Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Vært en herlig dag idag, ihvertfall frem til at jeg måtte jobbe noen timer, og så ble den herlig etterpå igjen også. Var i formiddag avgårde på litt hundetrening i sivilisasjonen med strålende vær og ypperlig selskap, tenkte gjenta forrige gang da Strider gikk asfalt&grøftespor og det var så bra! Denne gangen la Jeanette spor til Strider, nydelig flott (og overraskende) spor. Startet fint i skogsterreng og Strider gikk på. Det var jo Jeanette som hadde lagt spor, og da tøffer man bare ikke rett frem og greit nei, man tar en bråsving inn i enda mer skog, men det gikk fint. Litt lang line på Strider så plutselig blei han helt borte rundt bråsvingen, men ingen fare - han stod og ventet rundt svingen på at følget skulle ta han igjen og så fortsatte han å spore. Men SÅ .. grus..  Strider går ikke grus han, har aldri gjort det - jeg hadde helt glemt det, er ikke så mye grus-muligheter her i omegn, så det har bare fallt ut av repetoaret. Men her ble det bråstopp med både grus som man ikke sporer på - og spor-tap (skjer ikke det heller her i skauen..). 2 ting på en gang. Strider fallt bare helt ut og jeg fikk han ikke igang igjen, Strider bare flakset rundt og logret og tisset og gjorde noen halvhjertede spor-forsøk. Jeg er helt sikker på at han luktet sporet men virket som han ikke skjønte hva han skulle, stakkars, så her er det noe å jobbe med!  Jeg tror jeg vet å jobbe med det, og det er så spennende om det vil funke eller ei, så nå bare verker jeg etter å dra og legge blodspor i grustaket borti her.. jaja får vente til utover uka det!  

Nå har jeg sett enda en episode Penny Dreadful, blir helt fasinert.. synes det er en litt ekkel serie men også en serie man blir helt oppslukt av.. wow. 

Imorgen er det mandag og jobb, sliter alltid med å sove natt til mandager jeg.. flotte greier liksom, alltid starte dødstrøtt på mandager. Tog streik også, noen tog går jo, men de blir så sykt fulle. Det er høstferie i omegn men her tar ikke togpendlerne så mye høstferie at det gjør noe (de tar ikke vinterferie heller..) så det blir fort veldig fullt på toget. Og i slutten av uka trappes streiken opp enda mer, en konflikt som jeg synes virker helt uløselig. 

Og ja, hva er dealen med alle de hersens fluene? Jeg har et leggerituale som er helt latterlig pga fluene, de må for all del ikke bli med inn på soverommet for kelpiene blir så gærne og å jakte fluer på soverommet langt ut i de små timene er ikke noen morsom aktivitet, så da slår man av alle lys unntatt på badet, setter opp alle dører (da går fluene etter lyset inn på badet), pusser tenner med bzzzz rundt seg og så sniker man seg ut av baderomsdøra, slår av lyset på badet og smeller igjen døra i håp om at fluene forblir på badet. Helt idiotisk opplegg!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Guest Klematis

Søren også. Den vonde halsen jeg våkna med i går skulle visst ikke gå over,den skulle bli verre. Potte tett,så jeg har ingenting på jobb å gjøre og jeg angrer på at jeg ikke handla noe for halsen i går,for i dag må jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TonjeM skrev:

Og ja, hva er dealen med alle de hersens fluene? Jeg har et leggerituale som er helt latterlig pga fluene, de må for all del ikke bli med inn på soverommet for kelpiene blir så gærne og å jakte fluer på soverommet langt ut i de små timene er ikke noen morsom aktivitet, så da slår man av alle lys unntatt på badet, setter opp alle dører (da går fluene etter lyset inn på badet), pusser tenner med bzzzz rundt seg og så sniker man seg ut av baderomsdøra, slår av lyset på badet og smeller igjen døra i håp om at fluene forblir på badet. Helt idiotisk opplegg!

:lol: Jeg har hatt sånn fluemassakre med fluesmekkeren jeg, før sengetid.. Her blir det også helt håpløst pga fluejagende prinsesse som ikke greier å roe seg om det er fluer i rommet. Slitsomt... 

7 minutter siden, Stine skrev:

God morgen :D

Har blitt påvirket av @Siri og har bestemt meg at vi skal på Spåtind tur på onsdag :ahappy:

IMG_20161003_071857.jpg

:lol: God tur dit!!! Jeg kjenner muskler jeg trodde var forsvunnet i dag. Det tar på å bruke bremsemusklene i nedoverbakker når bikkjene ikke har tenkt å bremse av seg selv :aww: 

Strålende dag i dag også, men det var -4 grader da jeg stod opp, så nå måtte jeg lete fram ytterjakke før jeg dro på jobb. Nå skal jeg straks til tannlegen for en aller aller siste sjekk av den nye tanna. Det har bare tatt et år å få den på plass liksom... herregud. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raksha skrev:

 

@SFX  :hug:  Håper det kommer gode nyheter om pappaen din snart! :hug:

 

10 timer siden, JeanetteH skrev:

@SFX :hug: 

 

10 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Og så håper jeg pappaen din får god behandling og blir i bedre form @SFX

 

10 timer siden, Snoffe skrev:

@SFX:hug:

 

9 timer siden, Siri skrev:

Krysser fingrene for pappa - og er arghhhhhh på hele systemet :(  

9 timer siden, Snøfrost skrev:

Så utrolig kjedelig den saken med pappaen din er @SFX , jeg håper virkelig det er mulig å få til noen bedring for ham :hug: 

 

9 timer siden, *Kat84* skrev:

@SFX Så utrolig trist :(  Håper det endelig blir noen bedring etter denne runden. Forstår godt frustrasjonen og sinnet ditt mot systemet. Skulle ikke vært mulig! 

Tusen takk, folkens, jeg trengte det frustrasjonsutbruddet i går. Eller, frustrasjon er kanskje et for mildt uttrykk... 

Nå kan jeg bare vente til han har vært hos fastlegen igjen i dag, for å bli sendt derfra til sykehuset - jeg forsto i hvert fall som at det var prosedyren, at han ikke bare kunne komme til sykehuset.

9 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg burde kanskje vurdert å ta kveld nå. Men det dukket opp en stilling til som jeg må søke på. Akkurat det ble avbrutt av mer huslige sysler. Som å ta oppvasken, feie over gulvene. Og tenne lys :aww: 
Det er en stor del av høstkosen synes jeg å ha masse levende lys rundt :heart: 

Lykke til med jobbsøknad! Og levende lys ER en del av høstkosen - her er det ni kubbelys i stua, et vanlig lys, og ti telys. Ikke alltid jeg tenner alt, men ofte. Levende lys er en luksus jeg unner meg på høsten, særlig når jeg egentlig mangler to lamper i stua men ikke har råd til elektriker for å få installert dem enda...

9 timer siden, Siri skrev:

Jeg HAR bilder :ahappy: 
14524369_1463580193669185_5177753033029622262_o.jpg

14481905_1463578313669373_428937691432809778_o.jpg

Vakre som alltid!

Her har det vært nattefrost, herlig! Elsker denne tiden av året. Nuh blir det dusj, mobilforretning for å få hjelp til å forstå mobilen, veterinæren for å kjøpe ørerens til Foenix etter at Glam har vært på flørter'n, legen i Oslo, så kjører jeg til pappa for jeg fikk verkstedtime i morgen til å ta vinterdekk og avslutte EU-kontrollen, også er jeg der når vi vet noe mer om det blir operasjon eller ei. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattefrost her også så da jeg skulle sykle til jobb var jeg uti boden og fant frem fingerhansker som har ligget i en tett boks siden vintern. Da jeg kom på kontoret lukta det sånn gammel gubbe-lukt og jeg skjønte ikke hvor den kom fra før jeg tilfeldigvis lukta på hendene mine. Gamle, svette fingerhansker i luft-tett boks; ikke lurt...:x 

Det vet jeg jo egentlig og pakker aldri andre typer klær i tette poser/bokser, men hansker og luer har jeg slurva med. Nå er de pakka inn i en pose og skal i vaskemaskina så fort jeg kommer hjem, sammen med lua og det andre som lå i samme boks :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SFX skrev:

Gratulerer! Sonen-utdrikningslag?

Det hørtes dødsgøy ut! :D

 

Tusen takk for alle gratulasjoner, folkens! Det er litt vel mye annet som foregår og stresser meg nå, så jeg klarer liksom ikke helt å bare kose meg over det, så da var det veldig hyggelig å komme hit og bare få alt det der rett i fleisen! :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Vakre som alltid!

Takk :wub:

1 time siden, SFX skrev:

Her har det vært nattefrost, herlig! Elsker denne tiden av året. Nuh blir det dusj, mobilforretning for å få hjelp til å forstå mobilen, veterinæren for å kjøpe ørerens til Foenix etter at Glam har vært på flørter'n, legen i Oslo, så kjører jeg til pappa for jeg fikk verkstedtime i morgen til å ta vinterdekk og avslutte EU-kontrollen, også er jeg der når vi vet noe mer om det blir operasjon eller ei. 

Ja, det er sååå deilig med nattefrost!!! Lykke til med alle gjøremålene! Jeg ble litt svett av å lese om alt *ler*. 

1 time siden, MonicaT skrev:

Brrrr i dag var det kaldt å vente på toget. Må vel bare vende seg til kulda fremover nå. 

Jeg kjente at jeg ikke var helt akklimatisert ennå da jeg dro på jobb... selv ikke med tykk genser og en lett boblejakke. Ble ikke varmere da jeg gikk 20 min for å komme til tannlegen heller.... men det var friskt og deilig da :D 

1 time siden, Tonje skrev:

Nattefrost her også så da jeg skulle sykle til jobb var jeg uti boden og fant frem fingerhansker som har ligget i en tett boks siden vintern. Da jeg kom på kontoret lukta det sånn gammel gubbe-lukt og jeg skjønte ikke hvor den kom fra før jeg tilfeldigvis lukta på hendene mine. Gamle, svette fingerhansker i luft-tett boks; ikke lurt...:x  

:lol::lol: 

Endelig er sluttarbeidet med den der berømte tanna mi ferdig! Deilig! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

Ja, det er sååå deilig med nattefrost!!! Lykke til med alle gjøremålene! Jeg ble litt svett av å lese om alt *ler*. 

Neida, dette var ikke mye - i dag er jeg peppy og full av energi, så det skal bli godt å få gjort litt. Pappa bekreftet at han er på vei til sykehuset, og da føler jeg meg egentlig litt bedre nå. Enn så lenge.

14 minutter siden, Siri skrev:

Endelig er sluttarbeidet med den der berømte tanna mi ferdig! Deilig! 

Gratulerer med komplett saksebitt!

Jeg skrudde på ei kran jeg trodde var til utekrana, men da spruta det vann ut der, så jeg tror kanskje ikke det var den? Jeg sender melding til forrige eier, jeg... De sa jeg kunne spørre om jeg lurte på noe, det må vel gjelde 11 måneder etter overtagelse også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i kiosken for å kjøpe tyggis og mens jeg leter frem kortet sier damen i kassa; Du også er velkommen til å gi, og peker på boksen med penger til brystkreft-forskning. Holder det ikke at boksen står der, må de virkelig si i fra til folk at de er velkomne til å gi? Jeg synes den var bittelitt frekk jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, SFX skrev:

Lykke til med jobbsøknad! Og levende lys ER en del av høstkosen - her er det ni kubbelys i stua, et vanlig lys, og ti telys. Ikke alltid jeg tenner alt, men ofte. Levende lys er en luksus jeg unner meg på høsten, særlig når jeg egentlig mangler to lamper i stua men ikke har råd til elektriker for å få installert dem enda...

 

Ja det er så mye flott med høsten :wub: 
Trenger ikke lamper på vinterstid. Jeg har masse lysestaker og telysholdere :D 
Og nå begynner de nydelige høstfargene å komme ute i naturen også :D Snart på tide å gå turen til Presten og rundt Krokavatnet igjen med kameraet :) 

1 time siden, SFX skrev:

Her har det vært nattefrost, herlig! Elsker denne tiden av året. Nuh blir det dusj, mobilforretning for å få hjelp til å forstå mobilen, veterinæren for å kjøpe ørerens til Foenix etter at Glam har vært på flørter'n, legen i Oslo, så kjører jeg til pappa for jeg fikk verkstedtime i morgen til å ta vinterdekk og avslutte EU-kontrollen, også er jeg der når vi vet noe mer om det blir operasjon eller ei. 

Phu! Lykke til med dagens gjøremål! 
Min plan for dagen er å gå tur, og skrive enda flere søknader :P Lå bare og slappet av i senga en stund før jeg orket å stå opp i dag. Gjør jo godt det også på et vis. 

Våknet med sår hals igjen. Og nå begynner hodepinen å gjøre seg gjeldende. Men husker jeg å kjøpe Paracet når jeg er i butikken? Neh, er tydeligvis for pyser det der :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig høstdag! Får ta med hundene på en rolig tissetur før jeg legger ut på lengre sykkeltur med huskyen. Som den onde eieren jeg er så skal Nemi bli igjen hjemme idag, for mor vil ha litt fart på turen og det vil huskyen og... :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagdes og bannet i hele går pga lysene på bilen som ikke vil funke, skifta pærer og sjekka sikringer, og ingenting funka. Fant ut jeg skulle innom verksted etter praksis i dag og få det sjekka. Så skulle jeg tanke nå på morgenen, så var det en gammel gubbe som bare "du har en pære som ikke lyser" jeg fikk instant irritasjon over de pærene igjen og fikk kremta fram et "å ja.. takk". Så kjørte jeg rett til nærmeste verksted og de hadde tid med en gang, så nå sitter jeg på nærmeste bensinstasjon og drikker kaffe og venter på at de ringer å sier den er ferdig..kan bli sittende en stund. Puh! Godmorgen sonen![emoji28]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Krutsi said:

Hahaha jeg har stalka deg big time! Over nett da bare :aww::lol: 

men så posten du la ut på face, og jeg skjønte på måten du skrev det på at det var deg.. Skulle spørre deg her, men da kom jeg selvfølgelig ikke på brukernavnet :lol: 

bare elsker når slike ting bare faller på plass av seg selv og jeg ser jeg har tatt rett :aww: 

Halp! Stalket av gal dame med sinna rottis og pittbullreke! :P

ENDELIG er det "fornuftige" temperaturer ute. Liker ikke varmen, mye bedre å putte litt klær på bikkjedyret og meg selv. 3.7 minus til morran i dag, akkurat passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig vær ute! Er så glad for at jeg har tatt ut 2 feriedager denne uken å får nyte det flotte høstværet :ahappy: Og i helgen skal vi til Stavanger, der har jeg ikke vært på ca 10 år. Håper vi får sett litt av byen også! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Neida, dette var ikke mye - i dag er jeg peppy og full av energi, så det skal bli godt å få gjort litt. Pappa bekreftet at han er på vei til sykehuset, og da føler jeg meg egentlig litt bedre nå. Enn så lenge.

Så deilig! Da får vi bare krysse fingrene :) 

1 time siden, SFX skrev:

Gratulerer med komplett saksebitt!

Takk a035.gif

1 time siden, SFX skrev:

Jeg skrudde på ei kran jeg trodde var til utekrana, men da spruta det vann ut der, så jeg tror kanskje ikke det var den? Jeg sender melding til forrige eier, jeg... De sa jeg kunne spørre om jeg lurte på noe, det må vel gjelde 11 måneder etter overtagelse også?

Lurt å spørre :D Jeg har to slike "hovedkraner" i kjelleren - men husker aldri hvem av dem som går til utevannet :aww: 

1 time siden, Tonje skrev:

Var i kiosken for å kjøpe tyggis og mens jeg leter frem kortet sier damen i kassa; Du også er velkommen til å gi, og peker på boksen med penger til brystkreft-forskning. Holder det ikke at boksen står der, må de virkelig si i fra til folk at de er velkomne til å gi? Jeg synes den var bittelitt frekk jeg. 

Å, sånt gjør meg skikkelig irritert også. Jeg aner ikke hvorfor jeg reagerer sånn, men all slik "pushing" av ting gjør meg litt rasende faktisk... enten det er dørselgere, selgere utenfor butikker, tiggere, reklame etc. Det er påtrengende og unødvendig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Tinkie:) og lykke til med pappaen din og :hug:@SFX

Piggtråd i halsen når jeg våknet idag, så da ble det ikke jogging, men litt lang morgentur istedet, 9 km flatmarkstur. Fint for det meste, men dukket opp en del folk på slutten så da krangla vi litt om det med båndgåing (siden jeg var så teit at han bare hadde på halsbånd). Jaja, mesteparten av turen var fin iallefall.

Misunnelig på Spåtindturen @Siri - så skikkelig fint ut. Den står på lista mi over steder jeg har lyst til å gå. Hvor parkerte dere?

Nå skal jeg synke ned i sofaen med Penny Dreadful og strikketøyet mitt og nyte høstferien (ignorere de haugene av tøy som må ryddes og at bilen ser bomba ut... flere dager å ta av).

14581299_10157432443460304_1374306982701787951_n.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tinkie skrev:

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.

 

Musikeren og jeg forlovet oss i går!! :bananas::blissysmile:Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i tid, men vi skal GIFTE OSS! Til uka skal vi ut og kjøpe ringer... Åååh. :heart: Det er så fint!

Super grattis!! Blir med på sonen-utdrikningslag jeg :yes:

15 timer siden, Siri skrev:

:lol: Og den er sinnsykt myk og deilig å ha på :D 

Kjøpte fra Fritidsfabriken.se De har himla masse kule og gode klær :D 

*klipp klipp*

Takk for link, får vindusshoppe litt først. Hvordan er størrelsene?

Startet dagen med forelesning for så å komme hjem og få nedbemanningsbeskjed fra jobb, og om få timer skal jeg på denne jobben da. Heisann litt lite motivert nå kanskje..? :sint_01: Får gå ut i skogen og rope litt tror jeg!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol igjen, jeg liker sol og sånn og sånn!

Men så lurer jeg på - hvilken er den riktige siden å gå på fortauet? I mitt hode skal man gå til venstre og la mennesketrafikken motgående møte en på høyre. Jeg har Pøbel på min venstre side når vi er ute og går, men folk skal uansett gå mot meg på min venstre side, spesielt der hunden går. De presser seg altså mot høyre mot meg (og hunden).

Om vi går i veien, går vi jo mot og ikke fra bilene som kommer også. Så vi går på venstre side, uansett! Meh.

Hmnei, jeg får bare fortsette å undre meg over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...