Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Bjornal skrev:

Hjemmelaga biffsnadder? For det skal jeg ha til middag i dag :)

Det er godt! God kandidat! 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

@Tonje biff? Makaroni- og skinkegrateng med en god salat? Helstekt kylling i form? 

Gode tips her også, takk! :) 

57 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Blir ikke kvitt denne, og nei, hjelper ikke å trykke på krysset i hjørnet.

Tin ukokte scampi, dypp dem i en røre (mel, salt og eggehvite eller vann), frityrstek dem i en wok, wok litt grønnsaker, kok ris. Sursøt eller en annen woksaus til.

Gi deg da, kan jo ikke ha så sunn middag på en fredag?? :lol::whistle: Det er godt da, det skal jo sies.

55 minutter siden, SFX skrev:

Lasagne, hvitløksbrød, en god salat - og god drikke. Med klissete brownies til dessert.

Lasagne er det lenge siden vi har hatt og sist glemte vi hvitløksbrødene, så god kandidat her også! 

51 minutter siden, Pixie skrev:

Shepherd´s pie! Med rykende varm kjøttsaus og gyllen potetmos på toppen :drool:

Det spiste vi for noen helger siden og siden samboer reiste på jobb dagen etter måtte jeg spise restene, så jeg er litt lei ennå :P

Jeg heller mot biff/biffsnadder eller lasagne tror jeg. Takk folkens! 

Nå er det bare 15 min til jeg kan ta helg og dra hjem til gutta. Jeg trenger en tur/treningsfri dag så vi skal bare loffe rundt litt i sola i nabolaget før vi drar og handler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Postmannen kjenner meg igjen på gata! Vil det si at jeg bestiller litt vel mye på ebay? :innocent: 

Jeg kom hjem i det han var på vei inn i nabobygget så han kom løpende bort med en pakke. Ett etui til nye pc'n som jeg bestilte fra UK på onsdagskvelden! Det kan vel kalles rask levering? :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det høstferie :ahappy: En uke til ende med skriving av oppgave.... :getlost: Joda, neida, jeg kan sove litt lenger enn vanlig, og skal ikke ha undervisning, så litt fri blir det jo. Og i morgen stikker jeg til Oslo en tur for arbeidshelg med avlsrådet. Skal levere alle hundene hist og pist i kveld, slik at det blir litt mindre stress i morgen tidlig. Nå snart skal jeg imidlertid gå en tur med dem i sola :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så varmt ute at jeg kunne bade Foenix ute - herlig, men sikkert årets siste. Hun må blåses tørr, men hun skal få lufttørke litt mens jeg pakker. Fest i kveld, MH i morgen og utstilling på søndag, så da må jeg ha litt forskjellig med meg i bilen. Har i hvert fall som ambisjon å pakke for alle tre dagene nå, selv om jeg sover hjemme i natt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg sov for lenge i natt.  

I dag MÅ jeg lage ostekake,  gjøre rent hele huset og finne frem penklær.  

Hittil i dag har jeg gått 4 timer rundt i sentrum i mens gutta har jaktet Pokémon og jeg har varmet opp middagsrester fra i går. Og jeg er helt utslitt.... Skulle tro jeg hadde jobbet dobbeltskift.  

Jeg får drikke mer kaffe og håpe energien kommer tilbake . Eller så får jeg bare ta meg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kom hjem fra jobb for litt siden, koste med terven og tenkte på at det blir stilt og godt i huset i helga når det er bare jeg og terven som er hjemme. Lagde middag og satte meg ned for å spise da jeg oppdaget at settervimsen var borte.. Så i hagen og overalt i huset, og da jeg skulle til å ringe mamma for letehjelp så kom jeg på at jeg ikke har sett settervimsen siden i dag tidlig, for han er jo reist på fjellet :aww: Merkelig følelse når man tror man har glemt/rotet bort hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Tin ukokte scampi, dypp dem i en røre (mel, salt og eggehvite eller vann), frityrstek dem i en wok, wok litt grønnsaker, kok ris. Sursøt eller en annen woksaus til.

Hm.. Tror jeg må en tur innom butikken i morgen og kjøpe scampi, for det der er supergodt :drool: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tutle skrev:

Hm.. Tror jeg må en tur innom butikken i morgen og kjøpe scampi, for det der er supergodt :drool: 

Scampi er faktisk den eneste sjømaten jeg ikke liker. Jeg liker ikke konsistensen. Det minner om visklær. :wacko:

Det er skikkelig rart , for det er liksom noe "alle " liker...

 

Kake lagd. Oppvask tatt.  Gulv moppet.  Klær hengt opp og klær brettet. 

Da gadd jeg ikke mer. Må få på et gelelokk på kaka i løpet av kvelden,  men det er sånt jeg bare kan veilede ungen i. Helt ærlig var det vel han som lagde mesteparten av kaka også. 

Jeg så noen huskyhår akkurat litt for sent når han helte fyllet oppi formen,   får satse på at folk ikke merker det :whistle:

Det går ikke an å lage mat uten pels i nå på høsten. Eller på våren. Eller sommeren. Bare muligens en kort periode på vinteren.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt alt for mye penger på ny dagstursekk, men trøster meg med at den sitter som en drøm på min stutte og butte kropp. Tungvint å drasse med meg 65-literen for en dagstur bare fordi sitteunderlaget fra Canelana tar for stor plass i en vanlig sekk...

Har booka HD-røntgen av Uno til uka :) Tullingen er 1 år i dag!

Nå skal bursdagbarnet få tur, for nå har jeg spist opp brødskiva han satt og sutra etter å få smake på :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt fridag og for en gangs skyld vært så sliten at jeg kun har sittet i sofaen med to hunder OPPÅ meg og en dundrende hodepine.... på grensa mot migrene. Etter et par paracet, noen kopper kaffe og halv liter cola gikk hodepinen med på å slippe litt. Kompenserer med å lage en skikkelig middag så jeg føler at jeg har gjort NOE nyttig i dag i hvert fall. 
Slitsom jobbuke bak meg - som utløste (pga stress) - et utbrudd av helvetesild hos både meg og sjefen min.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne fra tur i herlig vær :ahappy: Bestemte meg for at jeg skal ta fri fra oppgaveskriving i kveld, og heller sy sammen kjolen jeg har klipt til. Jobbingen hadde blitt oppstykket uansett, siden jeg skal levere hunder her og der om et par timer. Nå ta ut litt mat til Yum-Bum, så jeg får delt opp til å sende med til barnevakten, og så skal de få litt å tygge på, så kan jeg sette meg med symaskina :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...burde jeg pakke. Burde pakke ting til å reise i morgen for MH på søndag og jeg burde pakke ned ting til flytting. Burde burde, men jeg er så trøøøøtt. Kanskje jeg skal pakke ned det siste skapet og den siste kommoden på soverommet og så spise mer av fiskegratengen fra i går? Jeg slipper ihvertfall å lage mat i dag, men det er en mager trøst siden jeg ikke er sulten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Soppen er, som @Turbsier, overalt. Jeg kan se hvor det er røtter under plena mi, soppen står i pene rekker bortover. Det betyr vel at røttene forsvinner etter hvert i stedet for å komme stikkende opp når jorda synker sammen. Fun fact: Verdens største levende organisme er en honningsopp. Den underjordiske delen dekker et område tilsvarende 1270 fotballbaner.

Overalt er den ikke, vi hadde ikke sopp i hagen på Kløfta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

@maysofie - du snakket om det trefatet du fikk i premie og ville få opp på veggen. Nå har jeg fått opp porselensfatet jeg kjøpte i Budapest ved hjelp av slikt fatoppheng:

14519783_10157395756810136_4801091613093

Så fint, og diskré oppheng! Det ble litt bortglemt, men tror vi skal gå for en slik løsning :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Pointless på BBC Brit, og "Dogs" var kategorien de valgte i finalen, så jeg bare "jej, noe jeg kan!". Spørsmålet var "Nevn 3 terriere eller spaniels som har vunnet Crufts mellom 1928 og 2010". Æh.. Kanskje jeg ikke kan allikevel :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Ser på Pointless på BBC Brit, og "Dogs" var kategorien de valgte i finalen, så jeg bare "jej, noe jeg kan!". Spørsmålet var "Nevn 3 terriere eller spaniels som har vunnet Crufts mellom 1928 og 2010". Æh.. Kanskje jeg ikke kan allikevel :lol: 

:lol: Stort vanskeligere kan ikke et hundespørsmål bli da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

:lol: Stort vanskeligere kan ikke et hundespørsmål bli da.

Skulle bare ha rasen, ikke navna på hundene, men greia med konkurransen er at man skal finne poengløse svar. De spør 100 mennesker spørsmålene først, så er det om å gjøre å finne de svarene ingen av de 100 har gitt - altså poengløst. Feil svar gir 100 poeng. Så selv om vi kanskje veit at Kerry Blue terrier har vunnet Crufts en gang eller fem, så veit antageligvis noen av de 100 det også (de gjorde det. 4 stk, faktisk :lol: ). Jeg kunne ikke de 3 som var pointless, lakeland-terrier, norfolk-terrier og den siste husker jeg ikke :P 

--

Det er visst observert bjørn i nabolaget her. Gøy på landet :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...