Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

@Pippin&Symra De får ikke lov til å sette opp mer en så og så mange, og plutselig kommer det inn kanskje 5 knalldårlige unger/ barna som allerede er der blir dårligere etc. Typisk at når de har satt opp mange på jobb så skjer det ikke så mye, mens når vi er for få så velter det inn med nye barn :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Martine skrev:

@Pippin&Symra De får ikke lov til å sette opp mer en så og så mange, og plutselig kommer det inn kanskje 5 knalldårlige unger/ barna som allerede er der blir dårligere etc. Typisk at når de har satt opp mange på jobb så skjer det ikke så mye, mens når vi er for få så velter det inn med nye barn :aww: 

Ja, jeg vet at det må være slingringsmonn. Poenget mitt er at planlegging for eksempel består i å finne ut hvordan behovet var de siste 24 månedene, og så dimensjonere etter det. Ledere kan ikke basere seg på at folk skal jobbe mer enn det som er innenfor avtaleverket, det var bare det jeg mente å si. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
På 4.6.2016 at 9:41 PM, Nathalie98 skrev:

De koppene dere snakket om her for litt siden, med raser på tror jeg, hvor var det man fikk kjøpt de? :)

 

https://supermug.co.uk/collections/beauceron 

Jeg postet ikke bare her, jeg lagret linken frem til jeg får mulighet til å faktisk bestille selv :lol: 

På 5.6.2016 at 1:52 PM, Pixie skrev:

Tenk på dem som de som har gjort doodlevalper, astralplan og åndelige dimensjoner eller aliens til noe hellig, la det gå inn et øre og ut det andre. De prater om ting de ikke har greie på og ikke gidder å sette seg skikkelig inn i, da fortjener de ikke at vi bruker energi på å tenke på det de sier. Jeg vet det er MYE vanskeligere å overse når det er familie... Men du? Du kan faktisk, helt uten dårlig samvittighet, velge bort folk selv om de er familie om det er det som er best for DEG. Det siste du skal er å være lei deg for at du ikke er frisk nok til å bruke mye tid på folk som ikke gjør deg godt.

:hug:

Helt enig med deg her, og det har jeg gjort selv. Det er vel derfor jeg stort sett har hatt det ganske bra de siste månedene. :)

Sender en god klem til @Cloudberry Det blir alt for rolig og tomt når man mister den som som lager liv og røre :icon_cry: :hug: 

Og sender enda en klem til @Siljus. Det skulle jo bli alternativ 3 :icon_cry::hug: 

Og gratulere til dere som har noe å feire!! :) 

Nå har jeg endelig litt tid til å sitte i ro. 
På torsdag var jeg på jobb i Bergen. Dagen startet klokka 0600. Måtte gå tur i halvannen time, hente en kollega som skulle på en annen jobb i samme butikk i Bergen, og var til slutt hjemme igjen når klokka var 23 på kvelden. Fredagen skulle jeg bare hente hundene hos mannen, men da ble vi sittende og planlegge den videre oppussingen. Og siden har det gått slag i slag med oppussing, noen timers jobb, og jeg har holdt på å dø i solen føles det som :lol: 
Gutta har fått lite tur de siste dagene. Til og med terrassen har vært for varm for dem. Jeg brant meg på beina når jeg gikk ut med sokker på... Så det har blitt hjernetrim på dem i stedet, og heller noen mindre turer morgen og kveld på til sammen 3-4 kilometer til dagen. Så får jeg heller bare leve med at Sjef kommer til å trekke som et uvær en liten stund når det ikke lenger er 34 grader i sola her. 

Akkurat nå skal jeg gå gjennom bilder på kameraet. Det har ikke vært i bruk på over et år, og jeg finner selvfølgelig ikke igjen den kabelen for å overføre bilder mellom kamera og PC. Jeg hadde ikke lyst til å kjøpe en ny, men det ser ut som at jeg blir nødt til det nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Men var champagnen god?

 

Det vet jeg ikke enda for jeg skal overraske Marianne med den, men mindre hun leser her da før det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

https://supermug.co.uk/collections/beauceron 

Jeg postet ikke bare her, jeg lagret linken frem til jeg får mulighet til å faktisk bestille selv :lol: 

Helt enig med deg her, og det har jeg gjort selv. Det er vel derfor jeg stort sett har hatt det ganske bra de siste månedene. :)

Sender en god klem til @Cloudberry Det blir alt for rolig og tomt når man mister den som som lager liv og røre :icon_cry: :hug: 

Og sender enda en klem til @Siljus. Det skulle jo bli alternativ 3 :icon_cry::hug: 

Og gratulere til dere som har noe å feire!! :) 

Nå har jeg endelig litt tid til å sitte i ro. 
På torsdag var jeg på jobb i Bergen. Dagen startet klokka 0600. Måtte gå tur i halvannen time, hente en kollega som skulle på en annen jobb i samme butikk i Bergen, og var til slutt hjemme igjen når klokka var 23 på kvelden. Fredagen skulle jeg bare hente hundene hos mannen, men da ble vi sittende og planlegge den videre oppussingen. Og siden har det gått slag i slag med oppussing, noen timers jobb, og jeg har holdt på å dø i solen føles det som :lol: 
Gutta har fått lite tur de siste dagene. Til og med terrassen har vært for varm for dem. Jeg brant meg på beina når jeg gikk ut med sokker på... Så det har blitt hjernetrim på dem i stedet, og heller noen mindre turer morgen og kveld på til sammen 3-4 kilometer til dagen. Så får jeg heller bare leve med at Sjef kommer til å trekke som et uvær en liten stund når det ikke lenger er 34 grader i sola her. 

Akkurat nå skal jeg gå gjennom bilder på kameraet. Det har ikke vært i bruk på over et år, og jeg finner selvfølgelig ikke igjen den kabelen for å overføre bilder mellom kamera og PC. Jeg hadde ikke lyst til å kjøpe en ny, men det ser ut som at jeg blir nødt til det nå... 

Blander sikkert nå jeg, så sorry.. Men flyttet du ikke fra mannen din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Blander sikkert nå jeg, så sorry.. Men flyttet du ikke fra mannen din? 

Jo, det er derfor jeg sier "hente hos mannen" ;)

Og joda, vi holder på å prøve å løsne opp i ting. Og huset skal selges, så jeg vil jo ha mest mulig overskudd, så da er jeg jo med på å pusse opp. 
Hva som skjer får tiden vise. Men det er så unaturlig å kalle ham eks, så da blir det sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: ble sput om leg for en flakse champagne og kartong røyk. Det er lenge siden sist :lol: 

Blei spurt om leg på energidrikk her om dagen. Med bilnøklene godt synlig i handa. :lol:   

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kokospaniel skrev: @HeleneFS det er 20 grader i fjorden :bananas: Fine badetemperaturen!! 

Lykke til med bachelorforsvaringa

Takk! Høres deilig ut! Er sikkert ikke så gale i nordåsen heller nå. Er jo plutselig det som er min nærmeste badeplass [emoji4]

Ja, for nærmeste vannet til deg tror jeg kanskje ikke jeg ville ha bada i...

@ Mud Lysefjorden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jo, det er derfor jeg sier "hente hos mannen" ;)

Og joda, vi holder på å prøve å løsne opp i ting. Og huset skal selges, så jeg vil jo ha mest mulig overskudd, så da er jeg jo med på å pusse opp. 
Hva som skjer får tiden vise. Men det er så unaturlig å kalle ham eks, så da blir det sånn :P 

Jeg stusset bare over at dere planla oppussing, for da tenkte jeg automatisk på deres felles bosted.. Men når dere skal selge huset, så er det selvfølgelig veldig logisk :lol: 

jeg er veldig kort innpå for tiden, så jeg må bare beklage.. Det blir ikke bedre fremover heller, så dere får bare bli vant med det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg stusset bare over at dere planla oppussing, for da tenkte jeg automatisk på deres felles bosted.. Men når dere skal selge huset, så er det selvfølgelig veldig logisk :lol: 

jeg er veldig kort innpå for tiden, så jeg må bare beklage.. Det blir ikke bedre fremover heller, så dere får bare bli vant med det :lol: 

Haha, fort gjort å bli forvirra! Jeg blir det av og til selv... :P 
Midt i ammetåka glemte jeg en gang å ta med baby fra barnehagen etter jeg hadde levert eldste en morgen. 
Skjønte ingenting når en haug med unger kom løpende etter meg på sokkene ut på plassen og ropte at jeg måtte stoppe! 

Ja, det var flere netter med lite søvn :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Ja, jeg vet at det må være slingringsmonn. Poenget mitt er at planlegging for eksempel består i å finne ut hvordan behovet var de siste 24 månedene, og så dimensjonere etter det. Ledere kan ikke basere seg på at folk skal jobbe mer enn det som er innenfor avtaleverket, det var bare det jeg mente å si. :)

 

Jeg skjønner det altså :) Det er bare det at det er helt umulig å planlegge, eller se hvordan det har vært den siste tiden fordi vi har landsfunksjon og må ta inn pasienter uansett hvor fullt vi har det fra før av. Andre avdelinger kan si at det er fullt, også kan man faktisk ikke legge inn fler, mens vi må uansett. Så selv om vi da tror vi er nesten overbemannet så kan det plutselig komme 6 barn på en vakt/mottak av nye barn i vaktskiftet etc. Plutselig hadde vi ingen til overs likevel :lol: Egentlig skal man gå kl 0630 når man jobber dobbelt kveld og natt, men det var så mange som måtte gå tidlig at det gikk ikke for min del i dag. Heldigvis er det en veldig spennende jobb med ekstremt mye action, så jeg klarer å

holde meg våken uansett hvor trøtt jeg er :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Noen fikk låne hundeburet vårt fordi vi bruker egentlig bare bilsele når vi sitter på med andre, men ga beskjed om at vi må ha det tilbake igjen senere da vi vil bruke det til hunden når vi selv etterhvert får egen bil. Så kommer jeg på i etterkant at det slettes ikke er sikkert vi har vår kjære hund lenger når det blir å skje ? Dumme tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig og varmt ? måtte det vare! Casper ville svømme masse i stad, så det vil si at det er badetemperatur for meg og. Må få tatt ett bad i dag før det blir badefri uke...

Har en endomondo konkurranse med søster og typen, 8m hvem som går lengst i juni, og i hele år. Jeg er på andreplass nå. Tror det blir litt hardere å vinne enn jeg hadde trodd, så må skjerpe meg. Gikk opp til en venninne i stad istedenfor å ta bilen, så er jo positivt med slike konkurranser. Varmt å gå da, tror nok Casper foretrekker kveldsturer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Yellow skrev:

Noen fikk låne hundeburet vårt fordi vi bruker egentlig bare bilsele når vi sitter på med andre, men ga beskjed om at vi må ha det tilbake igjen senere da vi vil bruke det til hunden når vi selv etterhvert får egen bil. Så kommer jeg på i etterkant at det slettes ikke er sikkert vi har vår kjære hund lenger når det blir å skje ? Dumme tanker...

Klem. Tenker av og til sånne ting og Milva er ikke året gammel en gang. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg opprettet sparekonto øremerket hund :D Veldig fin motivasjon for å finne ut hvor sparsomt en kan leve samtidig som hverdagen skal gå rundt og helst uten å påføre seg mangelsykdommer ernæringsmessig :P Pengene jeg egentlig hadde øremerket mobil gikk til hundekontoen isteden, for jeg trenger hund veldig mye mer enn jeg trenger mobil som fungerer optimalt :yes:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...