Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Bikkja mi har ikke hale. Det er vel det mest fryktinngytende med henne. Og at hun er over knehøyde. :innocent:

Da jeg hadde to sa jeg alltid at ingen orker å overfalle noen med to hunder bundet rundt livet. Da tar du nestemann :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

2 minutter siden, mushi skrev:

Bikkja mi har ikke hale. Det er vel det mest fryktinngytende med henne. Og at hun er over knehøyde. :innocent:

Da jeg hadde to sa jeg alltid at ingen orker å overfalle noen med to hunder bundet rundt livet. Da tar du nestemann :lol:

Moren min var alltid så bekymret for at jeg gikk kveldsturer alene... jeg har alltid ment at man må være tilbakestående hvis man angriper noen med en hund og bæsjepose i hånda :P 

Pigg ser skummel ut, mens tolleren min Turbo han så ut som en engel, hadde skikkelig basstemme og hadde garantert bitt om noen forsøkte å angripe meg. Pigg er det uvisst hva kommer til å gjøre, men beskriveren på MH sa jeg kunne gå trygt i skogen med ham, så regner med at jeg kan det da :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Turb skrev:

Moren min var alltid så bekymret for at jeg gikk kveldsturer alene... jeg har alltid ment at man må være tilbakestående hvis man angriper noen med en hund og bæsjepose i hånda :P 

Pigg ser skummel ut, mens tolleren min Turbo han så ut som en engel, hadde skikkelig basstemme og hadde garantert bitt om noen forsøkte å angripe meg. Pigg er det uvisst hva kommer til å gjøre, men beskriveren på MH sa jeg kunne gå trygt i skogen med ham, så regner med at jeg kan det da :P

 

Du vet aldri hvordan en hund kan reagere. Selv den roligste hund kan slå til og bjeffe som en gal. Det holder det! Tar nestemann :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Dixi er ledig for oppdrag hun :lol: 

:lol: Hint til nestegang du skal prakke på meg hund: Dropp å fortelle alle de negative egenskapene først :lol: Dixi :wub:

 

Jeg har eeendelig ryddet litt ute, mangler å rake løv og stable kaninbur og litt sånt, og rusk og rask og tømme utebura og sånt. Men babysteps! Så da spiser jeg og barnet potetgull med gooooooood samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Snoffe skrev:

Koda var stor og svart, og kunne høres skummel ut. Casper ser ikke så veldig skummel ut der han går i hvit genser og rosa sele :lol: Tror ikke casper hadde gjort noen noe, men man skal aldri si aldri. 

Whippeten min både varsler og vokterjogger rundt på hennes område, hvis det kreves.. Og trengs det mer, har hun alltid en tungvekter, som bruker 1 min lengre tid bort til gjerdet enn henne, som kjem som backup:lol: 

2 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Hint til nestegang du skal prakke på meg hund: Dropp å fortelle alle de negative egenskapene først :lol: Dixi :wub:

 

Jeg har eeendelig ryddet litt ute, mangler å rake løv og stable kaninbur og litt sånt, og rusk og rask og tømme utebura og sånt. Men babysteps! Så da spiser jeg og barnet potetgull med gooooooood samvittighet. 

Det er du som henger deg opp i det negative :lol: hun har nesten blitt benådet her i huset :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte på mutten som banket Toddy på tur i dag. Toddy husket godt. Han gjemte seg bak meg når vi passerte og hadde bust fra hode til hale. Toddy er fin han. Ikke snakk om å gjøre utfall,  bare tusle pent gjemt bak "mamma".  Jeg liker sånne bikkjer. 

Men et par hundre meter lengre borte var jeg klar for å bytte han bort,  for da møtte jeg en aldeles nydelig terv-tispe.  Mørk maske ( Jeg liker de mørke)  og nydelige mørke øyne.  Eieren syntes Toddy var så utrolig vakker,  jeg syntes hennes hund var penere :lol:

Må.ha.belger.igjen..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mud skrev:

Møtte på mutten som banket Toddy på tur i dag. Toddy husket godt. Han gjemte seg bak meg når vi passerte og hadde bust fra hode til hale. Toddy er fin han. Ikke snakk om å gjøre utfall,  bare tusle pent gjemt bak "mamma".  Jeg liker sånne bikkjer. 

Men et par hundre meter lengre borte var jeg klar for å bytte han bort,  for da møtte jeg en aldeles nydelig terv-tispe.  Mørk maske ( Jeg liker de mørke)  og nydelige mørke øyne.  Eieren syntes Toddy var så utrolig vakker,  jeg syntes hennes hund var penere :lol:

Må.ha.belger.igjen..

 

Aaaw, skjønner deg godt! Store sjanser for at det blir julegaven min fra meg til meg neste år :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg holder alltid Pippin langt unna folk han ikke kjenner. Som jeg har fortalt før: Han biter ikke, men det er ille nok hvis han løper bort til folk og bjeffer og knurrer, dessuten vil jeg ikke vite om han kan finne på å bite hvis anledningen byr seg. I dag sto jeg og skulle plukke opp etter Symra, Pippin sto bak meg, og plutselig sto det en mann med barnevogn sammen med Pippin og hadde tenkt å bøye seg ned for å klappe (jeg hadde regnkåpe med hette, derfor hørte jeg ikke at de kom). Jeg fikk hjertet i halsen og ropte at han er litt sur, den hunden der. Mannen smilte og gikk videre. Hva om den ungen som satt i vogna hadde strekt ut arma og lugget Pippin? Aldri mer regnkåpe med hette!

For en tulling! :lol: Jeg hadde aldri gått med barnevogn bort til en hund jeg ikke kjente.

Her har besøket dratt hjem, og jeg sitter og pusler med Selma og Pax sin nye egne instagramprofil. :D (pax.and.selma for den som vil følge :innocent: ). Man er da så internasjonal at man skriver på engelsk i den nye instagramprofilen. Riktig nok Sara-engelsk, men det er da en type engelsk det også.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SaraS skrev:

For en tulling! :lol: Jeg hadde aldri gått med barnevogn bort til en hund jeg ikke kjente.

Her har besøket dratt hjem, og jeg sitter og pusler med Selma og Pax sin nye egne instagramprofil. :D (pax.and.selma for den som vil følge :innocent: ). Man er da så internasjonal at man skriver på engelsk i den nye instagramprofilen. Riktig nok Sara-engelsk, men det er da en type engelsk det også.

Sant. Men det er ikke første gang noen kommer med små unger for å klappe de søte bamsehundene mine. :pinch:

Hils Selma og Pax og si grattis med instakonto! Jeg skal følge dem!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det egentlig mulig å ha influensa? Har vært sjuk siden mandag kveld og føler meg ikke bedre enda. :P De eneste menneskene jeg har snakket med den siste uka er legen da jeg fikk sykemelding for fredagen og postmannen. :lol: Blir seriøst gal snart! 

I dag ser jeg at jeg har presser grensa litt langt og må jobbe full dag hjemme. Hjernen er ikke med i det hele tatt! Får ta det i puljer. Må jo på jobb snart!! 

Stakkars bikkja har ikke fått tur på ei uke. Hun er overraskende flink! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mushi skrev:

Hvor lenge er det egentlig mulig å ha influensa? Har vært sjuk siden mandag kveld og føler meg ikke bedre enda. :P De eneste menneskene jeg har snakket med den siste uka er legen da jeg fikk sykemelding for fredagen og postmannen. :lol: Blir seriøst gal snart! 

I dag ser jeg at jeg har presser grensa litt langt og må jobbe full dag hjemme. Hjernen er ikke med i det hele tatt! Får ta det i puljer. Må jo på jobb snart!! 

Stakkars bikkja har ikke fått tur på ei uke. Hun er overraskende flink! 

 

Jeg mener å huske at influensa kan sitte i ganske lenge om den er "ille nok". Urk :( Man får jo noen sånne igjennom livet.

 

---

Er det noen som vet hva/hvorfor det er så mye sånne vanlige husfluer innendørs nå om dagen? Jeg mener å huske at de liker varme, og at de derfor trekker inn så fort man har et vindu åpent. Husker jeg rett? Jeg holder på å bli gal av å finne svarte, store, husfluer innendørs hele ***** tida. Så fort jeg har døra åpen så ooooser de inn. Jeg bor i 4 etasje, skulle tro det var noen som hadde et bol med svartfluer i nærheten - jeg skjønner det ikke! Urk. Noen tips for å holde de unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

 

Er det noen som vet hva/hvorfor det er så mye sånne vanlige husfluer innendørs nå om dagen? Jeg mener å huske at de liker varme, og at de derfor trekker inn så fort man har et vindu åpent. Husker jeg rett? Jeg holder på å bli gal av å finne svarte, store, husfluer innendørs hele ***** tida. Så fort jeg har døra åpen så ooooser de inn. Jeg bor i 4 etasje, skulle tro det var noen som hadde et bol med svartfluer i nærheten - jeg skjønner det ikke! Urk. Noen tips for å holde de unna?

Vi sliter med det samme :| Latt være å hente hjem kuene enda så det ikke blir verre :P Synes det er helt ekstremt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perfect Image skrev:

Vi sliter med det samme :| Latt være å hente hjem kuene enda så det ikke blir verre :P Synes det er helt ekstremt nå!

Det verste er at jeg nylig var 5 dager i Nord-Norge. Jeg hadde alle dører lukket, jeg har bare en verandadør på soverommet mitt. Døra mellom stue og soverom var lukket. Jeg har noen planter i stua, men det skal egentlig ikke ha noe å si. Jeg kommer hjem - åpner døra til soverommet for å legge klær inn der. Jeg kødder ikke når jeg sier det var 30-40 husfluer OVERALT der inne. Store, svarte, feite, irriterende fluer. Ikke bananfluer, ikke noen små nyklekte krek. Men sånne ekte husfluer. På tak, vegger, i mellom glassene i verandadøra........ :ermm: Holdt på å tilte!!! Jeg så for meg jeg hadde en invasjon eller noe. Men så tenkte jeg meg om.... Det har aldri vært mat på soverommet, det er ingen planter der - nothing zip nada. MEN... Det er nylig montert persienner, og siden svensker er så fokkings rar så monterte de persiennene MELLOM glassene på verandadøra. Min tese er at de har montert døra dårlig sammen, og at fluene dermed har kommet seg inn i døra (for det var 5 stk fanga mellom glasset på døra...) og deretter krøpet inn på rommet mitt gjennom det lille hullet hvor snora for å dra persienna opp/ned er. Creeeeeeepy.

Ville venta med kuene. Definitivt :ermm::P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Perfect Image skrev:

Vi sliter med det samme :| Latt være å hente hjem kuene enda så det ikke blir verre :P Synes det er helt ekstremt nå!

Synes det har vært drøyt mye fluer i hele år. Vanligvis forsvinner de jo når det blir kaldere, men det blir jo knapt noe kjøligere, så her er de en pest og en plage fortsatt :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad det bare er fluer! Jeg er tilbake i Polen og det er så mye knott her at jeg holder på å bli gal! Hele armen min er spist opp etter to timer ute med bikkja.

Også lurer jeg veldig på hvordan en edderkopp har klart å karre seg inn bak glasset foran speedometeret på bilen [emoji38] Den var smått frustrert der den prøvde å komme seg ut. Men jeg vet ikke åssen jeg kan redde den [emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppa fellestur med berneravdelingen i dag fordi jeg hadde så mye klubbarbeid å gjøre, men jeg har enda ikke fått gjort noe... Jeg fikk sovet lenger enn om jeg ble med på tur, men det er ikke nok. Prøve å sparke meg selv i rassen, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SFX skrev:

Jeg droppa fellestur med berneravdelingen i dag fordi jeg hadde så mye klubbarbeid å gjøre, men jeg har enda ikke fått gjort noe... Jeg fikk sovet lenger enn om jeg ble med på tur, men det er ikke nok. Prøve å sparke meg selv i rassen, kanskje...

 

Jeg skulle ha laget en helt enkel figur i dag, i stedet har jeg:
Vasket alle gulvene, støvsuget, tørket støv, funnet fram et hobbyprosjekt jeg har tenkt på lenge, vasket alle vinglassene mine ordentlig, vaska ned badet, søkt opp noen flybilletter på salg, pugget litt språk, sitti på internett... Jauda. Eneste jeg ikke har orket å prokrastinere med er å gå tur, for det prokrastinerer jeg også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg like greit jeg kan bli skikkelig sjuk jeg, for da blir jeg i det minste ferdig med det. Har hangla i ei uke uten at det bryter ut, bare uggen form, vondt i halsen, null energi og vonde ledd. Ikke egentlig sjuk, men ikke frisk heller. Uno syns visst jeg er treiiiig å gå tur med :ahappy:

Greit med en kosedag også da :wub:

 

20161002_141458.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Jeg skulle ha laget en helt enkel figur i dag, i stedet har jeg:
Vasket alle gulvene, støvsuget, tørket støv, funnet fram et hobbyprosjekt jeg har tenkt på lenge, vasket alle vinglassene mine ordentlig, vaska ned badet, søkt opp noen flybilletter på salg, pugget litt språk, sitti på internett... Jauda. Eneste jeg ikke har orket å prokrastinere med er å gå tur, for det prokrastinerer jeg også :D 

Med mindre du hadde et realt vin-lag i går, så må jeg få gratulere deg - det er virkelig intens prokrastinering når en går på den type ekstravask :D

Men nå har jeg fått godkjent noe, og venter på at grafikeren skal gjøre ferdig annet til medlemsbladet. Jeg er bekymret for progresjonen når jeg vet at bladet skal leveres til trykken på onsdag, og veldig lite er ferdig. Kanskje 30 av 128 sider. Så kommer det sikkert 30 sier til som må gjøres noe med. Og 60-70 sider som ikke eksisterer enda. Jeg blir så frustrert - vi har alltid presentert alle som plasserer seg i klassen på spesialene med navn og eier, og bilde av klassevinnerne. Men nå er det flere og flere som skriver i reportasjene fra spesialene at de som er nysgjerrig på resultat kan gå til DogWeb. Nei, for **** - medlemsbladet er en dokumentasjon av hva som har skjedd, og det vi bruker når jubileumsberetninger skal skrives senere. Vi skal ikke tro at all info er tilgjengelig senere bare fordi vi har DogWeb. Vi skal ha viktige ting i medlemsbladet. Dessuten er det ikke bilder på DogWeb. Jada, resultatet har ligget på DogWeb lenge før medlemsbladet når postkassa di - men bladet er mer enn en nyhetsavis. Og jeg blir PROVOSERT når jeg må minne folk på basic ting som vi har gjort siden min far opprettet bladet i 19fuckings88 - det er ikke noe nytt at vi skal ha bilder, resultatservice og reportasje fra spesialene. 

Jeg blir så :gaah:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedeilig dag i marka. Sjarmerende hunder og hyggelige førere. Og flink instruktør fra Doglife.
Veldig morsomt å se hvor langt hundene utvikler seg i  løpet av to intensive dager. Denne helgen var Lottas første opplevelse med rundering. Siste økten i dag hadde vi planlagt skulle bare være en motivasjonsøkt der hun kun skulle få masse godis hos figuranten. Men dengang ei - det ble helt feil mente Lotta...for hun hadde da i sitt hode funnet ut at hennes jobb var å hente løsbittet, løpe til mor med det og deretter storme ut igjen til figuranten for godis. Så da figuranten kom med godis UTEN løsbitt, begynte Lotta å lete etter løsbittet og deretter løp hun til mor i frustrasjon over at løsbittet var borte - og NEKTA å ta godis...Og det var så tydelig at hun lette etter løsbittet...
Så vi måtte ta økta på nytt, med løsbitt. Og da gikk det helt etter boka med innlevering av løsbitt og Lotta kunne løpe lykkelig ut og forsyne seg med godbitene hos figuranten. Siden hun nå fortjente dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Polfarer skrev:

Vær glad det bare er fluer! Jeg er tilbake i Polen og det er så mye knott her at jeg holder på å bli gal! Hele armen min er spist opp etter to timer ute med bikkja.

Også lurer jeg veldig på hvordan en edderkopp har klart å karre seg inn bak glasset foran speedometeret på bilen emoji38.png Den var smått frustrert der den prøvde å komme seg ut. Men jeg vet ikke åssen jeg kan redde den emoji14.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk
 

Jeg hadde en edderkopp i displayet på mikroen for noen år siden. Kan kanskje forklare hvorfor mikroen er litt rar. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...