Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

10 hours ago, Line said:

"Hei kunne tenkt meg en hund .åssen rase hvor stor blir dem"

Jeg har fått noen pussige valpeforespørsler altså, men de har i alle fall visst hvilken rase jeg har :lol:

En jeg kjenner fikk følgende spørsmål per tlf fra en som ville kjøpe valp:
"MÅ man lufte dem?"......

Ble ikke noe valpekjøp.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

42 minutter siden, Martine skrev:

Det er egentlig ikke lov, maks 16 timer hvis man i det hele tatt må gå dobbelt. Er ikke lov til å planlegge det, men er det krise så må man nesten bare. På min jobb går folk dobbelt hele tiden. :P 

Hahaha da hadde sjefen min fått magesår :lol: hun unngår så lenge som mulig å spørre folk som har fått fri om å jobbe hvis det er plutselig lite folk en dag liksom :P og da er det dager man oppdager frem i tid at vi blir lite folk.. 

Men det blir jo nok veldig annerledes siden vi ikke har pasientkontakt, og vi har veldig god kapasitet på tidsfristene våre, så vi tåler en dag med lite folk som regel :) selv om det hoper seg fort opp :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med brudd i skulderen og ruptur i muskel i en uke, padlet hver dag. Kanskje ikke så rart det har vært vondt? Nå kanskje aldri kajakk mer. Sier de hvertfall. Jeg er uenig. Men litt ro noen dager må til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaja skrev:

Har gått med brudd i skulderen og ruptur i muskel i en uke, padlet hver dag. Kanskje ikke så rart det har vært vondt? Nå kanskje aldri kajakk mer. Sier de hvertfall. Jeg er uenig. Men litt ro noen dager må til :(

:o:o

Masse god bedring! 

Vi kommer oppover i uke 29 forresten.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ingen undervisning på grunn av at noen har fri og noen har prøvemuntlig, så da har jeg fått innvilget å være hjemme og jobbe med masteroppgaven. Jeg har sagt jeg skal levere noe i løpet av et par uker, slik at jeg får veiledning før damen tar ferie. Må jo passe på så jeg ikke blir arbeidsledig i sommer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, enna said:

En jeg kjenner fikk følgende spørsmål per tlf fra en som ville kjøpe valp:
"MÅ man lufte dem?"......

Ble ikke noe valpekjøp.... :D

Vi hadde en gang noen som kom og skulle se på valp (den gangen muttern og fattern dreiv med Golden). De kom hele familien - to voksne og tre barn - i ei trekkvogn... Det var "bilen" dems. Ble ikke akkurat noe valp på dem heller (unger fullstendig uten styring etc)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Hahaha da hadde sjefen min fått magesår :lol: hun unngår så lenge som mulig å spørre folk som har fått fri om å jobbe hvis det er plutselig lite folk en dag liksom :P og da er det dager man oppdager frem i tid at vi blir lite folk.. 

Men det blir jo nok veldig annerledes siden vi ikke har pasientkontakt, og vi har veldig god kapasitet på tidsfristene våre, så vi tåler en dag med lite folk som regel :) selv om det hoper seg fort opp :aww: 

Hos oss er det nesten alltid noen som går dobbelt :lol: Fordelen med det er at man man velge om man vil jobbe vakten ekstra, eller mot forskyvning. Er de desperate nok kan man få fri når som helst :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt Trøttesen. Ble en lang trivelig helg med kennelleir og MH i Sverige. Jeg har virkelig fine oppdrettere. På veien til kennelleir med Pigg stoppet vi innom Turbos oppdretter og gikk tur, koste med langhårede dachsvalper og fikk pannkakatårta (DET skal jeg lage selv, pannekaker i haug med syltetøy og krem mellom dem og pyntet med friske bær - supergodt!) og skravlet. Har ikke hund fra henne lengre, men er alltid velkommen :wub:

Så MH på lørdag. Pigg gikk i tordenvær (ellers om en av figurantene sa - nå har vel mastiffklubben MH på andra siden av sjön...), men det brydde han seg mindre om gitt. Fornøyd med nesten alt på MH, kan legge ut video av deler av det etterpå (kamera kræsja så klart etter moment 5...). Litt surt med avstandsleken for der var figuranten veldig grov og barsk i målet, hørtes mer truende enn morsom ut - han fikk visst kjeft av beskriveren etterpå og skjerpet seg til hundene etter, sånn er det når man går nesten først. Men men spiller ingen rolle. Morsomt å se hele kullet, med forskjeller og likheter.

Morsomt å se en mops gå MH også (han gikk først) og makan til cool type. Han skeit i alt... Må være den perfekte familiehund mentalt.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martine skrev:

Det er egentlig ikke lov, maks 16 timer hvis man i det hele tatt må gå dobbelt. Er ikke lov til å planlegge det, men er det krise så må man nesten bare. På min jobb går folk dobbelt hele tiden. :P 

Men er det ikke da noen som ikke har gjort planleggingsjobben? Noen har ofret blod, svette og tårer for å få gjennom den arbeidsmiljølova vi har. Den planleggingsjobben er det vel forresten ofte bevilgende myndigheter, les politikere, som ikke har gjort.

Jeg skal være tentamensvakt nå, men har allerede gått en vakt selv om jeg ikke var oppsatt. Hønemor måtte jo hjelpe sine søte små igang med norsktentamen. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MegaMarie skrev:

Jeg skal finne ut hvor å gi deg en lyd! Jeg har glemt det nå. 

Jeg syns iSushi har så små biter jeg! Jeg elsker Ichiban inne i sentrum. Der får man skikkelig deilig sushi og store biter :D

Nei, hun er heldigvis ikke så ille :lol: Kan bråke i passeringer, men har ikke vært noe problem nå på lenge (jeg har endelig knekt koden!) og kan kanskje late som om hun spiser små hunder når de hilser og hun syns de blir for nærgående. 

Jeg bor på Bønes. Men kjører gjerne til et sted for å gå tur!

Ichiban har jeg hatt lyst å prøve lenge! Må få det til i sommer :D

1 time siden, Kaja skrev:

Har gått med brudd i skulderen og ruptur i muskel i en uke, padlet hver dag. Kanskje ikke så rart det har vært vondt? Nå kanskje aldri kajakk mer. Sier de hvertfall. Jeg er uenig. Men litt ro noen dager må til :(

Oj da! Hold deg i ro en stund, mer en noen dager. Dette er nok noe som tar tid å hele.

Krysser fingrene for at kajakken ikke forsvinner fra livet! :hug:

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
12 timer siden, Artemis skrev:

Da jeg jeg meldt vofsen på MH. Aldri vært med på det før, men satser på at det blir interessant. :) Drar alene, noe som er litt dumt for jeg skulle jo gjerne fått filmet det.

Da gjør du bare som meg. Spør en tilfeldig fremmed, som har hund som skal gå før eller etter deg, om de kan filme :lol: En grei fyr som jeg ikke aner hvem er filma Ymse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kaja skrev:

Takktakk. 

Da er jeg nok her :) Vi får ta med Ask på tur i elven! 

Det må vi! Han har jo fått litt vannskrekk etter helgen stakkars, men det skal vi klare å kurere innen den tid :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Men er det ikke da noen som ikke har gjort planleggingsjobben? Noen har ofret blod, svette og tårer for å få gjennom den arbeidsmiljølova vi har. Den planleggingsjobben er det vel forresten ofte bevilgende myndigheter, les politikere, som ikke har gjort.

Jeg skal være tentamensvakt nå, men har allerede gått en vakt selv om jeg ikke var oppsatt. Hønemor måtte jo hjelpe sine søte små igang med norsktentamen. :aww:

 

Sykdom, f.eks. går det ikke an å planlegge når man setter opp en arbeidsplan. Hos oss hender det også at man må gå doble vakter, dvs opp mot 14 timer. Og vi har brukerne rundt oss hele tiden. Vi har en svært dyktig turnusplanlegger og har i tillegg ønsketurnus med møter hvert kvartal. Setter aldri opp doble vakter, men ved et plutselig fravær en helg kan det være umulig å få inn vikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I kveld skal jeg og lærlingen hygge oss på jobb. Så venter to dager fri. Håper finværet fortsetter.

Lurer litt på om jeg skal gå tur før jobb eller etter.

Naboen var ute med elghunden sin så jeg, men det er 23 grader ute, og jeg er litt skeptisk, selv om det er vind. Bedre 2230 i kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, @Kaja !

Jeg må nesten le. Skuldre og nakke begynner sakte, men sikkert å bedre seg. Da jeg stilte inn bordet mitt på fredag ble det derimot feil for hø.arm, så nå er den vond og jeg finner ingen god stilling for den. Er det mulig? :icon_confused:

Sommer for fullt i dag også, men vi må uansett ut på en god tur for jeg var så lite i aktivitet i går. Bare lurer på om jeg har ro nok i ræva til å slappe av litt hjemme før vi går ut, så temperaturen kan synke litt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Tricolor skrev:

Sykdom, f.eks. går det ikke an å planlegge når man setter opp en arbeidsplan. Hos oss hender det også at man må gå doble vakter, dvs opp mot 14 timer. Og vi har brukerne rundt oss hele tiden. Vi har en svært dyktig turnusplanlegger og har i tillegg ønsketurnus med møter hvert kvartal. Setter aldri opp doble vakter, men ved et plutselig fravær en helg kan det være umulig å få inn vikar.

Sånn vil det jo være noen ganger, det har jeg selvsagt stor forståelse for. Men @Martine skrev at "på jobben min går folk dobbelt hele tiden", da er det vel noe som svikter i planleggingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på sonen siden forrige uke. Jeg elsker varme og sommer <3 

Synd jeg må forberede muntlig denne uken, skal fremføre bacheloroppgaven på torsdag :(  jaja, tar det på kveldene.

Nå stikker jeg ut igjen på solstolen! :D greit å ha fri for tiden! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...