Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Dagen begynte med at gullmynten skulle spy, det er en utrolig kjapp måte å få meg utav senga på. Nå sover gullmynten, mens mor er skikkelig våken, og kjenner litt på nerver til rallykonkurransen. De må jeg jobbe med, så nå skal jeg sykle tre mil, mens jeg jobber med meg selv mentalt. 

Og i dag er det 3 år siden jeg fikk vite at jeg skulle få en valp:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på at jeg ikke sjekket bussrutene i går kveld, da hadde jeg visst at jeg burde kjørt til Oasen eller Lagunen for å unngå å bruke 1 time på å komme meg hjem. Eneste fordelen med bybanen er at setene er så vonde at det er umulig å sovne... :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Bananen skrev:

Øh. Er det i det hele tatt lov?

Ja, vi er ikke sagt opp, formelt, ennå. Vi er advart / varslet om overflødighet. Noe de har holdt på med i snart 1 år nå :mad:

 

18 timer siden, mokken skrev:

For en ugrei måte å gjøre det på! :console:

Takk, trenger litt medfølelse disse dager kjenner jeg :heart:

 

18 timer siden, Lola Pagola skrev:

Seriøst? Eller rettere sagt, useriøst! Da skjønner jeg at du sliter med motivasjonen ja, jeg hadde iallefall ikke giddet å gjøre mer enn minimalt. .. (med mindre sjefen ser på da, er jo greit å gå gode referanser ?).

Er dessverre sånn at de som tar avgjørelsene aldri har sett oss jobbe engang. De vet rett og slett ikke hva vi gjør...vi er bare tall :icon_confused:

 

17 timer siden, Teserere skrev:

Altså, det er jo ikke greit? Alle skulle bare slutta!

Men da blir det ingen sluttpakke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på utstilling og plukket med oss en Very Good. Frøkna er totalt nedrøyta med skamklipte ører og presenterte seg så sørgelig som bare en pissvåt cavalier kan - her var det virkelig syndeflod og vel så det i dag. "Lykke til en solskinnsdag" fikk vi på kritikken :teehe:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Da har vi vært på utstilling og plukket med oss en Very Good. Frøkna er totalt nedrøyta med skamklipte ører og presenterte seg så sørgelig som bare en pissvåt cavalier kan - her var det virkelig syndeflod og vel så det i dag. "Lykke til en solskinnsdag" fikk vi på kritikken :teehe:

Var det utstilling her i dag:shocked: Det er jo drukningsfare for hunder med oppstoppernese:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Tror det er drukningsfare for noen og enhver :lol:

Ja.... det regnet gjennom goretexen på (den veldig korte) morgenturen. Mona har installert seg i sofaen og sier at hun ikke trenger mer tur i dag. Hun synes sikkert veldig synd på Ariel som måtte vise seg fram i regnet!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Perfect Image skrev:

Det som startet som en kjip helg der det ikke ble noe utstilling pga sykt barn endte opp ganske bra når det ble bestemt at vi kunne få kjøpe denne frøkna oppdretteren egentlig hadde beholdt selv :)

Gratulere :)  
 

1 time siden, LØJ skrev:

Ja, vi er ikke sagt opp, formelt, ennå. Vi er advart / varslet om overflødighet. Noe de har holdt på med i snart 1 år nå :mad:

 

At det går an å la folk leve i en sånn usikkerhet :hmm: 
Når de ikke en gang har forståelse for hvem som gjør hva, eller bryr seg med å besøke arbeidsplassen og se dere i arbeid så går det nok etter ansiennitet fremfor prestasjoner i arbeidet. 
Formelt sett er det jo den est riktige måten å gjøre det på, men der jeg har et vikariat nå så er det nok av de som burde gått før de med minst ansiennitet. 1. Oktober er det ikke mye som kommer til å bli gjort der. 


I dag har jeg sovet lenge. Våknet ikke før klokka var nesten 10.30 :o Godt å få sovet ut en gang i blant også da, men syntes dette var i overkant seint i forhold til hva jeg egentlig liker. 

Om en time skal jeg kjøre til flyplassen for en times jobb igjen. Hvis det i det hele tatt er noe jobb der da :getlost: 
Og litt senere på ettermiddagen blir det ringtrening. Får se om lille vimsen gidder å stå i ro og vise tenner i dag da. Prøver hele tiden å finne den rette balansen mellom energi og sliten for at han skal være nok nedpå, men han er så forbaska glad i folk at han skal ha kos av alle han ser. 
De skal liksom være reserverte og ikke bry seg om folk de. Jeg har fått en feilvare :P  En veldig søt og sjarmerende feilvare :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, *Kat84* skrev:

At det går an å la folk leve i en sånn usikkerhet :hmm: 
Når de ikke en gang har forståelse for hvem som gjør hva, eller bryr seg med å besøke arbeidsplassen og se dere i arbeid så går det nok etter ansiennitet fremfor prestasjoner i arbeidet. 
Formelt sett er det jo den est riktige måten å gjøre det på, men der jeg har et vikariat nå så er det nok av de som burde gått før de med minst ansiennitet. 1. Oktober er det ikke mye som kommer til å bli gjort der. 

Ja, hurra for ansiennitet-prinsippet. Mye bedre at noen som er ansatt med lavere prosent og snart oppnådd pensjonsalder får bli og at vi som er yngre og kanskje mer motivert må gå. Bakvendtland der ALT går an :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LØJ skrev:

Ja, hurra for ansiennitet-prinsippet. Mye bedre at noen som er ansatt med lavere prosent og snart oppnådd pensjonsalder får bli og at vi som er yngre og kanskje mer motivert må gå. Bakvendtland der ALT går an :no:

Det gir virkelig ikke mening det der. 
Enda godt at de ikke har kommet så langt enda da at de faktisk har kuttet stillinger. Men hadde lett sett meg om etter en ny jobb første gang de truet med det. Men skjønner jo at dere gjerne vil ha sluttpakken om dere blir oppsagt. Det kan kanskje være mer lukrativt enn å bare bytte stilling. 

Snart gjøre meg klar for jobb da. 
Fant oversikt over avganger, så denne gangen har de faktisk klart å sette meg opp på en rute som går. Jeg er imponert :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, LØJ skrev:

Ja, hurra for ansiennitet-prinsippet. Mye bedre at noen som er ansatt med lavere prosent og snart oppnådd pensjonsalder får bli og at vi som er yngre og kanskje mer motivert må gå. Bakvendtland der ALT går an :no:

Helt klart et poeng, men ansiennitetsprinsippet har også et poeng. De som snart har oppnådd pensjonsalder har stått på i et langt liv, og har veldig vanskelig for å finne seg nye jobber - fordi nye arbeidsgivere heller foretrekker dere som er yngre og mer motiverte. Det vil være urettferdig uansett hvilken måte de hadde løst det på, dessverre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være gal! Hundegal isåfall, for hvem står opp gørrtidlig for å dra på utstilling kun som publikum? Kunne sovet lenge i dag liksom ? Men er litt gøy å se på alle myndene på Norsk Myndeklubb sin utstilling ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå må jeg øyeblikkelig komme på en god unnskyldning for å ikke begynne å skrive årsberetning. Hadde det enda vært fint vær så kunne jeg jo bare sagt til meg selv at jeg MÅ ut og gå tur.

O lykke! Rotehodet meg fant en mal som en annen i styret hadde laget, bare å fylle inn noen få saker, så var jeg ferdig! :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2016 at 10:15 PM, Symra&Pippin skrev:

Nå sitter jeg egentlig bare og venter på at peisen skal brenne ut så jeg kan slå av vifta og legge meg. Alltid så grusomt trøtt på fredager! Mimrer og minnes min ville ungdom da en fredagskveld ofte betydde ut på byen, nachspiel hos en eller annen, og så første bussen hjem på morgenen. Hvor tok man kreftene fra? :lol:

 

Du er 25 år eldre enn meg, men jeg har det sånn jeg også. Trøtt som en strømp på fredagskveldene. Jeg pleide å dra på jobb etter slike netter også jeg, så jeg skjønner heller ikke hvor energien kom fra :lol: Riktig nok snart 10 år siden jeg gidda å holde på sånn. Men gøy var det,  det husker jeg!

Nå har jeg endelig fått samla alle first aid-sakene til dyrene i huset. :D Var kjempelei av å lete hver gang jeg trengte det, så nå har jeg laget en "Hjemmevetten Dyrehospital"-boks. Skal jeg ta patent å begynne å selge slike kanskje?

1DD1C6CE-209D-47CC-84CE-D474888F1CBF_zps

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt vaffeljern er den mest fornuftige investeringen jeg har gjort i år, tror jeg :aww:

Har besøk av svigers i helga, herregud så pratsomme! Heldigvis har de dratt ut en tur for å besøke noen andre nå, så jeg fikk ei lita pause. Det kommer til å føles stille og rolig her i morgen når de kjører hjem til østlandet igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuh, ikkje berre berre å gå i retningen sambuar peikar ut for meg, når eg skulle ned igjen etter første jaget på fellesjakta i dag. Eine på jaktlaget skjønte at eg var ein smule sur på veg nedover, for der eg vart sendt ned, gikk det nemleg ikkje an til og gå... Og attpåtil med Catania i bånd og Hera på armen. Men vi kom oss utruleg nok heilskinna ned igjen :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, JeanetteH skrev:

Hvordan klarer Viasat 4 vise Star Wars i feil rekkefølge? Altså de klarer verken i året det er utgitt eller i korrekt historie rekkefølge.

De viser nå Star Wars V (fra 1980) og etterpå Star Wars IV (fra 1977) *face palm* Tipper noen ikke kan romertall..

Jeg vet ikke om det har vært snakk om samme kanal, men jeg har bemerket meg det samme. Også med Pirates of the Caribbean og Harry Potter tidligere i år :P Løst det med å ta opp Star Wars den gang for to år siden, og se de kronologisk etterpå :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...