Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Første forsøk på rundering for whipsen i dag. Søkte kjempefint ut til figurant og lekte bra, så ser ut som dette faktisk kan gå veien det! Er jeg spinn hakka gæærn som har mål om en brukswhippet?

Neeida, syns det er kjempekult at folk tørr å bruke utradisjonelle raser jeg :D

Jeg har lyst på is...men det har jeg jo ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Første forsøk på rundering for whipsen i dag. Søkte kjempefint ut til figurant og lekte bra, så ser ut som dette faktisk kan gå veien det! Er jeg spinn hakka gæærn som har mål om en brukswhippet?

Litt optimistisk kanskje :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å gi dere en glad nyhet med updates på hundepass situasjonen når jeg skal på utveksling.

Min kjære bestevenninne og tidligere roomie kan heldigvis ta Tidi, så da blir det Blondie som blir hjemme hos mor og far. :ahappy: Da gjenstår det bare pass til Blondie de månedene mamma og pappa er bortreist, men det er høyst sannsynlig også i boks. Finn annonsen til nye roomien til venninnen min var helt fantastisk! :D Hun skrev: "Hvis du er den perfekte roomie har du også en hund som jeg kan låne med meg på tur!". Nå har venninnen min hund fra før, så hun hadde jo allerede tilfredsstilt "perfekt roomie" kvalifikasjonene, men hun ble kjempe giret da hun fikk spørsmål om Tidi også kunne være der :D

Tusen takk @Eplefe for at du sa du kunne hjelpe! Det var utrolig deilig å vite at jeg hadde noe i bakhånden om alt gikk galt. Mulig jeg trenger hjelp til pass noen uker når hundepasserne er på ferie etc om du er interessert i det. Vi kan gjerne treffes en dag om du vil :)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Bjornal skrev:

Første forsøk på rundering for whipsen i dag. Søkte kjempefint ut til figurant og lekte bra, så ser ut som dette faktisk kan gå veien det! Er jeg spinn hakka gæærn som har mål om en brukswhippet?

Noen whippeter er jo unntak fra regelen og er faktisk mulige å trene, så njæi? :P Jeg hadde vært gæærn om jeg hadde tenkt det samme om min Felix (eller mange andre whippser jeg kjenner til), men jeg kjenner jo ikke din så :) Uansett så er det viktigste at du og hunden har det moro sammen, uansett hva dere gjør. 

 

I dag har det vært nok en sommerdag i Førde og vi har vært ute hele dagen. Tok en pause fra sola og kjørte til et vann hvor gutta fikk kjøle seg ned, samboern slang seg på og tok årets første dukkert! Blaze trengte litt hjelp (les dytt) for å svømme etter kongen første gangen, men etter det svømte han avgårde av seg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Visste du ikke at alt kan fikses med å gå tur? :aww: 

 

:hug:

 

Alt kan fikses med trening har jeg forstått :aww:

Takk :)

6 timer siden, Pixie skrev:

Tenk på dem som de som har gjort doodlevalper, astralplan og åndelige dimensjoner eller aliens til noe hellig, la det gå inn et øre og ut det andre. De prater om ting de ikke har greie på og ikke gidder å sette seg skikkelig inn i, da fortjener de ikke at vi bruker energi på å tenke på det de sier. Jeg vet det er MYE vanskeligere å overse når det er familie... Men du? Du kan faktisk, helt uten dårlig samvittighet, velge bort folk selv om de er familie om det er det som er best for DEG. Det siste du skal er å være lei deg for at du ikke er frisk nok til å bruke mye tid på folk som ikke gjør deg godt.

:hug:

Sa det faktisk til min søster i dag at nå orker jeg ikke mer. Jeg orker ikke å være med noen som holder på sånn og man kan faktisk velge dem bort. Så får jeg bare håpe jeg klarer det neste gang den dårlige samvittigheten kommer på besøk. 

Takk :)

6 timer siden, WelshenNemi skrev:

Been there done that.. Kjenner følelsen.. Ekstra gøy når det kommer fra slekt som jobber i helsevesenet i tillegg..:hug:

Det meste kan fikses med å gå tur, men det er også veeldig viktig å huske på at tur er ikke trening, så selv om du går tur er det ikke godt nok likevel..:sleep:

Huff :hug:  

 

Er hjemme igjen nå! Har spist sushi og kost meg med gubben og svigermor :ahappy: så da ble noe av helgen reddet litt.... later jeg som :lol: får også sove så lenge jeg vil i morgen, og slipper å gå ut med hunden. Han er fremdeles med mamma, og kommer ikke hjem før i morgen ut på dagen (tipper hun forutså formen min :P

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, MegaMarie skrev:

Tusen takk @Eplefe for at du sa du kunne hjelpe! Det var utrolig deilig å vite at jeg hadde noe i bakhånden om alt gikk galt. Mulig jeg trenger hjelp til pass noen uker når hundepasserne er på ferie etc om du er interessert i det. Vi kan gjerne treffes en dag om du vil :)

Stiller gjerne, jeg! Hadde også vært hyggelig for Milva å treffe en papillon som ikke prøver å spise henne, haha. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Er hjemme igjen nå! Har spist sushi og kost meg med gubben og svigermor :ahappy: så da ble noe av helgen reddet litt.... later jeg som :lol: får også sove så lenge jeg vil i morgen, og slipper å gå ut med hunden. Han er fremdeles med mamma, og kommer ikke hjem før i morgen ut på dagen (tipper hun forutså formen min :P

Mmm, sushi :drool: Har hørt at de har tilbud på det hver søndag på et nytt kjøpesenter et sted i Bergen! Må prøves ut en dag.

Akkurat nå, Eplefe skrev:

Stiller gjerne, jeg! Hadde også vært hyggelig for Milva å treffe en papillon som ikke prøver å spise henne, haha. :P 

Haha, min papillon har en tendens til å late som at hun spiser andre hunder :whistle: Så spørs om Milva blir så glad. Det kommer helt an på, noen hunder liker Blondie, andre liker hun ikke :lol: Men vi kan treffes også ser vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stine skrev:

Trenger en GB CH kun et stor cert i Norge for å bli N UCH? Det er litt forvirring siden en Britisk hund ble BIR i Drammen igår og på Terrierspesialen idag.

Ja. Enhver hund som er champion i et annet samarbeidende land blir norsk champion med et storcert og intet mer. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Mmm, sushi :drool: Har hørt at de har tilbud på det hver søndag på et nytt kjøpesenter et sted i Bergen! Må prøves ut en dag.

Haha, min papillon har en tendens til å late som at hun spiser andre hunder :whistle: Så spørs om Milva blir så glad. Det kommer helt an på, noen hunder liker Blondie, andre liker hun ikke :lol: Men vi kan treffes også ser vi!

Åå, hvor? :drool:

Vi kjøpte fra isushi i Os. Og det blir siste gangen! Fikk friterte kranbeibein i en platt med ris. Så ekkelt ut og var bare risen som kunne spises (var fritert krabbebeinskall liksom). Og resten av sushien så utrolig udelikat ut. Nei, holde rmeg til sandsli :aww: lille søster har kontroll på kolegaene sine, og der får jeg alltid god og deklilat mat :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Mmm, sushi :drool: Har hørt at de har tilbud på det hver søndag på et nytt kjøpesenter et sted i Bergen! Må prøves ut en dag.

Haha, min papillon har en tendens til å late som at hun spiser andre hunder :whistle: Så spørs om Milva blir så glad. Det kommer helt an på, noen hunder liker Blondie, andre liker hun ikke :lol: Men vi kan treffes også ser vi!

Vel, nabohunden spiser henne alltid, og der er det både en pomme og en papillon som gjør de sykeste utfallene og snerrer og glefser om en annen hvis Milva er i nærheten. Milva svarer aldri da, milde vesenet. Ikke overholder eier båndtvangen og. Har luftet med Milva på langline og så fått henne vettskremt inn i gangen med pommen hakk i hæl. :icon_confused:

Åja, og hver gang hundene hennes går bananas og strekker seg på to og glefser og klikker så sier eier "nei, nei, det er ikke noe farlig, hsj hysj vennen". Så hvis Blondie er bedre enn det så tror jeg det skal gå bra. Milva holder seg jo stort sett unna andre hunder om de ikke virker interessert i å hilse, så. :P

 

Hvor bor du? Vi bor oppe med Haukeland, rett ved Christieparken. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SFX skrev:

Ja. Enhver hund som er champion i et annet samarbeidende land blir norsk champion med et storcert og intet mer. 

Takk :) Det var det jeg trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Rørlegger'n gikk tom for maling idag og siden det var så fint vær er det teit å sitte inne. Så vi lagde like så godt hus til Damir!  Brukte restene etter kledningen på uteboden og lagde et skikkelig solid hundehus.  Mangler tak og maling, men blir så bra atte :D   

Lt5tpt.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

18 minutter siden, Line skrev:

"Hei kunne tenkt meg en hund .åssen rase hvor stor blir dem"

Jeg har fått noen pussige valpeforespørsler altså, men de har i alle fall visst hvilken rase jeg har :lol:

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nydelig helg. Kalvøya i dag. Holdt på å spise opp babyen til søstra mi som vanlig. Og heldigvis for meg så liker hun å kose og nusse med tanta si. Jeg er visst den som har vært der oftest siden hun kom til verden. Det skal altså ikke stå på engasjementet som tante.:teehe:

T og B er litt trøtte. De kosa seg også på Kalvøya i dag, og noen med en løs liten puddel lærte at det ikke er så glupt å gå med løs bikkje når innkallingen ikke funker. Hunden kom løpende mot mine to som sto i bånd. Det er aldri noen god idè, selv om Biz gjerne kunne tenke seg en ny venn. Det kunne IKKE Timmy, så jeg og dama løp mot hver våre hunder, og jeg rakk fram tidsnok til å få fjerna mine før puddelen kom bort. Damen ble meget flau.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line Takk. :)

 

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er supersliten, så skal bare legge inn en faktura til betaling i nettbanken og deretter lufte bikkjer før jeg legger meg. Skal heldigvis ikke på jobb i morgen, hadde ikke orka å klistre på meg "alt er helt i orden fjeset". Sånn bortsett fra den økonomiske biten så håper jeg det ikke kommer noe mer oppdrag før jeg skal i gang igjen i juli. Jeg har et enormt behov for å dra til Andøya snart, så så fort bryllupene vi skal i er overstått så setter jeg nesa nordover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk! Koster hunder i australia like mye som hunder her hjemme? ?? Og.. hvordan i alle dager foregår importdelen? Enda godt jeg ikke kan skaffe meg hund på noen år og at neste blir fra Celuna atter en gang så slipper jeg å sikle for mye på hundene jeg snubla over i australia ??

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jobben siden kl 1430, så kjenner jeg begynner å bli trøtt :yawn: skal være her til kl 08. Jeg er veldig, veldig glad i jobben min, men kjenner at 18 timer på jobb blir litt mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Martine skrev:

Har vært på jobben siden kl 1430, så kjenner jeg begynner å bli trøtt :yawn: skal være her til kl 08. Jeg er veldig, veldig glad i jobben min, men kjenner at 18 timer på jobb blir litt mye. 

Har man egentlig lov å jobbe 18-timers skift? På laben der jeg jobbet, så fikk sjefen opp meldinger og varsler hvis noen jobbet mer enn 10 timer.. det var veldig nei nei, spesielt hvis det ikke var noen veldig spesiell grunn til det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snoffe skrev:

Åå, hvor? :drool:

Vi kjøpte fra isushi i Os. Og det blir siste gangen! Fikk friterte kranbeibein i en platt med ris. Så ekkelt ut og var bare risen som kunne spises (var fritert krabbebeinskall liksom). Og resten av sushien så utrolig udelikat ut. Nei, holde rmeg til sandsli :aww: lille søster har kontroll på kolegaene sine, og der får jeg alltid god og deklilat mat :aww:

Jeg skal finne ut hvor å gi deg en lyd! Jeg har glemt det nå. 

Jeg syns iSushi har så små biter jeg! Jeg elsker Ichiban inne i sentrum. Der får man skikkelig deilig sushi og store biter :D

10 timer siden, Eplefe skrev:

Vel, nabohunden spiser henne alltid, og der er det både en pomme og en papillon som gjør de sykeste utfallene og snerrer og glefser om en annen hvis Milva er i nærheten. Milva svarer aldri da, milde vesenet. Ikke overholder eier båndtvangen og. Har luftet med Milva på langline og så fått henne vettskremt inn i gangen med pommen hakk i hæl. :icon_confused:

Åja, og hver gang hundene hennes går bananas og strekker seg på to og glefser og klikker så sier eier "nei, nei, det er ikke noe farlig, hsj hysj vennen". Så hvis Blondie er bedre enn det så tror jeg det skal gå bra. Milva holder seg jo stort sett unna andre hunder om de ikke virker interessert i å hilse, så. :P

 

Hvor bor du? Vi bor oppe med Haukeland, rett ved Christieparken. :ahappy:

Nei, hun er heldigvis ikke så ille :lol: Kan bråke i passeringer, men har ikke vært noe problem nå på lenge (jeg har endelig knekt koden!) og kan kanskje late som om hun spiser små hunder når de hilser og hun syns de blir for nærgående. 

Jeg bor på Bønes. Men kjører gjerne til et sted for å gå tur!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Har man egentlig lov å jobbe 18-timers skift? På laben der jeg jobbet, så fikk sjefen opp meldinger og varsler hvis noen jobbet mer enn 10 timer.. det var veldig nei nei, spesielt hvis det ikke var noen veldig spesiell grunn til det.. 

Det er egentlig ikke lov, maks 16 timer hvis man i det hele tatt må gå dobbelt. Er ikke lov til å planlegge det, men er det krise så må man nesten bare. På min jobb går folk dobbelt hele tiden. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...