Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

@Perfect Image, jeg skjønner veldig godt hva du mener :P Hører stadig vekk om alle de som har hunder som ikke lar seg håndtere mtp kloklipp, pelsstell etc. De gjør jo oftest det som lønner seg om de har alternativer, så om alternativet ved pelsstell/kloklipp er å enten da bli børstet/klippet klør på, eller å bite/vri seg unna og slippe unna så de heller kan gjøre det de vil, så er det vel ikke noen tvil om hva de velger. Da kommer det an på om eieren syns det er greit at de vrir seg unna eller biter, eller om hunden skal stelles... Jeg syns ikke det er greit at hundene mine biter/glefser eller stikker av når jeg skal stelle de, så de vet at de ikke har noe valg. Hadde de derimot vært hos noen som lar de velge selv, så hadde de nok valgt å komme seg unna. Tror ikke det er så tilfeldig, men mer måten vi har det på hjemme. Hadde E fått valget mellom å rydde rommet sitt eller bade, så hadde hun ikke ryddet rommet sitt for å si det sånn. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnet er enda litt skakkjørt, visst. Jeg kunne aldri jobbet skiftordning :yawn:

Jaja. Akkurat nå undrer jeg på om vi skal tørre la Lyn ha tilgang på hele huset når de er hjemme alene sammen? I det siste har jeg latt henne ha fri tilgang om natta med godt resultat, selv om de generelt ligger i senga eller på et soverom natta gjennom.

Har ikke vært noe tendenser til stress hjemme alene nå, hverken sammen med Keo eller helt alene. Like trygge og fine begge to! Nå har de kun måtte være hjemme alene bare fire ganger siden Lyn flyttet inn, men har innsett at det kanskje ikke er så dumt å være litt alene enn bare når en absolutt må. De trenger ikke være med absolutt over alt, selv om det er alltids så koselig, slikt resulterer i korte stunder alene litt oftere. Ikke har hun forsøkt å komme seg inn i fôrbøtta eller fryseren på ei stund, maltraktere leker har gått over i bæring og kaste med seg selv (hvis vi ser bort fra enkelte forsøk å skalpere tennisballer), møbelgnaging gikk over ei uke etter innflytting og hun oppfører seg like fint med Keo alene som når vi er hjemme.

Laget mer stress for meg selv enn nødvendig, kanskje? Vi får vell bare prøve og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har oppstått en krise. 

Vi har lest ut Harry Potter boka vi skulle bruke hele ferien på. Jeg var sikker på at den skulle holde , men det har jo regnet i perioder og da er det eneste fornuftige å gjøre å krype nedi soveposen og lese. 

Tror neppe det er noen bokhandel i nærheten for å si det sånn... 

Egentlig burde det ikke vært en så stor krise, faren leser jo aldri for han, men det virker som det bare gjør det enda viktigere for han at jeg leser :(

Jeg er solbrent og kan knapt huske hvordan det føltes å være helt ren og pen , så i dag tenkte jeg at jeg skulle teste ut de offentlige dusjene i Dagali - city. Lågen er litt for kald til at man orker stort annet enn kattevask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mud skrev:

Det har oppstått en krise. 

Vi har lest ut Harry Potter boka vi skulle bruke hele ferien på. Jeg var sikker på at den skulle holde , men det har jo regnet i perioder og da er det eneste fornuftige å gjøre å krype nedi soveposen og lese. 

Tror neppe det er noen bokhandel i nærheten for å si det sånn... 

Egentlig burde det ikke vært en så stor krise, faren leser jo aldri for han, men det virker som det bare gjør det enda viktigere for han at jeg leser :(

Jeg er solbrent og kan knapt huske hvordan det føltes å være helt ren og pen , så i dag tenkte jeg at jeg skulle teste ut de offentlige dusjene i Dagali - city. Lågen er litt for kald til at man orker stort annet enn kattevask. 

Som regel finnes det noen bøker på vanlige matbutikker.. 

Ellers så får dere starte på nytt igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg på jobb og klarer ikke bestemme meg for om jeg er dårlig eller bare sykt trøtt..

Sånn har jeg det hver gang jeg må stå opp tidlig - og diagnostiseringen gjøres med 2 krus kaffe - føler man seg fortsatt skrall etter det så er man dårlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora har vært dårlig i natt igjen, hun. Jeg trodde hun var ferdig med det i går, for da kom bare frokosten hennes opp, og det er jo ikke uvanlig for frøken glupsk, men i natt har hun både kasta opp og bæsja inne (jeg sover tungt når jeg sover), og halve gulvet var vått av sikkel, så hun har nok ikke hatt en god natt, stakkars :hmm: Da blir det en tur til veterinær i morgen da, sånn for sikkerhets skyld. 

Dronninga på bruket har ikke kommet inn i dag heller, så nå har hun straks vært ute et døgn, hvilket er ulikt henne. Får håpe hun dukker opp snart, hun pleier å være veldig opptatt av å få middagen sin, så nå er hun vel på randen av sultedød :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Som regel finnes det noen bøker på vanlige matbutikker.. 

Ellers så får dere starte på nytt igjen :) 

Det er stort sett ikke bøker for han der. Han er komplett uintressert i "moderne" barnebøker.  Det går bare i Ninjago etc for hans aldersgruppe. 

Vi har blitt enige om å lese den på nytt for han mistenker at jeg har lest noen ord feil :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Det er stort sett ikke bøker for han der. Han er komplett uintressert i "moderne" barnebøker.  Det går bare i Ninjago etc for hans aldersgruppe. 

Vi har blitt enige om å lese den på nytt for han mistenker at jeg har lest noen ord feil :lol:

 

Det går også ann å laste ned bøker og lese fra nettbrettet. Hva med Percy Jackson? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
41 minutter siden, TonjeM skrev:

Sånn har jeg det hver gang jeg må stå opp tidlig - og diagnostiseringen gjøres med 2 krus kaffe - føler man seg fortsatt skrall etter det så er man dårlig! 

Fortsatt hodepine ett glass juice, en kopp te og en kopp Jeanette-Kaffe senere.. Men føles ikke som om jeg kommer til å deise paddeflat i bakken lengre. Så jeg er vel bare sykt-trøtt. Prøve med litt mat om en halvtime-time.

38 minutter siden, 2ne skrev:

Nora har vært dårlig i natt igjen, hun. Jeg trodde hun var ferdig med det i går, for da kom bare frokosten hennes opp, og det er jo ikke uvanlig for frøken glupsk, men i natt har hun både kasta opp og bæsja inne (jeg sover tungt når jeg sover), og halve gulvet var vått av sikkel, så hun har nok ikke hatt en god natt, stakkars :hmm: Da blir det en tur til veterinær i morgen da, sånn for sikkerhets skyld. 

:/ God bedring til Nora.

Jeg har forresten ca en halv sekk med RC junior medium om noen har lyst på. Den blir gammel innen jeg har noe valpekull igjen, og Talli bli tjukk av å se på den. Noen som vil ha? Oppbevart kjølig, i sekk oppi en fortønne så kvaliteten tror jeg er bra enda selv om den ble åpnet i april/mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg på jobb og klarer ikke bestemme meg for om jeg er dårlig eller bare sykt trøtt..

Hadde den følelsen der på fredag. Sov dårlig og våknet mye pga cysten i halsen. Kvalm, skjelven, hodepine... you name it. Etter 4-5 kopper kaffe begynte trangen til å legge seg å gi seg. Men jeg tok tidlig helg :aww:

Fy for en ekkel opplevelse @enna. Godt det endte bra! :hug:

Nå blir det egg og bacon til frokost før jeg skal avgårde og male rekkverk rundt terrassen i huset. Nærmer seg slutten på det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, TonjeM skrev: Sånn har jeg det hver gang jeg må stå opp tidlig - og diagnostiseringen gjøres med 2 krus kaffe - føler man seg fortsatt skrall etter det så er man dårlig! 

Fortsatt hodepine ett glass juice, en kopp te og en kopp Jeanette-Kaffe senere.. Men føles ikke som om jeg kommer til å deise paddeflat i bakken lengre. Så jeg er vel bare sykt-trøtt. Prøve med litt mat om en halvtime-time.

38 minutter siden, 2ne skrev: Nora har vært dårlig i natt igjen, hun. Jeg trodde hun var ferdig med det i går, for da kom bare frokosten hennes opp, og det er jo ikke uvanlig for frøken glupsk, men i natt har hun både kasta opp og bæsja inne (jeg sover tungt når jeg sover), og halve gulvet var vått av sikkel, så hun har nok ikke hatt en god natt, stakkars :hmm: Da blir det en tur til veterinær i morgen da, sånn for sikkerhets skyld. 

:/ God bedring til Nora.

Jeg har forresten ca en halv sekk med RC junior medium om noen har lyst på. Den blir gammel innen jeg har noe valpekull igjen, og Talli bli tjukk av å se på den. Noen som vil ha? Oppbevart kjølig, i sekk oppi en fortønne så kvaliteten tror jeg er bra enda selv om den ble åpnet i april/mai.

Jeg vil :) Min bebis popper forhåpentligvis ut iløpet av de neste dagene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...var det min tur til å spørre Oh'store Sonen:

jeg skal flytte en fryser (60 x 60) fra et rom til et annet (med sekketralle om jeg får tak i en). Fryseren er i bruk og mitt spørsmål er; må fryseren stå i 24 timer, etter flytting, før jeg skrur den på igjen?
Eller holder det med 1-2 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev:

Det går også ann å laste ned bøker og lese fra nettbrettet. Hva med Percy Jackson? 

E-bok ? :o

Nope! Man må kunne bla i papir :P Vi har fortsatt mer Harry Potter og Roald Dahl å lese :)

Den siste tiden har jeg begynt å trene Toddy på å gå pent når han går i halsbånd.  Jeg er optimist faktisk!  Vi går i gjennomsnitt 3 meter av gangen og han rygger bakover så båndet blir slakt med en gang jeg stopper. Wow!

Han er lettere å trene enn Nico , hun ser på alt sånt som en kamp hun skal vinne. Jeg og A er enig i at Nico er en geit inni seg. Hun minner utrolig om geitene på Langedrag i oppførselen.   

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

E-bok ? :o

Nope! Man må kunne bla i papir :P Vi har fortsatt mer Harry Potter og Roald Dahl å lese :)

Helt enig. 
Man må bla i papir. Det er det som er en del av kosen med å lese :D

Dere må sette opp Narnia på lista deres. Fine bøker.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Justisia skrev:

Helt enig. 
Man må bla i papir. Det er det som er en del av kosen med å lese :D

Dere må sette opp Narnia på lista deres. Fine bøker.

Narnia står på lista ! Gleder meg ! :D

Jeg elsker at A liker skikkelige bøker!  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtale mellom meg og gubben i går:

han: "hadde du kunne tenkt deg å kjøpt deg dachs igjen?"

jeg: "jah.. Hvis jeg hadde trengt en dachs så..."

han: "husker du ingenting??!! Har du glemt alt???!!" 

noe sier meg at gubben ikke er klar for dachs i hus igjen :lol::lol::aww: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 18 minutter siden, Krutsi skrev:

    Samtale mellom meg og gubben i går:

    han: "hadde du kunne tenkt deg å kjøpt deg dachs igjen?"

    jeg: "jah.. Hvis jeg hadde trengt en dachs så..."

    han: "husker du ingenting??!! Har du glemt alt???!!" 

    noe sier meg at gubben ikke er klar for dachs i hus igjen :lol::lol::aww: 

    Det er bare å kjøpe fra såvidt andre linjer, altså. Og kjøper du strihår fra drevlinjer, så får du bikkje du knapt merker at du har ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:
  • Det er bare å kjøpe fra såvidt andre linjer, altså. Og kjøper du strihår fra drevlinjer, så får du bikkje du knapt merker at du har ?

Det var det jeg også sa :lol: man trenger jo ikke å kjøpe en lik en :P 

men strengt tatt er vel det en dachs eller harehund jeg skulle hatt.. For da er det enkelt å ha med seg barn på hundetrening :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...