Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Gjemmer meg for varmen et øyeblikk, akkurat nå er det bedre inne enn ute. Har en million burder jeg burde kaste meg over mens barnet leker med tanten sin, men jeg orker ikke akkurat nå. Fikset gjerdet hos hester og ordnet litt hos kaniner. Solpause, så ut igjen. 

Egentlig ganske interessant dette med "drittbikkjer". Hvor streng og kontrollerende skal man måtte være for at en hund skal oppføre seg? Ser min lupin, han er langt i fra noe problemhund, men han har noen greier - foreksempel liggeplassforsvar mot de andre hundene her, og matforsvar. Alt er "enkelt" kontrollerbart og pr def. ikke et problem her i huset, men jeg får det ikke bort - ikke taleom. Hos @Tøfflus viste han vel aldri de sidene - og han var der i 5-6 mnd. Er det jeg som er problemet? Flokken? Huset? Bikkja?  Jeg er ganske sikker på at jeg vet svaret selv, så spørsmålet er egentlig retorisk og ikke ment som en oppfordring til å analysere mitt hundehold. Men jeg synes det er interessant likevel med problemstillingen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Perfect Image skrev:

Får komme med en oppdatering om noen måneder da, men hun er en veldig ærlig hund og "problemene" var vedig innlysende :aww:  

Ang det der så har jeg hatt endel hunder som har kommet mellom 8 mnd og 3 år hit, og jeg har vært veldig heldig med ærlige hunder fra starten av, her har det aldri plutselig dukket opp problemer etter noen uker/måneder og tviler på at det gjør det med denne også. 

Hun høres fortsatt ganske så mye ute som Naisha. Rett og slett en hund som har gjort det hunder flest vil gjøre hvis de ikke får noen regler som følges opp; akkurat det de vil.

Jeg ville vel ikke sagt at Naisha var noen drittbikkje på noe tidspunkt, bare en bortskjemt hund som var uvant med konsekvenser koblet med at noen i familien (som ikke bodde med henne) tok litt hard i til tider så hun var også litt usikker når hun ble irettesatt. Det gikk over på 14 dager, nå har hun vært her i 7 mnd og det har ikke  dukket opp noe mer :aww:

Hvis dette gjør Naisha til "genetisk drittbikkje" så tør jeg ikke tenke på hva mora hennes er. Hun hadde i alle fall overtatt hele huset om hun fikk lov som valp og unghund, og er mye hardere i hodet enn sin datter (så kombinasjonen som laget Værkullet var vellykket på det punktet).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Mener på å ha lest at det ble vedlagt at det skulle være minst ett alternativ til de som ikke spiser kjøtt der det serveres mat, jeg? Om så muligheter for brødskiver med gulost liksom? Eller var dette bare en retningslinje?

Har selv jobbet i kantine der det ikke fantes noe slikt alternativ, så stakkars de som var muslimske der (kom ingen veggiser innom mens jeg jobbet der som jeg vet om) måtte ty til godterier til lunsj om vi ikke tilfeldigvis hadde noe de kunne spise den dagen. Fant heller ikke noe slikt i går på stor bensinstasjon, div baguetter, focaccia, calzones, pølser, burgere osv hadde de, men selvsagt ikke et eneste alternativ uten kjøtt. Sukkerholdig godter/boller etc er ikke mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snøfrost skrev:

Hun høres fortsatt ganske så mye ute som Naisha. Rett og slett en hund som har gjort det hunder flest vil gjøre hvis de ikke får noen regler som følges opp; akkurat det de vil.

Jeg ville vel ikke sagt at Naisha var noen drittbikkje på noe tidspunkt, bare en bortskjemt hund som var uvant med konsekvenser koblet med at noen i familien (som ikke bodde med henne) tok litt hard i til tider så hun var også litt usikker når hun ble irettesatt. Det gikk over på 14 dager, nå har hun vært her i 7 mnd og det har ikke  dukket opp noe mer :aww:

Hvis dette gjør Naisha til "genetisk drittbikkje" så tør jeg ikke tenke på hva mora hennes er. Hun hadde i alle fall overtatt hele huset om hun fikk lov som valp og unghund, og er mye hardere i hodet enn sin datter (så kombinasjonen som laget Værkullet var vellykket på det punktet).

 

Jeg har innsett at kanskje det er ordbruken min på drittbikkje som har vært casen på diskusjonen her, som jeg har lav terskel for å bruke. Hundene mine er drittbikkjer iløpet av uken minst 3 ganger, men de blir fort sukkerunger igjen :aww:  Hun her virker til å bli en hund jeg kan like veldig godt etterhvert :)  

Ja, og jeg tror ikke vi er alene i å ha hunder som ikke hadde blitt så koselige uten oppdragelse og rammer. Hadde blitt et bra sirkus her hjemme ihvertfall :P 

Herregud så fint huset blir fra gult til hvitt!! Og så RASKT de jobber!! :o 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stresser så skrekkelig unødvendig når jeg har invitert folk. Nå har jeg løpt rundt meg selv og fundert på om jeg bør skifte på senga mi. Enda jeg er rimelig sikker på at ingen av gjestene skal i senga mi... Det er veldig koselig med sosiale lag, men jeg må gjøre noe med prestasjonsangsten min :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, jeg hater å bruke tlf til å skrive lange ting både på chat, fb og sonen. Er gammeldags og liker best ordentlig pc best jeg :aww:  Nå har jeg fått krysset av mye på listen min, og nå står igjen alt det kjedelige :P Burde egentlig tatt en tur til sentrum for å kjøpe en topp, for så om jeg rekker det. Er noe utejobb som står på listen som jeg også burde ta før en evnt sentrums tur. 

Badekar skal bestilles... Med eller uten boblebad? Er det egentlig noen vits å investere noen ekstra tusen til det?  Nesten litt nervepirrende å bestille badekar uten å se på det :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg har innsett at kanskje det er ordbruken min på drittbikkje som har vært casen på diskusjonen her, som sagt så tror jeg min ordbruk av drittbikkje som jeg har lav terskel for å bruke. Hundene mine er drittbikkjer iløpet av uken minst 3 ganger, men de blir fort sukkerunger igjen :aww:  Hun her virker til å bli en hund jeg kan like veldig godt etterhvert :)  

Ja, og jeg tror ikke vi er alene i å ha hunder som ikke hadde blitt så koselige uten oppdragelse og rammer. Hadde blitt et bra sirkus her hjemme ihvertfall :P 

Nja, jeg er ganske kjapp med å kalle egne hunder drittbikkjer sjøl, så jeg reagerte egentlig ikke på det :P Det er mer hvor vi plasserer ansvaret for drittbikkjene hen, denne gangen. Det er noe jeg tenker en del på sjøl, fordi jeg har de hundene jeg har. Jeg veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det uten å bli for omstendig, men både Leah og Ali går for å være mye hund. Jeg syns egentlig ikke de er mye hund, de er hunder. De er hunder jeg liker godt, begge to, jeg syns de er bra mentalt, selv om Ali er ei purke mot andre hunder og har ressursforsvar, så syns jeg ikke hun er en dårlig hund. Kanskje en dårlig puddel, men hadde hun vært en belgertispe så hadde jeg ikke tenkt på det engang. 

Men så er det det at folk ikke forventer å få hund når de kjøper puddel. Jeg veit det er flere av valpekjøperne mine som har slitt med å f.eks barbere snuter, det er det få av de som har vært interessert i :P Det har ikke vært problematisk å overbevise disse trollungene om at de bør være interessert i det, sant og si syns jeg jo de er mye enklere på det punktet enn hva mora deres er, hun syns fortsatt barbering er verdt å diskutere hun, selv om hun har gjort det i 4 år nå. Det er også litt stress i dem, og de er - heldigvis! - uredde og fulle av virketrang og egne meninger, så noen av dem (inkludert min *kremt*) kan finne på å gå avgårde for å gjøre ting på egenhånd, uten å bekymre seg stort for at de er alene i verden. Sånn har de vært fra de var små av, og jeg syns at de skal være sånn, men det gir jo noen utfordringer for "vanlige folk". 

Det er ikke valpekjøpernes skyld at de har fått en liten håndfull mer enn de trodde, jeg burde vært klarere på det fra begynnelsen av, antageligvis. Det er ikke valpekjøpernes skyld at man på valpekurs får beskjed om at det ikke er lov til å si "nei" til en ufyselig valp heller, eller at de lærer at valper dør litt på seg om du blir sinna på den en gang i blant. 

Det blir som sagt omstendig og kanskje vanskelig å forklare. Jeg vil jo at de skal ha egenvilje, jeg vil de skal være passelig selvstendige, jeg vil de skal være trygge i seg selv, jeg vil de skal være nysgjerrige, jeg vil de skal være aktive - og samtidig så ser jeg jo at det krever litt mer oppdragelse av sånne hunder, enn av disse snille rævdilterene som finner seg i alt man gjør med dem uten å protestere :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, SFX skrev:

Jeg stresser så skrekkelig unødvendig når jeg har invitert folk. Nå har jeg løpt rundt meg selv og fundert påd jeg bør skifte på senga mi. Enda jeg er rimelig sikker på at ingen av gjestene skal i senga mi... Det er veldig koselig med sosiale lag, men jeg må gjøre noe med prestasjonsangsten min :D

Hahaha, jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg stresser alltid når jeg skal ha besøk, selv om det bare er en venninne liksom... jeg lover å ikke sjekke soverommet ditt ??

13 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ugh, jeg hater å bruke tlf til å skrive lange ting både på chat, fb og sonen. Er gammeldags og liker best ordentlig pc best jeg :aww: 

Helt enig! Man skriver ikke lange innlegg på mobilen :aww: 

13 minutter siden, Perfect Image skrev:

Badekar skal bestilles... Med eller uten boblebad? Er det egentlig noen vits å investere noen ekstra tusen til det?  Nesten litt nervepirrende å bestille badekar uten å se på det :P

Jeg hadde boblebadekar men brukte det veldig sjelden. Jeg bytta det ut med dusjkabinett etter et par år ?

Tenkte jeg skulle være smart å dra til en badeplass litt tidlig så hundene kunne leke og svømme og ha det litt moro før det kom folk. Gjett hvem som bare stod i vannkanten og til nød kunne nedlate seg til å svømme og hente en pinne et par ganger? Jeg trodde liksom jeg skulle få trimmet hundene i varmen, men det ble ikke mye trim av det der. Betyr det at jeg må ut og svømme SAMMEN med hundene da, for at de skal få litt trim???

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns jeg det skal bli 13 grader og overskya her. Det er vær jeg vet hvordan jeg skal forholde meg til og kle meg etter. Da går det an å sove uten å måtte skifte sengetøy hver dag og det går an å kle på ungen og ha på dyne uten å ha angst for å koke barnet. Det går kanskje også an å komme seg ut noe sted. Kanskje går det an å finne klær i skapet som passer også. Drittvarme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Får komme med en oppdatering om noen måneder da, men hun er en veldig ærlig hund og "problemene" var vedig innlysende :aww:  
 

Det var mer en retorisk kommentar til diskusjonen enn kommentar om hunden altså :) 

Besøket har dratt til byen, så da kan jeg få jobbet litt. Må bare spise litt før jeg kommer igang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg må ut og svømme SAMMEN med hundene da, for at de skal få litt trim???

Japp. Videobevis må vi også ha.

Bøtter ned her i dag, whipsedyret er fra seg av overtrøtthet. Gis snart bort ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Siri skrev:

Hahaha, jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg stresser alltid når jeg skal ha besøk, selv om det bare er en venninne liksom... jeg lover å ikke sjekke soverommet ditt ??

Hehehehe, bra - for jeg har prioritert alt annet enn soverommet nå. Jeg føler meg som den housewifen, da (om en ser bort fra soverommet), for jeg har plukket rips og bringebær fra egen hage til pavlovaen, og jeg har pyntet bordene med blomster fra egen jungel. Blomstene drysser om du titter litt skeptisk på de, men de er søte. 

Og skinnet bedrar, for jeg har BLØDD for de blomstene. Roser og torner, ass... 

47 minutter siden, Siri skrev:

Tenkte jeg skulle være smart å dra til en badeplass litt tidlig så hundene kunne leke og svømme og ha det litt moro før det kom folk. Gjett hvem som bare stod i vannkanten og til nød kunne nedlate seg til å svømme og hente en pinne et par ganger? Jeg trodde liksom jeg skulle få trimmet hundene i varmen, men det ble ikke mye trim av det der. Betyr det at jeg må ut og svømme SAMMEN med hundene da, for at de skal få litt trim???

Hahahaha, det er jo bedre enn Glam, i det minste. Han er jo fra de tusen sjøers land, så jeg hadde litt forventninger til at han skulle forstå vann og svømming. Neida, han syntes det var moro å løpe idiot i sanda, men dyppet så vidt opp til hasene i vannet. Foenix svømmer om jeg kaster noe, men han så ikke grunn til å bli våt på ballene. Kanskje han må få speedo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

Hahahaha, det er jo bedre enn Glam, i det minste. Han er jo fra de tusen sjøers land, så jeg hadde litt forventninger til at han skulle forstå vann og svømming. Neida, han syntes det var moro å løpe idiot i sanda, men dyppet så vidt opp til hasene i vannet. Foenix svømmer om jeg kaster noe, men han så ikke grunn til å bli våt på ballene. Kanskje han må få speedo?

Haha, Uno stopper også når det blir balledypt :D De er noen pingler innimellom de gutta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

Japp. Videobevis må vi også ha.

Skitt... Får finne fram GoPro'en også da...

35 minutter siden, SFX skrev:

Hehehehe, bra - for jeg har prioritert alt annet enn soverommet nå. Jeg føler meg som den housewifen, da (om en ser bort fra soverommet), for jeg har plukket rips og bringebær fra egen hage til pavlovaen, og jeg har pyntet bordene med blomster fra egen jungel. Blomstene drysser om du titter litt skeptisk på de, men de er søte. 

Det høres jo skikkelig idyllisk ut ?

35 minutter siden, SFX skrev:

Og skinnet bedrar, for jeg har BLØDD for de blomstene. Roser og torner, ass... 

??

35 minutter siden, SFX skrev:

Hahahaha, det er jo bedre enn Glam, i det minste. Han er jo fra de tusen sjøers land, så jeg hadde litt forventninger til at han skulle forstå vann og svømming. Neida, han syntes det var moro å løpe idiot i sanda, men dyppet så vidt opp til hasene i vannet. Foenix svømmer om jeg kaster noe, men han så ikke grunn til å bli våt på ballene. Kanskje han må få speedo?

Speedo til gutta! Det er nok tingen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

 

Badekar skal bestilles... Med eller uten boblebad? Er det egentlig noen vits å investere noen ekstra tusen til det?  Nesten litt nervepirrende å bestille badekar uten å se på det :P

 

Hadde boblebadekar da jeg bodde hjemme. Ble brukt veldig sjeldent.

T bruker det gjerne da, når vi er på besøk hos mine foreldre.

Skal selv bestille badekar snart, men det blir uten bobler. Et enkelt og greit et for barna først og fremst. Har veldig lite bad da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillekrapyl skrev:

Hadde boblebadekar da jeg bodde hjemme. Ble brukt veldig sjeldent.

T bruker det gjerne da, når vi er på besøk hos mine foreldre.

Skal selv bestille badekar snart, men det blir uten bobler. Et enkelt og greit et for barna først og fremst. Har veldig lite bad da.

 

1 time siden, Siri skrev:

 

Jeg hadde boblebadekar men brukte det veldig sjelden. Jeg bytta det ut med dusjkabinett etter et par år ?

 

Dropper det, høres ikke ut som om det er verdt de ekstra 5000 :P andre ting å bruke penger på enn noe som kanskje blir brukt hvert skuddår.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

Dropper det, høres ikke ut som om det er verdt de ekstra 5000 :P andre ting å bruke penger på enn noe som kanskje blir brukt hvert skuddår.

Det er også et fint ynglested for bakterier nedi bobledysene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...