Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Skulle visst hatt gjeterhunden min, eventuelt Linni til @Krutsi i kveld. Kom ut, altforsent, for å ordne kaniner - og ble møtt av 6 kviger på tunet. Ringte Bonden og sa vi hadde besøk, fikk sett at øremerkne ikke var det de burde være så han måtte komme ut. Var to som hadde brutt seg inn hos naboen også - så 8 stk som tusla rundt her. :aww:  Sperra de ute fra tunet og sendt melding til eiern av 7 av dem, men han bor på tolga og har sikkert lagt seg, som fornuftige mennesker, så de får lete i morgen :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

2 timer siden, Perfect Image skrev:

Mangler faktisk bare en-to seler, det skal ordnes lett :) Kjekt når man finner ting i skap og skuffer :P

 

Jeg har en ekstra zero dc multisele i str S som jeg skal kvitte meg med, gi en lyd om den er aktuell? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev: Mangler faktisk bare en-to seler, det skal ordnes lett [emoji4] Kjekt når man finner ting i skap og skuffer [emoji14]

 

Jeg har en ekstra zero dc multisele i str S som jeg skal kvitte meg med, gi en lyd om den er aktuell? [emoji4]

 

 

Ja, den hadde passet en kortis frøken :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For fem år siden var jeg på Harry Potter med en venninne, og vi var jo bekymret og trist over bomben i regjeringskvartalet. Så kom vi ut av kinosalen i 20-tiden og ut til et land i vantro. Satt hele kvelden og fulgte vantro med på nyhetene, og gråt for barna som aldri skulle komme hjem:icon_cry:

vi hadde mistet vår egen prinsesse noen få måneder før, så de sårene var enda veldig åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monab88 skrev:

Ja:jump:
Hvis noen må på do så setter vi bare hundene opp i en veldig tett fellessitt, så har vi en fin vegg å gjemme oss bak :D
Jeg vet ikke nøyaktig når jeg er hjemme, men senest på torsdag til uka. Problemet mitt er bare det at jeg begynner i ny jobb ganske snart, så da kan jeg ikke gå på en ukedag.. Med mindre vi tar det litt senere på høsten (september-ish), da har jeg jobbet der lenge nok til at det sikkert går greit å spørre om en dag fri :P Erfaringsmessig er det mye finere å gå på høsten også, for da er det større sjanse for å få litt klarvær uten at det er så alt for varmt.

Er det noen her som har gått turen og kan si litt om hvor tung den er? Nora har jo E-albuer og en D-hofte, og jeg er veldig redd for å overbelaste henne. Hun er i god form og er vant til bratte toppturer og har aldri vært halt eller støl etter en tur, men jeg ser for meg at den turen her er lengre og tyngre enn det vi har gått til nå og vil slite mer på leddene. Noen erfaringer?

På ut.no sier de at det er en to timers tur en vei, og den er definert som barnevennlig for barn som er vant til å gå tur. Mer enn det vet jeg ikke. Om vi ser at noen er slitne, er det jo også fjellheis vi kan ta ned om vi vil.

Jeg har ingen ledige helger før langt uti september, men jeg har plenty av hverdager fri. Jeg er stor fan av å ikke gå lang tur i altfor mange grader :P 

Noen ganger kommer Glam løpende til meg i sofaen, skal ha litt kos, også løper han ut igjen. Han er så snåååål :wub: Han sitter eller ligger ofte i døra eller på trappa og bare ser. Og det skjer ikke så forbanna mye her, liksom, det er fire okser å glo på. Så rusler han litt i hagen, graver litt i hullet sitt, spiser litt gress, tisser litt, og legger seg i blomsterenga. Han er så Ferdinand, altså. Han kom løpende inn nå, og la seg ned inntil Foenix. Begge titter på meg med kveldsmat-blikket sitt. Så da er det vel på tide å legge seg. Men det er en Phil Collins-dokumentar på TV jeg ser på, som skulle vært ferdig for et kvarter siden, så det har vel vært noe ekstra nyhetssending som forskyver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier den syke og svake kroppen min med noen episoder Hannibal og saft :D 
Skal være dugnad+årsmøte+grilling i gata her i morgen men jeg holder på å svime av bare jeg står rett opp og ned så tror det utgår å bli med på noe mer enn årsmøtet. Skikkelig kjipt, for det er sååå moro, og alle i gata er bare helt fantastiske. 

Men seriøst, Hannibal! Hvorfor har jeg ikke sett det før?! Perfekt serie for meg jo :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Yes, nå er klokka sikkert 05 og snart ferdig med vakt!'. Nånei. Gå seg en patruljeringsrunde til, kanskje :yawn: 

Lyn står i fare for å bli kebab i morgen, for hun fant plutselig ut at det er morro å løpe etter katt... Møtt så mange katter hun både har hilst på og ignorert, sett så mange løpe fra henne uten å gi mine for å løpe etter, men i dag var visst dagen. Det gikk selvsagt bra med katta, Lyn løp etter de 15m det tok før øra hennes fungerte igjen.

Edit - nevnte kebab fant seg noe mer 'fornuftig' å gjøre den neste halvtimen :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perfect Image skrev:

Det kan nok stemme, uten at jeg skal noe mer enn mumle om bortskjemt dritt bikkje og eiere som begynte å miljøtrene første gang når hun var halvannet år :aww: Tror de får sjokk når hun engang skal tilbake, 5-6 kg lettere og kvitt nykkene sine emoji14.png Hun er allerede en annen hund på en halv dag uten lov med egne meninger og vræle rundt :aww:

Håper du har bedre hell med eierne enn det jeg hadde :P for jeg har hatt flere hunder boende hos meg, ryddet opp i meninger og regler. Fortalt eierne nøyaktig hva hundene nå kan og hva de må gjøre.. Og så sklir det rett ut igjen.. 

Og det endte da med at de enten omplasserte hunden, kuttet ut kontakten med meg (fordi det var meg det var noe galt med siden jeg sa at jeg gadd ikke å kaste bort tida mi hvis de ikke prøvde engang) eller lot hunden være en dritthund.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner fortsatt å grine av 22. Juli-ting. Og historier fra Utøya er det jeg sliter mest med å takle profesjonelt som terapeut og, jeg har hørt mye, men det er ingenting annet til nå som gir meg så sterke reaksjoner.

utover det har vi kommet oss på ferie med 8 uker gammel baby. Startet med å kjøre fra Trondheim til hytta i Valdres. Det gikk kjempefint helt til midt på Valdresflye, da var det en kar som var ferdig med bilstol og ville ha selskap. Så vi satt i nesten to timer i høljeregn oppå fjellet (vedsiden av et pokestop, viste det seg! :teehe:) og pludret og tullet med ham i håp om at de siste to timene i bilen skulle gå bra (det gjorde det ikke, men han sovnet tilslutt når jeg satt og koste på ham i bilstolen). Tror vi går for kortere økter neste kjøreøkt, for når baby vil sitte i fanget er det ingenting annet som er aktuelt gitt :teehe: Og det er så kooos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmt og nydelig, men sort valp som er stresset og kjeder seg,men for varmt til å gjøre noe som helst..tips? prøve å trene litt på tannvisning kanskje.. blir man vel ikke overopphetet av. Tredje dagen der det er for varmt for å være i særlig aktivitet, hun fikk bade i går da, så noe har det jo vært:)

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Krutsi skrev:

Håper du har bedre hell med eierne enn det jeg hadde :P for jeg har hatt flere hunder boende hos meg, ryddet opp i meninger og regler. Fortalt eierne nøyaktig hva hundene nå kan og hva de må gjøre.. Og så sklir det rett ut igjen.. 

Og det endte da med at de enten omplasserte hunden, kuttet ut kontakten med meg (fordi det var meg det var noe galt med siden jeg sa at jeg gadd ikke å kaste bort tida mi hvis de ikke prøvde engang) eller lot hunden være en dritthund.. 

Det er det jeg også er litt redd for :P Men jaja, om hun omplasseres skal hun tilbake hit, for hun er en oppriktig hyggelig hund egentlig. Om hun blir beholdt så kan de takke seg selv for da har jeg bevist at hun egentlig kan være en ganske bra hund, de bestemte seg tidlig for at hun bare "er sånn" :aww: 

Har jeg evig lang liste over alt som skal gjøres idag, før familiegreier ikveld hos naboen. Samboeren blir borte, og han har mye jobb fremover men mistenker han ikke har noe imot det da han har en demotraktor på lån her nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Celeritas skrev:

Varmt og nydelig, men sort valp som er stresset og kjeder seg,men for varmt til å gjøre noe som helst..tips? prøve å trene litt på tannvisning kanskje.. blir man vel ikke overopphetet av. Tredje dagen der det er for varmt for å være i særlig aktivitet, hun fikk bade i går da, så noe har det jo vært:)

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Godbitsøk eller trene triks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint vær! I dag skal jeg spise frokost ute, og vi skal grille og i kveld (hvis formen holder) så blir det en tur i skogen :ahappy:

 

Var litt rart å våkne opp i stuen, men det er bare for noen uker. Vi har også en litt rar stue, så der vi har satt sengen er nesten som en sovealkove. Greit at sengen ikke må stå midt i stuen :P Og planen er at det skal bli soverom der på et tidspunkt, så greit å se at det passer med seng og skap i kroken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Håper du har bedre hell med eierne enn det jeg hadde :P for jeg har hatt flere hunder boende hos meg, ryddet opp i meninger og regler. Fortalt eierne nøyaktig hva hundene nå kan og hva de må gjøre.. Og så sklir det rett ut igjen.. 

Og det endte da med at de enten omplasserte hunden, kuttet ut kontakten med meg (fordi det var meg det var noe galt med siden jeg sa at jeg gadd ikke å kaste bort tida mi hvis de ikke prøvde engang) eller lot hunden være en dritthund.. 

 

28 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det er det jeg også er litt redd for :P Men jaja, om hun omplasseres skal hun tilbake hit, for hun er en oppriktig hyggelig hund egentlig. Om hun blir beholdt så kan de takke seg selv for da har jeg bevist at hun egentlig kan være en ganske bra hund, de bestemte seg tidlig for at hun bare "er sånn" :aww: 

Det hender at drittbikkjer blir drittbikkjer fordi det ligger i de å bli drittbikkjer. Det er nesten like enkelt å skylde på håpløse valpekjøpere for oppdrettere, som det er for valpekjøpere å skylde på håpløse oppdrettere, begge deler er sånn passelig unyansert. Drittbikkjer blir drittbikkjer i en kombinasjon av miljø og arv, på lik linje som at gode hunder er gode hunder i kombinasjon av miljø og arv. 

Forøvrig, hadde noen snakket sånn om meg og mine bikkjer da jeg var sjuk, så hadde jeg blitt både såra og sint, samme hvor berettiget det var. Særlig på et åpent forum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 2ne skrev:

 

Det hender at drittbikkjer blir drittbikkjer fordi det ligger i de å bli drittbikkjer. Det er nesten like enkelt å skylde på håpløse valpekjøpere for oppdrettere, som det er for valpekjøpere å skylde på håpløse oppdrettere, begge deler er sånn passelig unyansert. Drittbikkjer blir drittbikkjer i en kombinasjon av miljø og arv, på lik linje som at gode hunder er gode hunder i kombinasjon av miljø og arv. 

Forøvrig, hadde noen snakket sånn om meg og mine bikkjer da jeg var sjuk, så hadde jeg blitt både såra og sint, samme hvor berettiget det var. Særlig på et åpent forum. 

Vi har hatt noen runder med dette tidligere, lenge før sykdom og det ene og det andre. Men ja du har rett, nok om dette her inne, så har rapportert og bedt om å fjerne nøyaktig den biten :) 

Til det andre... Etter en halv dag her hjemme er hun allerede en annen hund, og det sier for meg sitt. Om du er enig eller uenig spiller ingen rolle for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perfect Image skrev:

Vi har hatt noen runder med dette tidligere, lenge før sykdom og det ene og det andre. Etter en halv dag her hjemme er hun allerede en annen hund, og det sier for meg sitt. Om du er enig eller uenig spiller ingen rolle for meg :) Men ja du har rett, nok om dette her inne. 

Selvsagt er hun en annen hund hos deg enn hun er der. Det blir omtrent når bikkjer som er inne til trimming oppfører seg bedre når eieren ikke er der enn når de er med. Spørsmålet blir jo hvorfor du mener at hun er en bedre hund hos deg enn hun er hos dem - bikkja er jo den samme, selv om hun forholder seg til et annet sett med regler. 

Jeg har ei drittbikkje her sjøl, jeg veit at hun er sånn fordi hun er bortskjemt og har fått gå for lenge uten å ha noe fornuftig å gjøre eller noen klare rammer. Jeg veit at med noen få grep så ville hun være en kontrollert drittbikkje. Men hun er fortsatt en drittbikkje. Om du er enig eller uenig spiller ingen rolle for meg, bikkja er den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Selvsagt er hun en annen hund hos deg enn hun er der. Det blir omtrent når bikkjer som er inne til trimming oppfører seg bedre når eieren ikke er der enn når de er med. Spørsmålet blir jo hvorfor du mener at hun er en bedre hund hos deg enn hun er hos dem - bikkja er jo den samme, selv om hun forholder seg til et annet sett med regler. 

Jeg har ei drittbikkje her sjøl, jeg veit at hun er sånn fordi hun er bortskjemt og har fått gå for lenge uten å ha noe fornuftig å gjøre eller noen klare rammer. Jeg veit at med noen få grep så ville hun være en kontrollert drittbikkje. Men hun er fortsatt en drittbikkje. Om du er enig eller uenig spiller ingen rolle for meg, bikkja er den samme. 

Øøøøh ja nettopp? Problemet har jo vært at "hun er bare sånn" og jeg beviser ganske tydelig at "hun er ikke bare sånn" ved å innføre krav og regler. Jeg orker ikke å bo med sånne bikkjer, og jeg orker ikke å ha et sånt hundehold, hva andre ønsker for seg og sitt for nå være så men greien her var jo faktisk at sånn som de selv kanskje kunne ønske at man hadde det ikke går overens med hva man gjør for å oppnå det og ikke bare si "er bare sånn"..

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Perfect Image skrev:

Øøøøh ja nettopp? Problemet har jo vært at "hun er bare sånn" og jeg beviser ganske tydelig at "hun er ikke bare sånn" ved å innføre krav og regler. Jeg orker ikke å bo med sånne bikkjer, og jeg orker ikke å ha et sånt hundehold, hva andre ønsker for seg og sitt for nå være så men greien her var jo faktisk at sånn som de selv kanskje kunne ønske at man hadde det ikke går overens med hva man gjør for å oppnå det og ikke bare si "er bare sånn"..

Øøøøøh. Hun er jo sånn. Hvis hun ikke var sånn, ville hun ikke oppført seg sånn. Det er jo det jeg prøver å si - det ligger jo i bikkja, selv om du kan kontrollere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Øøøøøh. Hun er jo sånn. Hvis hun ikke var sånn, ville hun ikke oppført seg sånn. Det er jo det jeg prøver å si - det ligger jo i bikkja, selv om du kan kontrollere det. 

Hadde ikke hundene mine fått oppdragelse, grenser regler og rammer så hadde alle fort eskalert til å bli ufyselige hunder i mine øyne, men det er de ikke fordi jeg oppdrar dem. Ja hunden er den samme, men med regler og rammer så er hun plutselig nøyaktig det de/man ønsker av henne.  Tror muligens jeg har lavere toleranse for å kalle hunder drittbikkjer og hva jeg aksepterer og synes er greit :lol::aww:

Heldigvis ligger ikke problemet i redsler, men i for mye selvbestemmelse :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om hunder som omplasseres, så sier man vel gjerne at de ikke viser sitt sanne jeg før de har blitt husvarme, så da får vel tiden vise da :) 

Jeg er tung i hodet og daff i kroppen, men må vel prøve å gjøre noe fornuftig i dag likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Når man snakker om hunder som omplasseres, så sier man vel gjerne at de ikke viser sitt sanne jeg før de har blitt husvarme, så da får vel tiden vise da :) 

Får komme med en oppdatering om noen måneder da, men hun er en veldig ærlig hund og "problemene" var vedig innlysende :aww:  

Ang det der så har jeg hatt endel hunder som har kommet mellom 8 mnd og 3 år hit, og jeg har vært veldig heldig med ærlige hunder fra starten av, her har det aldri plutselig dukket opp problemer etter noen uker/måneder og tviler på at det gjør det med denne også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...