Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Phew. Vært hos fysioterapauten igjen, og ble knekt opp her og der. Var litt stiv og støl ved hoften i hele går med ubehag da jeg gikk. Ikke så rart, den var visst litt ute av posisjon, sa fysioterapauten og dro hoften på plass. :lol:

Og i dag er det finfint vær! Da jeg dro i dag tidlig var det blått så langt øyet kunne se, men det har begynt å skye litt over nå. Hmh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

10 minutter siden, Lola Pagola skrev: Så ikke deg heller, la ikke merke til noen briarder engang jeg.... ? gikk veldig lite rundt egentlig, hang mest med lapphundene.

WHAT??? Gikk du ikke rundt og kikket etter ei halvgammal kjerring med to langhåra, uoppdragne bikkjer alså? [emoji38] 

10 minutter siden, Lola Pagola skrev: Savner Lillehammer kjente jeg, kanskje jeg bare skal flytte tilbake. Får jeg ikke jobben jeg har søkt på nå utvider jeg søket til Lillehammer.

Det kan nok lønne seg å søke litt lenger bort ja [emoji4]. Også er det lurt å være åpen for å flytte litt lengre enn man kanskje egentlig har lyst til [emoji4] 

Joa, så etter deg faktisk ? regnet med at du var der ett sted nemlig.

Jupp... blir nok å utvide litt nå. Er på det stadiet nå at jeg har lagt alle drømmer og håp for fremtiden på hylla og bare tar hvilken som helst fast jobb. Ingenting blir jo som jeg vil uansett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du bruker pasientreiser litt ofte når de kjenner deg igjen på telefonen :aww:  Men da er reise bestilt i morgen og onsdag. Ikke noe spennende i morgen, men onsdag skal jeg til nevrolog igjen og håper han kan trylle igjen, for de forebyggende funker ikke spesielt bra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Joa, så etter deg faktisk ? regnet med at du var der ett sted nemlig.

:D:D:D 

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jupp... blir nok å utvide litt nå. Er på det stadiet nå at jeg har lagt alle drømmer og håp for fremtiden på hylla og bare tar hvilken som helst fast jobb. Ingenting blir jo som jeg vil uansett ?

Positivismens fremste ambassadør altså :lol:. Men det kan være lurt å bare ta en jobb for å få erfaring, før man sikter seg mer inn på områder der man faktisk ønsker å være. Jeg husker "da jeg var ung" og ferdig med studiene. Da var jeg liksom fast bestemt på at jeg skulle til Nord-Norge - av alle steder, men søkte både litt her og der på jobber forskjellige steder i landet, og endte opp et sted jeg knapt hadde hørt om, men som ga meg masse fin erfaring :) 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Du vet du bruker pasientreiser litt ofte når de kjenner deg igjen på telefonen :aww:  Men da er reise bestilt i morgen og onsdag. Ikke noe spennende i morgen, men onsdag skal jeg til nevrolog igjen og håper han kan trylle igjen, for de forebyggende funker ikke spesielt bra. 

Skal du til Elverum eller? Jeg skal få min månedlige dose medisiner da, så jeg er på poliklinikken fra halv ni på morgenen :). Om det er dit du skal da, så må du jo gjerne stikke innom dagligstua der :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Skal du til Elverum eller? Jeg skal få min månedlige dose medisiner da, så jeg er på poliklinikken fra halv ni på morgenen :). Om det er dit du skal da, så må du jo gjerne stikke innom dagligstua der :D  

 Nei, vi har egen nevrolog på tynset faktisk :D Ellers skulle jeg gjerne kommet innom og sagt hei, men glad jeg slipper å reise til og fra elverum egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Raksha skrev:

 Nei, vi har egen nevrolog på tynset faktisk :D Ellers skulle jeg gjerne kommet innom og sagt hei, men glad jeg slipper å reise til og fra elverum egentlig. 

Søren også da.. hahahahahhaa :lol:. Jeg skjønner forsåvidt godt at du er glad du slipper reisen til Elverum ja. Det er jo noen mil liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua ferdig ryddet og støvsugd. Må vaske gulvene også, men tar der når kjøkkenet også er ferdigryddet. Det merkes at typen har vært alene hele sommeren, for makan til støv og rot :P Selv om han egentlig har ryddet før jeg kom, da.

Ta handlinga nå tenker jeg, som en liten pause. Må pønske ut noe middag.. Typen jobber seint og er ikke hjemme før 8-9tiden ikveld. Ikke alt som frister til middag så seint. Vurderer å lage calzone, men får vurdere det litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Søren også da.. hahahahahhaa :lol:. Jeg skjønner forsåvidt godt at du er glad du slipper reisen til Elverum ja. Det er jo noen mil liksom :) 

:lol: Kjedelig å sitte der hele dagen eller? *fnis*  Ja, svigermor pendlet til elverum tre dager i uka for dialyse for et par år siden, stakkars dame... 3 timer omtrent hver vei i kjøring og 5 timer dialyse. *grøss* 

 

Nå har lillemor fått brent litt energi med dattern til gamle eiern til hesten. :D Aldri sett henne leke så bra med et annet barn før, tror de er like stae og sære begge to :lol: Trampoline og Gakker var veeeldig spennende :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Kjedelig å sitte der hele dagen eller? *fnis*  Ja, svigermor pendlet til elverum tre dager i uka for dialyse for et par år siden, stakkars dame... 3 timer omtrent hver vei i kjøring og 5 timer dialyse. *grøss* 

Det er egentlig sjelden kjedelig da, for det er alltids noen som skravler i vei når vi sitter der (heldigvis tar det bare knappe 2 timer). 
Men å kjøre 3 timer hver vei - pluss dialyse - DET er drøyt altså :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er egentlig sjelden kjedelig da, for det er alltids noen som skravler i vei når vi sitter der (heldigvis tar det bare knappe 2 timer). 
Men å kjøre 3 timer hver vei - pluss dialyse - DET er drøyt altså :o 

bra :ahappy: 

Ja, de sommerstengte dialysavdelingen på røros i 3 uker... Fatter og begriper ikke at de ikke kunne legge henne inn på elverum de tre ukene så hun slapp turen, men neida. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superstress på jobb idag. En ansatt som ikke dukka opp og jeg hadde tre millioner ting å gjøre på de tre timene jeg skule jobbe. Fordi jeg har en tendens til å strekke meg mer enn bedriften fortjener og som er bra for helsa mi har jeg begynt å dra presist når jeg er ferdig. Uansett om jeg burde gjort ditt eller datt. Idag ble det ti minutter over, men hadde jeg ikke vært streng med meg selv ville jeg fort blitt en time ekstra.. 

Dro rett hjem, støvsugde nede, vasket stua, ut og vasket bikkja, inn og støvsuge oppe, bytte sengetøy og vaske badet.  Nå skal jeg vaske kjøkkenet og starte på middag, også skal jeg ikke gjøre noe som helst resten av dagen!  Jeg hater å støvsuge så føler meg så inmarri flink når jeg gjør det :lol:   

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Siri skrev:

WHAT??? Gikk du ikke rundt og kikket etter ei halvgammal kjerring med to langhåra, uoppdragne bikkjer alså? :lol: 

Når du sier det på den måten så er det jo totalt uforståelig at du ikke blir lett etter :P 
Men er vel en viss fare for at jeg leter etter et par uoppdragne Briarder når jeg er på utstillinger på den kanten :lol: De viser sikkert godt igjen sånn sett ved siden av M. sine meget oppdragne ;)  


Nå sitter jeg her og halvsover. Sov til klokka var halv 10 i dag. Det gjorde godt etter en lang og hektisk helg! Totalt på disse 4 dagene har jeg jobbet nesten 45 timer når man tar med reisetid (får betalt for det også, så jeg kaller det jobb :aww:), så jeg kjenner det er godt å kunne slappe av og gjøre litt det som passer meg selv. 

I dag kommer megler og skal gå gjennom huset. Han har fortsatt å være så kranglete at plan A for å sitte igjen med mest mulig utgikk. Minst mulig samarbeid om ting jeg ikke er absolutt nødt til er veien å gå. Da passer det dårlig å måtte utarbeide annonser selv altså :getlost:  

Og sånn ellers er jeg litt bekymret for Aragon. Når jeg kom hjem etter en liten tur ut idag hoppet han opp i fanget på meg. Og stanken av en kombinasjon av mildt oppkast og barnediare slo i mot :x. Jeg kan ikke se at han har noe skitt i pelsen selv om han ikke akkurat er nybadet, men jeg skal prøve å bade ham i dag eller i morgen og se om det kan være at han har rullet i noe ute på plenen. Det går mye katt rundt her, så kanskje det er noe kattebæsj som har ligget på plenen og trekt nedi jorda han har vært borti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei jente som ble voldtatt rett borti gata natt til søndag. Synes det er så leit når slikt skjer såpass nærme. Lufta Damir i to tiden og man tenke jo da på at hvis jeg kanskje hadde valgt å gå hundre meter til, så kunne jeg kanskje truffet på de og forhindret det.  Men sånt kan man jo ikke vite :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja har løpetid, og det har bikkjene i gata funnet ut. 

Har hatt tre hann bikkjer her på besøk, uten halsbånd, uten noe ID, og ingen eier i sikte.

Akkurat nå er bikkja og jeg i stua, med en rottweiler på utsida. Når jeg gikk ut for å svisje den bort, så knurret den dypt til meg- tusla inn igjen jeg. Kan jeg ringe Falcken????

Den har vært her en time nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ozzy skrev:

Var ei jente som ble voldtatt rett borti gata natt til søndag. Synes det er så leit når slikt skjer såpass nærme. Lufta Damir i to tiden og man tenke jo da på at hvis jeg kanskje hadde valgt å gå hundre meter til, så kunne jeg kanskje truffet på de og forhindret det.  Men sånt kan man jo ikke vite :(

:(:hug:  

1 minutt siden, Debbie skrev:

Bikkja har løpetid, og det har bikkjene i gata funnet ut. 

Har hatt tre hann bikkjer her på besøk, uten halsbånd, uten noe ID, og ingen eier i sikte.

Akkurat nå er bikkja og jeg i stua, med en rottweiler på utsida. Når jeg gikk ut for å svisje den bort, så knurret den dypt til meg- tusla inn igjen jeg. Kan jeg ringe Falcken????

Den har vært her en time nå. 

Ja, det kan du. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Debbie skrev:

Bikkja har løpetid, og det har bikkjene i gata funnet ut. 

Har hatt tre hann bikkjer her på besøk, uten halsbånd, uten noe ID, og ingen eier i sikte.

Akkurat nå er bikkja og jeg i stua, med en rottweiler på utsida. Når jeg gikk ut for å svisje den bort, så knurret den dypt til meg- tusla inn igjen jeg. Kan jeg ringe Falcken????

Den har vært her en time nå. 

Jeg hadde ringt, glatt!
Gidder ikke grinete bikkje på utsiden av døra altså. Får være grenser.

-----------

Nettopp kommet hjem etter første dag i nytt semester, MED vekt. Så etterpå skal det veies valper :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Debbie skrev:

Bikkja har løpetid, og det har bikkjene i gata funnet ut. 

Har hatt tre hann bikkjer her på besøk, uten halsbånd, uten noe ID, og ingen eier i sikte.

Akkurat nå er bikkja og jeg i stua, med en rottweiler på utsida. Når jeg gikk ut for å svisje den bort, så knurret den dypt til meg- tusla inn igjen jeg. Kan jeg ringe Falcken????

Den har vært her en time nå. 

Litt sent så jeg, men ja det kan du. Vi hadde stadig besøk av en bc i hagen der jeg bodde for en god stund siden. Når falken hadde hentet han 3 ganger regner jeg med at de synes hunden ble dyr i drift for etter det så jeg han kun i bånd. 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

bra :ahappy: 

Ja, de sommerstengte dialysavdelingen på røros i 3 uker... Fatter og begriper ikke at de ikke kunne legge henne inn på elverum de tre ukene så hun slapp turen, men neida. 

Å herlig! Veldig rart de ikke kunne legge henne inn ja. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Når du sier det på den måten så er det jo totalt uforståelig at du ikke blir lett etter :P 
Men er vel en viss fare for at jeg leter etter et par uoppdragne Briarder når jeg er på utstillinger på den kanten :lol: De viser sikkert godt igjen sånn sett ved siden av M. sine meget oppdragne ;)  

Ja, nei, jeg fatter det jo ikke :lol: 
Vi er jo fullstendig kaos når vi kommer - og jeg fatter ikke at folk greier å gå med mer enn en briard og se helt uanfektet ut :lol: 

Har jeg spist restemiddag etter helgen... viltgryte med ris og rørt tyttebær. Nammmm :) 

Da jeg kom hjem fra jobb, så hadde bonden kjørt seg fast med traktoren ute på jordet. Han ventet på at en annen nabo (ja, jeg har faktisk flere - og som sagt er det jo en definisjon hva en nabo er :aww:) skulle komme med traktoren sin og trekke ham opp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...