Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har ikke noe inntrykk av at han hører dårlig. 

 

Det kan komme snikende sakte og umerkelig..... Han skal jo ikke bite ,men følte vel for å bestemme litt kanskje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

:hug:

Min gamle hund ble litt mer grinete på sine siste dager. Han var nok ganske sliten i kroppen. Ikke direkte vondt, men sliten. Han gjorde aldri noe mot meg, men var oppriktig sur på valpen (Freke) og det var helt utypisk for ham!
Så ja, jeg tror det kan være slik å ha gammel hund  med sviktende helse, dessverre :(

Pippin er visst i litt dårlig form sånn generelt for tida, virker småkvalm blant annet. Vi får nok ta oss en tur til vet for å sjekke ståa. Jeg håper jo at han kan få litt mer tid, kanskje med litt medisinering.

Akkurat nå, Toril skrev:

Det kan komme snikende sakte og umerkelig..... Han skal jo ikke bite ,men følte vel for å bestemme litt kanskje.

 

Det var veldig uventa. Etter nesten tolv år så vet man jo litt om hvordan hunden reagerer i ulike situasjoner, dette var noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er visst i litt dårlig form sånn generelt for tida, virker småkvalm blant annet. Vi får nok ta oss en tur til vet for å sjekke ståa. Jeg håper jo at han kan få litt mer tid, kanskje med litt medisinering.

Det var veldig uventa. Etter nesten tolv år så vet man jo litt om hvordan hunden reagerer i ulike situasjoner, dette var noe nytt.

Tipper du har forklaringen der, han er litt uggen for tiden, kanskje går han og spenner seg ikroppen pga kvalmen eller uggenhet og da kan lunta bli litt kortere :hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin er visst i litt dårlig form sånn generelt for tida, virker småkvalm blant annet. Vi får nok ta oss en tur til vet for å sjekke ståa. Jeg håper jo at han kan få litt mer tid, kanskje med litt medisinering.

Det var veldig uventa. Etter nesten tolv år så vet man jo litt om hvordan hunden reagerer i ulike situasjoner, dette var noe nytt.

Håper veterinæren har noen kloke og eventuelt noen fine medisiner for ham. Er ikke bare greit å bli gammel vofsemann.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det bare var en missforståelse @Symra&Pippin:hug:

 

Hele baksiden av huset er naturhage med blåbærlyng, røslyng og litt bjørk. Det er der vi har satt opp gjerde (hundegården), og i dag oppdaget jeg hvor mye arbeid det er med naturhage :P da vi flyttet tenkte jeg " så deilig, trenger jo ikke gjøre noe i hagen jo".. I dag har jeg brukt noen timer på å rydde i hagen :P nå mangler bate å få slått gresset rundt om kring der det er gress så tror jeg det ser fint ut. Det får bli neste gang det blir fint vær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gørrdårlig til morgenen og droppet stevne med høye kneløft og alle avtaler. Utpå ettermiddagen kom energi og smertefrihet,så da tok vi og skiftet kontor/soverom, ryddet og shinet kåken. Avsluttet med diablo spilling med hotell hell på tv :) Godt med en frihelg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og svømt med 4 av hundene i Nordsjø, hvor mobilen min ble druknet. Forspist oss på pizza, og dasset en tur med frk. drektig som ser ut til å slite litt ekstra i varmen.

I morgen er det de 4 andre sin tur (frk. drektig utgår for svømming).

 

Håååper det blir liv i telefonen igjen etter den har tørket godt, for det er jammen meg en stor ulempe og ikke ha noen telefon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitshitshitshit. Knerten ble stukket av en veps på leppa. Ringte dyrlegevakta (fantastisk hyggelige :D:D) og de mente jeg bare kunne avvente og se. Om en halvtime ville vi nok merke om han hovnet opp så ekstremt at vi må til dyrlegen nå eller om det kan vente til i morgen. 

13781765_1205869302790738_74794517954487
Dårlig bilde, men man ser det litt allerede faktisk. Ser verre ut i virkeligheten, da :P Hele underleppa har blitt driiitstor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sjeldent jeg har avtaler kl 04:00 merket jeg :aww:  Takk gud for det! Ikke lenge siden jeg kom hjem, men det var verdt det :ahappy: 

Nuh skal jeg sove, spent på når jeg våkner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
40 minutter siden, Christine skrev:

Sjeldent jeg har avtaler kl 04:00 merket jeg :aww:  Takk gud for det! Ikke lenge siden jeg kom hjem, men det var verdt det :ahappy: 

Nuh skal jeg sove, spent på når jeg våkner.. 

Høres nesten litt shady ut å avtale ting på den tiden av døgnet :lol:

Første dag i det som i utgangspunktet er siste uke i ferievikariatet. Neste uke er alle tilbake på jobb igjen. Men de er visst rutine at folk sykemelder seg det rett etter ferie så vi får se hva som skjer. 

Sier ikke nei til mer jobb jeg :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
4 timer siden, Paranomia skrev:

Shitshitshitshit. Knerten ble stukket av en veps på leppa. Ringte dyrlegevakta (fantastisk hyggelige :D:D) og de mente jeg bare kunne avvente og se. Om en halvtime ville vi nok merke om han hovnet opp så ekstremt at vi må til dyrlegen nå eller om det kan vente til i morgen. 

13781765_1205869302790738_74794517954487
Dårlig bilde, men man ser det litt allerede faktisk. Ser verre ut i virkeligheten, da :P Hele underleppa har blitt driiitstor. 

Men det der er da ikke noe å ta på vei for. Det går ned om en dag eller to.

Jeg har aldri stresset når dyra har blitt stukket av veps - de får en kul, det er ømt et par dager og så går det over. Holder øye med allmenntilstanden, men er den grei så gjør jeg ikke noe med det. (med mindre de er stukket inne i munn/svelg.

Ville pusta med magen.
Har du kortisontabletter så kan du gi en pille, men det der går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Christine skrev:

Sjeldent jeg har avtaler kl 04:00 merket jeg :aww:  Takk gud for det! Ikke lenge siden jeg kom hjem, men det var verdt det :ahappy: 

Nuh skal jeg sove, spent på når jeg våkner.. 

Og jeg er spent på hvilken hund avtalen gjaldt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Teserere skrev:

Hatt to deilige dager i skogen med overnatting. Herlig vær, og masse blåbær og bringebær :) 

Trenger du å la den stå hvis du flytter den i nesten lik posisjon?

Takk for svar :)

Nei, etter litt forskning rundt med forskjellige naboer ble det til at fryseren fikk stå i ca. 1,5 time før jeg skrudde den på. Og den putrer og går med vanlige fryser-lyder nå.
Måtte uansett bare gjøre det sånn da et besøk her måtte til akutten da han brakk noe i foten etter et  spark i det han trodde var en fotball...men som er en Boomer ball i hardplast :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:D

TdF er over, og livet føles litt tomt. Men kanskje siden det regner at det blir en innedag, med lesing, god frokost, fin bok. 

Var å så Tarzan igår, Jeg ventet bare på at Bruce Willis skulle stikke innom:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så villt sliten etter helgen. Det ble ikke akkurat det store oppmøte på festivalen i år (som forventet), men de fleste virket til å ha en bra helg. 
I går padlet jeg lenger enn jeg noen gang har padlet i ett strekke før, nå mangler jeg bare tre stryk så padler jeg hele "padleseksjonen". (på lite vann, hvertfall :P ) Jeg vant rookie konkurransen da, haha. 

Veldig stille på jobb, drittvær! 

Besøke @Mud og Ask etterpå! Trivelig med sonenfolk på Dagalibesøk :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, LØJ skrev:

Takk for svar :)

Nei, etter litt forskning rundt med forskjellige naboer ble det til at fryseren fikk stå i ca. 1,5 time før jeg skrudde den på. Og den putrer og går med vanlige fryser-lyder nå.
Måtte uansett bare gjøre det sånn da et besøk her måtte til akutten da han brakk noe i foten etter et  spark i det han trodde var en fotball...men som er en Boomer ball i hardplast :P

Au! Sparke en boomerball :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Teserere skrev:

Au! Sparke en boomerball :blink:

Skikkelig aua!! Du skulle sett hvor fort foten hovna opp og hvor stor den ble :blink: Han hadde selvfølgelig bare slippers på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kaja skrev:

Er så villt sliten etter helgen. Det ble ikke akkurat det store oppmøte på festivalen i år (som forventet), men de fleste virket til å ha en bra helg. 
I går padlet jeg lenger enn jeg noen gang har padlet i ett strekke før, nå mangler jeg bare tre stryk så padler jeg hele "padleseksjonen". (på lite vann, hvertfall :P ) Jeg vant rookie konkurransen da, haha. 

Veldig stille på jobb, drittvær! 

Besøke @Mud og Ask etterpå! Trivelig med sonenfolk på Dagalibesøk :D

Vi så padlere overalt og tenkte at det var et sinnsykt oppmøte :P Regne surfercampen . 

Møter du en hjulkapsel på veien så plukk den gjerne med deg *host* 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mud skrev:

Vi så padlere overalt og tenkte at det var et sinnsykt oppmøte :P Regne surfercampen . 

Møter du en hjulkapsel på veien så plukk den gjerne med deg *host* 

Joda, det var en del padlere her, men ikke så mange som konkurrerte :)
I fjor hadde vi over 20 påmeldte padlere, i år hadde vi ca. 10 :P

Hahaha, hvor har den falt av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kaja skrev:

Joda, det var en del padlere her, men ikke så mange som konkurrerte :)
I fjor hadde vi over 20 påmeldte padlere, i år hadde vi ca. 10 :P

Hahaha, hvor har den falt av? 

Er litt usikker.  Vet jeg så den på en grusvei og fniste litt før jeg innså det var min når A påpekte at det manglet noe på det ene hjulet mitt når vi var i Rødberg lørdag.  Vi finner den ikke ved grusveien hos oss , så da regner jeg med vi mistet den et eller annet sted på veien du holder til.. Vi kjørte jo der når vi skulle til Hardangervidda.  Og jeg tror jeg så den når vi fisket fredag.  Tror jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...