Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

37 minutter siden, Krutsi skrev:

La meg få høre hvordan det går da :lol: 

Avtale! :D

 

18 minutter siden, Siri skrev:

Høres akkurat ut som meg det der :lol:. Jeg har i minst to år gått og tenkt på at jeg skal ha blå lobelia i verandakasser, men først i år fikk jeg somlet meg til å fikse det :D. Lobelia er så vakre, de :wub:

I kveld gikk vi til elva der hundene fikk badet litt - også gikk vi tilbake igjen. 8 km er akkurat passe langt på en mandag kveld :) 

Fabelaktig blåfarge på de Lobeliaene, og så blir de så store og flotte hvis de får litt vann og gjødsling sånn innimellom. :ahappy:

Nå har jeg klippet masse gress igjen. Litt på kanten å holde på så sent, men det bor ingen småunger som har lagt seg i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Ugh, i morgen bør jeg helst virke litt altså. Stod opp med hodepine og nakkevondt, som selvsagt ble joinet av migrene i løpet av et par timer. Fysio fikk ordna litt i nakken min, men migrenen måtte det sterkere lut til. Nye tabelettene funker, men jeg har ikke sjans til å holde meg våken etterpå, og blir skikkelig uvell mens de slår inn. Kom meg hjem omsider og sov til lillemor kom hjem fra barnehagen, satt som en litt sånn i halvkoma og kosa med henne mens gubben ordnet middag, kvikna til etter det heldigvis, og hadde besøk av en nabounge som veeldig gjerne vil ha kanin av meg. Nå er snuppa i seng og sover søtt, mor er hangover til tusan, Bonden er i fjøset, all is well in the world. Eller noe sånt, minus den milelange lista med ting jeg skulle begynne på i dag. Jaja, vi prøver igjen i morgen. Komme meg opp og ut tidlig tror jeg, for det skal bli varmt i morgen og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Fabelaktig blåfarge på de Lobeliaene, og så blir de så store og flotte hvis de får litt vann og gjødsling sånn innimellom. :ahappy:

Ja, det ER det... mitt problem er at jeg enten er for raus med vannet - eller for knipen... :aww:. Jeg måtte knipe av en del stengler og inntørka blomster nå i dag... men det er mye grønt igjen på dem, og det kommer knopper, så bare jeg greier å vanne dem jevnlig nå framover så overlever de kanskje litt lenger enn de bruker å gjøre :D

Sitat

Nå har jeg klippet masse gress igjen. Litt på kanten å holde på så sent, men det bor ingen småunger som har lagt seg i nærheten. 

Jeg ER så glad jeg bor slik jeg bor - da trenger jeg ikke å ta hensyn til naboer :D 

Sitter jeg og ser at briarden til Camilla Herrem burde hatt seg en real børstings... :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk fortsatt våken. Skal drøye det en liten stund til, så jeg faktisk får sove ganske fort. Her er det ingen nåde. Jeg nekter å ligge våken til halv fire i natt også. 

Vi har rydda sportsboden i dag, det trengtes! Vi har til og med kjørt bort masse skrot (ikke minst etter forrige huseier, er det mulig å sette igjen så mange malingsspann og umerka kjemikalier på colaflasker..?) og gitt bort det som er brukbart på Finn og Fretex. Nå skal mammas gamle pinnestoler få et nytt liv på en kafé på Stjørdal, etter tro tjeneste i vår studentleilighet. De tok sinnssykt stor plass i boden :P Fikk gitt bilen en runde med støvsugeren også, ikke verst det heller. 

Tenker vi avslutter kvelden med game of thrones. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg kjente en hest som het Lobelia, så hver gang jeg ser ordet lobelia eller blomsten så tenker jeg på henne. Eneste forskjell på blomsten og hesten var at hun var svart, men like vakker som en blomst:wub:

Mens jeg tenker på Lobelia Sackville-Baggins :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snoket på FB, og endte opp hos faren til en kollega, som tydeligvis har hester og høns. Det hender jeg våkner opp fra FB-transen og lurer på hva i huleste jeg har på siden til den personen å gjøre!

Samme her!!!!! ???

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipse til store (dype!) avfallsposer til matsøppel? De vanlige som søppelbilen gir bort er for små, vil ha noen som går ned til bunn av søppelbøtta.. Hadde funnet noen perfekte, men de er vist ikke matavfallposer for nå gadd ikke søppelmannen ta med matavfallet mitt.. (de har tatt med søpla i et halvt år med de samme posene da, men kanskje de har fått kjeft?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ozzy skrev:

Tipse til store (dype!) avfallsposer til matsøppel? De vanlige som søppelbilen gir bort er for små, vil ha noen som går ned til bunn av søppelbøtta.. Hadde funnet noen perfekte, men de er vist ikke matavfallposer for nå gadd ikke søppelmannen ta med matavfallet mitt.. (de har tatt med søpla i et halvt år med de samme posene da, men kanskje de har fått kjeft?) 

Jeg kjøpte noen enkle poser på Europris.. 40 l poser, og sånn tråd øverst for å knyte :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha. Timmy blir SÅ irritert på Bizi når hun skaper seg når hun ser fugler når vi går langs veien. Han kjefter og smeller når hun oppfører seg som en apekatt, og prøver seg på litt oppdragelse.

Nå er hun vanligvis mye mer veloppdragen enn han, men akkurat når det kommer til fugler, da er det virkelig helt mørkt, altså. Fugler er nemlig det mest spennende i hele verden. Hilsen Bizi 20 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Rora skrev:

Siste eksamen imorgen.. Det er den aller verste i og med at det er eksamen i sang. Gruer meg ekstremt mye, men det er en trøst i å tenke på at dagen etterpå skal jeg hente valpen! 

Lykke til! :D

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag är jag sur, eller egentligen mest ledsen tror jag. Sen jag fick jobb har jag inte fått vara med på en enda träning. Antingen har alla tränat klart tills jag kommer eller så lägger man träningarna så jag inte har en chans att vara med... Trodde utfrysning hörde skolåldern till jag men tydligen inte... :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ozzy skrev:

Tipse til store (dype!) avfallsposer til matsøppel? De vanlige som søppelbilen gir bort er for små, vil ha noen som går ned til bunn av søppelbøtta.. Hadde funnet noen perfekte, men de er vist ikke matavfallposer for nå gadd ikke søppelmannen ta med matavfallet mitt.. (de har tatt med søpla i et halvt år med de samme posene da, men kanskje de har fått kjeft?) 

Det kan hende de har sånn automatisk sortering av søppel, og må ha standard-poser for at systemet skal sortere posene riktig? 

Var optimistisk og tenkte at dette var nok en solrik dag, for hjemme var det strålende solskinn da jeg dro på jobb.. her på Hamar er det jo helt overskyet. Også fant jeg en flatklemt nektarin i sekken min... og en pære som har sett bedre tider :aww:

Og dere - vet dere hva? Vegvesenet skal nå ta i bruk hunder til å søke opp evt gjenglemt sprengstoff i tunneler og andre steder det h ar vært sprengningsarbeider. Avtale inngått med Forsvaret :). Kult! 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har sett for meg verandakasser med blå Lobelia på den øverste verandaen i et par år nå, i dag har jeg endelig kjøpt dem, hengt dem opp og plantet i dem. Stolt av at det går så raskt å få ut fingeren, et par år er da ingenting! :aww: Nå er det store spørsmålet om jeg skal ta en razzia med gresstrimmeren i hagen, eller skal jeg sitte på verandaen og lese?

 

Og svaret på det er ALLTID lese:)

Kjempefin dag igjen, men heldigvis er ikke varmen like voldsom- da hjelper det. Nå skal jeg være husmor, og som belønning blir det litt lesing:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Idag är jag sur, eller egentligen mest ledsen tror jag. Sen jag fick jobb har jag inte fått vara med på en enda träning. Antingen har alla tränat klart tills jag kommer eller så lägger man träningarna så jag inte har en chans att vara med... Trodde utfrysning hörde skolåldern till jag men tydligen inte... :no:

Så kjipt! :hug: Er du sikker på at det er med vilje? Kanskje du kan prøve å foreslå tidspunkt selv som ikke kræsjer med arbeidstidene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har skikkelig sovehjerte hun. Satte alarm på klokka 8, sånn i tilfelle, men jeg har jo ikke fått ligge så lenge på en stund :P Dog har det vært Freya som har vært først på'an de siste to dagene, men i dag sov vi til åtte faktisk! Yumi bare kroet seg inntil og kunne sove videre hun :wub: Men når jeg setter meg opp, så er hun 100% klar da. Da er det bare å kle på seg, ta ungen under arma, ta på sele og halsbånd, og ikke sette henne ned på bakken før vi er ute. 

Nå dusjen og komme seg på jobb, to timer engelsk på planen i dag - Grease :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ozzy skrev:

Tipse til store (dype!) avfallsposer til matsøppel? De vanlige som søppelbilen gir bort er for små, vil ha noen som går ned til bunn av søppelbøtta.. Hadde funnet noen perfekte, men de er vist ikke matavfallposer for nå gadd ikke søppelmannen ta med matavfallet mitt.. (de har tatt med søpla i et halvt år med de samme posene da, men kanskje de har fått kjeft?) 

Veldig viktig å bruke riktig pose, både med tanke på sortering og fordi matavfallsposene er biologisk nedbrytbare. Jeg tipper du finner info om dette på siden til kommunens renholdsverk.

Jeg er klar for muntligtesting akkurat nå, men hvor i all verden er den kollegaen som jeg skal jobbe sammen med med den testinga? Kan hun ha misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi til Harry Potter-verden :ahappy: Blir interessant å se hvor mye mas det blir med X antall buss og tog-overganger :P 

Leiligheten vi har leid er fin den, men at den ligger sentralt er vel å drøye begrepet "sentralt" litt. Vi prøvde å ta taxi hit i går, og da slapp sjåføren oss av 1 km ned i gata fordi han visste ikke helt hvor det var, og den adressen var den nærmeste :lol: Det var egentlig ikke morsomt forresten, jeg fant ut at jeg har blitt for gammel og skrøpelig til å gå med ryggsekk på den turen, jeg har fortsatt vondt i skuldrene, liksom :P 

--

Gratulerer med dagen, @SandyEyeCandy :flowers:;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Veldig viktig å bruke riktig pose, både med tanke på sortering og fordi matavfallsposene er biologisk nedbrytbare. Jeg tipper du finner info om dette på siden til kommunens renholdsverk.

Jeg er klar for muntligtesting akkurat nå, men hvor i all verden er den kollegaen som jeg skal jobbe sammen med med den testinga? Kan hun ha misforstått noe?

Joda, som sagt så trodde jeg de var riktige type. Bruker ikke feil med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen @SandyEyeCandy!!

Nok en solfull dag, kroppen min har ikke gått av mer sol :P Men man får nyte det så lenge det varer! Kan jo være at det her er sommeren iår liksom :) Hvisker litt at jeg gleder meg bittelitt til neste uke når det er meldt overskyet :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...