Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

1 time siden, LØJ skrev:

Takk @Siri for strørrelsehint...det blir nok litt reell shopping også :icon_redface: Trenger SKOGINI og bukser og sikkert t-skjorter og og og...var så mye fint der inne :wub:

Den butikken er dritskummel :aww:              :D 

1 time siden, Bananen skrev:

Er'ke sånn i Oslo, vøtt! Det er egentlig bare her spesielt jeg har merket det.

Byfolk azzzzz :aww: 

9 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg klarer faktisk ikke å motstå... må.gi.bort.brødskiva
4914a3ee8d02f0d0af503c438eeafa26.jpg

Det er fordi du er hypnotisert, det :aww: 

Spiser jeg kyllingvinger og drikker cola... bare fordi jeg ikke fikk gjort det i helgen :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, MarieR said:

Herregud, annonse på finn om en labradorvalp på 2 mnd som omplasseres pga tidsmangel!!! :gaah:Valpen ble hentet den 26.09. altså forrige uke. Er det mulig...

Så den. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MarieR skrev:

Herregud, annonse på finn om en labradorvalp på 2 mnd som omplasseres pga tidsmangel!!! :gaah:Valpen ble hentet den 26.09. altså forrige uke. Er det mulig...

Fy flate... om man så til de grader feilberegner hvordan det er å ha valp så leverer man den tilbake til oppdretter. Stakkars lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå påstår bilforhandlern der vi kjøpte mazdaen at de har tilbudt oss lånebil. :gaah:  Bullshit, synd for dem at jeg har all kommunikasjon med dem skriftlig :aww:    Hadde de tilbudt oss lånebil hadde det jo ikke blitt noen sak i det heletatt :lol: 

 

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jaja, det ble da en times tur på Bizi med en sliten matmor på slep. Fikk en helt nødvendig pause på kirketrappa underveis. Ikke i toppform, nei.

Bizi sover på teppet i stua, jeg venter på at fiskepuddingen i kjøleskapet kan tine så hun kan more seg med godbitballen sin mens jeg ser på film.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste tiden har jeg følt at det har vært "noe" med Ganzie, uten å helt kunne sette fingeren på det. Litt kortere lunte, litt daffere, litt treigere på tur og generelt brått "gammelhund". 
Så i dag tok jeg henne med på jobb for full helsesjekk og røntgen.
Røntgenbildene var overraskende bra, særlig hoftene var faktisk bedre enn for 3 år siden:blink: så alt tilskuddet jeg dytter i henne har kanskje effekt alikevel:aww: ryggen var ok, noe "grums" mellom noen virvler her og der, men ikke annet enn forventet på en såpass voksen dame.
Blod- og urinprøven derimot... Hun har en infeksjon i kroppen, i urinveiene. Og funnene i urinprøven indikerer at enten har hun en kraftig urinveis og blærebetennelse og bør vise stor bedring etter kort tid, eller så har hun kreft i blæra i tillegg... 
Så nå skal hun på antibiotika i tre uker, og ny kontroll etter to uker. Krysser intenst fingrene for at det "bare" er en kraftig urinveisinfeksjon som har fått gå uoppdaget litt for lenge:hmm: 
Dårlig hundeeier:( Til mitt forsvar har det ikke vært noen åpenbare tegn på urinveisproblematikk, bare endring i oppførsel. Men alikevel da:(

Så kryss fingrene for oss, jeg er ikke klar for å miste sjelevennen min på enda ett tiår:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ganzie skrev:

Den siste tiden har jeg følt at det har vært "noe" med Ganzie, uten å helt kunne sette fingeren på det. Litt kortere lunte, litt daffere, litt treigere på tur og generelt brått "gammelhund". 
Så i dag tok jeg henne med på jobb for full helsesjekk og røntgen.
Røntgenbildene var overraskende bra, særlig hoftene var faktisk bedre enn for 3 år siden:blink: så alt tilskuddet jeg dytter i henne har kanskje effekt alikevel:aww: ryggen var ok, noe "grums" mellom noen virvler her og der, men ikke annet enn forventet på en såpass voksen dame.
Blod- og urinprøven derimot... Hun har en infeksjon i kroppen, i urinveiene. Og funnene i urinprøven indikerer at enten har hun en kraftig urinveis og blærebetennelse og bør vise stor bedring etter kort tid, eller så har hun kreft i blæra i tillegg... 
Så nå skal hun på antibiotika i tre uker, og ny kontroll etter to uker. Krysser intenst fingrene for at det "bare" er en kraftig urinveisinfeksjon som har fått gå uoppdaget litt for lenge:hmm: 
Dårlig hundeeier:( Til mitt forsvar har det ikke vært noen åpenbare tegn på urinveisproblematikk, bare endring i oppførsel. Men alikevel da:(

Så kryss fingrene for oss, jeg er ikke klar for å miste sjelevennen min på enda ett tiår:hmm:

Krysser fingre! Vi satser på urinveisinfeksjon og at hun blir frisk og rask etterpå. Pippin har en fin periode nå, ingen tegn til disse underlige og uforklarlige smertene han har av og til. Man blir litt bekymret av å ha gammel hund.

Og så skulle jeg si til @Siri: Ja, vurderer å finne en hytte siste del av høstferien hvis været holder seg, eller i allefall et sted der det ikke er så alt for ulendt til en liten dagstur i fjellet.

Jeg vet at jeg har to sånne små lamper med klype som skal festes direkte på bokhyller, men hvor har jeg gjort av dem? En leselampe takket for seg i går så det hadde passet så bra å sette opp en sånn en. *Lete mer*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ganzie skrev:

Den siste tiden har jeg følt at det har vært "noe" med Ganzie, uten å helt kunne sette fingeren på det. Litt kortere lunte, litt daffere, litt treigere på tur og generelt brått "gammelhund". 
Så i dag tok jeg henne med på jobb for full helsesjekk og røntgen.
Røntgenbildene var overraskende bra, særlig hoftene var faktisk bedre enn for 3 år siden:blink: så alt tilskuddet jeg dytter i henne har kanskje effekt alikevel:aww: ryggen var ok, noe "grums" mellom noen virvler her og der, men ikke annet enn forventet på en såpass voksen dame.
Blod- og urinprøven derimot... Hun har en infeksjon i kroppen, i urinveiene. Og funnene i urinprøven indikerer at enten har hun en kraftig urinveis og blærebetennelse og bør vise stor bedring etter kort tid, eller så har hun kreft i blæra i tillegg... 
Så nå skal hun på antibiotika i tre uker, og ny kontroll etter to uker. Krysser intenst fingrene for at det "bare" er en kraftig urinveisinfeksjon som har fått gå uoppdaget litt for lenge:hmm: 
Dårlig hundeeier:( Til mitt forsvar har det ikke vært noen åpenbare tegn på urinveisproblematikk, bare endring i oppførsel. Men alikevel da:(

Så kryss fingrene for oss, jeg er ikke klar for å miste sjelevennen min på enda ett tiår:hmm:

:hug: !! Krysser alt som et for at det bare er en uvi. :hug: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ganzie skrev:

Den siste tiden har jeg følt at det har vært "noe" med Ganzie, uten å helt kunne sette fingeren på det. Litt kortere lunte, litt daffere, litt treigere på tur og generelt brått "gammelhund". 
Så i dag tok jeg henne med på jobb for full helsesjekk og røntgen.
Røntgenbildene var overraskende bra, særlig hoftene var faktisk bedre enn for 3 år siden:blink: så alt tilskuddet jeg dytter i henne har kanskje effekt alikevel:aww: ryggen var ok, noe "grums" mellom noen virvler her og der, men ikke annet enn forventet på en såpass voksen dame.
Blod- og urinprøven derimot... Hun har en infeksjon i kroppen, i urinveiene. Og funnene i urinprøven indikerer at enten har hun en kraftig urinveis og blærebetennelse og bør vise stor bedring etter kort tid, eller så har hun kreft i blæra i tillegg... 
Så nå skal hun på antibiotika i tre uker, og ny kontroll etter to uker. Krysser intenst fingrene for at det "bare" er en kraftig urinveisinfeksjon som har fått gå uoppdaget litt for lenge:hmm: 
Dårlig hundeeier:( Til mitt forsvar har det ikke vært noen åpenbare tegn på urinveisproblematikk, bare endring i oppførsel. Men alikevel da:(

Så kryss fingrene for oss, jeg er ikke klar for å miste sjelevennen min på enda ett tiår:hmm:

:hug: krysser fingrene. 

 

 

Vært på tur så Casper fikk løpe løs, bikkja forsto ikke at han skulle løpe tulling så så gikk bare å snuste å koste seg :P  Nå har vi nettopp spist fisketaco :) 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SFX skrev:

Phuh, da har jeg fått jobbet en del timer med medlemsbladet, og nå er alt klart til brekking bare grafikeren gir et livstegn. Noen saker må purres, men det som har kommet inn skal være OK.

Et annet mål er nådd - får jeg under 18 grader i stua har jeg tillatt meg selv å skru på elektrisk varme. Nå er det 17.1. Men jeg finner ingen ledig stikkontakt til oljeovnen. Jeg skjønner ikke hvor den sto i fjor! Jeg fryser :brr:

Forrige leiligheten min kunne det krype ned til 14 grufulle grader. Pledd med litt bernere i må vel gjøre susen? :P Det som gjorde at min ble sofahund :lol: 

22 timer siden, SFX skrev:

Kanskje bare legge meg, siden jeg gjesper på meg ny kjevemuskulatur. Jeg må opp tidlig i morgen for å sjekke om verkstedet mitt har time til å legge på vinterdekk i løpet av uka, siden jeg innså at det å kjøre over fjellet til helga på sommerdekk er najvt. Og da kan verkstedet få fikse den 2'er-feilen etter EU-kontrollen samtidig. Jeg håper de kan allerede på tirsdag, for da kan jeg kjøre dit etter legetimen i Oslo i morgen. Verkstedet er to og en halv time unna, det er vinterdekkene også. Har jeg kommet meg til Oslo, er det bare halvannen time til. Greit å minimere kjøringen der det er mulig. Og siden pappa etter planen skal legges inn på sykehus i morgen, er det kjekt å være nærmere ham også. Vi vet ikke hva som kommer til å skje, vi vet bare at han er fryktelig, fryktelig dårlig. Og jeg er redd. Jeg er sint på alt og alle som har ledet til dette, men mest redd.

Greit med litt distraksjon med medlemsbladet, men nå er hodet tomt, og jeg vil bare sove. 

Jeg har også "mistet" min mor til sykdom, så kan ikke annet enn å gi deg en stor :hug: 

 

@Ganzie så trist nyhet :( Krysser fingrene for den milde versjonen :console: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ganzie krysser fingre

 

Her har vi fått fjernet jursvulster i dag. Fikk jo masse info etter operasjonen og gikk ut fra vetten og syns jeg hadde fått vite det jeg trengte. Men nå sitter jeg å lurer på hvor lenge smertestillende varer. Hun fikk en halv rimadyl for en time siden, for da hadde hun tydelig vondt. Jeg har fått beskjed om å gi en halv tablett to ganger i døgnet, men kan man gi mer om hun har smerter? Jeg føler meg nesten litt slem, som har utsatt henne for dette :hmm:

Lille pasienten sover godt inni mellom - og det er jo bra :heart: Og så ser godt pelsa terver veldig rare ut med body *fnis*

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnnikenK skrev:

@Ganzie krysser fingre

 

Her har vi fått fjernet jursvulster i dag. Fikk jo masse info etter operasjonen og gikk ut fra vetten og syns jeg hadde fått vite det jeg trengte. Men nå sitter jeg å lurer på hvor lenge smertestillende varer. Hun fikk en halv rimadyl for en time siden, for da hadde hun tydelig vondt. Jeg har fått beskjed om å gi en halv tablett to ganger i døgnet, men kan man gi mer om hun har smerter? Jeg føler meg nesten litt slem, som har utsatt henne for dette :hmm:

Lille pasienten sover godt inni mellom - og det er jo bra :heart: Og så ser godt pelsa terver veldig rare ut med body *fnis*

 

image.jpeg

Jeg fikk beskjed om hver 6. time om hunden trengte det, ikke oftere enn det. Stakkars lille, ikke godt å være nyoperert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg endelig hadde funnet et nytt salongbord som jeg likte, og det er jaggu ikke lett. Har hatt lyst på nytt bord i noen år nå..... Fant et til en ok pris på finn.no men heldigvis så jeg litt nøye etter på målene og det er jo lavere enn sofaen min. Jeg vet det er mange som har det, men jeg liker det ikke, så da falt det bort. Blæ.... Jeg har en tendens til å bare finne dyre bord jeg liker, men det jeg har er jo fint og uten merker, jeg er bare lei det nå etter 14 år..... Av og til er det slitsomt å være fornuftig. :getlost:

 

Og så har jeg fått barnehagebilder av barnebarnet mitt. Den jenta blir bare mer og mer nydelig! :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ganzie skrev:

 

God bedring til Ganzie, håper det "bare" er kraftig infeksjon, og ikke noe mer.

 

Forrige tirsdag flytta jeg endelig til ny leilighet hvor Kenzie også er velkommen, så det ordna seg til slutt! Nå er det bare 2 uker igjen til jeg tar med meg udyret tilbake igjen til sørlandet :bananas: Blir så deilig å få tilbake turkameraten min, for fytti så kjedelig det er å gå aleine..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnnikenK skrev:

@Ganzie krysser fingre

 

Her har vi fått fjernet jursvulster i dag. Fikk jo masse info etter operasjonen og gikk ut fra vetten og syns jeg hadde fått vite det jeg trengte. Men nå sitter jeg å lurer på hvor lenge smertestillende varer. Hun fikk en halv rimadyl for en time siden, for da hadde hun tydelig vondt. Jeg har fått beskjed om å gi en halv tablett to ganger i døgnet, men kan man gi mer om hun har smerter? Jeg føler meg nesten litt slem, som har utsatt henne for dette :hmm:

Lille pasienten sover godt inni mellom - og det er jo bra :heart: Og så ser godt pelsa terver veldig rare ut med body *fnis*

 

 

Jeg gir Rimadyl istedenfor Onsior når Rocky får ryggvondt, iom det kan gis hver tolvte time. Onsior som bare skal gis hver 24 blir for sjeldent for ham mtp smerter, og smertelindringen varer bare i 6-7 timer. Rimadyl ser ut til å ha mye bedre effekt for ham og opp mot minst 8-12 timer skikkelig smertelindring. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Og så skulle jeg si til @Siri: Ja, vurderer å finne en hytte siste del av høstferien hvis været holder seg, eller i allefall et sted der det ikke er så alt for ulendt til en liten dagstur i fjellet.

Det høres kjempedeilig og kjempesmart ut i hvert fall :) 

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Ja må være noe sånt altså. Jeg er i Caspers makt!! emoji38.png

:teehe:

11 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg trodde jeg endelig hadde funnet et nytt salongbord som jeg likte, og det er jaggu ikke lett. Har hatt lyst på nytt bord i noen år nå..... Fant et til en ok pris på finn.no men heldigvis så jeg litt nøye etter på målene og det er jo lavere enn sofaen min. Jeg vet det er mange som har det, men jeg liker det ikke, så da falt det bort. Blæ.... Jeg har en tendens til å bare finne dyre bord jeg liker, men det jeg har er jo fint og uten merker, jeg er bare lei det nå etter 14 år..... Av og til er det slitsomt å være fornuftig. :getlost:

Akkurat det dilemmaet har jeg også hatt... Skulle jo hatt nytt stuebord, men de eneste jeg synes er fine - og høye nok - er jo svindyre!!! Hva er det med dette å ha så lave stuebord da???? Jeg endte opp med å pusse ned og male det jeg allerede hadde, jeg... :aww:. Ja, jeg fant forresten et fint bord på Finn som jeg kjøpte, men det passer bedre i den andre stua. 

Sitter jeg og ser slike auditions på YouTube, tørker tårer og ler :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...