Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Det er så fint når helikopteret til gubben skal lande 18:20 og siste fly fra Kristiansund går 18:55 - og siste innsjekk på innenlandsruter er en halv time før avgang. Fem minutter på å komme seg ut av helikopteret, få av offshoredressen, hente bagasje og så sjekke inn. Det høres veldig optimistisk ut. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan bruke Værnes når de har så sen flight. Men det er jo så viktig i forhlod til distrikstpolitikk, men da må det jo for f... gå fly etter klokka sju om kvelden. Det er jo helt utrolig at man skal bruke nesten et døgn på å komme seg hjem fra jobb :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tutle skrev:

@Kaja For et nydelig portrett :hug: 

Takk, jeg er veldig glad i det bildet. Det ble sånn ved en instillingsfeil på kameraet. Har aldri klart å gjenskape det for det ble ganske fint :lol: Det er kun beskåret litt og fikset hals på, i photoshop. Farger og alt bare ble sånn rett fra kamera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Takk, jeg er veldig glad i det bildet. Det ble sånn ved en instillingsfeil på kameraet. Har aldri klart å gjenskape det for det ble ganske fint :lol: Det er kun beskåret litt og fikset hals på, i photoshop. Farger og alt bare ble sånn rett fra kamera!

Åherres, trodde det var tegnet :lol: Men litt av et blinkskudd likevel tydeligvis :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! De ventet på helikopteret, så nå sitter gubben på fly til Oslo. Da har han 20 minutter på seg til å rekke toget, men gjør han ikke det, så går det jo et en time seinere :)

Og så fnisa jeg litt av innlegget til @Red Merle i eventyr-tråden til @Snøfrost. Den pile-nese-smilyen har vel sjelden passet bedre :D 

Skriver det her, så ikke det blir for mye svada i kulltråden.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lemen skrev:

Vi kan være multimorbide sammen ;)

Ja :ahappy: 

8 timer siden, Lemen skrev:

Jeg håper du finner en behandlingsplan og et kontaktpunkt som gir deg hjelp når du trenger det. For det er himla slitsomt og trasig å bli sendt fra lege, til fastlege og så sykehus. For min del har jeg fått åpen retur så jeg slipper unna den karusellen og det er jeg veldig glad for. Men bare det at jeg får kontakt med min spesialist når jeg trenger det og har medisiner osv hjemme når jeg trenger det er en kjempestor hjelp - når jeg trenger det. :) 

Ja, det er jo det som er masete. Først til fastlege eller legevakt, som kanskje sender meg til akuttmottaket på Ahus, hvor jeg blir sittende/liggende i noen timer før jeg kanskje kommer inn på den avdelingen jeg skal være på (sist lå jeg på urologisk). Det hadde også vært greit å vite hvor langt jeg kan la det gå før jeg kontakter lege. Jeg leste på nett i går at om tilstanden ikke bedret seg i løpet av et døgn, så måtte man til lege, men hva om den bedrer seg, uten at man blir helt bra da? Det er sånne ting jeg syns det er vanskelig å forholde meg til. 

Har bestilt time hos fastlegen i dag da, og skal kontakte stomisykepleier i løpet av uka. Da blir det vel ordning på det etterhvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Megler har vært på besøk, og han høres optimistisk ut. Og godt er det, for jeg vil ha de pengene jeg er blitt lovet. Så det så :aww:  

Måtte gå tidligere for å rekke en vakt på flyplassen, men de har altså klart å sette meg opp på en vakt fra 18.00 for å dekke en avgang som var klokken 13.40! :gaah: Jeg er lite imponert over evnen deres til å planlegge kjenner jeg :pinch: 

Akkurat nå må jeg få i meg noe mat, og så er det på tide med en skikkelig opprydding. Det er ikke det som er blitt prioritert den siste uka, men NÅ er jeg klar for å gjøre som normalt igjen. Og ikke minst har jeg tid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Uno blitt angrepet for første gang. En liten tibetansk spaniel i gata over oss kom flygende ut av en dør noen hadde glemt å lukke, og fløy med tenna først rett på oss. Uno snerra og jeg banna mens jeg prøvde å holde Uno bak meg og utysket unna med en fot. Tror jeg kan ha sparka til den i kampens hete, jeg tenkte kun på å holde den unna Uno. Eier kom til og fikk den unna. Vi ble stående der litt for å roe ned og for å se over at det ikke var noen skader, den har visst blitt angrepet av en stor hund en gang og vært hissig siden. No shit, den bjeffer som om det står om livet hver gang vi går forbi... Ser ut som det gikk greit, ingen ømme steder på Uno og han virka rolig så snart den andre hunden var under kontroll. Til og med en liten antydning til logring da den andre eieren snakka til ham. Men det blir spennende å se hvordan han håndterer å gå forbi der neste gang, det er ei gate vi bruker mye til tisserunder før legging osv. Nå har vi ligget en halvtime på senga med tyggering, han har ligget klint inntil meg og tygget intenst. Det har nok fjernet de siste spenningene, for nå har han visst tatt kvelden her :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
29 minutter siden, Pixie skrev:

Da har Uno blitt angrepet for første gang. En liten tibetansk spaniel i gata over oss kom flygende ut av en dør noen hadde glemt å lukke, og fløy med tenna først rett på oss. Uno snerra og jeg banna mens jeg prøvde å holde Uno bak meg og utysket unna med en fot. Tror jeg kan ha sparka til den i kampens hete, jeg tenkte kun på å holde den unna Uno. Eier kom til og fikk den unna. Vi ble stående der litt for å roe ned og for å se over at det ikke var noen skader, den har visst blitt angrepet av en stor hund en gang og vært hissig siden. No shit, den bjeffer som om det står om livet hver gang vi går forbi... Ser ut som det gikk greit, ingen ømme steder på Uno og han virka rolig så snart den andre hunden var under kontroll. Til og med en liten antydning til logring da den andre eieren snakka til ham. Men det blir spennende å se hvordan han håndterer å gå forbi der neste gang, det er ei gate vi bruker mye til tisserunder før legging osv. Nå har vi ligget en halvtime på senga med tyggering, han har ligget klint inntil meg og tygget intenst. Det har nok fjernet de siste spenningene, for nå har han visst tatt kvelden her :ahappy:

Aaaaasrggghhhhh   - legg det fra deg!!!!!!! GLEM hele hendelsen. Slutt å gnu på ting. Slutt å lage big deals av ting. 

Om du IKKE klarer å la være å gå å tenke på det når du går i den gata - så får du la være å gå der.  Nei, det er ikke greit å "følge med" på om bikkja fikk traumer, om den får traumer så er det fordi du lager en big deal av det.  

Uno overlevde, du overlevde - tibben overlevde - get over it og lat som det aldri har hendt.

 

Sorry - utblåsing ferdig.

 

Senk skuldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belgerpia skrev:

Aaaaasrggghhhhh   - legg det fra deg!!!!!!! GLEM hele hendelsen. Slutt å gnu på ting. Slutt å lage big deals av ting. 

Om du IKKE klarer å la være å gå å tenke på det når du går i den gata - så får du la være å gå der.  Nei, det er ikke greit å "følge med" på om bikkja fikk traumer, om den får traumer så er det fordi du lager en big deal av det.  

Uno overlevde, du overlevde - tibben overlevde - get over it og lat som det aldri har hendt.

 

Sorry - utblåsing ferdig.

 

Senk skuldrene!

Ser at du er dritt lei av meg nå, jeg skal holde kjeft en stund. Jeg sa bare at jeg var litt spent på hvordan Uno er neste gang vi går der, jeg har da ikke tenkt å lage noen big deal av det. Jeg hadde bare tenkt å gå gjennom gata som vanlig jeg! Syns du leser litt vel mye inn i innleggene mine...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Tror ikke det blir mer kingsmoor etter denne sekken. Så utrolig mye bæsj det blir nå. Bæsjet fire ganger i går, store mengder. Og det før han hadde fått måltid nr 2. Alt må da ryke rett igjennom, det kommer omtrent mer ut enn det kommer inn.

Men nå må du ikke glemme at Casper elsker å bæsje!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lola Pagola skrev: Tror ikke det blir mer kingsmoor etter denne sekken. Så utrolig mye bæsj det blir nå. Bæsjet fire ganger i går, store mengder. Og det før han hadde fått måltid nr 2. Alt må da ryke rett igjennom, det kommer omtrent mer ut enn det kommer inn.

Men nå må du ikke glemme at Casper elsker å bæsje!

? det er jo sant! Kanskje bare kjøre på da ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
18 minutter siden, Pixie skrev:

Ser at du er dritt lei av meg nå, jeg skal holde kjeft en stund. Jeg sa bare at jeg var litt spent på hvordan Uno er neste gang vi går der, jeg har da ikke tenkt å lage noen big deal av det. Jeg hadde bare tenkt å gå gjennom gata som vanlig jeg! Syns du leser litt vel mye inn i innleggene mine...

Nei, jeg er ikke dritt lei deg - jeg blir bare så innmari lei meg fordi du gjør det så vanskelig for deg og Uno å få et ukomplisert liv sammen.  Du må slutte med det. GLEM hendelsen i dag, for alltid - den er passert. Neste gang du går i gata der kommer ikke Uno til å bry seg, med mindre du begynner å studere han for å se om han reagerer annerledes. Og når du gjør det, så endrer du adferd og Uno kommer GARANTERT til å reagere på det. Du kommer til å mene det er pga opplevelsen med tibben, jeg kan si det med ganske stor sikkerhet at det er du som kommer til å være årsaken om han reagerer. Bikkjer glemmer fort om eier slapper av.

Så om du ikke klarer å la væreå tenke på tibben, gå en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Nei, jeg er ikke dritt lei deg - jeg blir bare så innmari lei meg fordi du gjør det så vanskelig for deg og Uno å få et ukomplisert liv sammen.  Du må slutte med det. GLEM hendelsen i dag, for alltid - den er passert. Neste gang du går i gata der kommer ikke Uno til å bry seg, med mindre du begynner å studere han for å se om han reagerer annerledes. Og når du gjør det, så endrer du adferd og Uno kommer GARANTERT til å reagere på det. Du kommer til å mene det er pga opplevelsen med tibben, jeg kan si det med ganske stor sikkerhet at det er du som kommer til å være årsaken om han reagerer. Bikkjer glemmer fort om eier slapper av.

Så om du ikke klarer å la væreå tenke på tibben, gå en annen vei.

Jeg må jo virkelig ha fremstilt meg selv om supernevrotisk her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Akkurat nå, Pixie skrev:

Jeg må jo virkelig ha fremstilt meg selv om supernevrotisk her inne...

Nei, men du laget litt mye drama. Å bli iflydd av en pitteliten tibbe er ikke verdens undergang, og burde ikke føre til at en hund endrer adferd - det er mitt poeng.  Men fordi hunder leser oss, så vil Uno også lese deg neste gang du går den turen, og om du da går å studerer han for å se hvordan han oppfører seg så blir du endret, og det kan føre til st Uno endrer adferden sin.

Jeg sier ikke at du er nevrotisk eller redd, men glem hendelsen og lat som ingenting  - da kommer ikke Uno til å være annerledes heller.

Men jeg skal gi meg, for jeg tror ikke du forstår hva jeg mener  - så da blir det litt meningsløst.  Bare det at du tolker det som om vi tror du er nevrotisk sier jo at du ikke forstår hva jeg skriver.  Sorry - skal unnlate å kommentere mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag på jobb etter ferien. Dagen startet med at alle fikk utdelt oransj t-skjorte og en fyr som spilte en syngende sædcelle - året kan bare gå en vei herifra... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belgerpia skrev:

Nei, men du laget litt mye drama. Å bli iflydd av en pitteliten tibbe er ikke verdens undergang, og burde ikke føre til at en hund endrer adferd - det er mitt poeng.  Men fordi hunder leser oss, så vil Uno også lese deg neste gang du går den turen, og om du da går å studerer han for å se hvordan han oppfører seg så blir du endret, og det kan føre til st Uno endrer adferden sin.

Jeg sier ikke at du er nevrotisk eller redd, men glem hendelsen og lat som ingenting  - da kommer ikke Uno til å være annerledes heller.

Men jeg skal gi meg, for jeg tror ikke du forstår hva jeg mener  - så da blir det litt meningsløst.  Bare det at du tolker det som om vi tror du er nevrotisk sier jo at du ikke forstår hva jeg skriver.  Sorry - skal unnlate å kommentere mer.

Beklager, jeg forstår og tar til meg det du sier. Jeg bare syns du leser litt mye inn i det jeg skriver, jeg hadde virkelig ikke tenkt å gjøre noe annerledes neste gang vi går der. Jeg hadde bare tenkt å tusle gjennom gata med slakt bånd...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnnikenK skrev:

Det er så fint når helikopteret til gubben skal lande 18:20 og siste fly fra Kristiansund går 18:55 - og siste innsjekk på innenlandsruter er en halv time før avgang. Fem minutter på å komme seg ut av helikopteret, få av offshoredressen, hente bagasje og så sjekke inn. Det høres veldig optimistisk ut. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan bruke Værnes når de har så sen flight. Men det er jo så viktig i forhlod til distrikstpolitikk, men da må det jo for f... gå fly etter klokka sju om kvelden. Det er jo helt utrolig at man skal bruke nesten et døgn på å komme seg hjem fra jobb :thumbsdown:

Den har jeg også opplevd flere ganger.. Det er sinnsykt irriterende når gubben sitter i en by bare noen timers kjøring unna, men bruker like lang tid på flyreise som da han kom fra Afrika.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Tror ikke det blir mer kingsmoor etter denne sekken. Så utrolig mye bæsj det blir nå. Bæsjet fire ganger i går, store mengder. Og det før han hadde fått måltid nr 2. Alt må da ryke rett igjennom, det kommer omtrent mer ut enn det kommer inn.

Samme med kelpisene. 

Ser heldigvis ut som jeg har funnet et fór H fungerer fint på. Nå er snart andre sekken med Brit care med lam tom, og foreløpig ser det bra ut :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...