Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Snoffe skrev:

Har du muligheten så bør du :aww::lol: Er kjempe kjekt, og det er mange voksne som begynner å ri. Så da havner man på kurs med andre på samme alder og samme nivå :)

 

Kanskje jeg skal undersøke muligheter for kurs når jeg flytter. Det frister veldig, og det er jo egentlig ingenting som burde stoppe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Akkurat nå, Tonje skrev:

Kanskje jeg skal undersøke muligheter for kurs når jeg flytter. Det frister veldig, og det er jo egentlig ingenting som burde stoppe meg.

Hvis du hører med en rideskole om du kan få en prøvetime før du bestemmer deg så gir veldig mange det. Så slipper du å betale for et helt kurs før du har prøvd i det hele tatt. Ellers så er det MANGE staller på østlandet så skal ikke være et problem å finne en rideskole :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hvis du hører med en rideskole om du kan få en prøvetime før du bestemmer deg så gir veldig mange det. Så slipper du å betale for et helt kurs før du har prøvd i det hele tatt. Ellers så er det MANGE staller på østlandet så skal ikke være et problem å finne en rideskole :) 

Jeg har prøvd å ri mange ganger og vet at jeg digger det, men kunne tenkt meg å blitt såpass flink at jeg hadde turt å dratt på ridetur alene osv. De gangene jeg har ridd har vært sammen med venninner som bare kasta meg opp på hesten og satte avgårde, uten så mye innføring :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Jeg har prøvd å ri mange ganger og vet at jeg digger det, men kunne tenkt meg å blitt såpass flink at jeg hadde turt å dratt på ridetur alene osv. De gangene jeg har ridd har vært sammen med venninner som bare kasta meg opp på hesten og satte avgårde, uten så mye innføring :P 

Da syntes jeg du skal kjøre på! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lola Pagola skrev:

"Godt" å høre om andre som det heller ikke har ordnet seg for, til tross for utdannelse :lol: Har snakket med folk i klassen og, og jeg er ikke alene iallefall, selv om også endel heldiggriser har fått seg faste stillinger/langtidsvikariater på ok steder. 

Kjipt arbeidsmarked for tiden. Og stillinger jeg har lyst på blir aldri ledige, fordi folk trives så godt at de aldri slutter. Så da blir det nok barnehagejobbing på meg... som forsåvidt er en relevant jobb for yrket mitt, og flere av "oss" burde jobbet der, men jeg ble jo det jeg ble for å gjøre andre ting enn å jobbe i barnehage da.

Er det ikke litt rart at nav ikke hjelper nyutdannede med lite/ingen jobb økonomisk? Nå har ikke jeg vært noe særlig i kontakt med dem, men jeg forsto det slik at man kan få nødpenger om det er krise, men ingen dagpenger (eller hva det nå heter).

Såvidt jeg har skjønt, og her kan det være jeg tar veldig feil, så får du ikke dagpenger med mindre du har tjent minst 1,5g forrige år. Dvs rundt 130 - 140 000 tror jeg. Samtidig blir du eid av lånekassen om du tjener mer enn 150 000 forrige år. For at du ikke skal måtte selge alt du har fordi du ikke får jobb umiddelbart, må du altså tjene mellom 130/140 og 150 000. 

Strategi:

1. Kjøp livsforsikring.

2. Lån en robåt.

3. Ro robåten.

4. Vent til du blir antatt omkommet.

5. Få noen til å innkassere livsforsikringen.

6. Ro i land et sted hvor de ikke skjønner hva du sier, helst med dårlige kommunikasjonskanaler.

7. Fake et hukommelsestap.

8. Invester i ferieleiligheter i Pattaya under et pseudonym.

9. Cash inn og lev livet ut i Skopje - det stedet ingen tenker over å lete etter deg noen gang.

Edit: Og ja, det er ****** rart å ikke få hjelp. Du blir straffet for å ikke ha penger, og har du nok penger skal du bli straffet for det da også. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JeanetteH Jeg har også nettopp bytta fra iphone til Samsung, men jeg gikk for vanlig S7. Jeg liker å ha skjermbeskyttelse på og det er umulig å finne brukbar sånn til S7 Edge. Overgangen er smertefri, du får kopiert alle meldinger og bilder fra gamlemobilen ved å koble dem sammen med en USB-overgang som følger med. Bra bytte :P

Det har plutselig dukka opp en mulighet til en 50% fast stilling i resepsjon med litt servering rett oppi nabolaget her. Han som er kontaktperson for søknader bor også rett borti veien. Jeg vurderer å søke, men må snakke med Hapro/Frisk/Nav først siden jeg da må avslutte praksis i dagligvare. Servering kan være tungt for skuldrene men det er jaggu butikkjobb også... i dag har jeg lempa store pakker med dopapir oppå øverste hylle for å stable dem helt opp til taket. Sitter med hvetepute på nakken nå.

Uno har øvd seg på å gå fint i byen i kveld, det er friluftsfestival og mye folk, lyder og ikke minst lukter. Nå grynter han fornøyd på soverommet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, Pøbel røyter fælt denne sesongen! Nå er han 6 år og har aldri røytet så mye som han gjør nå. Etter at han hadde badet, så trengte han en dusj (skittent vann, skitten Pøbel!). I dusjen var det flust av pels, så jeg børstet han litt da han hadde tørket litt. Jeg måtte slutte etterhvert siden det aldri helt slutter. :lol: Får vente og børste mer i morgen, gitt!

Okei, anden svømte _mot_ Pøbel, faktisk. Aldri sett en så fortrolig (eller dum ...) and før.

28786440394_1e6cd09cda_c.jpg

Pøbel er flink og driter i den. Var han en retriever, sa du? :lol:

28786409304_b50e112403_c.jpg

Nesten oppe!

28788879953_b9912b7b7f_c.jpg

KASTLEKENMERPLZPLZPLZOMGPLZ!!

28786406104_a793ac49d4_c.jpg

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tinkie skrev:

Ooooh, jeg må kanskje kjøpe det, jeg, etter trening... Altså, greit nok at jeg gjerne vil gå ned et par kg, men hallo, man må vel kunne kose seg litt og? 

Man skal kose seg, spesielt med is :aww: 

Er vi på plass på campingen i Vårgårda og det har regnet godt... også greide jeg å knuse den ene vinflaska jeg kjøpte. Selvsagt den fineste vinen...

Og apropos slike rasediskusjoner, så de få diskusjonene på ulike briardsider stort sett ut på kuperte kontra naturlige ører, fawnfarge eller klippe/ikke klippe pelsen, evt hva man kan gjøre for å motvirke floker. Det er ikke direkte dype og viktige diskusjoner, kan man si...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

 


Ikke si at det er oppdrettere som uttaler seg slikt? 
Dette er da virkelig samme type folk som man finner inne på Hundehjelpen.net? Vær så snill, si at det er slik! :o  

 

Dessverre jo... men dette er internasjonale sider. Eller den ene er svensk...

25 minutter siden, Pixie skrev:

@JeanetteH Jeg har også nettopp bytta fra iphone til Samsung, men jeg gikk for vanlig S7. Jeg liker å ha skjermbeskyttelse på og det er umulig å finne brukbar sånn til S7 Edge. Overgangen er smertefri, du får kopiert alle meldinger og bilder fra gamlemobilen ved å koble dem sammen med en USB-overgang som følger med. Bra bytte :P

 

Åh bra å høre. Jeg har liksom hatt apple siden 2004/05 så dette blir nok en overgang.

13 minutter siden, Siri skrev:

 

Og apropos slike rasediskusjoner, så de få diskusjonene på ulike briardsider stort sett ut på kuperte kontra naturlige ører, fawnfarge eller klippe/ikke klippe pelsen, evt hva man kan gjøre for å motvirke floker. Det er ikke direkte dype og viktige diskusjoner, kan man si...

Dere er så shallow altså :lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg egentlig bare og venter på at peisen skal brenne ut så jeg kan slå av vifta og legge meg. Alltid så grusomt trøtt på fredager! Mimrer og minnes min ville ungdom da en fredagskveld ofte betydde ut på byen, nachspiel hos en eller annen, og så første bussen hjem på morgenen. Hvor tok man kreftene fra? :lol:

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

Såvidt jeg har skjønt, og her kan det være jeg tar veldig feil, så får du ikke dagpenger med mindre du har tjent minst 1,5g forrige år. Dvs rundt 130 - 140 000 tror jeg. Samtidig blir du eid av lånekassen om du tjener mer enn 150 000 forrige år. For at du ikke skal måtte selge alt du har fordi du ikke får jobb umiddelbart, må du altså tjene mellom 130/140 og 150 000. 

Strategi:

1. Kjøp livsforsikring.

2. Lån en robåt.

3. Ro robåten.

4. Vent til du blir antatt omkommet.

5. Få noen til å innkassere livsforsikringen.

6. Ro i land et sted hvor de ikke skjønner hva du sier, helst med dårlige kommunikasjonskanaler.

7. Fake et hukommelsestap.

8. Invester i ferieleiligheter i Pattaya under et pseudonym.

9. Cash inn og lev livet ut i Skopje - det stedet ingen tenker over å lete etter deg noen gang.

Edit: Og ja, det er ****** rart å ikke få hjelp. Du blir straffet for å ikke ha penger, og har du nok penger skal du bli straffet for det da også. 

Strategi 2. 

Kjøp uførforsikring. Bli ufør.

Det funker, men er ikke så gøy som det høres ut...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kelpiemind skrev:

@Krutsi Siterte deg i AN jeg, og skjønte ikke hvorfor det ikke gikk. Augst-tråden er jo selvsagt stengt, så det er jo ikke så rart det ikke gikk å skrive der :P 
Vel, det bildet der har jeg sett før, og LIKER *sikle*, synd de ikke finnes hehe 



...har jeg spist lunsj, og dere er vel mette etter middagen eller kveldsmaten :P 
Jeg skal ut å trene hester, men "skal bare" først. *host*

:raksha:

Hehe nei, har hørt rykter om det er litt sånn luring noen steder ja :lol: min amerikanske venninne kunne feks meddele meg med at brannmennene på slik brannmannkalender, ikke bestandig var brannmenn.. Da jeg klaget litt på at brannmennene på mitt kommende bosted (skal også flytte på gård og bli cowboy, med kuer osv. Bare dog ikke i deres skala da :lol: ) ikke direkte var kalender-materiale :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malinka skrev:

Liten leilighet, lagringsplassen jeg har er allerede for full. Det er vel også litt stort å få inn i et dusjkabinett??

Krakk til deg å sitte på og krakk/stol/bord til hunden å stå på? Da kommer dere vel kanskje mer på høyde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rocket skrev:

Krakk til deg å sitte på og krakk/stol/bord til hunden å stå på? Da kommer dere vel kanskje mer på høyde? 

Ja, det blir vel noe sånt. Må bare finne noe som tåler vann og som får plass inni der og som er lett å slå sammen og pakke vekk. 

Jeg har fått sånn utfordring på fb om å publisere et bilde fra ungdommen (ja, hos meg er det noen år siden :aww: ) så jeg måtte lete litt og fant en eske med bilder av mange gamle kjente, skolefoto og fotoboksbilder :) sånt som vi gjorde før, og med navn og fødselsdato eller hilsener bakpå. Mye moro og gamle minner :lol:  Og jeg har 7 alternativ til å legge ut.....  tror jeg velger et av de etter at jeg fikk linser, før det hadde jeg store plastikkbriller..... de var gjennomsiktig rosa, men det ser du ikke på svart/hvitt bilde, der ser de litt bedre ut, men fortsatt ikke bra :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en flue som bare krasjer i taket, om og om igjen. Får ikke tak i den  og lager noe så vanvittig mye lyd at jeg ikke får sove. Klikker snart, nesten så jeg henter hårspray og lighter så jeg kan brenne jævelen.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg stuptrøtt! Ble alt for seint i går kveld, og det er aaaalt for tidlig på morgnenen nå. Særlig siden det er lørdag. Men, noen må vel jobbe på utstillinger og stevner også (skal være ringsekretær i LP-ringen idag, bare 10 hunder påmeldt så det blir en kort dag). :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gått en lengre tur i går enn jeg gjorde, for nå regner det igjen :getlost: Jeg begynner å bli skikkelig værsjuk, så håper varslet som sier finvær fra mandag stemmer. Må snart slå plena med ljå også, for det har vært så bløtt at jeg ikke har fått klipt.

Odd kommer for stell i dag - håper han liker blåseren da, om jeg skal få klipt :P Nå sette på en episode med John Adams, før jeg hiver meg på litt indretjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert... skal egentlig inn til byen på fest til venninne i kveld, men har vært ute tre ganger i natt med diarehund... da utgår festingen med høye beinløft gitt... det er så typisk. Han er nesten aldri dårlig i magen, men han kan liksom ikke være det når jeg ikke har planlagt noe annet? Vel, det er iallefall i helga og ikke når jeg er på jobb... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...