Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Tørr ikke begynne å slette quoten for da begynner Tapatalk å tulle.

Men ja, ser den, å betale 40 kr + for å gå tur blir drøyt i lengden.

Du kan forresten og laste ned Norgeskart-appen til mobilen, så slipper du papirkart (med mindre du foretrekker det da). Det er veldig detaljert, og engrei app å ha på tur, så vet man alltid hvor man er :) ut.no har kanskje noen forslag til turer i ditt område og.

Vips så fikk jeg meg en ny app :D En sånn app har jeg ønsket meg! Også slipper jeg å huske å kjøpe kart :P Er ikke i mot kart altså, men gidder ikke dra med meg kart for å finne nye stier i nærområdet :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg tror mest det går på at hun er rådvill og ikke helt vet hva/hvor siden jeg ble testet den gangen, og jeg har gått med magesmerter i så mange år at jeg er "vant" til det og ikke helt klarer å få frem hvor mye og ille det kan være, eller helt klarer å formidle at det har blitt verre. Skal til ernæringsfysiolog, så da får jeg sikkert beskjed om at jeg må utredes mer, men da kan jeg få hjelp til å stå på krava litt mer. Jeg er veldig takknemlig for legen min, for hun er den første som har tatt tak i migrenen og kroppsmerter/utmattelse og fått meg utreda der. Magen får komme litt etter litt.  

Jeg er aldri så frisk som når jeg er hos legen jeg, da husker jeg ingenting om hvor vondt/plagsomt ting kan være :aww: Stikk motsatt hos tannlegen, bare jeg kommer til venterommet så har jeg vondt i hver eneste tann i hele munnen :lol:

 

Skjønner. :)

Men den nye cøliaki testen er i utgangspunktet tatt med to eller tre glass med blod om jeg husker riktig, så det er ikke den mest ressurskrevende testen å ta for legene eller deg. :) 

Ernæringfysiolog er flotte saker, det måtte jeg til da jeg fikk cøliaki og det var veldig nyttig. Hun var veldig opptatt av jernlager og d vitamin status og mye annet rart, så jeg tok masse prøver hos henne som ingen av legene mine hadde tenkt på. D vitamin statusen min var forøvrig super, de andre not so much, men det ordner seg etter hvert.

Har du prøv å skrive dagbok/matlogg? Det finnes sikkert en lur app eller no slikt for sånt. Jeg brukte appen til St. Olav "hodepinedagboka" en god stund for å få oversikt, den var veldig nyttig synes jeg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev: Tørr ikke begynne å slette quoten for da begynner Tapatalk å tulle.

Men ja, ser den, å betale 40 kr + for å gå tur blir drøyt i lengden.

Du kan forresten og laste ned Norgeskart-appen til mobilen, så slipper du papirkart (med mindre du foretrekker det da). Det er veldig detaljert, og engrei app å ha på tur, så vet man alltid hvor man er [emoji4] ut.no har kanskje noen forslag til turer i ditt område og.

Vips så fikk jeg meg en ny app [emoji3] En sånn app har jeg ønsket meg! Også slipper jeg å huske å kjøpe kart [emoji14] Er ikke i mot kart altså, men gidder ikke dra med meg kart for å finne nye stier i nærområdet [emoji4]  

? jeg bruker bare app, papirkart er litt tungvint nå til dags [emoji14] på norgeskart (og tilsvarende ) kan man se akkurat hvor man er, og hvor man har gått, praktisk for meg som har en tendens til å gå meg bort [emoji14]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og gutta har vært på fjellet i 4 timer, fy fasan så deilig det var å komme til toppen! Glemte å spise før jeg dro, så jeg holdt på å gå tom for energi og gi opp halvveis, men tok meg i det da det kom 2 stk ned fra toppen som så ut som de hadde jogga opp. Klarer de, klarer jeg! Jogga ikke da, da hadde jeg nok ligget der oppe et sted ennå...

Hadde vett nok til å ha med meg mat da, så vi kosa oss ei stund der oppe i sola :ahappy:

DSC_0711.JPG

Det er bratt på disse kanter

20160525_184744.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Som @Line var inne på, det sier jo litt når dere må skryte av at det er det geografiske midtpunktet :aww: 

5 timer siden, Siri skrev:

Nei urk... det blir som å spise tyttebær liksom - man spiser ikke slike bær uten at de er behandlet på noen måte... med sukker f eks :aww: 

Tyttebær er æsj :aww: Blåbær kan spises rett fra buska da.. Med revens bendelormer og det som verre er :lol: 

5 timer siden, Siri skrev:

Nei, jeg har egentlig ikke det, men jeg har forsøkt sånn før en gang helt uten at jeg merket noen virkning :) 

Jeg syns heller ikke det  hjelper stort, men jeg har hørt folk som sier at det gjør det, så kanskje vi bare har hatt feil gele? 

5 timer siden, Siri skrev:

Det er derfor jeg alltid er så sprudlende blid :aww: Jeg gidder jo ikke å bli sliten av å være sur... 

:lol: Ja, det er sånn du er :D 

3 timer siden, Pringlen skrev:

Ja, nei.. Ikke annet enn blodprøver. Men er nok ikke noe skummelt, for jeg har vel egentlig alltid vært sånn. Det ble bare ikke plagsomt før evnen til å holde seg forsvant :P

Det forstår jeg. Sånn sett så hadde det kanskje vært enklere med pose på magen? Du klarer ikke å holde deg da heller, men da havner det i det minste i en pose :P 

1 time siden, Snoffe skrev:

Jeg liker ikke sånne leger :aww:  Har møtt på for mange av dem, og jeg klarer ikke å avreagere på flere uker etter å ha møtt dem. 

Nei, jeg gjør heller ikke det. Når jeg ber de om å gi meg verst tenkelige scenario, så vil jeg ha det, ikke et klapp på skulderen og beskjed om at vi må holde oss positive til vi veit mer. Hvor sannsynlig er det at fistelen plutselig gror igjen etter 2 år? Nei, det kan vi ikke vite, svarer de. Nei, det kan vi nok ikke, men hvor sannsynlig er det, spurte jeg om? Hvor sannsynlig er det at jeg har en permanent stomi? Og hvorfor tror de at det er det, av alt jeg har vært gjennom av helseissues de siste to årene, jeg ikke kan takle? Jeg overlevde kreft, strålebehandling og sprukket tarm, jeg har vært revmatiker i 12 år, pose på magen er en bagatell i forhold! :aww: 

Ja, jeg er fortsatt irritert :P 

1 time siden, SFX skrev:

Jeg tror ikke noen leser epikriser. Vedkommende som er min saksbehandler/kontaktperson i NAV-systemet nå som jeg har arbeidspraksis har i hvert fall aldri sett på papirene mine. Eventuelt så er vedkommende en ond jævel som har moro av å foreslå tiltak som eksplisitt er nevnt som problematiske i papirene mine. Jeg liker å tro at det er det førstnevnte.

Vi skal forresten evaluere arbeidspraksisen så langt i morgen, og jeg er veldig usikker på hva jeg skal si. Det fungerer veldig bra på noen punkt og veldig dårlig på andre punkt.

Nei, NAV tror jeg ikke leser epikriser, og om de gjør, så aner de stort sett ikke hva de forskjellige sykdommene betyr. Det er egentlig ikke så rart, de er jo ikke leger (selv om jeg syns at det er litt rart at de er så innmari uvitende innimellom, de jobber jo med sjuke folk hele tiden, liksom). De foretrekker å sende deg til sin egen spesialist de, enten vedkommende har greie på det som feiler deg eller ikke :) 

Du sier det du mener, både om det som fungerer bra og det som fungerer dårlig. Det blir ingen forandringer eller tilrettelegginger om du ikke er ærlig om hvordan du har det :) 

1 time siden, Lemen skrev:

Dere som ofte sliter med magen, har dere blitt sjekket for cøliaki?

Ja, opptil flere ganger, både blodprøver og gastroskopi, og ingenting tyder på at jeg har cøliaki :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Tyttebær er æsj :aww: Blåbær kan spises rett fra buska da.. Med revens bendelormer og det som verre er :lol: 

 

Snakker vi revens dvergbendelorm her? Finnes den i Norge? Handler ikke det der ormekurstresset når man skal til Sverige om å prøve å forhindre at den kommer til Norge? Poenget mitt her er at jeg vil spise blåbær og bringebær rett fra busken! :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Snakker vi revens dvergbendelorm her? Finnes den i Norge? Handler ikke det der ormekurstresset når man skal til Sverige om å prøve å forhindre at den kommer til Norge? Poenget mitt her er at jeg vil spise blåbær og bringebær rett fra busken! :aww:

 

Finnes det i Sverige finnes det i Norge :sleep: Jeg spiser dog både tyttebær,blåbær og villbringebær rett fra buskene :P Eller kanskje ikke tyttebær, de liker jeg best rørt med litt sukker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

@2ne Du kan tro jeg har ønsket meg en pose mer enn en gang :P Men det er sikkert ikke særlig kult, det heller...

Kult og kult. Det finnes verre ting. Jeg har en fistel mellom skjede og anal, så jeg var rett og slett letta når de sa at jeg fikk stomi, avføring ut av skjeden er verre enn avføring i pose, syns jeg. Men min stomi sitter ganske langt ned, så jeg har nesten hele fordøyelsessytemet mitt intakt (om vi ser bort fra litt manglende tynntarm, men det har vi masse av, så det skal ikke ha så mye å si, ifølge legene). Da trenger jeg ikke å ta så mye hensyn til hva jeg spiser heller, om vi ser bort i fra at tarmen er irritert med ujevne mellomrom, da :P 

Det største maset med det, er det å måtte ha med seg stomiutstyr overalt. Å finne ut hvor man kan skifte posene om man skulle være ute i offentligheten. Og bandasjister som ikke klarer å ha det jeg skal ha inne, da. 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Snakker vi revens dvergbendelorm her? Finnes den i Norge? Handler ikke det der ormekurstresset når man skal til Sverige om å prøve å forhindre at den kommer til Norge? Poenget mitt her er at jeg vil spise blåbær og bringebær rett fra busken! :aww:

Den finnes ikke i hele Sverige heller :P Men om det kommer over grensa, så er det neppe med bikkjer, de får ormkur de. Rev derimot gjør ikke. De stopper ikke i tollen heller :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Finnes det i Sverige finnes det i Norge :sleep: Jeg spiser dog både tyttebær,blåbær og villbringebær rett fra buskene :P Eller kanskje ikke tyttebær, de liker jeg best rørt med litt sukker.

Jo, revene er vel ikke så nøye med den riksgrensa. Men er det ikke påvist bare noen helt få tilfeller i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pringlen skrev:

Det er sånt jeg vil høre :D Spiser imodium med god sammvittighet.... 

Hvis du er utredet. Hvis ikke, så vil jeg si som pakningsvedlegget - oppsøk lege. Det er noen tilstander der man ikke skal bruke det, f.eks. ved tarmbetennelse. Selv om Imodium sjelden er farlig, så kan grunnen til at man føler behov for ta det være veldig farlig.

 

..har vi vært ute i hagen og lekt, plukket rusk og rask og Dita har lært at om hun kommer med både den gule ballen og draleka, så kaster jeg ballen og ber henne hente den før hun får leke med draleka. Men.. Men.. Draleka er jo best! Hvorfor gå og hente ballen når du har draleka? :huh: :ermm: :icon_confused: Hun er søt når tannhjulene går i gang, den der. :teehe:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Som @Line var inne på, det sier jo litt når dere må skryte av at det er det geografiske midtpunktet :aww: 

Det var mer for å presisere at jeg IKKE er fra Nord-Norge :P 

11 minutter siden, 2ne skrev:

Tyttebær er æsj :aww: Blåbær kan spises rett fra buska da.. Med revens bendelormer og det som verre er :lol: 

Blåbær kan spises alltid, uansett :D 

11 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg syns heller ikke det  hjelper stort, men jeg har hørt folk som sier at det gjør det, så kanskje vi bare har hatt feil gele? 

Sikkert sånn placeboeffekt tenker jeg :aww: 

11 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Ja, det er sånn du er :D 

Jess, that's me :D 

Har jeg dytta innpå Tuc-kjeks og skal straks gå og legge meg. Håper jeg får sove bedre i natt enn tidligere netter... har vel sovet litt dårlig pga løpetiden i huset også kanskje - man ligger jo litt og følger med så noe ikke skjer på natta når man ikke gidder å skille av hundene på noe vis. Det har gått fint da, ikke noe stress om nettene her, men jeg har likevel sovet med et halvt høye på vakt liksom :aww:. Nå er det åpenbart over - Yasmine har atter tatt frem drageegenskapene sine og viser fram de fine tennene når Willy blir for intens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Det var mer for å presisere at jeg IKKE er fra Nord-Norge :P 

Nei, du er fra Norges geografiske midtpunkt :P 

3 minutter siden, Siri skrev:

Blåbær kan spises alltid, uansett :D 

Nei, ikke som syltetøy :aww: 

3 minutter siden, Siri skrev:

Sikkert sånn placeboeffekt tenker jeg :aww: 

Effekt er effekt :aww: 

3 minutter siden, Siri skrev:

Jess, that's me :D 

Har jeg dytta innpå Tuc-kjeks og skal straks gå og legge meg. Håper jeg får sove bedre i natt enn tidligere netter... har vel sovet litt dårlig pga løpetiden i huset også kanskje - man ligger jo litt og følger med så noe ikke skjer på natta når man ikke gidder å skille av hundene på noe vis. Det har gått fint da, ikke noe stress om nettene her, men jeg har likevel sovet med et halvt høye på vakt liksom :aww:. Nå er det åpenbart over - Yasmine har atter tatt frem drageegenskapene sine og viser fram de fine tennene når Willy blir for intens. 

:lol: Jeg skjønner ikke at du tør! Men jeg hadde sovet over en evt paring da, jeg sover når jeg sover jeg, selv om jeg sover i puljer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Har fått dilla på dundersalt. Spist en halv pose, nesten jeg blør i ganen :lol:  Men er verdt det! :drool:

Åååh der var cravingen min sikkert halve svangerskapet, så overtok saftis :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Åååh der var cravingen min sikkert halve svangerskapet, så overtok saftis :lol: 

Jeg var hos jordmor på fredag, og fikk beskjed om å begrense godisinntaket til lørdager. Og nå har jeg ikke samvittighet til å spise noe godis :P Og dette i en eksamensperiode! Jeg pleier jo å fråtse i søtsaker i eksamensperioden.. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

? jeg bruker bare app, papirkart er litt tungvint nå til dags emoji14.png på norgeskart (og tilsvarende ) kan man se akkurat hvor man er, og hvor man har gått, praktisk for meg som har en tendens til å gå meg bort emoji14.png

Jeg går meg heldigvis aldri bort *BANK I BORDET* :P Men er greit å ikke måtte huske hvor stier er fra kartet på dataen liksom :P Nå kan jeg følge med mens jeg går :D 

Akkurat nå, 2ne skrev:

 

Nei, jeg gjør heller ikke det. Når jeg ber de om å gi meg verst tenkelige scenario, så vil jeg ha det, ikke et klapp på skulderen og beskjed om at vi må holde oss positive til vi veit mer. Hvor sannsynlig er det at fistelen plutselig gror igjen etter 2 år? Nei, det kan vi ikke vite, svarer de. Nei, det kan vi nok ikke, men hvor sannsynlig er det, spurte jeg om? Hvor sannsynlig er det at jeg har en permanent stomi? Og hvorfor tror de at det er det, av alt jeg har vært gjennom av helseissues de siste to årene, jeg ikke kan takle? Jeg overlevde kreft, strålebehandling og sprukket tarm, jeg har vært revmatiker i 12 år, pose på magen er en bagatell i forhold! :aww: 

Ja, jeg er fortsatt irritert :P 

 

Er ble så lei til slutt av leger som hver gang sa: Dette fikser vi, du skal ikke være syk så mye lengre nå! 

No shitt, er fremdeles syk liksom :aww:  Kan de ikke heller bare være ærlig på hvordan ståa er, og ikke prøve å være så himla positiv. Heller ha et realistisk syn på ting! Hvis de skal være positiv så kan de ihvertfall være realistisk-positiv :aww:  Sykdom endrer seg stort sett aldri fort i den rettingen man vil den skal endre seg. Ting tar tid, og det er ikke vits i å gi folk urealistisk håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å grue meg til jeg skal holde innledning på et kurs for en gjeng helt ukjente folk i morgen. Har laget en presentasjon som jeg selv synes er kjedelig, tenk på de stakkars folka som sitter der på kurs da. Jaja, jeg har et par timer i morgen tidlig til å flikke litt på den. Komme seg i seng da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Vært på ringtrening i kveld. Sjef klarte seg helt greit han, men det å stå i ro og bli håndtert er fortsatt ikke mulig. Alle som kommer borti skal sittes på fordi det betyr automatisk kos. Fordi sånn er det bare :aww: 

Etter det ble jeg sittende i telefonen med en annen gal hundedame i nesten 2 timer. Godt å snakke med gode venner innimellom. Spesielt når hun jobber dag og jeg alltid ettermiddag og tidlig kveld. Og resten av timene vi begge har til rådighet går til hund. :P 

Og i følge Sjef har jeg bedrevet dyremishandling i kveld. Det er jo direkte ondt å dele opp mat rett foran nesa på ham. At han fikk beskjed om å bli på dyna si trenger vi ikke snakke høyt om ;) 20160525_224227.jpg

 

Nå er det leggetid. Har ordnet meg vekking i morgen slik at jeg kan få skikk på ting igjen og bli tvunget ut av denne dårlige perioden min. Blir vel til at jeg sitter i senga og leser litt først sånn at jeg får slappet ordentlig av og bli klar for søvn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Testet negativt på blodprøve og ikke fått svar på gastroskopien, men legen trodde ikke den kom til å bli positiv for alt så fint ut. Så derfor de tror jeg har irritabel tarm... ingenting annet passer liksom.

Velkommen i klubben ;) Jeg lever sånn semi low fodmap. Jeg tåler litt sopp og løk, men kan da ikke få imeg soya f.ex Men til vanlig er gluten, melk, soya,egg så fy fy jeg får det. Gøy når jeg tåler mindre og mindre :lol:

Igår fikk vaps 9,5 på felt (dommeren skrøt veldig og trakk for en sakte sitt ;) ), 9 i sporet og 10,9,5 og 8 på de øvelsene vi bestod i lydigheten! 

13240770_10153469827741780_8995898979861

Idag vant Vaps smellercupen i romsøk. (og har nå 2 1-plasser og 1 andre plass i cupen :D )

13305007_10156947203630464_1343795413423

Er mye bedre fra infeksjonen og sårene, så nå kan jeg vel snart få begynne å bevege meg mer normalt. Føler meg generlt mye bedre og ser vistnok mer freshere ut :P

Nå skal jeg og vapsen sove sofaen litt. 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
28 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg skjønner ikke at du tør! Men jeg hadde sovet over en evt paring da, jeg sover når jeg sover jeg, selv om jeg sover i puljer :) 

Jeg tror Siri i alle hemmelighet EGENTLIG har lyst å parre Yasmine og Willy.  :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...