Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Har jobbhelg og leter febrilsk etter litt motivasjon. Denne uka hadde vi 2. møte, dette året, der vi får høre at vi er oppsagt / overflødige men at de ikke helt vet NÅR vi er det :gaah: De jo få tid til å bestemme seg...ikke så farlig om vi blir litt trist og lei av sånne beskjeder vøtt :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Stille her nå.... litt godt, men veeeldig merkelig. :huh:  Så nå er det støvsuging, så får jeg oppleve ett døgn uten hundehår på gulvet, kanskje. Det har en tendens til å dukke opp nye pelsdotter når jeg slår av støvsugeren, men det vil nok holde seg bedre enn vanlig uansett. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, *Kat84* skrev:

:lol: 

Det er så latterlig at en kan nesten ikke gjøre annet enn å le! 

Her sitter jeg med utdannelse. Får ikke brukt den fordi jeg ikke har erfaring, og i enkle stillinger som renhold, butikkarbeid, og diverse annet blir jeg stort sett ansett som overkvalifisret så da får jeg ikke det heller :P 
De to jeg har er det lite eller ingen interesse for når de utlyses. Men nå skal det sies at den jeg har mest aktivitet i er variert, og absolutt ikke en drittjobb. Men der er det jo arbeidstidene og timeantallet som trekker ned for min del. 
Går ikke an å ha ungene fastboende her hos meg når jeg må jobbe ettermiddager og kvelder, og som oftest helger. 

Den som kunne funnet opp bindersen. Eller ostehøvelen... Eller noe sånn :aww: 

Jeg er i samme situasjon, eller var? Uansett, derfor tar jeg ny utdanning med mer lovende arbeidsmarked :)
Stortrives med studiet og det å være student. Pendling på 7t og de manglende pengene not so much :P
Heldigvis mye praksis siste året (neste år) så da skal jeg få til en plass i nærheten.

 

14 timer siden, Tonje skrev:

Ser på "Det store spranget" og har såå lyst til å lære meg å ri. Det er jo så moro! 

Det er kjempegøy. Jeg har lyst til å ta det opp igjen, men får vente til etter studiene er ferdig. Har i alle fall ikke tid nå, dessverre.

 

14 timer siden, Malinka skrev:

Men da er jeg jo fortsatt høyere enn henne, og må bøye meg og får vondt i ryggen. Jeg må få bikkja høyere, ikke finne andre vinkler å bøye meg mens jeg vasker..

Er det plass til et lite plastbord i dusjen? Pass på at det står stødig i tilfellet.

 

1 time siden, Kristiin skrev:

Må bare fortelle det her og :aww: Jeg dykket i går, for første gang, med fult utstyr. :cool: Det var gøy det! :jump:

Høres veldig artig ut! Kunne tenkt meg å gjøre det en gang, sånn når man får tid og penger og sånne ting :aww:

 

I dag skal Serbia voffen stilles ut for første gang i Tromsø. Det blir spennende! Skal stilles ut i morgen også. Håper dommerne synes han er en lovende ungfjomp slik vi eiere synes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden skal spille cup i dag og siden mammaen min skal se på får ikke Toddy være med. Liten vits at poden og jeg er full av hundehår når hun er allergisk.  

Poden er sååå skuffa.  Toddy må liksom alltid være med, alle barna er nemlig misunnelig på hunden til Ask. 

Den bikkja er altfor god reklame for husky som familiehund.  Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har stått og forklart at de egentlig er ganske krevende,  og at vi faktisk er mer ute enn gjennomsnittet og at Toddy er en feilvare som mener at han egentlig bare er en kosebamse med puls.  

Alle vil ha Toddy , men jeg tror ikke de egentlig ønsker husky.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LØJ skrev:

Har jobbhelg og leter febrilsk etter litt motivasjon. Denne uka hadde vi 2. møte, dette året, der vi får høre at vi er oppsagt / overflødige men at de ikke helt vet NÅR vi er det :gaah: De jo få tid til å bestemme seg...ikke så farlig om vi blir litt trist og lei av sånne beskjeder vøtt :ermm:

Øh. Er det i det hele tatt lov?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Odd, aka Walter, vært på besøk. Fikk ikke tatt all verdens til pels og klipp, fordi han var lite tilvent og det var schkummelt! Men fikk tatt litt og vist masse, og gitt tips om videre fremgang både på napping og tilvenning, så da blir det etterhvert. Så får han komme tilbake senere :) Underbittet hadde rettet seg helt fint, og han er en veldig fin liten fyr :ahappy: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LØJ skrev:

Har jobbhelg og leter febrilsk etter litt motivasjon. Denne uka hadde vi 2. møte, dette året, der vi får høre at vi er oppsagt / overflødige men at de ikke helt vet NÅR vi er det :gaah: De jo få tid til å bestemme seg...ikke så farlig om vi blir litt trist og lei av sånne beskjeder vøtt :ermm:

For en ugrei måte å gjøre det på! :console:

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbhelg og leter febrilsk etter litt motivasjon. Denne uka hadde vi 2. møte, dette året, der vi får høre at vi er oppsagt / overflødige men at de ikke helt vet NÅR vi er det :gaah: De jo få tid til å bestemme seg...ikke så farlig om vi blir litt trist og lei av sånne beskjeder vøtt :ermm:

Seriøst? Eller rettere sagt, useriøst! Da skjønner jeg at du sliter med motivasjonen ja, jeg hadde iallefall ikke giddet å gjøre mer enn minimalt. .. (med mindre sjefen ser på da, er jo greit å gå gode referanser ?).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra spennende hagevandring hos en gammel hippie som har 2000 spiselige vekster fra hele verden i hagen sin. Lærte mye om planter, jord, vekstforhold og økologi. FIN formiddag! Nå er jeg hundene sin, og de vil vel helst bruke meg utendørs tenker jeg. Bare sette på en vaskemaskin og litt sånne ting først.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Siri skrev:

Er vi på plass på campingen i Vårgårda og det har regnet godt... også greide jeg å knuse den ene vinflaska jeg kjøpte. Selvsagt den fineste vinen...

Ånei, for en tragedie! 

Det ble jentekveld i går istedenfor is, men det var nok mye mer givende. Ble litt øl istedet. :P  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med en lang dag på "jobb". Nå gleder jeg meg til å komme hjem! Handle litt først, satser på jeg får trumfet gjennom noe chips og skokolade til kvelden! Kvrldsvakt imorgen, så jeg trenger ikkeavsted hjemmefra før 11.30. Så overnatter jeg hos søskenbarnet mitt til mandag sideb jeghar tidligvakt da. Godt med snill familie som larmeg overnatte! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars samboern...Han var med på tur i dag og da jeg skulle leke litt med Blaze ba jeg han holde kobbel og den fulle bæsjeposen for meg. Før vi dro hadde han fått med seg at jeg putta godbiter oppi en bæsjepose og det var den han trodde han bar på, så han knyta opp og stakk hånda nedi :lol::lol:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tonje skrev:

Stakkars samboern...Han var med på tur i dag og da jeg skulle leke litt med Blaze ba jeg han holde kobbel og den fulle bæsjeposen for meg. Før vi dro hadde han fått med seg at jeg putta godbiter oppi en bæsjepose og det var den han trodde han bar på, så han knyta opp og stakk hånda nedi :lol::lol:

:lol::lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra kurs dag 1, mange flinke deltagere! Skikkelig gøy å se progresjon på første agilityøkta! Nå skal jeg spise og slappe av litt før jeg går en tur i finværet.

5 timer siden, LØJ skrev:

Har jobbhelg og leter febrilsk etter litt motivasjon. Denne uka hadde vi 2. møte, dette året, der vi får høre at vi er oppsagt / overflødige men at de ikke helt vet NÅR vi er det :gaah: De jo få tid til å bestemme seg...ikke så farlig om vi blir litt trist og lei av sånne beskjeder vøtt :ermm:

Altså, det er jo ikke greit? Alle skulle bare slutta!

 

47 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hjemme fra spennende hagevandring hos en gammel hippie som har 2000 spiselige vekster fra hele verden i hagen sin. Lærte mye om planter, jord, vekstforhold og økologi. FIN formiddag! Nå er jeg hundene sin, og de vil vel helst bruke meg utendørs tenker jeg. Bare sette på en vaskemaskin og litt sånne ting først.

Så gøy! Han må ha hatt stor hage!?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Stakkars samboern...Han var med på tur i dag og da jeg skulle leke litt med Blaze ba jeg han holde kobbel og den fulle bæsjeposen for meg. Før vi dro hadde han fått med seg at jeg putta godbiter oppi en bæsjepose og det var den han trodde han bar på, så han knyta opp og stakk hånda nedi :lol::lol:

:lol: Svigermor har gjort det 2 ganger, og fått barnebarnet sitt til å gjøre det en gang :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Teserere skrev:

Hjemme fra kurs dag 1, mange flinke deltagere! Skikkelig gøy å se progresjon på første agilityøkta! Nå skal jeg spise og slappe av litt før jeg går en tur i finværet.

Altså, det er jo ikke greit? Alle skulle bare slutta!

 

Så gøy! Han må ha hatt stor hage!?

Nei, en vanlig rommelig villahage slik de var før. Han dyrker mest mulig naturlig, det vil si at plantene ikke står på geledd men litt hulter til bulter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Stakkars samboern...Han var med på tur i dag og da jeg skulle leke litt med Blaze ba jeg han holde kobbel og den fulle bæsjeposen for meg. Før vi dro hadde han fått med seg at jeg putta godbiter oppi en bæsjepose og det var den han trodde han bar på, så han knyta opp og stakk hånda nedi :lol::lol:

:lol: Så uproft å ikke skille en bæsjepose fra en annen :lol:

Jentene har fått sykkeltur og jeg kvinner meg opp til nattevakt med litt sladder i alle retninger som er helt ubetydelig :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno har fått gå pent-tur gjennom sentrum og friluftsfestivalen i parken pluss sitte/ligge fint og vente-trening mens vi venta på mat til gubben. Fikk løpe litt løs på fotballbana da vi var nesten hjemme og lå en stund i hagen med en v&h-is, så nå er han helt i koma på soveromsgulvet :ahappy:

Spise litt selv da kanskje...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Ånei, for en tragedie! 

Kjempekrise vøtt... ?

2 timer siden, Tinkie skrev:

Det ble jentekveld i går istedenfor is, men det var nok mye mer givende. Ble litt øl istedet. :P  

Is kan man jo spise i dag :lol: 

Første dag av utstillingen over og Willy ble beste veteranhannhund, tispene går i morgen, og 4 BHK i storfint selskap! Han fikk visst en fantastisk kritikk av den franske dommeren, men den får jeg ikke se før i morgen. Han var veldig på, løp som i sine glansdager og gjorde ikke skam på familien :D 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt mail til likestillings- og diskrimineringsforbudet. 
Vi kom oss ikke inn i en bensinstasjon og de hadde ikke handicaprampe heller (og hun i kassa ble dritsur da vi spurte, og enda surere da vi spurte om de hadde planer om å skaffe en) så har sendt mail for å høre om forskriftene gjelder bensinstasjoner også. Kanskje greit å finne ut av det før jeg hisser meg opp :sleep: 
Spent på svar! 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

:lol: Så uproft å ikke skille en bæsjepose fra en annen :lol:

Jentene har fått sykkeltur og jeg kvinner meg opp til nattevakt med litt sladder i alle retninger som er helt ubetydelig :lol: 

Veldig! Han ble så forfjamsa over konsistensen og temperaturen at jeg holdt på å le meg skakk av uttrykket hans :lol:

 

2 timer siden, Snoffe skrev:

:lol: Svigermor har gjort det 2 ganger, og fått barnebarnet sitt til å gjøre det en gang :lol: 

Hvordan er det mulig? :lol:

Nå har vi vært på luftetur med gutta mens lasagnen står i ovnen. Etterpå skal jeg lage brownies. Vet å kose oss på lørdager med innevær, det skal vi ha:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snøfrost skrev:

Høres veldig artig ut! Kunne tenkt meg å gjøre det en gang, sånn når man får tid og penger og sånne ting :aww:

Veldig moro! Men trengte å "avklimatisere" meg litt under vann :lol:. Vi kjørte på med prøvedykk (lånt av utstyr og instruktør), det var ikke så dyrt, 450,-. Kurs er litt dyrer, men vi får se om det kanskje blir det også :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
×
×
  • Opprett ny...