Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Litt spesielt å sitte som publikum på gokartløp og så høre et smell og se røyken stå opp fra hovedveien og skiltene der stå på halv åtte. De holder fortsatt på å Jone der borte, ambulansen måtte trå til der, så nå venter vi på beskjed om hvordan det går videre med løpet. Så lenge ikke ny ambulanse er på plass kan de ikke kjøre i hvert fall. Folkene som kjørte fort og gale er sendt på sykehus, så vi får håpe de kommer i gang her snart.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mud skrev:

Poden skal spille cup i dag og siden mammaen min skal se på får ikke Toddy være med. Liten vits at poden og jeg er full av hundehår når hun er allergisk.  

Poden er sååå skuffa.  Toddy må liksom alltid være med, alle barna er nemlig misunnelig på hunden til Ask. 

Den bikkja er altfor god reklame for husky som familiehund.  Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har stått og forklart at de egentlig er ganske krevende,  og at vi faktisk er mer ute enn gjennomsnittet og at Toddy er en feilvare som mener at han egentlig bare er en kosebamse med puls.  

Alle vil ha Toddy , men jeg tror ikke de egentlig ønsker husky.  

Sånn var det når jeg hadde pyrre. Ikke lett å forklare fremmede at de som oftest var bråkete og reservert når de hilste på Birk som var en wannabe labrador med minimalt av lyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2016 at 8:17 PM, Tommy skrev:

Det er jo ikke levelig. Eller, nå vet jeg ikke hvilke stillingsbrøker du har forsåvidt, men sånn generelt er usikkerhet og arbeidsliv to ting som i kombinasjon ikke er særlig godt for sjela. Syns det er ille nok UTEN unger og familie. Kan bare tenke meg hvordan det er det for de som har det.

Men kjenner meg igjen i det andre også. Får beskjed "om å finne meg butikkjobb så lenge", men der er problemet at man er overkvalifisert og mistenkes for å forlate skipet i det man får tilbud om noe annet. Alas, ikke interessant for de heller.

Nesten så man vurderer å gjøre et brekk for å få fremtiden sikret, vettu. 

Det er trangt. Men jeg har klart å spare opp en del i sommer når jeg hadde flaks og fikk et vikariat. 
Heldigvis så har jeg bostøtte i tillegg. Men det er ikke noe å juble over. Jeg er fornøyd bare jeg får det til å gå rundt jeg :P 

NAV sier at man skal søke på alt fra vaskejobber til lederstillinger. Men når man havner mellom de to stolene som er nevnt flere ganger... 
Tror ikke de helt skjønner problemet alltid :aww: 

På 2.9.2016 at 8:26 PM, Lola Pagola skrev:

"Godt" å høre om andre som det heller ikke har ordnet seg for, til tross for utdannelse :lol: Har snakket med folk i klassen og, og jeg er ikke alene iallefall, selv om også endel heldiggriser har fått seg faste stillinger/langtidsvikariater på ok steder. 

Kjipt arbeidsmarked for tiden. Og stillinger jeg har lyst på blir aldri ledige, fordi folk trives så godt at de aldri slutter. Så da blir det nok barnehagejobbing på meg... som forsåvidt er en relevant jobb for yrket mitt, og flere av "oss" burde jobbet der, men jeg ble jo det jeg ble for å gjøre andre ting enn å jobbe i barnehage da.

Det er nok mer vanlig enn hva vi tillater oss å tro :lol: 
Snakker om penger ut av vinduet... Sånn føles det nå i hvert fall. 

9 timer siden, Snøfrost skrev:

Jeg er i samme situasjon, eller var? Uansett, derfor tar jeg ny utdanning med mer lovende arbeidsmarked :)
Stortrives med studiet og det å være student. Pendling på 7t og de manglende pengene not so much :P
Heldigvis mye praksis siste året (neste år) så da skal jeg få til en plass i nærheten.


Jeg har vurdert å ta nytt studie, men aner ikke hva det skulle vært. Og det å være student er ikke så lett å kombinere med akkurat de jobbene jeg har nå. Så da blir det enda trangere økonomisk. Og jeg får enda mindre tid til ting jeg vil gjøre :P 
 

1 time siden, Stine skrev:

Da er det bestemt da blir det valp blir det vogn :lol: Må jo ha noe å dra på utstillingsturne med :innocent: 

Gratulere! 
Ja, ut fra innlegg om valper i det siste så tar jeg det for gitt at du er del av valpegjengen 2016 :aww: 


Og apropos deltidsstillinger; Jeg var skikkelig fristet til å si opp den ene i går på flekken! 
Jeg har hatt mange bomturer i det siste. Møter opp, og det viser seg at det ikke er noe å gjøre. I går kveld ble det femte (!!) gangen på litt over en måned! 
Hvor forbaska vanskelig kan det være egentlig???  

Og i dag endte jeg opp i Stavanger. Gutta fikk en god tur, og så ble jeg med en liten gjeng dit i noen timer :) Gøy med litt avbrekk sammen med herlige og positive folk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, September 02, 2016 at 8:16 PM, Malinka skrev:

Guttungen avlevert, sekken til Lady er pakket og hun er børstet og klippet litt, så nå er hun klar for avreise i morgen. Jeg har landet i sofaen med rødvin i glasset og sjokolade ved siden av :aww: Er egentlig trøtt allerede nå, men det er vel litt tidlig å legge seg enda, får vel få med meg Nytt på nytt først :D 

 

@SAGA det holder nok ikke med en krakk i dusjen, hun vil ikke sitte eller stå trygt der. Men nå satt hun i en stol når jeg børstet, det hjalp. Får se om ikke jeg finner en løsning på det der. 

Nå er det jeg som sitter på krakken, ikke bikkja☺. Men som sagt så har jeg liten hund , så det funker for meg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg aldri hadde funnet ut at jeg kunne spise French fries... Pga nøtteallergien min har jeg holdt meg unna alt av potetgull, men så fant jeg ut at det visstnok var trygt. Så da måtte jeg prøve litt, det gikk greit. Problemet nå er at det er vanskelig å la være å spise litt flere ganger om dagen, for det er så himla godt... Som om jeg trenger enda en ting jeg blir feit av :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elevene holder på med USA for tiden, og vi har sett på den tidlige historien de siste ukene. I går ramlet jeg over en serie på HBO om John Adams, så nå har jeg sett den. God TV, om man liker sjangeren, selv om det er enkelte ting som er litt langdrygt. Opplysende også, jeg lærte i alle fall noe nytt :) Men nå er serien ferdig, så da må jeg finne noe annet da...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Veldig! Han ble så forfjamsa over konsistensen og temperaturen at jeg holdt på å le meg skakk av uttrykket hans :lol:

 

Hvordan er det mulig? :lol:

Aner ikke :lol: Noen er vist litt mer tunglært enn andre :lol: 

 

I kveld har vi vært å sett Supersmud med Dagfinn Lyngbø :) Er bare 10 måneder siden vi kjøpte billettene :aww:  Var kjempe kjekt! Eneste jeg kan sette fingeren på var at det var ALT for kort :aww::lol: 

Nå er jeg dritt sliten, så det var hyggelig at svigermor gikk tur med Casper :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk bra på gokartarrangementet i dag, selv om det ble litt amputert fordi det gikk litt lang tid til ambulansen var på plass igjen, så da ble det ikke kjørt noe mer og resultater så langt de var kommet ble stående. Men det kunne gått så mye verre:  http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Dette-kunne-gatt-alvorlig-galt-3656432.html 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg har vurdert å ta nytt studie, men aner ikke hva det skulle vært. Og det å være student er ikke så lett å kombinere med akkurat de jobbene jeg har nå. Så da blir det enda trangere økonomisk. Og jeg får enda mindre tid til ting jeg vil gjøre :P 
 

Ja, det blir nesten garantert trangere økonomisk. Det har det blitt her også. Men vi får bare holde øynene på prisen i andre enden av det nye studiet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer Viasat 4 vise Star Wars i feil rekkefølge? Altså de klarer verken i året det er utgitt eller i korrekt historie rekkefølge.

De viser nå Star Wars V (fra 1980) og etterpå Star Wars IV (fra 1977) *face palm* Tipper noen ikke kan romertall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Håper nakken blir fin igjen til i morgen så jeg kan fortsette å male. Trenger å bli fort ferdig med å male huset. eller jeg blir ikke ferdig i år men hadde vært godt å bli ferdig med huvedfargen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg veldig glad, og samtidig kjenner jeg at jeg blir veldig sentimental.
Verdens beste Ganzie ble BIR Veteran, fikk CK og 
ble 3.btk med res. cert på Steinkjerutstillinga i dag!
Dommeren i dag, Vera Hübental kalte henne "Den hvite Dronningen", og det er en tittel jeg nok tror Ganzie er fornøyd med:ahappy:

Dette var Ganzies siste utstilling, og for en måte å avslutte en strålende veterankarriere på! 
Det er med blandede følelser jeg nå pensjonerer henne, for hun fortjener (og elsker!) å få vist seg frem, og jeg synes det er moro å vise frem en så sprek gammel dame. 
Hun er nå straks 14 år, og selv om helsa er god og hun elsker å vise seg i ringen, tenker jeg at vi gir oss på topp, og så får Inya bære fakkelen videre.
Nå skal Ganzie fortsette å nyte pensjonistlivet, og neste gang vi drar på utstilling får hun heller stå ringside og heie på "lillesøster":ahappy:

14199344_1096467583741724_25521452792983
14079719_1084777211577428_42607233635418
Mitt alt:heart::heart:

Og Inya, herregud, for en hund!
14045615_1089188321136317_33461599528831
14045730_1084768521578297_55601553832384
For to uker siden tok hun res.cert og 4btk på lørdagen, og 3btk med Cert bak to champions på søndagen, og fredagen etter slår hun til med 195 poeng i rallylydighet klasse 1, og sin 3. 1.premie og dermed RL1-tittel.
Dagen etter debuterer vi i klasse 2 (uten å ha trent på et eneste skilt siden september i fjor, og aldri sett et kl2-skilt) og der slår hun til med 191 poeng og nok en 1.premie!
Og i dag får hun excellent for en streng og dyktig dommer, med en flott kritikk.
Hun er bare rå! Brains and beauty på den der:wub:

Og sånn ellers så er hun trekkponni:lol:
14141619_1087121168009699_31353649193187
Hun trekker traktor når vi er på tur, både med og uten unge:ahappy:
God trening for små damer:aww:

  • Like 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Raksha skrev:

Hundene mener det er BLODIG urettferdig at jeg tørker kaninører, lever, lunger, nyrer og hjerter og de ikke engang får smake :aww:  Men vi satser på at Pøbel til @Bananen blir lykkelig :D 

:o Pøbel synes han kan dele, han kan være litt altruistisk av seg, altså (eller, kanskje ikke så veldig når det gjelder maten han får først, men han kan dele på linje)! :lol: Men igjen, oooh! Glede seg!

28811093294_4c7121b5f5_z.jpg

Viktig å være sammen i fellesskapet og sånn. :aww:

29355300581_f54b2fc405_z.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Bananen skrev:

:o Pøbel synes han kan dele, han kan være litt altruistisk av seg, altså (eller, kanskje ikke så veldig når det gjelder maten han får først, men han kan dele på linje)! :lol: Men igjen, oooh! Glede seg!

28811093294_4c7121b5f5_z.jpg

Viktig å være sammen i fellesskapet og sånn. :aww:

29355300581_f54b2fc405_z.jpg

:lol: Næh denne batchen er Pøbel sin, men jeg har flere kaniner som skal i frysern etterhvert, så er ikke synd på gjengen min i det heletatt. Regner med det er pakket og klart til sending på mandag :ahappy: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...