Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Hjemme igjen og ungene er i seng :) Lang kveld hos svigers med grilling og mye lek med ungene etterpå. Så var det opp på beite med litt godmat til kvigene så de er enkle å fange igjen etter sommeren og skal hjem :P Prøver å dra innom annenhver kveld med litt ekstra god mat til dem. Bruker en gammel ringeklokke som jeg ringer med før jeg roper på dem, for å se om de etterhvert som beite blir åpnet utover mot skogen blir enklere å høre enn ropingen min. De var et stykke inn idag, og kom med engang jeg ringte :D Visste denne planen min ville fungere :aww:  

Også sitter jeg ute, drikker te og spiser gjende kjeks med sjokolade (som er verdens beste kjeks), og ser på kalvene som leker :) Halvparten reiser på beite om tre dager, mens halvpartene av mødrene med de yngste kalvene blir hjemme på beite her. Litt godt at ikke alle reiser, hadde blitt litt rart og litt for stille :P 

13382265_10154134261820256_1603042147_n.

Jaran veldig stolt at "hans" kvige følger etter han :P

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Sjekka at jeg hadde sett alt av True Blood, sett siste episode av GOT her om dagen. Hva skal jeg se på nå da? Ikke har jeg noen nye bøker å lese heller...  Ønsker meg en ny laaaaang kjempespennende bokserie å lese! 
Bones og Grey's er ikke på Netflix heller, det synes jeg de kan gjøre noe med. :P Går Lucifer noe sted annet enn på TV mon tro? Hjelper gjerne ikke uansett iom jeg har sett alle episodene som har gått på TV utenom den siste siden jeg var vekkreist da. 

Noen som har tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Rocket skrev:

Sjekka at jeg hadde sett alt av True Blood, sett siste episode av GOT her om dagen. Hva skal jeg se på nå da? Ikke har jeg noen nye bøker å lese heller...  Ønsker meg en ny laaaaang kjempespennende bokserie å lese! 
Bones og Grey's er ikke på Netflix heller, det synes jeg de kan gjøre noe med. :P Går Lucifer noe sted annet enn på TV mon tro? Hjelper gjerne ikke uansett iom jeg har sett alle episodene som har gått på TV utenom den siste siden jeg var vekkreist da. 

Noen som har tips? 

Banshee (HBO da), Daredevil, Making a Murderer,  Punisher, Better Call Saul (såfremt du har sett Breaking bad, hvis ikke har du noe å finne på først!) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

:console:

 

Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal fortsette å lese "The name of the wind" eller om jeg skal begynne på den nye boka jeg kjøpte i dag (Etter deg, er det den den heter tro?). Synes den første har vært treig i starten, men den tok seg opp litt nå så jeg er usikker. Blir den bedre etter kapittel 23? :P 

 

Det er en av mine favoritter gjennom tidene, så JA, den blir bedre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Rocket skrev:

Sjekka at jeg hadde sett alt av True Blood, sett siste episode av GOT her om dagen. Hva skal jeg se på nå da? Ikke har jeg noen nye bøker å lese heller...  Ønsker meg en ny laaaaang kjempespennende bokserie å lese! 
Bones og Grey's er ikke på Netflix heller, det synes jeg de kan gjøre noe med. :P Går Lucifer noe sted annet enn på TV mon tro? Hjelper gjerne ikke uansett iom jeg har sett alle episodene som har gått på TV utenom den siste siden jeg var vekkreist da. 

Noen som har tips? 

Bones er da på Netflix?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocket skrev:

Sjekka at jeg hadde sett alt av True Blood, sett siste episode av GOT her om dagen. Hva skal jeg se på nå da? Ikke har jeg noen nye bøker å lese heller...  Ønsker meg en ny laaaaang kjempespennende bokserie å lese! 
Bones og Grey's er ikke på Netflix heller, det synes jeg de kan gjøre noe med. :P Går Lucifer noe sted annet enn på TV mon tro? Hjelper gjerne ikke uansett iom jeg har sett alle episodene som har gått på TV utenom den siste siden jeg var vekkreist da. 

Noen som har tips? 

Vikings :)

Red: og ja, du har lest A song of ice and fire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka at jeg hadde sett alt av True Blood, sett siste episode av GOT her om dagen. Hva skal jeg se på nå da? Ikke har jeg noen nye bøker å lese heller...  Ønsker meg en ny laaaaang kjempespennende bokserie å lese! 

Bones og Grey's er ikke på Netflix heller, det synes jeg de kan gjøre noe med. [emoji14] Går Lucifer noe sted annet enn på TV mon tro? Hjelper gjerne ikke uansett iom jeg har sett alle episodene som har gått på TV utenom den siste siden jeg var vekkreist da. 

Noen som har tips? 

Bates motel? Orphan black? Hemlock Grove (sesong 1 var best).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rocket skrev:

Sjekka at jeg hadde sett alt av True Blood, sett siste episode av GOT her om dagen. Hva skal jeg se på nå da? Ikke har jeg noen nye bøker å lese heller...  Ønsker meg en ny laaaaang kjempespennende bokserie å lese! 
Bones og Grey's er ikke på Netflix heller, det synes jeg de kan gjøre noe med. :P Går Lucifer noe sted annet enn på TV mon tro? Hjelper gjerne ikke uansett iom jeg har sett alle episodene som har gått på TV utenom den siste siden jeg var vekkreist da. 

Noen som har tips? 

24! Jeg skjønner nå hva de mener med at Jack Bauer er handlingsutilitarist. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde innta horisontalen altså.. men det er en infernalsk flue her i stua.. spørs om man ikke bør knerte den først så den ikke blir med når man legger seg. Fluer-kelpier-soverom er en ganske eksplosiv blanding som bør unngåes for enhver pris.. *gå og hente fluesmekker og kan derved utsette legging enda en stund*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og alt det der. Heldigvis drar vi hjem om noen få timer. Skal bli fryktelig godt! 

Hunden får jeg ikke igjen før tidligst på mandag, men da får jeg kanskje slappet litt av i kveld og natt. 

Gubben og svigerfar er nesten ferdig med den nye veien og parkeringsplassen. Så nå kan jeg parkere rett utenfor husdøren! Ikke at bilen har stått så langt unna akkurat :P

Har også litt syprosjekter hjemme, så håper (!) Jeg er i form til det neste uke. Har klippet opp en superfin dongeribukse, som skal bli skjørt :D buksa hadde desverre "krympet" i vask, så rumpen min ikke passet i den :aww:  men siden jeg er smalere rundt midjen enn rundt hoftene/rumpen så kan den brukes som skjørt :D livet små gleder! Også må jeg fikse litt på noen skjørt jeg sydde til min søster. Vet at hun er lav liksom, så sydde skjørtene korte. Men tydeligvis er det ene for lang fremdeles :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev: Kan man spraye vinduspussemiddel rett på en tv-skjerm? Nei? Min er så himla skitten der den står i kveldssola.

 

Nei. Tørk støv med ren mikrofiberklut, om det ikke er nok bruker man spesialspray og myk svamp (fås kjøpt på Elkjøp, Expert osv). Kan kanskje fungere med slik engangsklut man får til rengjøring av pc eller fotoutstyr, slik som lukter sprit. 

Jif og lignende kan fort ødelegge skjermen...

18 minutter siden, Pixie skrev: Nei. Tørk støv med ren mikrofiberklut, om det ikke er nok bruker man spesialspray og myk svamp (fås kjøpt på Elkjøp, Expert osv). Kan kanskje fungere med slik engangsklut man får til rengjøring av pc eller fotoutstyr, slik som lukter sprit. 

Jif og lignende kan fort ødelegge skjermen...

Det ante meg. Hadde så lyst til å foreta en skikkelig vask, men får vente til jeg har kjøpt skjermrens da. 

Nei nei, ikke mikrofiberklut vel? Kommer sikkert an på typen, men mange inneholder jo bittesmå glassbiter. Så man skal ikke bruke det på overflater som helst ikke skal ha en eneste ripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har ikke lyst til å gjøre vår standard søndagsaktivitet, som er å ta helgevasken. Vi gidder jo aldri å gjøre det på fredag eller lørdag :P Det tar sikkert ikke mer enn en time, men... Blæh.

Hva annet koselig kan man gjøre i stedet mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

...jeg har ikke lyst til å gjøre vår standard søndagsaktivitet, som er å ta helgevasken. Vi gidder jo aldri å gjøre det på fredag eller lørdag :P Det tar sikkert ikke mer enn en time, men... Blæh.

Hva annet koselig kan man gjøre i stedet mon tro?

Jeg syr babynest, mens barn og mann er ute på "tur" :aww: 

tøtta er veldig opptatt av at hun skal ut på tur for tiden :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

Nei nei, ikke mikrofiberklut vel? Kommer sikkert an på typen, men mange inneholder jo bittesmå glassbiter. Så man skal ikke bruke det på overflater som helst ikke skal ha en eneste ripe.

Det visste jeg ikke, har alltid fått mikrofiberklut som svar når jeg har spurt folk som burde ha greie på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lola Pagola skrev:  

Nei nei, ikke mikrofiberklut vel? Kommer sikkert an på typen, men mange inneholder jo bittesmå glassbiter. Så man skal ikke bruke det på overflater som helst ikke skal ha en eneste ripe.

Det visste jeg ikke, har alltid fått mikrofiberklut som svar når jeg har spurt folk som burde ha greie på det.

Finnes sikkert flere typer, men vet bare at den typen man gjerne har på kjøkkenet ikke bør brukes. Mikrofiberklut spesiallaget for vindu bør vel være safe, vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snoffe skrev:

:hug:

 

13 timer siden, Raksha skrev:

:hug:

 

 

12 timer siden, Tonje skrev:

:console:

 

Takk. :)

Akkurat nå syns jeg at jeg har hatt en effektiv søndags morgen og har gjort unna masse husarbeid, greit å ikke ha for mye stillstand når hodet går på høygir. Nå skal jeg straks frisere litt labber og klør på Bris, før jeg drar for å trene litt med to venninner. Gruer meg litt til i kveld, men får dra innom bunnpris eller kiwi og fylle opp med godis så går det sikkert bra. Godis hjelper mot mye. Jeg har jo gitt opp sommerkropp 2016 uansett, og satser hardt mot 2017 istedet. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Betty :console:

 

Takk Freya, takk :aww: Neida, det var ikke valpen som vekket alle i morres heller, for hun nikoser seg med å ligge i senga, men når tanten hopper ned og begynner å pipe så blir det jo alt for spennende for en liten Yumi. Men ok, jeg skal ikke klage sånn veldig, klokka var tross alt ti på halv ni...

Nå har vi hatt en slækk formiddag, og om en liten time så skal vi hilse på Naomi igjen. Legge Yumi til lading da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtårsoppdatert tråden til jentene ??  Med Noras første uoffiesielle AG konkurranse og MH ??

http://hundesonen.no/topic/56879-nora-og-ida-agilitytrening-s-27/?page=24#comment-2033777

Det er vel fire år siden jeg egentlig ville gå MH med Nora men ikke turde. Endelig stoler jeg på henne og vi gikk MH på Voss i 29 grader i går! Nora altså ?⭐

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...