Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Turen med bursdagsbarnet endte med at han ble flydd på av border collien på hjørnet av gata over oss da vi var nesten hjemme. Den reiv seg løs fra båndet i hagen og kom flyende etter oss, satte rett i Uno. Jeg bare slapp båndet og prøvde å holde den unna, men de sprang rundt der en stund mens jeg, ei som kom kjørende i bil og eieren av BC´en prøvde å få skilt dem. Uno sprang unna istedenfor å forsvare seg med tenner og klør, så ingen av dem har synlige skader. Uno er kanskje litt stiv i bakparten etter at den andre fikk litt tak i ham, men ikke noe blod eller steder han ømmer seg. Vi ble stående og snakke sammen litt etter at vi fikk skilt de, hun holdt BC´en som roa seg når han fikk klar beskjed om det. Uno trengte ikke holdes igjen, han snusa rundt litt før han la seg ned og venta. Snakka vi til ham logra han, ikke noe knurring eller stiv bust fra noen av dem. Ikke noe styr da vi skiltes heller, han var borte og hilste på eieren etter at hunden var blitt hentet. Greit at når det først skjer så er det en hund vi "kjenner" fra kurs og en eier som er ålreit, det var et uhell og ingen av dem ser ut til å ha skader. Uno har spist, lekt med pipeleka og sitter nå og tygger bøffelhorn som bare det, ren tyggeterapi :ahappy:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, laikamor skrev:

Hvor leter man etter et sted å bo i en måned? Skal i fire uker praksis i Stavanger etter jul, så må ha et sted å bo. Ligger sånt ute på finn, eller er det andre stedet man kan lete?

Sykehusene har som regel ansatthybler de kan være behjelpelig med :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin dag i Stavanger! Vi har vært på Solastranden, ruslet rundt i gamlebyen, spist middag på Egon, vært i Domkirken og tittet litt rundt i byen, tilslutt ble det kveldstur like bortenfor hotellet. Nå har vi kræsjet i en diger og god hotellseng med øl og cider :ahappy:

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkdyret har "bare" fått 1,5 time tur og ikke noe mentalt i dag så her mases det samtidig som en gedigen myk pipeball (størrelse a'la en fotball) dyttes opp i ansiktet mitt kontinuerlig. Får gå å tråkke et depot til henne i hagen, tror jeg.

4f30b8deda8e95e243619643ce8f1a97.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan aktivisere Fetter en fredagskveld: kaste alt innen rekkevidde på gulvet og be Fetter apportere det. :P Mynter, lypsyl, teskje, refleksbrikke, klesklype, kjetting, bruskork, hårstrikk, hanske, penn, binders, nøkkelknippe, hengelås++ Konklusjon? Jeg tror jeg må rydde litt, for det var mye rart innen rekkevidde. :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Kjempefin dag i Stavanger! Vi har vært på Solastranden, ruslet rundt i gamlebyen, spist middag på Egon, vært i Domkirken og tittet litt rundt i byen, tilslutt ble det kveldstur like bortenfor hotellet. Nå har vi kræsjet i en diger og god hotellseng med øl og cider :ahappy:

 

Er det der en jesusfugl siden den står på vannet?

Nydelig bilde!

Vi har gått en slags kveldstur og jeg tror jeg kan oppsummere at kneet er litt bedre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Scampi er faktisk den eneste sjømaten jeg ikke liker. Jeg liker ikke konsistensen. Det minner om visklær. :wacko:

Det er skikkelig rart , for det er liksom noe "alle " liker...

Jeg er ikke noe glad i sjømatkonsistens jeg heller, men jeg liker visst sushi med frityrstekt scampi inni (etter å ha vent meg til sushi meg frityrstekt kylling inni :P), og på et eller annet vis har jeg begynt å like vanlig scampi og reker :P Jeg har smakt både reke og crabsticks flere ganger før fordi jeg synes det ser godt ut (og kan lukte godt), men selv hvor mye jeg vil så smakte det pyton. Jeg vet ikke, men jeg har hatt godt av forsiktig tilnærming og litt tilvenning :lol: 

Hver gang jeg er i Ålesund kjøper jeg nå kinamat + en frityrstekt kongekrabbe - dypp i vårrullsaus, dét er nam! :drool: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Er det der en jesusfugl siden den står på vannet?

Det kan tenkes ja :lol:

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nydelig bilde!

Tusen takk :ahappy:

16 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Vi har gått en slags kveldstur og jeg tror jeg kan oppsummere at kneet er litt bedre.

Håper kneet fortsetter å bli bedre :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg rene hunder. Det ble bad av hund og flytting til stua i stedet for pakking, men det måtte jo gjøres det og. Dita var begynt å bli ekkel i pelsen og så er det greit at de lukter minst mulig løpetid når vi skal bort også, tenker jeg. Pakke til turen får jeg gjøre i morgen. Bare jeg husker stamtavla og bikkja så klarer jeg meg sikkert. :lol: 

Forresten ble det HD A på Katla, AD venter jeg fortsatt på. :) 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute på skogstur i dag med Mocca, ei venninne og hennes hund. Mocca klarte selvfølgelig og finne masse bæsj (mest sannsynlig fra menneske), som hun rulla seg skikkelig i. Heldigvis var det ett tjern rett ved siden av som vi fikk hivd hele hunden uti. Ellers kosa vi oss resten av turen, altså. Men folk må slutte å bæsje langs lysløyper :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Kjempefin dag i Stavanger! Vi har vært på Solastranden, ruslet rundt i gamlebyen, spist middag på Egon, vært i Domkirken og tittet litt rundt i byen, tilslutt ble det kveldstur like bortenfor hotellet. Nå har vi kræsjet i en diger og god hotellseng med øl og cider :ahappy:

 

Der har jeg og hundene gått mange runder - mamma og stefar har hus sånn omtrent 100 meter bak der du står og tar bilde :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en whips som mener han har hatt et tøft liv i dag. Ikke fikk han løpe løs, hagen teller vist ikke :aww: ikke fikk han bli med på butikken, ikke fikk han tigge når vi spiste middag, ikke fikk han bli med på loftet og ikke fikk han gå på tur når han ville, 30 min etter at vi hadde vært på tur og han fikk flere tilbud om å gå ut i hagen. Nei, i dag har vært en vanskelig dag for prinsen på erten :aww: 

Godt morgendagen blir bedre, da har jeg planlagt en ordentlig løpetur. for Casper altså ikke meg :P. og vi skal være med bestekompisen i mange timer.  

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, mokken skrev:

 

Håper kneet fortsetter å bli bedre :)

Takk for det! :)

I dag skulle jeg overføre litt penger fra sparekonto til brukskonto på butikken. Det var bare det at mobilen lå hjemme. Betalte varene med hjertet i halsen. Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde 126 kroner på kontoen og varene kostet 125. :shocked:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en whips som mener han har hatt et tøft liv i dag. Ikke fikk han løpe løs, hagen teller vist ikke :aww: ikke fikk han bli med på butikken, ikke fikk han tigge når vi spiste middag, ikke fikk han bli med på loftet og ikke fikk han gå på tur når han ville, 30 min etter at vi hadde vært på tur og han fikk flere tilbud om å gå ut i hagen. Nei, i dag har vært en vanskelig dag for prinsen på erten :aww: 
Godt morgendagen blir bedre, da har jeg planlagt en ordentlig løpetur. for Casper altså ikke meg [emoji14]. og vi skal være med bestekompisen i mange timer.  

Una stiller seg uforstående til at du ikke har 100% tilpasset deg whippetens behov. Hun lurer på når jeg skal gi etter også, lille luringen min [emoji23]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk for det! :)

I dag skulle jeg overføre litt penger fra sparekonto til brukskonto på butikken. Det var bare det at mobilen lå hjemme. Betalte varene med hjertet i halsen. Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde 126 kroner på kontoen og varene kostet 125. :shocked:

 

Huff, det er ille! Eller før man fikk sånne tjenester som det, og det var trukket ett eller annet gebyr eller noe annet man hadde glemt å regne med, så man ikke hadde nok når man sto der. Kanskje noe av det flaueste som finnes!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Caroline skrev:

Huff, det er ille! Eller før man fikk sånne tjenester som det, og det var trukket ett eller annet gebyr eller noe annet man hadde glemt å regne med, så man ikke hadde nok når man sto der. Kanskje noe av det flaueste som finnes!

Ja, grusomt flaut! Jeg var heldig i dag og skal planlegge litt bedre heretter! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bjornal skrev:


Una stiller seg uforstående til at du ikke har 100% tilpasset deg whippetens behov. Hun lurer på når jeg skal gi etter også, lille luringen min emoji23.png

Casper har blitt så ille på tiggingen i det siste *oppgitt* Han fikk seg jo en ordentlig sjokkomelk dusj tidligere i uken fordi han sto rett ved bordet å tigget:teehe:Også når man ber han gå vekk så ser det ut som han ikke forstår hva vi sier til han :lol: Er så vanvittig morsomt, at han kan se så uvitende ut når han veldig godt vet hva det betyr:teehe: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så sliten man er da. Burde bare legge meg men har ligget endel allerede i dag. Meeen gulvet nærmer seg ferdig, de mener å få det ferdig i morgen, gulvlister må vente til over helga da. Det ser kjempebra ut! Mamma, stefar og Bonden har gjort en kjempejobb!  Jeg har ikke gjort en dritt 'fnis* Dvs jeg har tatt fjøset for Bonden da, kranglet med migrene og vært hos lege. Litt høyt blodtrykk men siden undertrykket gikk fra 102 til 88 ved at jeg konsentrerte meg hardt om å slappe av, så har jeg vel en øøøøørliten mistanke om at blodtrykket skyldes mer legeskrekk enn noe annet :aww: Legen var hvertfall ikke spesielt bekymret. Skulle sjekke engang til før jul og er det fortsatt i overkant høyt så får vi vurdere 24timersmåling. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har blitt så ille på tiggingen i det siste *oppgitt* Han fikk seg jo en ordentlig sjokkomelk dusj tidligere i uken fordi han sto rett ved bordet å tigget:teehe:Også når man ber han gå vekk så ser det ut som han ikke forstår hva vi sier til han [emoji38] Er så vanvittig morsomt, at han kan se så uvitende ut når han veldig godt vet hva det betyr:teehe: 

Kjenner godt til det å snakke til bikkje som later som den ikke forstår. Jeg er jo vant til retrievere som bare adlyder, så trodde først at det var begrensa kapasitet i toppen på Una. Men det er jo bare det at hun ikke vil...
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bjornal skrev:


Kjenner godt til det å snakke til bikkje som later som den ikke forstår. Jeg er jo vant til retrievere som bare adlyder, så trodde først at det var begrensa kapasitet i toppen på Una. Men det er jo bare det at hun ikke vil...

Har vært vandt til border collie, så en liten overgang når jeg nå har fått en hund som er VELDIG selektiv på hvilke komandoer han vil høre :lol:  

Han er veldig flink på innkalling og å gå fint i bånd komando. Og det uten å ha trent spesielt på det. Sitte, dekk, gå vekk osv er han ikke så veldig giret på :lol: men det er morro med whippet! Digger det rare kverulerende dyret:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...