Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

37 minutter siden, Siri skrev:

 

Å, sånt gjør meg skikkelig irritert også. Jeg aner ikke hvorfor jeg reagerer sånn, men all slik "pushing" av ting gjør meg litt rasende faktisk... enten det er dørselgere, selgere utenfor butikker, tiggere, reklame etc. Det er påtrengende og unødvendig :aww: 

Jeg pleier ikke å bry meg om selgere, men akkurat denne ble litt i overkant. Jeg ser jo boksen, så jeg gir hvis jeg ønsker/har mulighet til det, trenger ikke peke på den og si at jeg er velkommen til å gi. Jo takk, jeg skjønner det faktisk :P 

Straks lunsj. Strålende vær her også i dag så etter jobb tenkte jeg å kjøre til nabokommunen og gå tur der. Må utnytte det mens jeg kan, snart blir det for mørkt til å gå på fjellet etter jobb :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
2 timer siden, SFX skrev:

Åh, mens jeg sto i dusjen kom jeg på at jeg må få skrudd av vannet til utekrana.

Men jeg husker jo ikke hvor den er...

Takk for påminnelsen, det hadde jeg helt glemt gitt, og det var 4 minus i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi ble litt skuffa da hun så at jeg tok på meg jakke og skjerf og tydeligvis skulle ut døra. Hun satt som limt inntil døra, og trodde at nå skal vi på tur, for jeg er jo hjemme.

Dessverre så skulle jeg bare karre meg en tur på butikken, en ganske strevsom tur faktisk.

Jeg må prøve å gå en tur med henne i dag. Greide å få i meg en omelett og varm saft, og med fire pakker fisherman's friend på lomma så kan det hende det går sånn noenlunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Klematis skrev:

Bizi ble litt skuffa da hun så at jeg tok på meg jakke og skjerf og tydeligvis skulle ut døra. Hun satt som limt inntil døra, og trodde at nå skal vi på tur, for jeg er jo hjemme.

Dessverre så skulle jeg bare karre meg en tur på butikken, en ganske strevsom tur faktisk.

Jeg må prøve å gå en tur med henne i dag. Greide å få i meg en omelett og varm saft, og med fire pakker fisherman's friend på lomma så kan det hende det går sånn noenlunde.

Godbitsøk enten inne eller i hagen er gull verd når hunden trenger aktivisering og man selv er syk :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Turb skrev:

Misunnelig på Spåtindturen @Siri - så skikkelig fint ut. Den står på lista mi over steder jeg har lyst til å gå. Hvor parkerte dere?

Det var kjempeherlig altså! Nå var det jo så tørt også, så det var knapt nok våte partier der vi gikk. Men parkerte? Ehhhhhh.... Der ingen skulle tru at nokon kunne.. ehhh.. anlegge en p-plass :lol: 
Vi kjørte et godt stykke forbi der det er skiltet opp mot noe hotell og sånt i hvert fall... tror det het Hugulia. Kjørte gjennom Nord-Torpa og innover :)

14 minutter siden, LØJ skrev:

Takk for link, får vindusshoppe litt først. Hvordan er størrelsene?

Vindusshopping er i  hvert fall billigere :lol: Størrelsene er ganske rause. Dvs jeg har skogini i str L og den er en litt lang modell, men sitter som et pølseskinn :lol: Men den skal gjøre det altså - den er veldig strechy og behagelig å ha på. Buksene er også bra store - jeg har str L der også, og er 172 cm høy og 70 kg. De passer perfekt. 

12 minutter siden, Bananen skrev:

Men så lurer jeg på - hvilken er den riktige siden å gå på fortauet? I mitt hode skal man gå til venstre og la mennesketrafikken motgående møte en på høyre. Jeg har Pøbel på min venstre side når vi er ute og går, men folk skal uansett gå mot meg på min venstre side, spesielt der hunden går. De presser seg altså mot høyre mot meg (og hunden).

Om vi går i veien, går vi jo mot og ikke fra bilene som kommer også. Så vi går på venstre side, uansett! Meh.

Hmnei, jeg får bare fortsette å undre meg over dette.

Jeg går alltid til venstre, jeg... uansett veg, gangveg eller fortau. Jeg tror jeg signaliserer det ganske tydelig også, siden jeg har hundene på venstre side når jeg går - og trøkker meg ut mot kanten når det kommer folk i mot :D 

10 minutter siden, Toril skrev:

Nydelig høstvær,nå graver vel flått og hjortelus seg ned og vekk snart!!!!:D:D

Krysser fingrene for det... Yasmine har gått av hengslene i det siste og klødd av seg dotter med pels - antakelig vis pga hjortelusbitt... jeg fant en som krabbet på ryggen hennes i går morges - full av blod :x 

10 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg pleier ikke å bry meg om selgere, men akkurat denne ble litt i overkant. Jeg ser jo boksen, så jeg gir hvis jeg ønsker/har mulighet til det, trenger ikke peke på den og si at jeg er velkommen til å gi. Jo takk, jeg skjønner det faktisk :P 

:lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Siri skrev:

Jeg går alltid til venstre, jeg... uansett veg, gangveg eller fortau. Jeg tror jeg signaliserer det ganske tydelig også, siden jeg har hundene på venstre side når jeg går - og trøkker meg ut mot kanten når det kommer folk i mot :D

Da er vi to, men det er tydeligvis ikke alle som skjønner tegninga. Og jeg må slutte å unnskylde meg når Pøbel blir superhappy fordi det er jo noen som går rett mot ham, da vil de heeelt sikkert hilse på ham. Men veldig mange rundt her jeg bor synes Pøbel er kjempeskummel fordi han er svart og stor. Om man ikke skjønner hundespråk, kan han se ekstremt voldsom ut (han er ikke det, for det er ikke noe særlig trekkraft i ham, det ser mer ut enn det det er - jeg holder kobbelet i lillefingeren, liksom). :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en sånn dag da det meste er perfekt og man nesten blir religiøs :ahappy:

Utifra bildene dine @Siri ser det ut som om dere gikk fra Hugulia ja, lengste ruten på den siden :) Sett mot Spåtind på fjellturen vår idag, borti der et eller annet sted :lol:

IMG_20161003_105625.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Dette er så sykt kult å lese om at jeg kjenner pulsen øke! :D NERDJOY!

 

http://www.flynytt.no/artikler/testpilot-eskil-slik-var-det-a-fly-starfighter/358779

 

 

Starfighter :wub: Når man har en pappa som er utdannet og som har jobbet i forsvaret (og er medlem av foreningen :P ), så veit man hva det er ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bananen skrev:

Da er vi to, men det er tydeligvis ikke alle som skjønner tegninga. Og jeg må slutte å unnskylde meg når Pøbel blir superhappy fordi det er jo noen som går rett mot ham, da vil de heeelt sikkert hilse på ham. Men veldig mange rundt her jeg bor synes Pøbel er kjempeskummel fordi han er svart og stor. Om man ikke skjønner hundespråk, kan han se ekstremt voldsom ut (han er ikke det, for det er ikke noe særlig trekkraft i ham, det ser mer ut enn det det er - jeg holder kobbelet i lillefingeren, liksom). :lol:

:lol: Jeg møter overraskende få som faktisk synes mine er skumle, selv om det er store og svarte - og veldig hårete :lol: Var flere som bare MÅTTE klappe og kose på hundene da vi var på fjellturen i går f eks :lol: 

30 minutter siden, Stine skrev:

Idag er en sånn dag da det meste er perfekt og man nesten blir religiøs :ahappy:

Utifra bildene dine @Siri ser det ut som om dere gikk fra Hugulia ja, lengste ruten på den siden :) Sett mot Spåtind på fjellturen vår idag, borti der et eller annet sted :lol:

IMG_20161003_105625.jpg

Ja, man blir nesten religiøs på slike dager :ahappy:
Jeg måtte jo sjekke på kartet, og konkluderte med Hugulia ja :). Jeg tror vi sånn ca beregnet at turen ble 16 km til sammen - tatt litt på gefühlen :D. Det er så mange fine fjell altså :D. Jeg bare elsker å komme opp i  høyden sånn :wub:

14500320_1463577660336105_8001921544524836318_o.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bjornal skrev:

Halp! Stalket av gal dame med sinna rottis og pittbullreke! :P

ENDELIG er det "fornuftige" temperaturer ute. Liker ikke varmen, mye bedre å putte litt klær på bikkjedyret og meg selv. 3.7 minus til morran i dag, akkurat passe :)

Gal dame du liksom.. Resten stemmer da :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Jeg møter overraskende få som faktisk synes mine er skumle, selv om det er store og svarte - og veldig hårete :lol: Var flere som bare MÅTTE klappe og kose på hundene da vi var på fjellturen i går f eks :lol: 

Ja, man blir nesten religiøs på slike dager :ahappy:
Jeg måtte jo sjekke på kartet, og konkluderte med Hugulia ja :). Jeg tror vi sånn ca beregnet at turen ble 16 km til sammen - tatt litt på gefühlen :D. Det er så mange fine fjell altså :D. Jeg bare elsker å komme opp i  høyden sånn :wub:

14500320_1463577660336105_8001921544524836318_o.jpg

Fjell! :wub: I går kveld lå jeg i senga og repeterte fjellhytter jeg har vært på bare for å framkalle stemningen. Storerikvollen, Svukuriset, Ronvassbu, Dølåseter osv.. Jeg bare må finne et sted der jeg kan gå fjelltur i høstferien uten å dø av smerter i beina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Krutsi skrev:

Gal dame du liksom.. Resten stemmer da :aww::lol: 

Det stemmer det første også :aww: 

Var på en to timers lang veiledningssamtale i morres, og sitter egentlig med følelsen av at jeg må gjøre alt på nytt :rolleyes: Er ikke riktig så ille da, bare nesten...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lola Pagola skrev:

emoji3.pngemoji16.png5ad658609ba3b908a9ae9a3386e1a699.jpg

:lol: 

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Fjell! :wub: I går kveld lå jeg i senga og repeterte fjellhytter jeg har vært på bare for å framkalle stemningen. Storerikvollen, Svukuriset, Ronvassbu, Dølåseter osv.. Jeg bare må finne et sted der jeg kan gå fjelltur i høstferien uten å dø av smerter i beina!

Du får finne ei enkel fjellhytte langt oppå fjellet som du kan gå dagsturer fra, akkurat så lange som du orker :). Evt kjøre opp på Dovre og tusle innover en eller annen fjellvei :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Siri for strørrelsehint...det blir nok litt reell shopping også :icon_redface: Trenger SKOGINI og bukser og sikkert t-skjorter og og og...var så mye fint der inne :wub:

@Bananen jeg var ute å gikk på fortau med Bo og Panda på venstre side, masse folk ute og jeg nærmest presset hundene inntil veggen langs fortauet. Likevel kom det en fyr mot som insisterte på å gå der hundene gikk, altså mellom hunder og vegg. Jeg ble bare stående jeg og han måtte tilslutt gå rundt...men herregud noen folk ass :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig har uka kommet, bare 4 dager til høstferien <3 Og bare 11 dager til jeg har bursdag :D Gleder meg sånn til og komme hjem til lille blå, og familien :)IMG_1786.JPGHjem til denne snuppa skal bli godt <3 Så klar for skikkelig tur. Første tur alene med Ariel :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Jeg møter overraskende få som faktisk synes mine er skumle, selv om det er store og svarte - og veldig hårete :lol: Var flere som bare MÅTTE klappe og kose på hundene da vi var på fjellturen i går f eks :lol:

Er'ke sånn i Oslo, vøtt! Det er egentlig bare her spesielt jeg har merket det.

13 minutter siden, LØJ skrev:

 

@Bananen jeg var ute å gikk på fortau med Bo og Panda på venstre side, masse folk ute og jeg nærmest presset hundene inntil veggen langs fortauet. Likevel kom det en fyr mot som insisterte på å gå der hundene gikk, altså mellom hunder og vegg. Jeg ble bare stående jeg og han måtte tilslutt gå rundt...men herregud noen folk ass :icon_confused:

Jepp! Jeg opplever det hver dag, men allikevel blir jeg perpleks - jeg burde jo egentlig ikke bli det, men sånn er det bare. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom litt brått, nesten ti minus i natt. :o  Fantastisk høstvær ute da, men nå er det ingen nåde - vintern kommer!  Gakkene var kalde i dag tidlig, jeg trodde virkelig ikke det skulle bli SÅ kaldt. Så i kveld flytter de inn i fjøset med masse ren halm og varmelampe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Nå har det blitt nesten 2 timers tur i skogen :) Nydelig vær med sol, og bare litt over 10 grader. Midt i sola kjentes det ut som det kunne være mer. Endelig er det blitt temperaturer som Aragon også kan gå litt mer tur i uten at strupen kollapser helt. Han tåler jo verken for varmt eller for kaldt :( 

Sjef ble som vanlig sluppet løs et sted hvor det er mulig å bade. Beauceron og vann er jo en uslåelig kombinasjon. Han kan jo ikke drikke utendørs utenå stå midt i. Så det å svømme og drikke på en gang er jo rene himmelriket for hans del :lol: 

Og tråden hans er selvfølgelig oppdatert :aww:  

Nå skal jeg komme meg i dusjen før jeg skal gå en tur ned på butikken. Jeg har ikke akkurat vært flink til å planlegge middager i det siste :icon_redface:
Jaja, har god tid. Stresser ikke med det :lol: 

20161003_154138.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...