Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Mine ligger alltid side om side i senga mi under hele løpetiden, det har aldri vært noe stress. Man ***'er da ikke i senga om natta! Øøøø, hunder gjør ikke det. Hvis en av dem skulle hoppet ned på gulvet så ville jeg åpnet det ene øyet halvveis uansett.

Det er egentlig deilig med hunder som ikke stresser med den løpetida altså  :D

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Å ha hage på denne tida av året er helt gull. Jeg planter alltid noe i løpet av sommeren som jeg har glemt neste sommer, nå nettopp oppdaget jeg en rad med hageblåpute som nesten hadde druknet i løvetann! Løvetannplukking og gressklipping blir helgas prosjekt. Helt greit det, med to pelstryner som "hjelper til" og en kaffekanne stående på hagebordet. :wub:

Oppdagelsesferd i hagen - og litt hagestell med en kaffekanne på hagebordet er bare sååå kos :). Tror det blir litt gressklipping her også - det er ikke lenge siden sist, men nå er det jammen behov igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest Jonna
3 minutter siden, Siri skrev:

:lol: For jeg brenner jo etter å drive oppdrett og ha valper liksom :lol: 

 

:lol: Det er jo akkurat derfor undebevisheten din jobber og at dette da blir en "tyvparring" :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mona skrev:

@SFX :hug:

Til det siste du skrev: jeg tror du overtenker dette. Du ser sikkert presentabel ut selv om neglene kanskje ikke blir lakket eller armene shavet. Og når det gjelder smalltalk er jeg ikke så sikker på at hundeutstilling er så uinteressant for de andre - faktisk tror jeg du har mye interessant å fortelle som de andre også kan relatere seg til. Du deler jo stadig fine og morsomme anekdoter her på sonen :flowers:

Signerer denne?

 

Å få akutt nyseanfall var særs ubehagelig når det er 4 stripsede hull på magen. Så nå har jeg kastet innpå en allergitablett og håper det hjelper. Fikk ikke resepter på smertestillende, men det er to hardhauser her i huset som har hatt bukoperasjoner de siste to årene. De hadde hver sin nesten uåpnede eske med piller, så jeg er reddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SFX skrev:

Jeg hadde vaniljesaus, det fungerte det også - luktet veldig vanilje under steking, og smakte litt søtere enn normalt. Men alt går i grisen. Hundene fikk dele den siste pannekaka, for da var jeg mett, og de syntes også det smakte fortreffelig.

Håhåhåhåhåh, det er jo du som er den ville og gærne her da, altså! :D 

Men NAV har bedt om utbroderte uttalelser om min helsesituasjon, og har fått to tettpakkede sider fra min behandler som bruker norske ord, ikke latin. Så det burde være mulig å lese seg opp på hva jeg trenger og ikke trenger, men de har vel ikke tid, i grunnen. Det er bare så sårt å få servert forslag som er rake motsetningen av hva behandler anbefaler. 

Og problemet er at jeg har motstridende tilbakemeldinger - jeg blir utslitt av å være der, samtidig som jeg kjeder meg og ønsker meg mer å gjøre. Jeg tror ikke det er arbeidsoppgavene i seg selv som gjør meg sliten, så da kan jeg vel like godt gjøre noe når jeg først er der? Jeg hadde en arbeidsdag hvor det eneste jeg gjorde var å lage i stand fem liter iste, og å legge to saueskinn på lageret fram til de skal selges igjen til høsten. Jeg må ha nok å gjøre så jeg slipper å tenke på alt jeg kunne gjort hjemme i stedet, i det minste - jeg trenger å føle at det er en grunn til at jeg er der, at jeg gjør en jobb med fornuft og mening. Jeg blir irritert av å kaste bort tiden min på å rusle rundt der, samtidig som jeg er fullstendig utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Og jeg blir jaggu irritert over det også, for jeg burde ikke bli så forbanna sliten av å lage iste. Så da tenker jeg at det er hele settingen, det å være på jobb, som gjør meg sliten. Og da kan jeg like godt gjøre noe som distraherer meg fra å tenke på alt jeg kunne brukt tiden på fornuftig her hjemme. Men jeg fikser ikke å bli mer sliten enn jeg allerede er. Så yeah, enkel balansegang?

Jeg skal legge meg nå, kanskje ting er klarere etter søvn. Jeg håper jeg sovner kjapt, for jeg sliter med å sovne hver kveld før jeg skal på jobb, fordi jeg stresser over neste dag, og bekymrer meg over hva jeg skal ha på meg, om jeg rekker å sminke meg, om jeg burde lakket neglene, bør jeg shave armene, hvordan bør jeg ha håret, og har jeg klær uten hundehår, og hva fankern skal jeg snakke om mens jeg suller rundt, de er neppe interessert i å høre om utstillingen i Stavanger i helga, og hva annet har jeg egentlig å bidra med av smalltalk? 

Er det rart jeg elsker hjemmekontor... Vanskelig å kombinere med butikkjobb, men gi meg tid så skal jeg finne ut av det.

:hug:

Jeg opplevde å måtte fortelle daksbehandleren min hele sykdomshistorien HVER gang jeg var der. Og har egentlig opplevd det på alle nav kontorene jeg har hørt til. 

Syntes 2ne og Line hadde noen gode råd til deg så jeg henger meg på dem. 

Spesielt det med å legge frem klær du kan bruke som jobbklær, så du har et lite utvalg i forkant :)

Å ta med seg en person på møtene med nav er gull verd. Endten behandleren din, et familiemedlem eller en god venn. Noen som kjenner til sykehistorien din og kan bli med så alt det du hadde tenkt å si blir sagt. 

Jeg blir veldig sliten av de møtene, og planlegget alltid hva som skal sies sammen med mamma som alltid er med. Det så alt som er viktig for meg å si kommer frem. Og at man har noen der til å stå litt opp for seg når man ikke tør/orker. 

Har ei venninne som har funnet seg praksisplass selv. Hun kjente noen som sa de kunne ta henne inn, men de kunne ikke fortsette etter at perioden var ferdig da de ikke kunne betale for arbeidskraften. Men det var greit for henne så lenge hun havnet et sted hun ønsket. 

Og du, du har ikke vært i jobb lenge, så at du blir sliten bare fordi du må dra et sted til et gitt tidspunk med folk du ikke kjenner som du må smaltake med er ikke rart og unormalt :)

Og jeg tipper du har mye du kan snakke om :) jeg leser alltid igjennom avisen og tar opp noe derfra hvis jeg føler man må smaltake om noe :) funker veldig bra i mange tilfeller :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Line skrev:

Sikker på at @Siri lengter etter en ny runde med 14 briardvalper igjen :ahappy: 

 

11 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Ja, det må da ha vært bare kos og moro! :dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running:

Den ultimate drømmen det liksom :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da har jeg tisset på glass og casper har tisset på blåbærbusk. Så vet dere det :P

Gruer meg til lege timen i dag. Håper legen tror meg at jeg har i stor grad tilbakevennende uvi. For tviler på at det vises på urinprøvene i dag. Men jeg tipper det kommer igjen til helgen, men kan jo ikke drive å fly til legen hver 4 dag heller. Har prøv det før med uvi som de ikke så på prøvene, og da fikk jeg høre at neste gang jeg kom så kom jeg ikke til å få time:/  så i etterkant har jeg jo klart meg med masse veske, tranebærkapsler og smertestillende. Jaja...

Vi  har krøpet tilbake til sengen. Tok vist på å være i bursdagsbesøk i går :P bursdagsbarnet likte skjørtene veldig godt! Og det er jeg glad for :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

Jeg hadde vaniljesaus, det fungerte det også - luktet veldig vanilje under steking, og smakte litt søtere enn normalt. Men alt går i grisen. Hundene fikk dele den siste pannekaka, for da var jeg mett, og de syntes også det smakte fortreffelig.

Håhåhåhåhåh, det er jo du som er den ville og gærne her da, altså! :D 

Men NAV har bedt om utbroderte uttalelser om min helsesituasjon, og har fått to tettpakkede sider fra min behandler som bruker norske ord, ikke latin. Så det burde være mulig å lese seg opp på hva jeg trenger og ikke trenger, men de har vel ikke tid, i grunnen. Det er bare så sårt å få servert forslag som er rake motsetningen av hva behandler anbefaler. 

Og problemet er at jeg har motstridende tilbakemeldinger - jeg blir utslitt av å være der, samtidig som jeg kjeder meg og ønsker meg mer å gjøre. Jeg tror ikke det er arbeidsoppgavene i seg selv som gjør meg sliten, så da kan jeg vel like godt gjøre noe når jeg først er der? Jeg hadde en arbeidsdag hvor det eneste jeg gjorde var å lage i stand fem liter iste, og å legge to saueskinn på lageret fram til de skal selges igjen til høsten. Jeg må ha nok å gjøre så jeg slipper å tenke på alt jeg kunne gjort hjemme i stedet, i det minste - jeg trenger å føle at det er en grunn til at jeg er der, at jeg gjør en jobb med fornuft og mening. Jeg blir irritert av å kaste bort tiden min på å rusle rundt der, samtidig som jeg er fullstendig utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Og jeg blir jaggu irritert over det også, for jeg burde ikke bli så forbanna sliten av å lage iste. Så da tenker jeg at det er hele settingen, det å være på jobb, som gjør meg sliten. Og da kan jeg like godt gjøre noe som distraherer meg fra å tenke på alt jeg kunne brukt tiden på fornuftig her hjemme. Men jeg fikser ikke å bli mer sliten enn jeg allerede er. Så yeah, enkel balansegang?

Jeg skal legge meg nå, kanskje ting er klarere etter søvn. Jeg håper jeg sovner kjapt, for jeg sliter med å sovne hver kveld før jeg skal på jobb, fordi jeg stresser over neste dag, og bekymrer meg over hva jeg skal ha på meg, om jeg rekker å sminke meg, om jeg burde lakket neglene, bør jeg shave armene, hvordan bør jeg ha håret, og har jeg klær uten hundehår, og hva fankern skal jeg snakke om mens jeg suller rundt, de er neppe interessert i å høre om utstillingen i Stavanger i helga, og hva annet har jeg egentlig å bidra med av smalltalk? 

Er det rart jeg elsker hjemmekontor... Vanskelig å kombinere med butikkjobb, men gi meg tid så skal jeg finne ut av det.

:hug: Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Kortere dager er sikkert ikke et alternativ, men mer å gjøre, sånn at du slipper å føle deg overflødig for da rekker man å tenke veeeeeeeldig mange negative tanker på ganske kort tid, og tenking er pr. def. slitsomt! 

Håper det går greit på møte i dag :hug:  

 

Hodepine passa absurd dårlig i dag. :aww:  Men morsomt å stå opp med lillemor i dag, duverden så våken hun var 06.20 da :lol: Sååå blid, tilogmed når jeg ble streng for å få på henne klær så var det greit. :ahappy: Litt krise at hun ikke fikk ha med to smokker i bilen da, gråte etter roooosa, men det gikk over da jeg viste henne at den hun hadde også var rosa :wub:  

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg kjøpt meg kjole. :D  Gleder meg til den kommer i posten. Den bør passe, ellers blir jeg grinete. :aww: 

573db796cb7cb.jpg

 

Seeeee så fin!! :ahappy:  Jeg liker at venninner skal gifte seg altså, da får jeg brukt penger på sånne ting jeg ellers bare kaster lange blikk etter. :aww: 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg kjøpt meg kjole. :D  Gleder meg til den kommer i posten. Den bør passe, ellers blir jeg grinete. :aww: 

573db796cb7cb.jpg

 

Seeeee så fin!! :ahappy:  Jeg liker at venninner skal gifte seg altså, da får jeg brukt penger på sånne ting jeg ellers bare kaster lange blikk etter. :aww: 

Den var kjempefin!

 

..sitter jeg på kurs og er misunnelig på Toril som får kose seg i sola med sine gutter og mine jenter! Og sånn skal det være i drøyt 5 uker til :o

 

(Får ikke bort denne smileyen som kom feil: :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

:lol: For jeg brenner jo etter å drive oppdrett og ha valper liksom :lol: 

Klart du gjør, det var jo easypeasy sist, sant? :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Du - navlen er jo livets streng :P Uten den hadde du ikke vært til... og hvor skulle navlelo gjemme seg om vi ikke hadde navlen? :whistle: 

Så.. Du kommer fra der Norges navlelo blir oppbevart, du.. Heldiggrisen! 

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg er IKKE søt... dette har vi snakket om før, sant? *hrmpf*

Du kan ikke si det, og fortsette med dette, Siri: 

2 timer siden, Siri skrev:

Edit: Nå fikk jeg en video fra Willys datter i Frankrike som gjetet skikkelig for første gang, 4 måneder gammel. Herregud så søt hun var - og jobbet sååå fint da gitt :) Stolt farmor ja :D 

Stolt farmor! Du er jo bare søt og nusselig :ahappy: 

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

@2ne Johnny Depp er ledig på markedet igjen!

Ja, men jeg er ødelagt jeg, så jeg skal ikke ha noen mann.. Ikke engang Johnny Depp :P 

--

Nå har jeg levert Marikatten hos veterinæren, som fant en bilyd på hjertet hennes. Vi ble enige om å operere bort svulsten allikevel, bare være litt forsiktig med bedøvelse og sånt. Satser på at det går bra, jeg! Hun er ei voksen dame, men hun er forholdsvis sprek og stadig på farten, så hun tåler nok litt! *krysser fingrene* 

Når jeg allikevel befant meg i mer siviliserte strøk, dro jeg innom bandasjisten på Jessheim, og guess what? De hadde stomi-poser til meg de. Flinkeste! :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Klart du gjør, det var jo easypeasy sist, sant? :lol: 

Ja, lettjente penger vaffal :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Så.. Du kommer fra der Norges navlelo blir oppbevart, du.. Heldiggrisen! 

a066.gif                :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Du kan ikke si det, og fortsette med dette, Siri: 

Stolt farmor! Du er jo bare søt og nusselig :ahappy: 

Pffffft.... :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Når jeg allikevel befant meg i mer siviliserte strøk, dro jeg innom bandasjisten på Jessheim, og guess what? De hadde stomi-poser til meg de. Flinkeste! :ahappy: 

Fordelen med å bo i siviliserte strøk :D 

Har jeg spist pannekaker til lunch... utendørs i sola :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX jeg har jobbklær og hjemmeklær. Sommerhalvåret overlapper de litt mer, men resten av året har jeg hundeklær på meg hjemme og jobbklær på jobb. Ligger på litt forskjellige steder og når jeg hadde Turbo ble de vasket separat (for å unngå å spre pelsen jevnt i røyteperioder). Da slipper jeg å være redd for å få hull i jobbklær (Pigg har jo vært hjelpsom der) og spre pels over hele jobben i røyteperioder.

Det er også veldig få steder der de har kleskode på jobb - de fleste er fornøyde om du ser ren ut og ikke lukter vondt liksom :P Ellers kan jeg informere om at det er stress nok til alle, så ingen vits i å ta mer enn sin del :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten.. 

Etterlengtet fridag i dag og den startet ganske greit med tur i sola med hundene. Så ringte jeg saksbehandleren til samboer på NAV og prøvde å forstå meg på systemet. Etter samtalen bare gråt jeg, og klarte ikke å stoppe..

Igjen sitter jeg igjen med presset om å jobbe langt over 100% for at vi skal kunne leve normalt. Jeg er utslitt og vet ikke hva jeg skal gjøre.. Det skulle vært valgfritt hvilket NAV- kontor man tilhørte, for denne gjengen her ødelegger meg.. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monikawt skrev:

Jeg er sliten.. 

Etterlengtet fridag i dag og den startet ganske greit med tur i sola med hundene. Så ringte jeg saksbehandleren til samboer på NAV og prøvde å forstå meg på systemet. Etter samtalen bare gråt jeg, og klarte ikke å stoppe..

Igjen sitter jeg igjen med presset om å jobbe langt over 100% for at vi skal kunne leve normalt. Jeg er utslitt og vet ikke hva jeg skal gjøre.. Det skulle vært valgfritt hvilket NAV- kontor man tilhørte, for denne gjengen her ødelegger meg.. :( 

 

:(:hug:  

 

Møkkakropp. Kalven har fått mat og inseminør har vært der. Hundene er lempet ut i kjetting og hundegård, søppel langs veien er plukket opp(skjæra og søppelposer som står klar for henting er dårlig kombinasjon). Så bare bli enig med kroppen om hvordan den skal oppføre seg i dag, så skal jeg ut og ordne kaniner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Ja, det må da ha vært bare kos og moro! :dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running::dog_running:

Briarder er jo bare søte, små, og nusselige så det hadde gått helt fint det :aww:  Vokser ikke fort heller! ;) 

1 time siden, Snoffe skrev:

Gruer meg til lege timen i dag. Håper legen tror meg at jeg har i stor grad tilbakevennende uvi. For tviler på at det vises på urinprøvene i dag. Men jeg tipper det kommer igjen til helgen, men kan jo ikke drive å fly til legen hver 4 dag heller. Har prøv det før med uvi som de ikke så på prøvene, og da fikk jeg høre at neste gang jeg kom så kom jeg ikke til å få time:/  så i etterkant har jeg jo klart meg med masse veske, tranebærkapsler og smertestillende. Jaja...

Jeg hadde UVI hvor symptomene plutselig forsvant før jeg rakk å gå til lege. 
Etter en tid fikk jeg vondt bak i ryggen når jeg pustet. Gikk til lege, ble sendt videre til sykehus for testing. Der mente de at det var forkjølelsen fordi CRP var ikke veldig høy. Hadde sikkert hostet for mye fikk jeg beskjed om. Og så ble jeg sendt hjem. 
Lå etterhvert strekk ut med influensaliknende symptomer, og 40 i feber. Kort oppsummert: Det var gått videre til nyrebekkenbetennelse som videre utviklet seg til blodforgiftning. 

Blir du ikke tatt alvorlig, så gå til annen lege. Eventuelt gå til legevakt. Overdriv symptomene om du må for å bli undersøkt ordentlig! 

1 time siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg kjøpt meg kjole. :D  Gleder meg til den kommer i posten. Den bør passe, ellers blir jeg grinete. :aww: 

Seeeee så fin!! :ahappy:  Jeg liker at venninner skal gifte seg altså, da får jeg brukt penger på sånne ting jeg ellers bare kaster lange blikk etter. :aww: 

Ååå, den var fin! :wub:  

Akkurat nå har jeg vært ute på apotek og kjøpt litt småting på butikken. Veldig fint vær her, så lengre tur blir utsatt til i kveld. Blir heller noen kortere turer og kos i armen i dag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skulle ønske alle andre kunne være like fornøyd med nav-kontaktene sine som jeg er. Det er faktisk hovedårsaken til at jeg ikke ønsker å flytte ut av kommunen jeg bor i, for da må jeg følgelig også bytte nav-kontor og saksbehandler. Når man først er avhengig av nav-systemet til det ene eller andre så betyr det så utrolig mye hvilke folk der man skal samarbeide med, og at en føler seg forstått og ikke motarbeidet. Jeg er livredd for å få en telefon om at jeg må bytte kontaktperson i alle fall...

Nå har jeg spist skyr med jordbær og lime til lunch. Tror jeg kunne levd på skyr, det er så godt! :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Uff, skulle ønske alle andre kunne være like fornøyd med nav-kontaktene sine som jeg er. Det er faktisk hovedårsaken til at jeg ikke ønsker å flytte ut av kommunen jeg bor i, for da må jeg følgelig også bytte nav-kontor og saksbehandler. Når man først er avhengig av nav-systemet til det ene eller andre så betyr det så utrolig mye hvilke folk der man skal samarbeide med, og at en føler seg forstått og ikke motarbeidet. Jeg er livredd for å få en telefon om at jeg må bytte kontaktperson i alle fall...

Nå har jeg spist skyr med jordbær og lime til lunch. Tror jeg kunne levd på skyr, det er så godt! :D

Godt det er noen med gode erfaringer! :) 

vårt første møte med NAV var også veldig bra, og hun ville virkelig hjelpe oss og hjalp til med søknader osv osv. Så flyttet vi en måned senere, og ble møtt av folk som ikke kunne jobben sin. Ga beskjed om at vi måtte gjøre slik og slik, så fikk han avslag fordi han hadde gjort det de ba oss om. Slik fortsatte det lenge.. I februar fikk han sin første utbetaling (vi flyttet hit i september), sin siste utbetaling i mars. Da fikk han en måneds vikariat hos et firma og nå har alt styret startet på nytt igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MarieR skrev:

Uff, skulle ønske alle andre kunne være like fornøyd med nav-kontaktene sine som jeg er. Det er faktisk hovedårsaken til at jeg ikke ønsker å flytte ut av kommunen jeg bor i, for da må jeg følgelig også bytte nav-kontor og saksbehandler. Når man først er avhengig av nav-systemet til det ene eller andre så betyr det så utrolig mye hvilke folk der man skal samarbeide med, og at en føler seg forstått og ikke motarbeidet. Jeg er livredd for å få en telefon om at jeg må bytte kontaktperson i alle fall...

Nå har jeg spist skyr med jordbær og lime til lunch. Tror jeg kunne levd på skyr, det er så godt! :D

Godt å høre! :ahappy:  Hadde en sånn saksbehandler jeg og. Hun flytta til pga samlivsbrudd, fikk klem av henne siste gangen vi møttes. Var utrolig godt å ha en sånn saksbehandler som oppriktig bryr seg og ser deg som person, ikke som en snylter som prøver å lure seg til mest mulig penger...  

Hun jeg har nå derimot... Hva er pensjonsalderen i nav egentlig? :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...