Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Tricolor skrev:

Urinstics som gir utslag på Nitritt betyr bakteriell infeksjon. Enkel og rask førstediagnostisering som ganske sikkert er standard på de fleste legekontor. Prøve til dyrkning for å art- og resistentbestemmelse er neste steg.

Er enig i at videre utredning bør være på sin plass.

Ja, men sticks er dessverre ikke noen fasit.. Det er noen få feilkilder der.. Dessuten, så er det ikke alle leger som bryr seg om det er utslag på nitritt eller ikke, før de skriver ut antibiotika.. 

Vi får inn urinprøver med utslag på sticks, og allikevel negativ på dyrkning.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest Jonna
27 minutter siden, Siri skrev:

Men voffor driver du med sånt da? :lol: 

 

For noen skal pusse opp 4 rom for meg imens jeg er borte. Så slipper jeg se hva de driver med :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

For noen skal pusse opp 4 rom for meg imens jeg er borte. Så slipper jeg se hva de driver med :lol: 

Ahhhh... selvsagt :D Lurt !!!

Nå står en form med ørret, grønnsaker og fløte i ovnen og godgjør seg :). Blir bra middag det :). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Krutsi skrev:

En av dine heldige håndverkere eller? Du er sikker du vil være borte da? :lol: 

De her har jobbet her før, og er en av de jeg ikke har klaget på :lol: Så håper det er uten klager denne gangen også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mona skrev:

@SFX :hug:

Til det siste du skrev: jeg tror du overtenker dette. Du ser sikkert presentabel ut selv om neglene kanskje ikke blir lakket eller armene shavet. Og når det gjelder smalltalk er jeg ikke så sikker på at hundeutstilling er så uinteressant for de andre - faktisk tror jeg du har mye interessant å fortelle som de andre også kan relatere seg til. Du deler jo stadig fine og morsomme anekdoter her på sonen :flowers:

Jeg tror "overtenker" er en diagnose jeg har...

Også er jeg en skriftlig person, ikke en muntlig - jeg har alltid hatt mye lettere for å formulere meg skriftlig enn muntlig. Så det som kommer ut som ganske okay historier på skjerm eller papir, blir i levende live når jeg er nervøs og/eller stressa stamming, stotring, masse knuter på den røde tråden, en glemt punchline, og flatt vokabular fordi jeg mister ordene underveis. 

På muntlig eksamen i VK2 kom jeg opp i norsk, og jeg skulle snakke om Tarjei Vesaas' Fuglane. En bok jeg ikke husker en dritt om i dag, men jeg husker godt at jeg skulle si noe om symbolikken ved disse fuglene som fløy over taket. Bortsett fra at jeg ikke husket det vanskelige ordet "TAK". Jeg prøvde å gestikulere, jeg tegnet et hus i lufta hvor jeg understreket opptil syv-åtte tak, jeg lette etter ordet i hodet på engelsk, jeg snakket om "ikke-gulvet", og var i det hele tatt skikkelig på en nervetripp. Og det satte meg så ut at det ødela for meg resten av eksamen også, følte jeg. Jeg fikk en 6'er, uten å være i stand til å si det norske fremmedordet "TAK", men det er sånne ting som kan slå til, og det henger ved meg så det forkludrer og saboterer meg lenge etterpå.

Skriftlig, da skriver jeg bare, mens muntlig må jeg forberede og gå gjennom hva jeg skal si i hodet mitt først. Så innen jeg har en setning klar, har jo de rundt meg begynt å snakke om noe helt annet. Jeg kan ikke bare ta en mikrofon og si "vent på meg nå, gi meg tre minutter, så skal jeg fortelle noe mildt underholdende, om dere bare kan være stille litt først."

7 timer siden, Siri skrev:

OMG!!! Det hørtes egentlig litt spes ut.. men kanskje ikke så mye verre enn jeg som hadde oppi vaniljesukker muligens :aww: 

Mens jeg syntes yoghurt hørtes rart ut, med fruktklumper i pannekakene :D

7 timer siden, Siri skrev:

Ville og gærne begge to :lol: 

Living La Vida Loca!

7 timer siden, Siri skrev:

Hjemmekontor er gull :D. Butikkjobb + hjemmekontor = nettbutikk :D 

Og fleksible arbeidstider!

7 timer siden, rosinbolle skrev:

Uten sammenligning av situasjon for øvrig, så synes jeg selv at det er mye verre å ha for lite å gjøre på jobb enn å ha for mye. Jeg synes det er mye mer slitsomt å måtte være der uten å ha noe meningsfylt å fylle tida med! På min første "ordentlige" jobb ble jeg vel strengt tatt ansatt med tanke på alle prosjektene som skulle komme, som aldri kom. Jeg tilbragte et knapt år med å ha litt lite å gjøre, og de oppgavene jeg fikk gikk mest ut på papirarbeid de andre helst ville slippe, hvor mine innspill uansett var alt for seine i prosessen å komme med. Jeg gikk til sjefen og ba om mer arbeidsoppgaver, noe som bare gjorde at jeg fikk flere personer jeg kunne avlaste fra kjedelige oppgaver. Jeg holdt på å bli sprø. Da oljeindustrien gikk rett vest og jeg ble sagt opp pga. overtallighet hadde jeg tre måneder oppsigelsestid, men ingenting å holde på med. Jeg var den første som fikk arbeidsfritak, fordi det er så belastende å måtte være et sted kun til oppbevaring.

Så mitt råd er å be om flere oppgaver dersom du tror at det vil være bedre for deg :) Det er godt å kjenne at man er til nytte, selv om resten av situasjonen gjør deg utslitt! Ellers er jeg sikker på at du gjør et godt inntrykk uansett om armhulene er barbert eller ikke, om håret er sånn eller slik - og mine kolleger har vært merkelig interessert i å høre om hunden min og hvor gøy det er med lydighet og agility, så jeg er sikker på at de er interessert i å bli kjent med deg og dine interesser! :)

Det er jo verdt å prøve, i hvert fall, å ha litt mer å gjøre, dette blir jo heller ikke en fullgod test på min arbeidskapasitet hvis over halve tiden går bort til å lete etter ting å gjøre, titte gjennom vinduet ut på gågata, lese varedeklarasjoner på franske håndkremer, øve på å bruke prislapp-pistolen, og smaaaaalltaaaaalk.

6 timer siden, 2ne skrev:

For å ta det siste først, du veit du kan komme med forslag om hvor du skal ha arbeidspraksis hen selv? Jeg har gjort det med alle mine arbeidspraksiser, funnet praksissted selv, definert arbeidsstillingen min i samarbeid med de jeg skal være hos, og nå siste gangen var jeg til og med forholdsvis klar på hva jeg føler jeg kan gjøre og ikke (man vil jo ofte mye mer enn man kan). Så hvis du veit om en annen jobb du kunne tenkt deg å prøve deg ut i, hvorfor ikke snakke med NAV om det, høre om det er mulig å få praksis der, og evt ta kontakt med stedet selv og høre om de er interessert (og arbeidsplasser flest er interessert i gratis arbeidskraft, så det er stort sett ikke et problem om du er mer eller mindre kvalifisert til å gjøre den jobben). 

Jeg fikk velge mellom en seks-syv ulike steder, og valgte dette stedet selv. Men jeg trodde dette var en butikk hvor det skjedde litt mer. Jeg jobbet 12-16 sist torsdag, og vi hadde tre betalende kunder innom. Det kan da ikke være normalen? 

Vi har ikke laget noen plan eller definert noe, utover at dette er en test med en myk start. Jeg har ikke peiling på hvor jeg vil være og hva jeg vil bli senere, så jeg er helt fornøyd med å være i den type butikk. Men jeg må utfordres litt mer enn jeg gjør nå. Jeg har ikke fått opplæring av kassa-apparatet enda, en gang. Jeg har derimot tittet over skuldra på de andre, så jeg klarer å bruke det. Men jeg ansees ikke som klar for slikt ansvar enda. Og det er frustrerende, det er litt som å ha arbeidsuke i syvende klasse på ungdomsskolen, hvor en er med og bare ser på de voksne jobber, og eventuelt får lage iste eller hente flere kubbelys på lageret om det kniper. Men jeg tror ikke det er selve arbeidsplassen, så jeg må vel bare få sagt at de ikke trenger å ta så mye hensyn, jeg trenger ikke så myk start. Og om det ikke er mulig å få gjøre mer der, så må jeg selvfølgelig finne et annet sted.

Butikken eies av en NAV-samarbeidspartner og fylkeskommunen, så det er en bedrift for oss i overgangssituasjoner. Kanskje det er like greit å plassere meg på Kremmerhuset på senteret.

6 timer siden, 2ne skrev:

Og som sagt, jeg tror ikke de egentlig leser epikrisen hos NAV. Om de gjør, så henger de seg ikke opp i den, så så sant du ikke forteller dem hvordan du har det og hva du trenger, så veit de ikke det, da kjører de på med et opplegg de mener er du trenger. 

Det er så fint at vi bruker tid på å skrive utfyllende dokumentasjon til dem, også må en likevel gjenta og gjenta det som står der. 

Rett skal være rett - min saksbehandler i NAV virket som om hun hadde både lest og forstått papirene, men jeg har blitt overført til et arbeidsavklaringssenter, og det er saksbehandler der som stadig plumper i salaten med ti tær.

6 timer siden, 2ne skrev:

Det er viktig at du selv er bevisst på og åpen om hva du føler og tenker om arbeidspraksis. Det er ikke noe poeng i å ha arbeidspraksis på et sted du ikke er motivert til å ha, enten det er fordi det blir for mye dødtid, eller om det er fordi at arbeidsoppgavene egentlig ikke passer. Du må ikke ta til takke med hva som helst, du må ikke si ja til alt de foreslår, meningen er å få deg ut i jobb igjen, å finne ut om du kan jobbe igjen, få svar på hvor mye du kan jobbe, og da er det viktig at du selv føler det er en mening bak det. Du har allerede noen utfordringer i forhold til det å jobbe, og da trenger du en jobb du er motivert for å gjøre, ikke en jobb du føler er meningsløs og ikke passende. 

Jeg føler meg bare så shanghaiet, for i alskens brev blir det jo truet med avbrutt støtte om en ikke gjennomfører tiltak, og jeg liker de pengene jeg får, jeg. Så da forsøker jeg å gjøre som jeg blir bedt om... Men jeg må bli flinkere til å stå opp for mine egne behov, det er så mye lettere å gjøre for andres.

6 timer siden, 2ne skrev:

I dag skal jeg levere Dronninga på bruket (Marikatten) hos veterinæren så hun får fjerna svulsten hun har på nakken. Det blir hun sikkert glad for, hun syns jo det er så stas å kjøre bil :lol: 

Nå så jeg lenger ned at hun var ferdig operert, så fortsatt god bedring til Marikatten!

6 timer siden, Line skrev:

@SFX Husk det er en stund siden du var ute i jobb, så at du blir sliten av hele settingen er helt naturlig. Om neglene ikke er lakket så er det helt ok, ikke noe å stresse over. Lag deg en liten samling med jobbklær, sånn at du kan plukke av dem kvelden før du skal på jobb, og ha de klare. Til og med jeg blir sliten av det du skriver (ikke sliten av deg altså :lol: men det er stressende å lese) at du stresser, så da er det ikke rart at du blir det :hug: Og så må du seriøst slutte å undervurdere deg selv! :fish: Du er smart og oppegående, og selv om det stort sett går i hund når vi snakkes så er det da langt ifra bare det vi snakker om. Du er da oppdatert på samfunnet, du er reflektert, har reist, og du er morsom. Du holder på med å pusse opp hjemme, bruk det som innfallsvinkel hvis du synes det er vanskelig - be dem om råd (at du ikke har tenkt å følge dem trenger ikke de å vite). Senk skuldrene litt, det går bra :) 

Er det det som heter en ond sirkel? 

Jeg bruker skuldrene som øredobber for tiden, jeg skal se om jeg kan få gjort om på det.

6 timer siden, Snoffe skrev:

:hug:

Jeg opplevde å måtte fortelle daksbehandleren min hele sykdomshistorien HVER gang jeg var der. Og har egentlig opplevd det på alle nav kontorene jeg har hørt til. 

Syntes 2ne og Line hadde noen gode råd til deg så jeg henger meg på dem. 

Spesielt det med å legge frem klær du kan bruke som jobbklær, så du har et lite utvalg i forkant :)

Å ta med seg en person på møtene med nav er gull verd. Endten behandleren din, et familiemedlem eller en god venn. Noen som kjenner til sykehistorien din og kan bli med så alt det du hadde tenkt å si blir sagt. 

Jeg blir veldig sliten av de møtene, og planlegget alltid hva som skal sies sammen med mamma som alltid er med. Det så alt som er viktig for meg å si kommer frem. Og at man har noen der til å stå litt opp for seg når man ikke tør/orker. 

Har ei venninne som har funnet seg praksisplass selv. Hun kjente noen som sa de kunne ta henne inn, men de kunne ikke fortsette etter at perioden var ferdig da de ikke kunne betale for arbeidskraften. Men det var greit for henne så lenge hun havnet et sted hun ønsket. 

Og du, du har ikke vært i jobb lenge, så at du blir sliten bare fordi du må dra et sted til et gitt tidspunk med folk du ikke kjenner som du må smaltake med er ikke rart og unormalt :)

Og jeg tipper du har mye du kan snakke om :) jeg leser alltid igjennom avisen og tar opp noe derfra hvis jeg føler man må smaltake om noe :) funker veldig bra i mange tilfeller :)

Jeg må bare få presisere at NAV-kontoret jeg tilhører nå (i motsetning til det jeg tilhørte før jeg flyttet) har vært kjempefine med meg, men jeg er overført til et annet system, og der føler jeg meg usynlig. Jeg tror vi gjør avtaler, men det viser seg å være feil, og vedkommende har vist null innsikt i min situasjon, hvilket fører til forslag som passer perfekt om du vil gjøre meg dårligere. 

Jeg er bare så overrasket over at jeg kan bli så sliten av dette - jeg er mer sliten av å være på jobb i fire timer enn jeg er av ei langhelg med utstilling. Men det er vel noe med komfortsone og trygghet.

Jeg vet som sagt ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor, men samtidig så er jeg også nyinnflytter, så jeg kan jo forsøke å bli bedre kjent med området og holde øynene åpne for muligheter. For ti år siden ville jeg vært overbevist om at jeg skulle gjøre akademisk, pretensiøs, prestisjefylt karriere med politisk innflytelse, og at jeg skulle leve og ånde for jobben min. Nå vil jeg bare være et sted jeg ikke mistrives, med en anstendig lønn og fleksibel arbeidstid som kan tilpasses hunderiet ved behov.

Eller, jeg vil bli forfatter, men det er ikke noe en lever av fra første skrevne ord, kan du si.

5 timer siden, Raksha skrev:

:hug: Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Kortere dager er sikkert ikke et alternativ, men mer å gjøre, sånn at du slipper å føle deg overflødig for da rekker man å tenke veeeeeeeldig mange negative tanker på ganske kort tid, og tenking er pr. def. slitsomt! 

Håper det går greit på møte i dag :hug:  

Tenkning er superslitsomt! Og det gjør noe med motivasjonen, når en del av tankene er "jeg kunne vært hjemme og gått en lang tur med hundene, eller klippet gresset, eller fått unna oppvasken, eller lagt klær i skapet, eller klippet tåneglene."

5 timer siden, Raksha skrev:

Hodepine passa absurd dårlig i dag. :aww:  Men morsomt å stå opp med lillemor i dag, duverden så våken hun var 06.20 da :lol: Sååå blid, tilogmed når jeg ble streng for å få på henne klær så var det greit. :ahappy: Litt krise at hun ikke fikk ha med to smokker i bilen da, gråte etter roooosa, men det gikk over da jeg viste henne at den hun hadde også var rosa :wub:  

Hahaha, lille venn, det er ikke så lett når en ikke er skjeløyd nok til å sjekke fargen på smokken sin :D 

5 timer siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg kjøpt meg kjole. :D  Gleder meg til den kommer i posten. Den bør passe, ellers blir jeg grinete. :aww: 

573db796cb7cb.jpg

 

Seeeee så fin!! :ahappy:  Jeg liker at venninner skal gifte seg altså, da får jeg brukt penger på sånne ting jeg ellers bare kaster lange blikk etter. :aww: 

Åh, så søt!

3 timer siden, Turb skrev:

@SFX jeg har jobbklær og hjemmeklær. Sommerhalvåret overlapper de litt mer, men resten av året har jeg hundeklær på meg hjemme og jobbklær på jobb. Ligger på litt forskjellige steder og når jeg hadde Turbo ble de vasket separat (for å unngå å spre pelsen jevnt i røyteperioder). Da slipper jeg å være redd for å få hull i jobbklær (Pigg har jo vært hjelpsom der) og spre pels over hele jobben i røyteperioder.

Det er også veldig få steder der de har kleskode på jobb - de fleste er fornøyde om du ser ren ut og ikke lukter vondt liksom :P Ellers kan jeg informere om at det er stress nok til alle, så ingen vits i å ta mer enn sin del :P 

Tørketrommel :wub: Klesskapet mitt er omtrent bare hundeklær, med noen innspill av utstillingsklær, og bunad. Så jeg burde vel egentlig handlet inn noen flere bukser som ikke er fra Stormberg eller XXL, men foreløpig drar jeg på jobb i utstillingsskjørt eller de få buksene som ikke er turtøy. De er for så vidt brukt til utstilling, de også.

Men jeg drar i hvert fall på jobb i rene klær som ikke har vært brukt i sofaen med hundene på fanget kvelden før :whistle: 

3 timer siden, Monikawt skrev:

Jeg er sliten.. 

Etterlengtet fridag i dag og den startet ganske greit med tur i sola med hundene. Så ringte jeg saksbehandleren til samboer på NAV og prøvde å forstå meg på systemet. Etter samtalen bare gråt jeg, og klarte ikke å stoppe..

Igjen sitter jeg igjen med presset om å jobbe langt over 100% for at vi skal kunne leve normalt. Jeg er utslitt og vet ikke hva jeg skal gjøre.. Det skulle vært valgfritt hvilket NAV- kontor man tilhørte, for denne gjengen her ødelegger meg.. :( 

 

:hug: 

1 time siden, Betty skrev:

 

Sant. :wub:  De har inne i hvit, gul, lakserosa og sort også - men turkis er så fint. :D

Akkurat nå tråla jeg nav sine sider ang ledige stillinger, og fant noe interessant. De skal nemlig ansette ny professor på HiNT - ehm jeg mener Nord universitetet og i stillingsannonsen står dette: " Vi jobber nå for å utvikle en master i naturforvaltning/arealforvaltning for terrestriske økosystem" og jeg kjente hjertet mitt gjorde et hopp. Skal jeg etterhvert få muligheten til å ta mastergrad?? :o  :D  Må ta den over lang tid da, siden jeg må jobbe mye ved siden av. Men åååh. Håper og tror det ikke er så langt unna.

Etter alt snakket om low foodmap her inne, så leste jeg at kjolen kom i fargen laktose! Enda en hvitnyanse jeg ikke visste om, tenkte jeg :D Elfenben, eggeskall, laktose, bomull, snø og tudor. 

Håper de oppretter drømmemasteren! Det er jo flere soniser som har klart å kombinere full jobb og mastergrad, så alt går med prioritering og motivasjon. Krysse fingrene for at det er rett rundt hjørnet!

40 minutter siden, JeanetteH skrev:

Sånn, ett rom i kjelleren tømt for alt, bare 3 igjen. Heldigvis er de nesten tømt ferdig. Men lurer fortsatt på hvordan jeg skal stable 3 fulle rom inn på 1 soverom (med seng i alt) og 2 kott :P 

Hvis du rydder i forhold til salg, og trenger langsiktig lagring, så har jeg god plass i kjelleren her. 

Tusen takk for klemmer, oppmuntring, et par rumpespark og gode ord, folkens - Sonen er et veldig fint sted! Jeg endte opp med å måtte være hjemme fra jobb i dag, for jeg ble så dårlig at jeg ikke fikset virkeligheten i dag. Når morgenen starter med panikkanfall, da roper sofaen på meg og tilbyr god plass til å ligge i fosterstilling under dyna med to bernere spredt oppå meg. 

Jeg har det mye bedre nå, jeg måtte bare få det ut av systemet. Men jeg lurer likevel på om jeg bør droppe utstillingene i helga og heller bli hjemme. Jeg fikk en kommentar fra en som ringte om at hvis jeg var så sliten at jeg ikke orket å dra på jobb, så burde jeg kanskje skru ned tempoet. Men jeg tror derimot at denne helga vil gi meg energi. Så jeg er litt rådvill her. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Også er jeg en skriftlig person, ikke en muntlig - jeg har alltid hatt mye lettere for å formulere meg skriftlig enn muntlig. Så det som kommer ut som ganske okay historier på skjerm eller papir, blir i levende live når jeg er nervøs og/eller stressa stamming, stotring, masse knuter på den røde tråden, en glemt punchline, og flatt vokabular fordi jeg mister ordene underveis. 

Story of my life :P 

Akkurat nå venter jeg på valpekjøpere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Tusen takk for klemmer, oppmuntring, et par rumpespark og gode ord, folkens - Sonen er et veldig fint sted! Jeg endte opp med å måtte være hjemme fra jobb i dag, for jeg ble så dårlig at jeg ikke fikset virkeligheten i dag. Når morgenen starter med panikkanfall, da roper sofaen på meg og tilbyr god plass til å ligge i fosterstilling under dyna med to bernere spredt oppå meg. 

Jeg har det mye bedre nå, jeg måtte bare få det ut av systemet. Men jeg lurer likevel på om jeg bør droppe utstillingene i helga og heller bli hjemme. Jeg fikk en kommentar fra en som ringte om at hvis jeg var så sliten at jeg ikke orket å dra på jobb, så burde jeg kanskje skru ned tempoet. Men jeg tror derimot at denne helga vil gi meg energi. Så jeg er litt rådvill her. 

 

Urk, nå hang det seg opp igjen..

:hug:  

Jeg tenker du ikke bør droppe utstillingen i helgen. Tenk så mye positivt den gir deg, det må jo være utrolig viktig! Og at du sliter i dag, betyr ikke at du sliter på lørdag :)  Nei, jeg mener du skal dra. Også får du heller prøve å bruke den positive energien du får av utstillingen til å komme deg igjennom neste uke :) 

Jeg har vel sagt det til deg før, men et lite skritt om gangen. Det tar tid å komme seg tilbake til et "normalt" liv. Og samtidig som du strever med det så må du kunne gjøre lystbetonte ting også. For det er utrolig viktig at ikke alt føles som en ond spiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte med uhell et gammelt glass med tomatpure i pizzasausen i dag. Det var ikke mugg, men har stått åpent i sikkert flere måneder. Det luktet helt fint, men var litt mørkere i fargen. Tror dere det kan spises? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Snoffe skrev:
1 time siden, SFX skrev:

Urk, nå hang det seg opp igjen..

:hug:  

Jeg tenker du ikke bør droppe utstillingen i helgen. Tenk så mye positivt den gir deg, det må jo være utrolig viktig! Og at du sliter i dag, betyr ikke at du sliter på lørdag :)  Nei, jeg mener du skal dra. Også får du heller prøve å bruke den positive energien du får av utstillingen til å komme deg igjennom neste uke :) 

Jeg har vel sagt det til deg før, men et lite skritt om gangen. Det tar tid å komme seg tilbake til et "normalt" liv. Og samtidig som du strever med det så må du kunne gjøre lystbetonte ting også. For det er utrolig viktig at ikke alt føles som en ond spiral.

Ja, jeg vil jo gjerne ha påfyll av positive ting, og gjøre ting som gir mer energi enn det tar. Det er vel kanskje ikke mitt problem om ikke andre skjønner det.

Nei, drit heller, jeg vil dra, jeg gleder meg til kjøreturen over fjellet, jeg gleder meg til å slappe av alene på ei hytte, jeg gleder meg til å skravle med bernerfolk jeg ikke ser så ofte, og jeg gleder meg til å høre hva en dommer jeg har stor respekt for synes om mine to, selv om vi legger igjen pelsen hjemme. Nå skal jeg bade Glam, Foenix tar jeg i morgen før jeg drar i håp om at pelsen ikke kollapser med en gang. Hvilket den jo gjør, den klapper sammen i det jeg slår av føneren. Men da er de rene, i hvert fall.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei bukse som "sivilisasjonsklær" og har faktisk gått til innkjøp av noen nye topper :aww::lol: Alt annet brukes til hunder/hester/kaniner og innimellom ku. Sånn som i dag som jeg bare foret én kalv gadd jeg ikke skifte til ordentlige fjøsklær. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dicte skrev:

Brukte med uhell et gammelt glass med tomatpure i pizzasausen i dag. Det var ikke mugg, men har stått åpent i sikkert flere måneder. Det luktet helt fint, men var litt mørkere i fargen. Tror dere det kan spises? :P 

Lukter det helt fint og smaker det helt fint kan det fint brukes er min erfaring. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SFX skrev:

Ja, jeg vil jo gjerne ha påfyll av positive ting, og gjøre ting som gir mer energi enn det tar. Det er vel kanskje ikke mitt problem om ikke andre skjønner det.

Nei, drit heller, jeg vil dra, jeg gleder meg til kjøreturen over fjellet, jeg gleder meg til å slappe av alene på ei hytte, jeg gleder meg til å skravle med bernerfolk jeg ikke ser så ofte, og jeg gleder meg til å høre hva en dommer jeg har stor respekt for synes om mine to, selv om vi legger igjen pelsen hjemme. Nå skal jeg bade Glam, Foenix tar jeg i morgen før jeg drar i håp om at pelsen ikke kollapser med en gang. Hvilket den jo gjør, den klapper sammen i det jeg slår av føneren. Men da er de rene, i hvert fall.

Flink jente *gi go'bit* :lol: 

Kos deg masse, og prøv å glem de som mener at positiv energi ikke er fult så nødvendig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Etter alt snakket om low foodmap her inne, så leste jeg at kjolen kom i fargen laktose! Enda en hvitnyanse jeg ikke visste om, tenkte jeg :D Elfenben, eggeskall, laktose, bomull, snø og tudor. 

Håper de oppretter drømmemasteren! Det er jo flere soniser som har klart å kombinere full jobb og mastergrad, så alt går med prioritering og motivasjon. Krysse fingrene for at det er rett rundt hjørnet!

Tusen takk for klemmer, oppmuntring, et par rumpespark og gode ord, folkens - Sonen er et veldig fint sted! Jeg endte opp med å måtte være hjemme fra jobb i dag, for jeg ble så dårlig at jeg ikke fikset virkeligheten i dag. Når morgenen starter med panikkanfall, da roper sofaen på meg og tilbyr god plass til å ligge i fosterstilling under dyna med to bernere spredt oppå meg. 

Jeg har det mye bedre nå, jeg måtte bare få det ut av systemet. Men jeg lurer likevel på om jeg bør droppe utstillingene i helga og heller bli hjemme. Jeg fikk en kommentar fra en som ringte om at hvis jeg var så sliten at jeg ikke orket å dra på jobb, så burde jeg kanskje skru ned tempoet. Men jeg tror derimot at denne helga vil gi meg energi. Så jeg er litt rådvill her. 

:lol:  En nyanse mellom melkehvit og krem tenker jeg. :aww: 

Det håper jeg også, og om jeg så bare kan ta et fag i året så SKAL jeg ha den. :aww: 

Høres ut som et riktig valg i morges. Og angående utstilling eller ikke, dersom det er noe som gir mer energi ville jeg prioritert det. Det er jo ikke tempoet som er problemet her om jeg har skjønt det riktig, men belastning fra situasjoner du syns er vanskelige. Utstilling er jo som du sier en arena du er trygg på, som gir energi og en liten boost. Da bør det kunne prioriteres selv om du ikke klarte å dra på jobb i dag. Det er viktig for oss alle å prioritere ting som gir energi og som er viktige for oss, for at vi skal orke de litt tyngre tingene - og ekstra viktig om en har litt ulike utfordringer som en sliter med tror jeg. Da trenger en disse pustrommene som hobbyer gir oss. Så du må kjenne på om du vil føle deg bedre eller verre etter helga, og ta et valg ut fra det. Tenker jeg. :) 

40 minutter siden, WelshenNemi skrev:

@Betty (håper jeg tagget riktig). Fin kjole! Hvor fant du den?

Motehus.no :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Jeg har ei bukse som "sivilisasjonsklær" og har faktisk gått til innkjøp av noen nye topper :aww::lol: Alt annet brukes til hunder/hester/kaniner og innimellom ku. Sånn som i dag som jeg bare foret én kalv gadd jeg ikke skifte til ordentlige fjøsklær. 

Å gå i sivil får en annen betydning her inne :P 

50 minutter siden, Snoffe skrev:

Flink jente *gi go'bit* :lol: 

Kos deg masse, og prøv å glem de som mener at positiv energi ikke er fult så nødvendig :) 

Nå er to hunder badet; jeg fant ut at det er bedre å stå opp 15 minutter før på lørdag og blåse opp Foenix da - det spiller ingen rolle om hun bades i dag eller i morgen, pelsen klapper sammen lell.

49 minutter siden, Betty skrev:

:lol:  En nyanse mellom melkehvit og krem tenker jeg. :aww: 

Med mindre det er nærmere sånn skummet melk-blå?

49 minutter siden, Betty skrev:

Det håper jeg også, og om jeg så bare kan ta et fag i året så SKAL jeg ha den. :aww: 

Vi heier på deg!

49 minutter siden, Betty skrev:

Høres ut som et riktig valg i morges. Og angående utstilling eller ikke, dersom det er noe som gir mer energi ville jeg prioritert det. Det er jo ikke tempoet som er problemet her om jeg har skjønt det riktig, men belastning fra situasjoner du syns er vanskelige. Utstilling er jo som du sier en arena du er trygg på, som gir energi og en liten boost. Da bør det kunne prioriteres selv om du ikke klarte å dra på jobb i dag. Det er viktig for oss alle å prioritere ting som gir energi og som er viktige for oss, for at vi skal orke de litt tyngre tingene - og ekstra viktig om en har litt ulike utfordringer som en sliter med tror jeg. Da trenger en disse pustrommene som hobbyer gir oss. Så du må kjenne på om du vil føle deg bedre eller verre etter helga, og ta et valg ut fra det. Tenker jeg. :) 

Jeg skal ikke påstå at det ikke koster meg ei kalori å dra på utstilling, men sluttregnskapet er i min favør. Jeg har gledet meg til denne helga lenge, og når jeg attpåtil kan få dra på utstilling uten noe som helst arrangøransvar for første gang på lenge, da vet jeg at jeg får en bra helg. Jeg er ganske sikker på at psykologen ville sagt det samme, at det å ta vare på meg selv ikke alltid innebærer å holde seg hjemme.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hah! De nye flisene på badet er altså så lekre at jeg kommer til å bo på badet når det blir ferdig. Timmiansen kommer garantert til å flytte inn på varmekablene. 

I helgen skal hele bøtteballetten på sporkurs, både mann, TImmy og Biz. Praktisk nok bor instruktøren 2 km unna, og kurset holdes i nærheten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SFX skrev:

Ooh, takk for tips, det visste jeg faktisk ikke. Jeg har en oppskrift fra mamma, og der står det 4 dl melk, 3 dl hvetemel, 2 egg, 1 ss sukker og litt salt. Og jeg er ikke tøff nok på kjøkkenet til å gjøre store sprell fra den fasiten :P Jeg har dristet meg til å spe på med litt grovt mel om jeg ikke har hatt nok hvetemel. Jeg er jo nesten helt cray-cray. Men da erstatter jeg det jeg mangler av melk med vann, ikke sant?

Hundene står ute på terrassen og titter på ku og sau. Det er deres nye TV.

Fryktelig sent svar, men jeg laget vafler med kokosmelk i stedet for melk sist og det funket veldig bra! Brukte fullfett og droppet dermed smøret i røra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
18 timer siden, Christine skrev:

En på finn som selger en kløv jeg vil ha, men ser at samme mannen selger intet mindre enn 7 billige og helt ubrukte kløver av dyre merker. Kan sikkert være konkurssalg eller noe, men de irriterende varselslampene i hodet mitt blinker :aww: 

Nå la samme mann akkurat ut 4 nye billige og ubrukte kløver. Hmm. Ignorerte varselslampene i hodet mitt til tross for det, så godtar han prutingen min så får jeg ihvertfall endelig kløv igjen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Nå la samme mann akkurat ut 4 nye billige og ubrukte kløver. Hmm. Ignorerte varselslampene i hodet mitt til tross for det, så godtar han prutingen min så får jeg ihvertfall endelig kløv igjen :aww: 

Ser ut som at han har en del nytt hundeutstyr Kanskje kjøpt opp et konkurrsbo eller slikt. 
Bestilte kløv fra eBay forrige dagen jeg, tenkte teste det på hannbikkja her. Vet ikke hvordan den er, men, tar sjansen lell.

Skjermbilde 2016-05-26 kl. 19.41.49.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mushi skrev:

Fryktelig sent svar, men jeg laget vafler med kokosmelk i stedet for melk sist og det funket veldig bra! Brukte fullfett og droppet dermed smøret i røra. 

Det er jo hermetikk, kanskje jeg skulle hatt en boks eller to stående for "dårlige" tider i kjøleskapet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Ja, jeg vil jo gjerne ha påfyll av positive ting, og gjøre ting som gir mer energi enn det tar. Det er vel kanskje ikke mitt problem om ikke andre skjønner det.

Nei, drit heller, jeg vil dra, jeg gleder meg til kjøreturen over fjellet, jeg gleder meg til å slappe av alene på ei hytte, jeg gleder meg til å skravle med bernerfolk jeg ikke ser så ofte, og jeg gleder meg til å høre hva en dommer jeg har stor respekt for synes om mine to, selv om vi legger igjen pelsen hjemme. Nå skal jeg bade Glam, Foenix tar jeg i morgen før jeg drar i håp om at pelsen ikke kollapser med en gang. Hvilket den jo gjør, den klapper sammen i det jeg slår av føneren. Men da er de rene, i hvert fall.

Å så lyst jeg fikk til å dra på utstilling når jeg leste dette! Bare det å sitte på stolen sin å se på alle de fine hundene rundt seg! Det er klart at du skal dra dit og kose deg og lade batterier @SFX!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare... :lol: Bare fjerne noen få greiner på rogna så vi kunne henge opp huska. Jaja, kaninene får mye rogn å kose seg med :D Ble omtrent tilsvarende to middels store trær :lol: Huska kom opp da! Endelig! Har masa på Bonden i en evighet, men mor fiksa det meste selv, så fikk han ta selve opphengingen mens jeg la trøtt barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...