akkurat nå :P 

Nå har jeg vært her så lenge at jeg har blitt en "fokus-pasient". Da har jeg plutselig en hel haug med folk jeg kan få prate med - men stomisykepleier, som er det nødvendigste, hun har ikke tid :lol: Jeg kan visst også få egen middag, uten at jeg helt veit hvorfor det. Luksus for langtidspasienter, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2016 at 11:13 PM, Lola Pagola skrev:

Tror jeg har fått en crush på Dag Otto emoji16.png for en herlig mann, visste ikke at de programmene var så morsomme.

Du har en herlig dog litt merkelig smak for menn- fra han-hvis-navn-skal-være-unevnt til Dag Otto liksom:D

På 8.11.2016 at 5:03 PM, JeanetteH skrev:

Den måtte jeg dele på FB :lol: 

Tusen takk- den var helt herlig.

16 timer siden, Line skrev:

Rasen heter St. Petersburg Orkide :aww: 

:lol: 

Hunder turet, og traff mellom regnbygene! Nå har vi spist, alle fire :) 

Jeg lo mest av det som sto der jeg...

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg fikk plutselig en feilmelding. Trodde det sto severe error og tenkte at nå var det alvor. Men det sto server error og varte bare noen sekunder.

Jeg har hevet den døde musa i do, nå er fella i helspenn og klar for neste offer. Jeg har tro på de plastfellene altså, plutselig død!

Den skal vel ikke i do???

Feber, og sliten. Så da blir det innedag,mens sola skinner.

Så er jeg valpesyk- og da er valget mellom dalmis eller labbis- eller irsk ulvehund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har klipt klør. Nico er ikke overbevist om at det var nødvendig å torturere han på denne måten, så han har gått inn på soverommet og lagt seg i senga si :lol:

Fint for han at det blir gjentakelse innen de nærmeste dagene, siden noen av klørne hadde blitt litt vel lange :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Siri skrev:

 

Og det er sånne ting jeg sliter litt med vøtt... Det er jo dørgende kjedelig å se meg i utstillingsringen når vi vinner... ikke mye jublende glede å spore der i gården nei... man holder da beina planta på bakken må vite :aww:.... Jeg antar det er derfor jeg sjelden er særlig langt nede også - jeg har få bølgedaler og topper liksom :lol: Rimelig stabil og kjedelig :lol: 

 

Jeg har grini både en og to ganger i utstillingsringen jeg, men jeg hopper og skriker aldri, eller kanskje hopper litt :lol: Men ja, det er litt slitsomt med både topper og daler innimellom, liker toppene best selv om jeg blir sliten av meg selv da :lol:

Det ser ut som om det er fint vær ute, men om det er fint å gå er en annen ting....  Kunne tenkt meg latmannsluftingbaki skauen her,men Tuva har båndtvang og det er så trælete med bånd bki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Man kaster vel ikke slike ting i do, gjør man vel :o ? 

 

 

15 minutter siden, Debbie skrev:

Den skal vel ikke i do???

 

Nei, den skal visst ikke det. Ynnsjyld! :icon_redface: Det var en litt anspent situasjon der "ute av syne, ute av sinn" ble prioritert over alle andre hensyn. Skal putte alle mus i søpla heretter! :aww:

Her satt jeg på jobb og trodde at jeg kunne bruke resten av dagen på forefallende digitalt papirarbeid da noen stakk hodet inn kontordøra og minnet meg på et møte. Jaujau. Snart helg.

Og når jeg leser om oppspiste fingre og brekte kjever ved hundeslossing så tenker jeg at jeg har et veldig fredelig hundehold. :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rafiki har funnet ut hvordan han kommer seg opp i sofaen. Så nå har jeg alltid en hundenese to cm fra maten min.

Han har så vanvittig mye energi nå! Og det blir mer og mer for hver regndag. Han blånekter å bli med på tur, det er rett og slett ikke mulig. Jeg sleper han rundt mens han har fire stive ben. Håper regnet gir seg snart sånn at vi kan få brent litt energi. I mellomtida tar jeg han med meg overalt. Han blir sliten av å være med på bilverksted og søppelfylling også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Jeg har grini både en og to ganger i utstillingsringen jeg, men jeg hopper og skriker aldri, eller kanskje hopper litt :lol: Men ja, det er litt slitsomt med både topper og daler innimellom, liker toppene best selv om jeg blir sliten av meg selv da :lol:

Det ser ut som om det er fint vær ute, men om det er fint å gå er en annen ting....  Kunne tenkt meg latmannsluftingbaki skauen her,men Tuva har båndtvang og det er så trælete med bånd bki der.

Hæ?! Liker du ikke dalene?! :lol: 

 

Fikk pakke på døren, han som kom med den kunne med fordel ha tatt en lykkepille :aww: Når jeg sier hei, takk og ha en fin dag så forventer jeg at folk i det minste kan gi et lite smil og eventuelt svare. Men han så sur ut og snudde seg uten et ord :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg må visst være på Ahus til torsdag eller fredag, jeg. Det er bare 2-3 dager til, men det føles ikke sånn akkurat nå :P 

Nå har jeg vært her så lenge at jeg har blitt en "fokus-pasient". Da har jeg plutselig en hel haug med folk jeg kan få prate med - men stomisykepleier, som er det nødvendigste, hun har ikke tid :lol: Jeg kan visst også få egen middag, uten at jeg helt veit hvorfor det. Luksus for langtidspasienter, liksom :P 

Oh, da har de sikkert gjort noe feil :aww::lol: neida, bra du blir tatt vare på! 

----

ellers så rapporterte jeg orkidé-annonsen i går på Finn, og så fikk svar fra Finn at de kunne ikke se noe feil med annonsen. Så først svaret jeg fint at de kunne jo ringe NKK og høre hva de sa om det temaet osv. Men fikk til svar at de fulgte kun norsk lov og evt restriksjoner fra MT. Så plutselig var det sendt en litt lengre Mail om en viss forklaring av markedsføringsloven, villedende markedsføring osv. Ikke fikk jeg noe mer svar fra de heller :whistle: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Hæ?! Liker du ikke dalene?! :lol: 

 

Fikk pakke på døren, han som kom med den kunne med fordel ha tatt en lykkepille :aww: Når jeg sier hei, takk og ha en fin dag så forventer jeg at folk i det minste kan gi et lite smil og eventuelt svare. Men han så sur ut og snudde seg uten et ord :aww: 

Nei, da kan det noen ganger bli litt mye snørr og tårer, og sjokolade... :lol:

Jeg fatter og begriper ikke horfor ikke folk kan være litt blide!? Tenk så mye bedre både dagen dems og dagen til de rundt dem blir hvis man smiler litt!

Bikkjene så en skjære i hage som tydeligvis ikke fikk lov til å være der, så nå løper de som noen idioter rundt der og leiter etter den...

Anngående halsbånd så har vi aldri på det inne, kunne faktisk ikke falle meg inn å ha det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg må visst være på Ahus til torsdag eller fredag, jeg. Det er bare 2-3 dager til, men det føles ikke sånn akkurat nå :P 

Nå har jeg vært her så lenge at jeg har blitt en "fokus-pasient". Da har jeg plutselig en hel haug med folk jeg kan få prate med - men stomisykepleier, som er det nødvendigste, hun har ikke tid :lol: Jeg kan visst også få egen middag, uten at jeg helt veit hvorfor det. Luksus for langtidspasienter, liksom :P 

Du er oppgradert til slik 6-stjerners pasient, du :D 
Men det er jo bra de vil beholde deg så lenge som mulig, tenker jeg, sånn at de ikke sender deg hjem før du burde... Håper formen begynner å bli myyyyye bedre nå!!! 

10 minutter siden, Stine skrev:

Jeg har grini både en og to ganger i utstillingsringen jeg, men jeg hopper og skriker aldri, eller kanskje hopper litt :lol: Men ja, det er litt slitsomt med både topper og daler innimellom, liker toppene best selv om jeg blir sliten av meg selv da :lol:

:lol: 

10 minutter siden, Stine skrev:

Det ser ut som om det er fint vær ute, men om det er fint å gå er en annen ting....  Kunne tenkt meg latmannsluftingbaki skauen her,men Tuva har båndtvang og det er så trælete med bånd bki der.

Her tror jeg ikke det er noe valg for tida... det er speilhålke på vegene rundt her, så da MÅ vi gå i skogen. Ikke at det er noe feil med det altså, men om det skal bli nogen lunde lengde på turen, så MÅ vi utpå noen veger også, og da er det jo fare for både forknytte og forstrekte muskler på hundene (det passer jo ikke inn nå før vi skal på Dogs4All...). 

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nei, den skal visst ikke det. Ynnsjyld! :icon_redface: Det var en litt anspent situasjon der "ute av syne, ute av sinn" ble prioritert over alle andre hensyn. Skal putte alle mus i søpla heretter! :aww:

:lol: 

2 minutter siden, Snoffe skrev:

Fikk pakke på døren, han som kom med den kunne med fordel ha tatt en lykkepille :aww: Når jeg sier hei, takk og ha en fin dag så forventer jeg at folk i det minste kan gi et lite smil og eventuelt svare. Men han så sur ut og snudde seg uten et ord :aww: 

Jeg blir alltid så overrasket over at folk kan være sånn, jeg... hvor morsomt er det da liksom? :lol: 

Nå har jeg spist en pannekake med bacon fra i går... namm :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Så plutselig var det sendt en litt lengre Mail om en viss forklaring av markedsføringsloven, villedende markedsføring osv. Ikke fikk jeg noe mer svar fra de heller :whistle: 

Ups liksom :lol:. Men det er jo faktisk ikke forbudt å selge valper, men det er måten de markedsføres på man må ta dem på :). Flink pike det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ups liksom :lol:. Men det er jo faktisk ikke forbudt å selge valper, men det er måten de markedsføres på man må ta dem på :). Flink pike det :D 

Jeg aner ikke hva som skjedde :lol: jeg pleier jo egentlig ikke å bry meg, for jeg tenker at hvis folk er dum nok til å tro på det der, så får de nesten bare det.. :P men det var plutselig henvist til paragrafer osv. Akkurat slik folk liker å få trykt i trynet liksom :lol: det har sikkert noe med at Finn-folka klarte å trykke på "du tar feil nå"-knappen min :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...