Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Siri skrev:

 

Å herregud for en fantastisk dag!!! Jeg bytter glatt ut både titler, sløyfer og rosetter for en sånn dag som dette altså! Vi dro med oss et par venner og hunder til Spåtind i dag. Akkurat passe langt, akkurat passe bratt - og akkurat så strålende solskinn som vi hadde håpet på! Lite vind var det også - og det var nesten så det fristet å gå i bare t-skjorte... 1414 moh! I oktober! Nå har jeg to hunder som ligger som slakt på gulvet... 

Hvor er Spåtind? Har du bilder?

Edit; Jeg googlet :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

24 minutter siden, Krutsi skrev:

:lol: Linnilusa mi har faktisk fått folk usikre, men de kan for det selv når de lusker rundt Hagen :whistle: men det hadde ikke vært en asylsøker som hadde kommet i nærheten hvis du hadde lånt rottisen :lol: 

jeg var jo så "snill" at jeg bandt den først rottisen min ved siden av traktoren til svigerfar for en del år siden, for jeg skulle bare hente noe. Da sto avløseren (polakk) og ventet til jeg kom og sa "OK" til hunden, for han var vant med at slike hunder hadde man ikke til bare kos.. :P 

og polakkene er ikke de eneste som naturlig er skeptisk på de søte små rottisene :P 

Hehe :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yawn: når jeg har lyst til å legge meg alt, men skal på nattevakt i morgen og burde være lengre våken.

Tror jeg prøver meg på å legge meg tidlig og heller ta en ettermiddagsdupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:lol:

Jeg blir også snart gal - eller ennå galere - av alle fluene her! De er pinadø over alt, men de dævver jo også som fluer, så jeg støvsuger jo opp fluelik i mengder :aww:. Men jeg hater den der surringen som kommer når de enten flyr opp i taket og ikke skjønner at de ikke kommer høyere, eller ligger sånn halvdaue på ryggen og surrer i vinduskarmen :x

 

Hahahaha, spot on :lol: Jeg kjører ghostbuster-stil på de som er levende også. Tar av enden på støvsugern og støvsuger både levende og døde :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh, da har jeg fått jobbet en del timer med medlemsbladet, og nå er alt klart til brekking bare grafikeren gir et livstegn. Noen saker må purres, men det som har kommet inn skal være OK.

Et annet mål er nådd - får jeg under 18 grader i stua har jeg tillatt meg selv å skru på elektrisk varme. Nå er det 17.1. Men jeg finner ingen ledig stikkontakt til oljeovnen. Jeg skjønner ikke hvor den sto i fjor! Jeg fryser :brr:

Kanskje bare legge meg, siden jeg gjesper på meg ny kjevemuskulatur. Jeg må opp tidlig i morgen for å sjekke om verkstedet mitt har time til å legge på vinterdekk i løpet av uka, siden jeg innså at det å kjøre over fjellet til helga på sommerdekk er najvt. Og da kan verkstedet få fikse den 2'er-feilen etter EU-kontrollen samtidig. Jeg håper de kan allerede på tirsdag, for da kan jeg kjøre dit etter legetimen i Oslo i morgen. Verkstedet er to og en halv time unna, det er vinterdekkene også. Har jeg kommet meg til Oslo, er det bare halvannen time til. Greit å minimere kjøringen der det er mulig. Og siden pappa etter planen skal legges inn på sykehus i morgen, er det kjekt å være nærmere ham også. Vi vet ikke hva som kommer til å skje, vi vet bare at han er fryktelig, fryktelig dårlig. Og jeg er redd. Jeg er sint på alt og alle som har ledet til dette, men mest redd.

Greit med litt distraksjon med medlemsbladet, men nå er hodet tomt, og jeg vil bare sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SFX skrev:

Phuh, da har jeg fått jobbet en del timer med medlemsbladet, og nå er alt klart til brekking bare grafikeren gir et livstegn. Noen saker må purres, men det som har kommet inn skal være OK.

Et annet mål er nådd - får jeg under 18 grader i stua har jeg tillatt meg selv å skru på elektrisk varme. Nå er det 17.1. Men jeg finner ingen ledig stikkontakt til oljeovnen. Jeg skjønner ikke hvor den sto i fjor! Jeg fryser :brr:

Kanskje bare legge meg, siden jeg gjesper på meg ny kjevemuskulatur. Jeg må opp tidlig i morgen for å sjekke om verkstedet mitt har time til å legge på vinterdekk i løpet av uka, siden jeg innså at det å kjøre over fjellet til helga på sommerdekk er najvt. Og da kan verkstedet få fikse den 2'er-feilen etter EU-kontrollen samtidig. Jeg håper de kan allerede på tirsdag, for da kan jeg kjøre dit etter legetimen i Oslo i morgen. Verkstedet er to og en halv time unna, det er vinterdekkene også. Har jeg kommet meg til Oslo, er det bare halvannen time til. Greit å minimere kjøringen der det er mulig. Og siden pappa etter planen skal legges inn på sykehus i morgen, er det kjekt å være nærmere ham også. Vi vet ikke hva som kommer til å skje, vi vet bare at han er fryktelig, fryktelig dårlig. Og jeg er redd. Jeg er sint på alt og alle som har ledet til dette, men mest redd.

Greit med litt distraksjon med medlemsbladet, men nå er hodet tomt, og jeg vil bare sove. 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.

 

Musikeren og jeg forlovet oss i går!! :bananas::blissysmile:Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i tid, men vi skal GIFTE OSS! Til uka skal vi ut og kjøpe ringer... Åååh. :heart: Det er så fint!

Gratulerer så mye! :D

 

 

 

Fin fin søndag altså. Solskinnstur med kelpisene, fått gjort litt husarbeid, vært på byvandring med valpene (cockeren er fortsatt :wub: ) også hjemmelaget pizza og sofakos på kvelden. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pixie skrev:

:hug:

Tusen takk!

Fun fact: Hvis du får utbetalt erstatning etter legetabbe, så blir dette skattelagt! Så fordi den ***** kirurgen som jobber på et offentlig sykehus du har vært med på å betale skatt for å finansiere driter seg ut på jobben, og du etter advokathjelp får tilbud om en latterlig lav sum som kompensasjon for at livskvaliteten sank til *******, så skal du betale skatt av det?

Nope, jeg er visst mer sint enn redd likevel. Dette handler ikke en gang om penger, det handler om anerkjennelse av at pappas liv er ødelagt etter en rutineoperasjon. Det finnes ikke nok penger til å fjerne de kroniske smertene eller gi tilbake de tapte opplevelsene disse årene. Jeg har mistet den pappa'n jeg hadde. 

Han bor under ei mil fra sine to barnebarn, og ser dem latterlig sjelden fordi han er for dårlig til å dra på besøk eller ta imot besøk, eller han er så dopa på smertestillende at han ikke kan kjøre noe sted. Han var en aktiv bestefar som tok med seg barnebarn i skogen eller på dagsturer til Tusenfryd og lignende - og han tok Tømmerstokken og andre karuseller. Han var aktiv med interesser og aktiviteter, og det var oftere at han ikke var hjemme enn at han var hjemme når jeg ringte. Nå er det oftere at han sover etter å ha tatt mer smertestillende enn at han er ute av senga når jeg ringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monab88 skrev:

Hvor er Spåtind? Har du bilder?

Edit; Jeg googlet :aww: 

Jeg HAR bilder :ahappy: 
14524369_1463580193669185_5177753033029622262_o.jpg

14481905_1463578313669373_428937691432809778_o.jpg

55 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hahahaha, spot on :lol: Jeg kjører ghostbuster-stil på de som er levende også. Tar av enden på støvsugern og støvsuger både levende og døde :devil:

:lol: Jeg ble litt sånn... what??? da jeg plutselig fikk ei levende flue i støvsugeren... ja, jeg tok den i lufta liksom :lol: 

46 minutter siden, SFX skrev:

Og siden pappa etter planen skal legges inn på sykehus i morgen, er det kjekt å være nærmere ham også. Vi vet ikke hva som kommer til å skje, vi vet bare at han er fryktelig, fryktelig dårlig. Og jeg er redd. Jeg er sint på alt og alle som har ledet til dette, men mest redd.

Krysser fingrene for pappa - og er arghhhhhh på hele systemet :( 

Nå burde jeg ha lagt meg... kroppen kjennes ut som ei passe utbrukt vaskefille... men jeg er litt putevâr i kveld... :aww: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Jeg angrer litt på at Felix ikke ble sluppet ut sammen med Blaze, for han hadde nok laga mer spetakkel og med en grovere stemme. Ikke fordi han er så tøff, men det vet jo ikke sykkeltyven :P

 

Linni er heller ikke super tøff, men det starter med litt varsling, og så går det over til nytelse av å høre sin egen stemme :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

@SFX Så utrolig trist :(  Håper det endelig blir noen bedring etter denne runden. Forstår godt frustrasjonen og sinnet ditt mot systemet. Skulle ikke vært mulig! 


Jeg burde kanskje vurdert å ta kveld nå. Men det dukket opp en stilling til som jeg må søke på. Akkurat det ble avbrutt av mer huslige sysler. Som å ta oppvasken, feie over gulvene. Og tenne lys :aww: 
Det er en stor del av høstkosen synes jeg å ha masse levende lys rundt :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, når man får avslag på lån av hannhund pga sykdom i nær slekt på tispa, så gjør man det enkelt og låner oppdretters hannhund, som at på til er i slekt med tispa i stede for. Veldig lurt.  Noen folk skulle aldri ha fått bedrive avl, slikt er dem visst for tjukke i huet til å bruke tida på.:sleep: :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pixie skrev:

@Snoffe, var det du som godt kunne hatt ei ekstra ridebukse? Lagersalg på Horze.no med halv pris!

AN har jeg fått opp nye gardiner og er godt fornøyd med å ha fått inn litt farge i stua :)

Apropos hjortelusfluer, fant denne til hundene! http://www.divinedog.se/hundoveraller/sun-bug-blocker

Det var sikkert meg! :) Takk for tips! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bjornal skrev:

Trekkwhippet! Funker også, spesielt om det kastes pølser foran den emoji39.pngeaaa2ca47b15c2d0af82e38ebdb46e55.jpg

Hahaha jeg har stalka deg big time! Over nett da bare :aww::lol: 

men så posten du la ut på face, og jeg skjønte på måten du skrev det på at det var deg.. Skulle spørre deg her, men da kom jeg selvfølgelig ikke på brukernavnet :lol: 

bare elsker når slike ting bare faller på plass av seg selv og jeg ser jeg har tatt rett :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...