Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Christine skrev:

Innen den tid skal jeg ha funnet opp en heldrakt til meg og hundene :aww: 

Jeg har tenkt i retning burkini...så før jeg får tak i det bruker jeg caps eller en buff som jeg trer over hodet som en hette, og drar igjen strikker og andre strammere på klærne sånn at fluene ikke kommer inn gjennom ermet eller no (selv om de finner de minste åpninger og vipps er de på innsiden av jakka). Ser ut som en semi-kriminell, men sånn er det i denne perioden :no:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Gud som det regner:hmm:

Mona har fått en pedikyr og skal tilbringe formiddagen hos foreldrene mine mens jeg drar på lørdagsuniversitetet (helt naturlig når man jobber på hverdagsuniversitetet :P) og cafe i byen. Så satser vi på at det blir litt bedre turvær utover dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mardina skrev:

Ikke gidd å være snill med han, dra han med deg etter øra og få gjort det som skal gjøres :P Ikke skjønner jeg at du gidder å bo med en sånn surpomp.... :lol:

Han ble sur over å bli vekket, for det var så viktig å få sove ut siden han skal på nattskift i morgen kveld. Det ga jeg pokker i. Så nå har han i det minste stått opp, jeg har fått satt brøddeig siden bråke-kenwood´en måtte vente til han var våken. Kokt egg til han har jeg også. Så nå skal jeg ut med Uno som sitter og piper ved siden av meg, så få vi se om han er klar og tilsnakkendes når vi kommer tilbake. Gubben altså, Uno er klar for alt alltid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LØJ skrev:

Jeg har tenkt i retning burkini...så før jeg får tak i det bruker jeg caps eller en buff som jeg trer over hodet som en hette, og drar igjen strikker og andre strammere på klærne sånn at fluene ikke kommer inn gjennom ermet eller no (selv om de finner de minste åpninger og vipps er de på innsiden av jakka). Ser ut som en semi-kriminell, men sånn er det i denne perioden :no:

Alle vet da at når man er på tur heter det fjellkini. :innocent:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mushi skrev:

Alle vet da at når man er på tur heter det fjellkini. :innocent:

Hahahaha...du der tror jeg du er inne på noe. Skal vi ta patent :D Men her i de dype skoger hva heter det da? Skogini!?!

Akkurat nå, Teserere skrev:

Om en uke sitter jeg på flyet på vei til sri lanka :jump:

Oioioi...blir lysegrønn nå... Når reiser du, har du tid til tur på fredag?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, på tide å komme igang kanskje? Har vært oppe lenge, men bare luftet hunder og surfet litt på nett. Nå sette meg og skrive litt, før jeg må ut og handle litt. Mat til skitungen og ny dongeribukse til meg. Kanskje en kjole også, om jeg finner :) Men først skrive om veiledernes kompetanse - eller mangel på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, enna skrev:

Jeg vet at jeg provoserte en del i min egen slekt i kveld da jeg la ut dette bildet på FB:
14463085_10153740083681761_1305771494484488147_n.jpg

 

Og jeg ble overhodet ikke "sint" da  datter kom hjem fra skolen i forgårs og fortalte at hun hadde sloss med og banket opp en jevnaldrende gutt fordi han yppa seg mot henne - i troen på at hun var lett match fordi hun var jente. Han fikk kjenne på hvor feil man kan ta..

Så flott at datteren din står opp for seg selv, men jeg håper virkelig at dere har snakket om hvor fattige vi blir nå konflikter blir løst med vold. Det er med ord vi løser konflikter, ikke med knyttenever - uansett alder og kjønn. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Turb skrev:

Jeg tror jeg :D Her er det veldig fin sol 

Fyyyyy! Jeg vil ha finvær!:P

17 minutter siden, SAGA skrev:

Hjelp. Nå føler jeg meg utrolig dum her. Men 3/4 dl. Hvor mye er det? Er helt dust når det kommer til omregning. Er det 0,75 ml? 

Hvis det er noen trøst så sliter jeg alltid med den der..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Turb: "Interessant debatt det om slakterier og transport. I hovedsak vil jeg si at det er mer stressende for slaktedyr å transporteres enn for hester - av den grunn at de fleste trener på å transportere hestene sine, mens de dyra som ikke får trening på transport vil oppleve noe nytt og ukontrollerbart og det er stressende - jamfør hvemdetnåvar sine dyr som ble transportert til beite og dermed ikke opplevde det som stress å fraktes til slakteriet.

Jeg har jobbet sammen med flere som har forsket på stress hos dyr på slakteriene og i hovedsak så er stressmomentene: mengden dyr på transportene og lengden på transportene, lagring, flyten av dyr i gangene, menneskene som jobber på slakteriene og problemer med bedøving (altså skudd i hodet hos ku og CO2 hos høns/gris) som er problemene. 

I Linköping har de bla hatt et fint forskningsprosjekt der de har brukt logistikkoptimaliseringsprogrammer for å minske antall timer på transporten og time det slik at dyrene går rett fra transporten til slakt, uten ventetid. Det reduserte stressmengden hos dyrene og de som jobbet på slakteriene betraktelig. Sørget for en jevn flyt av dyr hele dagen. Mange bønder likte det ikke fordi de da ikke fikk den sjåføren de var vant til å jobbe med og at det bandt opp dagen deres, de måtte laste dyrene etter sjåførens timeplan, ikke sin egen. Men jeg tror at det er veien å gå.

Og enig i at mobile slakterier eller mer desentraliserte slakterier er mye mer positivt for dyrevelferden".

Fikk ikke til å sitere på vanlig vis fra septembertråden. Takk for info @Turb, @Ganzie og flere. Det som trengs i debatten rundt dyrevelferd er nettopp kunnskap. Håper ingen tror at jeg svelger hverken Dyrevernalliansen eller NOAS rått, jeg liker fokuset de har på dyrevelferd, og de har oppnådd positive ting på noen områder, men det er etter min smak alt for mye menneskeliggjøring, følelser og useriøse innspill. Heldigvis er det mange andre også som jobber aktivt for dyrevelferd. Inntil verden er perfekt holder jeg meg til kylling fra Holte gård og Stange og gris fra Grøstad, siden det er tilgjengelig. 

Da jeg var på befaring på en gård for et par uker siden (som medlem i Areal og samfunnsplanlegging i kommunen) fikk vi blant annet se gårdens eget slakteri. Det var et eget hus med et stort rom med mye teknisk utstyr. Jeg tenkte først at dette kan da umulig være lov, men siden kommunens landbrukssjef var med på befaringen så var det vel det da. Fikk ikke spurt der og da siden temaet for befaringen var noe helt annet og etterpå glemte jeg å følge det opp. Skal huske å spørre neste gang jeg ser landbrukssjefen! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

75 ml mener du? 1000 ml er 1 liter, der vil si 750 ml er 7,5 dl :)

 

10 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja! Helt sant :P jeg satt og snakka med pappa om noe helt annet, så jeg trykka bare litt i halvsvime :lol: 

Eh... nå ble talldusten forvirret..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

For et strålende vær 1. Oktober. Bikkja mi er i toppform,riktignok en smule lett på tråden.:ahappy: 

I kveld gleder vi oss til å se boksekamp og jeg må vel vurdere å stripse fast den gamle bokseren og MMA-mannen jeg er sammen med så han ikke lengter for mye tilbake til ringen.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady har dratt på tur, jeg skulle da i dusjen slik at jeg kunne gå på butikken, men jeg sitter her jeg da.... pizzaen fra i går gikk greit ned den når jeg bare hadde vært oppe en liten stund :aww:  Nei, skal jeg bevege litt på meg??? Før køene er et sant ******* på butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...