Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det gikk fort, eierne så det selv nå?

Trist uansett, men virker jo som det var på tide ut i fra hva du har skrevet :(

Ja, jeg snakket med litt vel store bokstaver, tenker jeg. De har sett det selv og, men "vil ikke". Han klarte ikke gå skikkelig, vondt å reise seg, vondt å legge seg. Det er et år på overtid, minst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

1 minutt siden, MarieR skrev:

Bra beskjeden gikk inn til slutt @Raksha! :) Alltid trist å avlive hunder, men ofte er det jo det eneste riktige å gjøre.

AN gleder jeg meg til å komme hjem. 

Ja, veldig glad de tok det til seg nå. Endelig. Svigerfar sa det selv og "så ble vi for sen denne gangen og..." "ja" sa jeg... For sen som i at de lot det gå for langt denne gangen og. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Hvilken spray har du ? jeg har netting liggende, så får prøve å få hengt opp dem, må liksom lufte her, blir varmt!  Fluepapir har vi, ene funker kjempebra, så må vel bytte ut den snart, andre er det sådvidt noen på. Spurte Bonden om sånn elektrisk fluesapper som man henger på veggen, men det hadde de prøvd før med dårlig resultat. 

Jeg tror den heter Permetrin... hadde det på Felleskjøpet :)

Har jeg brukt nesten to timer på å børste Willy... nå skal vi ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Siri skrev:

Jeg tror den heter Permetrin... hadde det på Felleskjøpet :)

Har jeg brukt nesten to timer på å børste Willy... nå skal vi ut på tur.

Ah selvsagt! Litt skummel den der syns jeg med barn og andre dyr, men må man så... :lol: 

 

Da er Tass med tilbake for å begraves, så jeg og lillemor har vært ute for å si hade. Nå har han fått fred. Endelig. De er knuste, jeg syns det er trist, men har ikke noe "sorg". Bare lettelse. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Jeg går rundt med et dilemma oppi hodet. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre noe med det, men det plager meg at jeg går rundt med info som noen burde vite, men som vil lage mye bråk og kaos om det kommer ut. Utrolig ekkel følelse... 

Hvis du selv ville ha satt pris på å få vite det så gjør det. 

Jeg dro ned og bada før Sara kom fra jobb jeg. Det var så utrolig deilig! Knallvarm luft og 20 grader i vannet. Det å sitte på Hundhammerberget i badedrakt og bli stekt av sola vekker mange minner! 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Dere som har hannhunder, hva bruker dere til forhudsrens? Er det nok med sterilt saltvann i ampuller? Ikke betennelse eller noe, bare litt gugg. 

Ingenting. Aldri hatt behov for å rense på mine. Litt gugg kan det komme men det fikser mine fint opp i selv. 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
14 minutter siden, Pixie skrev:

Dere som har hannhunder, hva bruker dere til forhudsrens? Er det nok med sterilt saltvann i ampuller? Ikke betennelse eller noe, bare litt gugg. 

Ja, jeg bruker dette og mener det er det beste (svært uhygienisk om en bruker samme tut hvertfall), men du må rense ofte og holde væsken igjen for at det skal hjelpe, etter egen erfaring. 

Når det kommer gul/grønn-aktig væske er det jo betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har lest ut den siste av de bøkene jeg skulle lese i sommer! Hva skal jeg holde på med nå? :|

Ta en tur til Lierstranda og male huset mitt :innocent:

Har hatt koselig besøk av 

@Kaja i campen.  Vi liker besøk som plukker kvister og deler snorer på pulien :lol:

 

Edit : Sonen tuller med innleggene mine :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hadde vært hyggelig å hilse på. Male hus not so much! :P

 

Meg ikke forstå :blink::innocent:

 

Edit : jeg bruker ikke en dritt på tissen til Toddy når han gugger.  Det går alltid over av seg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant et long lost søskenbarn i dag :lol: Spurte fyren bak disken i butikken: "heter du ****?"

Han: "Øøøøøh, ja.....?"

Jeg: "Da er du søskenbarnet mitt!"

:lol: Fatter ikke at jeg turde. Og er så glad for at han sa ja :lol:

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skatteoppgjøret i dag, hadde lagt opp til at jeg skulle få igjen 5-6000 kr. På skatteoppgjøret sto det 58 000 til gode :blink: Så nærmere på det, og oppdaget at de har glemt å ta med trygdeavgift. I alle dager? Ganske utrolig at det kan oppstå sånne feil, trodde man kunne stole på at skatteoppgjøret var riktig så lenge man har lagt inn riktige tall i selvangivelsen, jeg. Hadde vært greit nok om jeg kunne beholde pengene, men det kan jeg jo ikke, så da synes jeg de kan drite i å gi meg falske forhåpninger :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Pixie skrev:

Dere som har hannhunder, hva bruker dere til forhudsrens? Er det nok med sterilt saltvann i ampuller? Ikke betennelse eller noe, bare litt gugg. 

Optima ph sin forhudsrens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Hvis du selv ville ha satt pris på å få vite det så gjør det. 

 

Det er bare det at det involverer tre mennesker jeg bryr meg veldig om, så jeg vet ikke helt om det blir riktig å blande seg eller ikke. Jeg vil ikke miste noen av de, i hvert fall ikke når det ikke er meg som har gjort noe galt. Hater sånt! 

Sånn bortsett fra det koser jeg meg med ferie. Rekeaften i dag.Det har blitt litt mye god mat og lite jogging så i morgen MÅ jeg få svetta litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Det er bare det at det involverer tre mennesker jeg bryr meg veldig om, så jeg vet ikke helt om det blir riktig å blande seg eller ikke. Jeg vil ikke miste noen av de, i hvert fall ikke når det ikke er meg som har gjort noe galt. Hater sånt! 

Sånn bortsett fra det koser jeg meg med ferie. Rekeaften i dag.Det har blitt litt mye god mat og lite jogging så i morgen MÅ jeg få svetta litt. 

Nei, det er klart at sånt er komplisert. Du får lage en konsekvensanalyse med pluss og minus.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Yellow skrev:

Ja, jeg bruker dette og mener det er det beste (svært uhygienisk om en bruker samme tut hvertfall), men du må rense ofte og holde væsken igjen for at det skal hjelpe, etter egen erfaring. 

Når det kommer gul/grønn-aktig væske er det jo betennelse.

Ikke væske, bare litt gulaktig kremete som noen ganger ligger i åpningen. Ikke rødt eller irritert inni, han virker ikke plaget. Slikker seg gjør han jo, pubertetslus som han er. Skal gjøre en innsats på å holde ham unna det også.

Da prøver jeg en stund med saltvann og ser om det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Ikke væske, bare litt gulaktig kremete som noen ganger ligger i åpningen. Ikke rødt eller irritert inni, han virker ikke plaget. Slikker seg gjør han jo, pubertetslus som han er. Skal gjøre en innsats på å holde ham unna det også.

Da prøver jeg en stund med saltvann og ser om det er nok.

Jeg hadde ikke gjort noe.  

Jeg har litt trua på at man ikke skal tukle så mye med mindre bikkja er plaget. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Ah selvsagt! Litt skummel den der syns jeg med barn og andre dyr, men må man så... :lol: 

Ja, det er liksom noe med det :lol: 

1 time siden, Pixie skrev:

Dere som har hannhunder, hva bruker dere til forhudsrens? Er det nok med sterilt saltvann i ampuller? Ikke betennelse eller noe, bare litt gugg. 

Forhudsrens foretar jeg kun før hannhunden min skal pare en tispe, aldri ellers :), men jeg bruker da bare å koke opp litt saltvann selv, dra opp i en sprøyte og sprøyte inn.

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Da har jeg vært på butikken og kjøpt to bøker. Pjuh. Tenk å legge seg om kvelden uten å ha noe å lese på da.

Det er jo grunn til panikk!!!! 

Akkurat nå, Pixie skrev:

Ikke væske, bare litt gulaktig kremete som noen ganger ligger i åpningen. Ikke rødt eller irritert inni, han virker ikke plaget. Slikker seg gjør han jo, pubertetslus som han er. Skal gjøre en innsats på å holde ham unna det også.

Da prøver jeg en stund med saltvann og ser om det er nok.

Du må jo ikke hindre hunden din i å vaske seg selv? Jeg er sikker på at han ikke trenger noen forhudsrens... :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Jeg (og veterinærer jeg går til) er uenig og mener det skal renses. Hanner har ikke utflod, så når det kommer væske ut annet enn urin er det betennelse, selv om den jo ikke behøver å være kraftig. :) Kan selvsagt se an litt om det går over av seg selv, om det akkurat har begynt, men kan få konsekvenser av å gå med dette lenge ubehandlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...