Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

Gleder meg veldig til å flytte til nytt sted den 1 des :D Hus på 120 kvm på nedlagt småbruk. Tror vi kommer til trives veldig godt, både to og firbeinte :D:D Midt mellom Kongsberg og Hokksund :D 

I morgen får jeg også vite om jeg får komme tilbake til jobb. P.g.a nedskjæringer måtte jeg slutte den 23. september... :( Men i morgen skulle sjefen min, snakke med sjefen sin. Så da er det bare å krysse fingre og tær :D Riktignok bare 50 %, men det er da bedre enn ingenting.

Et transittmottak som ikke har en fungerede resepsjon, synes jeg det er rart at UDI kan forsvare. I hvert fall når vi er et av de største mottakene i Norge :D 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

28 minutter siden, Mardina skrev:

Gleder meg veldig til å flytte til nytt sted den 1 des :D Hus på 120 kvm på nedlagt småbruk. Tror vi kommer til trives veldig godt, både to og firbeinte :D:D Midt mellom Kongsberg og Hokksund :D 

I morgen får jeg også vite om jeg får komme tilbake til jobb. P.g.a nedskjæringer måtte jeg slutte den 23. september... :( Men i morgen skulle sjefen min, snakke med sjefen sin. Så da er det bare å krysse fingre og tær :D Riktignok bare 50 %, men det er da bedre enn ingenting.

Et transittmottak som ikke har en fungerede resepsjon, synes jeg det er rart at UDI kan forsvare. I hvert fall når vi er et av de største mottakene i Norge :D 

 

Masse lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg brukte heller ikke badekaret mitt, så jeg bytta det ut med et deilig dusjkabinett i stedet :D 

 

Ser det levende for meg.... Willy stod en gang og glodde på sin egen stråle en gang som ung... han kunne godt ha truffet hals og hake da gitt :lol: 

 

Samme her. Litt trangt inni der når jeg dusjer hund da, men ellers er dusjkabinett gull!

Og så ler jeg av Willy. Litt den stilen her:  a038.gif

13 minutter siden, SaraS skrev:

Sambo ha fått seg metalldetektor og subber rundt nedi hagen her, i mørket. Kanskje jeg skal snike meg rundt huset og skremme han?

Kan dere ta den med hit en gang? Mye aktivitet på Hundhammeren i yngre jernalder!

Forøvrig tror jeg det er spøkelser her. Noen har tatt ut kanelboller fra fryseren selv om slikt bare skal spises i helgene. :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger'n var på jobb fra 7 til halv fire, så dro han rett til en kamerat for å fikse noe rør som skulle ta et par timer. Og der er han enda. Blir ferdigpizza idag gitt, frister ikke veldig å lage middag klokka ni. Og det fortjener han synes jeg, jeg hadde aldri giddi å jobba i 13-14 timer..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke i form når jeg kom hjem og tok noen Paracet fordi jeg verket i noen ledd og så la jeg meg under teppet på sofaen for jeg var litt kald. Våknet etter en time, badende i svette.... tror jeg har litt feber jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Men Willy brukte jo badekaret!

Jeg hadde i grunnen ingen skrupler med å frata ham den gleden - han hadde jo allerede fått campingvogn og småbruk liksom.... bortskjemt var han :aww: 

3 timer siden, SFX skrev:

Det er verdt litt tunge øyelokk og ømme muskler etter denne helga, jeg skulle bare ønske jeg kunne ta av meg tillitsvervs-hatten i dag også :P Men for Latruda har denne uka vært fantastisk - på torsdag gikk Foenix en god runde i klasse 1 LP, på lørdag gikk Glam en fantastisk MH, og etter en svipptur over Hemsedalsfjellet så kunne jeg i går ta imot 2 BHK på Glam og BIR på Foenix i Førde! Kun tre av 15 bernere fikk CK, og jeg hadde to av dem! Glam stilte i junior for siste gang, og slet med å finne fotfeste på det glatte gulvet, så han ble litt trippete og kort i steget - men det holdt til CK og klasseseier, så fikk han nøye seg med 2 BHK bak en voksen hannhund som var mer samlet i steget. Men det ble noen verdifulle poeng til mestvinnendelista, som var målet med å dra. Foenix debuterte i champion, og fikk kommentar fra dommeren om at hun var den eneste som klarte å ta ut steget og håndtere det glatte gulvet - så hun løp seg inn til BIR, og siden hun ikke er norsk champion tok vi imot certet - og hun er nå fullcertet på småcert. Det smakte godt etter at hun har vunnet altfor mange reserve-cert både på nasjonale og internasjonale utstillinger.

Grattis med enda en tur med gode resultater :D. Da tåler man en småtrøblete hjemreise :) 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Samme her. Litt trangt inni der når jeg dusjer hund da, men ellers er dusjkabinett gull!

Ja, Willy må stå i bananstilling når jeg dusjer ham inni der, men til gjengjeld har jeg jo fiksa utendørs dusj til hundene i stedet, når været passer til det :) 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Og så ler jeg av Willy. Litt den stilen her:  a038.gif

:lol: Akkurat sånn var det nesten :lol: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Forøvrig tror jeg det er spøkelser her. Noen har tatt ut kanelboller fra fryseren selv om slikt bare skal spises i helgene. :whistle:

:teehe:

50 minutter siden, Malinka skrev:

Var ikke i form når jeg kom hjem og tok noen Paracet fordi jeg verket i noen ledd og så la jeg meg under teppet på sofaen for jeg var litt kald. Våknet etter en time, badende i svette.... tror jeg har litt feber jeg.

Høres muffens ut ja... Riktig god bedring! Her sitter jeg også og ruger på ett eller annet. Var på tur med Willys oppdretter nå i kveld, og selvsagt ble vi stående og skravle litt etterpå - og det var kaldt altså... grugget i halsen og nesa ble ikke BEDRE for å si det sånn. Det hjalp litt med en kopp varm sjokolade, men jeg har en ekkel følelse på at det kommer til å eskalere snart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Siri skrev:

Jeg har et kamera med CF-kort, men det er ikke noe problem å finne leser til det? Jeg har en slik multikortleser - den tar også DF-kort. Sjekk på Komplett.no eller noe kanskje? 

 

Nei, en leser til dem finnes. Men ikke som er kompatibel med USB 3.0 visstnok. Det er det som er feil i følge varselet som kommer opp på PC'en her. 
Men skal sjekke opp komplett.no :D 
Bruker heller 5-600 kroner til enn å bruke 7-10000 kroner på nytt kamera uten at det er nødvendig. 

4 timer siden, Siri skrev:

Ser det levende for meg.... Willy stod en gang og glodde på sin egen stråle en gang som ung... han kunne godt ha truffet hals og hake da gitt :lol: 

 

:lol: 

Sjef stod litt nedhuket, men likevel med labben til værs. Og på toppen av det var det sterk stråle der og da, og selvfølgelig luktet det godt litt nedenfor haka og litt under der som brystkassen var :aww: 

Alt mulig disse såkalt intelligente kan få seg til å gjøre! 

56 minutter siden, Malinka skrev:

Var ikke i form når jeg kom hjem og tok noen Paracet fordi jeg verket i noen ledd og så la jeg meg under teppet på sofaen for jeg var litt kald. Våknet etter en time, badende i svette.... tror jeg har litt feber jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uff da! God bedring! Håper det går fort over :hug: 

Nå er huset ordentlig utvasket og klart for overlevering. Skulle egentlig høre med kjøperne om de ville ha det et par dager før, men så gikk strømmen når jeg brukte vifta. Så jeg endte opp med å ha jobb som lommelyktholder for husverten i stedet jeg :P 

Nå får det bli litt rydding og avslapping tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Polfarer skrev:

Du og @Krutsi får ta en roadtrip til Einunndalen når jeg er der til sommeren :D 

Jeg kommer jeg kommer! *invitere seg selv* Pleide å dra på ridehelger i Folldal når jeg var yngre. Elsket å ri innover Einunndalen - fantastisk sted :D Så vakkert :D Husker vi ble overfalt av geiter en gang vi var der om sommeren, en hoppet opp på rumpa av hesten min og nektet å gå ned! Jeg måtte ta tak i beina og kaste den av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Turb skrev:

Jeg kommer jeg kommer! *invitere seg selv* Pleide å dra på ridehelger i Folldal når jeg var yngre. Elsket å ri innover Einunndalen - fantastisk sted :D Så vakkert :D Husker vi ble overfalt av geiter en gang vi var der om sommeren, en hoppet opp på rumpa av hesten min og nektet å gå ned! Jeg måtte ta tak i beina og kaste den av. 

Når jeg er der så er det bare å komme! :D Og det høres ut som at du kan ha møtt på flokken til NMBU/Storsteigen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Når jeg er der så er det bare å komme! :D Og det høres ut som at du kan ha møtt på flokken til NMBU/Storsteigen :lol:

De var veldig søte altså, men litt slitsomt når de prøvde å stå på hesten og rane saltaskene våre samtidig :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, *Kat84* skrev:

Nei, en leser til dem finnes. Men ikke som er kompatibel med USB 3.0 visstnok. Det er det som er feil i følge varselet som kommer opp på PC'en her. 
Men skal sjekke opp komplett.no :D 
Bruker heller 5-600 kroner til enn å bruke 7-10000 kroner på nytt kamera uten at det er nødvendig. 

Jeg trodde USB var USB, jeg :aww:. Tipper det er PC'en som er teit, ikke kortleseren... 

25 minutter siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Sjef stod litt nedhuket, men likevel med labben til værs. Og på toppen av det var det sterk stråle der og da, og selvfølgelig luktet det godt litt nedenfor haka og litt under der som brystkassen var :aww: 

Alt mulig disse såkalt intelligente kan få seg til å gjøre! 

Intelligente og sjarmerende :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig mannet meg opp og sendt mail til veileder om at jeg ikke kommer til å fullføre doktorgraden. Litt tom følelse, litt sorg, litt følelse av nederlag, men mest av alt en utrolig lettelse og følelse av frihet... 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og leser plankart og arealplaner jeg. Jeg burde visst kunne litt om sånt. Jeg er sikker å at de som jobber med sånne ting gjør det så vrient som mulig for at ingen andre skal stikke nesa si oppi det de driver med. :aww: Kan @Ingvild og @Siri stikke innom meg en tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Polfarer Kult, skal se vi tar deg på ordet :D  Vi får liksom ikke reist bort så mye om sommern :D 

 

@*Kat84* Du har ikke ledning til kameraet da? Kan hende det funker med usb 3.0 da

 

Bonden fikk radiostyrt ford mustang i dag, forsinket bursdagsgave. Veldig stas !  Nå har  barnet den med i senga si :aww: Var stas for flere :lol: Tror jeg må snikkjøre den i morgen mens de er borte, etter at mamma og stefar har reist. 

 

Nå har jeg Lupin på fanget, de slo nemlig med fluesmekke, da kunne han ikke ligge alene i stolen altså - og meg, hottie og lupin i en toseter er ganske trangt :aww: Kasko la seg i stolen heldigvis :lol:  

 

Nuh ut og ordne kaniner og sånt, så er det seng, opp grøsselig tidlig i morgen. 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Siri skrev:

Jeg hadde i grunnen ingen skrupler med å frata ham den gleden - han hadde jo allerede fått campingvogn og småbruk liksom.... bortskjemt var han :aww: 

Jeg skal ikke si noe, jeg kjøpte dette huset fordi jeg hadde kjøpt Glam... :whistle: 

36 minutter siden, Siri skrev:

Grattis med enda en tur med gode resultater :D. Da tåler man en småtrøblete hjemreise :) 

Jeg var forberedt på møkkaresultat etter den Europaturen vår, en kan ikke få alt hver gang, men jeg er sååå glad det var verdt turen. Så får det heller gå dritt på neste utstilling for å gi oss bakkekontakt igjen. Neste er vel Kongsberg. Jeg har heller *aldri* klart å få noe mer enn en flat rød på D4A, så vi skal nok ha beina godt plantet den helga også :P 

36 minutter siden, Siri skrev:

Høres muffens ut ja... Riktig god bedring! Her sitter jeg også og ruger på ett eller annet. Var på tur med Willys oppdretter nå i kveld, og selvsagt ble vi stående og skravle litt etterpå - og det var kaldt altså... grugget i halsen og nesa ble ikke BEDRE for å si det sånn. Det hjalp litt med en kopp varm sjokolade, men jeg har en ekkel følelse på at det kommer til å eskalere snart... 

Det er ikke noen vits i å kjempe imot, bare overgi deg og bli ferdig med det.

3 minutter siden, Siri skrev:

Intelligente og sjarmerende :lol: 

Det er ikke bare en hannhundting, for jeg husker en viss frøken Foenix som ung som var fascinert hver gang hun tisset i nedoverbakke - hun tittet storøyd på flommen som rant nedover mellom frampotene hennes.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som er så flaut som å sende melding og spørre om jeg kan få komme på besøk for en hyggelig hundeprat og hundekos. Altså, de fleste raseentusiaster og oppdrettere sier jo ja, men jeg synes det er like skummelt hver gang... @Rora du er ond!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Th3a skrev:

Det er ingenting som er så flaut som å sende melding og spørre om jeg kan få komme på besøk for en hyggelig hundeprat og hundekos. Altså, de fleste raseentusiaster og oppdrettere sier jo ja, men jeg synes det er like skummelt hver gang... @Rora du er ond!

Jeg vet ikke hvorfor, men i mitt hode forventet jeg å lese at du hadde sendt meldingen til feil nummer - DET hadde vært flauere om en random person fikk spørsmål om litt prat og kos :D 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Siri skrev:

Jeg trodde USB var USB, jeg :aww:. Tipper det er PC'en som er teit, ikke kortleseren... 

 

Det trodde jeg også. Helt til jeg fikk beskjed på skjermen her om at masselagringsenheten min ikke var kompatibel med USB 3.0. Vennligst sett den i USB 2.0 og prøv på nytt. 

11 minutter siden, Siri skrev:

Intelligente og sjarmerende :lol: 

 

Ja, det er jo halve sjarmen deres det :lol: 

Akkurat nå, Raksha skrev:

 

@*Kat84* Du har ikke ledning til kameraet da? Kan hende det funker med usb 3.0 da

Joda, har ledning til kameraet. Men det er så gammalt at det finnes ikke drivere som kan lastes ned som er kompatible med så ny Windows som jeg har :lol: 
Det er eksen sitt. Jeg kjøpte det av ham. Kostet en 0,33 flaske Whiskey og en naturhårsbørste fra Vita, så regner med at det er et sted mellom 10 og 15 år gammalt :aww: Men uansett hadde jeg ikke lyst til å bruke penger på nytt kamera akkurat nå :P Selv om jeg kan ha det i 15 år. 

11 minutter siden, SFX skrev:

Det er ikke bare en hannhundting, for jeg husker en viss frøken Foenix som ung som var fascinert hver gang hun tisset i nedoverbakke - hun tittet storøyd på flommen som rant nedover mellom frampotene hennes.

Det er en stor/gigantgreie altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...