Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Deilig med en lat morgen, sov lenge, tok en dusj, tuslet en liten runde med hundene også spist en god frokost  :ahappy: Snart tid for å pakke bilen, gå en ordentlig tur med hundene også klargjøre hallen og få unna de siste forberedelsene til kveldens rally lp konk. Lykke starter sist, sånn at alle kan gå latterfull hjem... :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *Kat84* skrev:

Briarder er jo bare søte, små, og nusselige så det hadde gått helt fint det :aww:  Vokser ikke fort heller! ;) 

Easypeasy de altså :D

Ååååå... nå så jeg at det såvidt begynte å sikke små spirer opp av jorda i den siste delen av en av blomsterkassene mine også :D. Også har jeg fått to nye søppelbokser - en til papir og en til glass og metall. Endelig :). Har savnet egen til papir i hvert fall, det hoper seg jo opp så innmari fort. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Sånn da har jeg tisset på glass og casper har tisset på blåbærbusk. Så vet dere det :P

Gruer meg til lege timen i dag. Håper legen tror meg at jeg har i stor grad tilbakevennende uvi. For tviler på at det vises på urinprøvene i dag. Men jeg tipper det kommer igjen til helgen, men kan jo ikke drive å fly til legen hver 4 dag heller. Har prøv det før med uvi som de ikke så på prøvene, og da fikk jeg høre at neste gang jeg kom så kom jeg ikke til å få time:/  så i etterkant har jeg jo klart meg med masse veske, tranebærkapsler og smertestillende. Jaja...

Vi  har krøpet tilbake til sengen. Tok vist på å være i bursdagsbesøk i går :P bursdagsbarnet likte skjørtene veldig godt! Og det er jeg glad for :ahappy:

 

Jeg vet ikke hvor gammel du er. Men hvis du er 50+ så kan du ha hjelp av østrogentilskudd i form av vagitorier til lokalbehandling. Styrker slimhinnene i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Ja, lettjente penger vaffal :lol: 

Ja, det er nesten ikke jobb med 14 briardvalper :lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Fordelen med å bo i siviliserte strøk :D 

Det er noen fordeler med det. Det er heldigvis noen fordeler med å bo på landet også :ahappy: 

--

Da har pus og tjeneren hennes kommet hjem, så da har vi moret oss med å se på Dronning på fylla. Stakkars lille, hun er litt desorientert enda, og stakkars store (tjeneren, aka pappa) kommer til å bli sittende med pus på armen til hun kvikner til litt. Han er søt, han pappaen min :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, det er nesten ikke jobb med 14 briardvalper :lol: 

Neish da. De er så søte og enkle så :lol: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det er noen fordeler med det. Det er heldigvis noen fordeler med å bo på landet også :ahappy: 

Egentlig flere fordeler med å bo på landet enn i siviliserte strøk... for noen av oss vaffal :ahappy:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Neish da. De er så søte og enkle så :lol: 

Nå hadde jeg ikke gleden av å få hilse på briardvalpene dine, men jeg var jo å kikka på 8 risensnuservalper i våres, og da tenkte jeg i mitt stille sinn at mellompuddelvalper er helt greit altså :aww: Ikke blir de like mange, og ikke er de like store :lol: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Egentlig flere fordeler med å bo på landet enn i siviliserte strøk... for noen av oss vaffal :ahappy:

Jaaa, jeg trives på landet jeg :ahappy: Nora syns også det er fint å være gårdshund (bortsett fra når naboen fikser biler med ettertenning da), så det er verdt å måtte kjøre litt for å få tak i ting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Nå hadde jeg ikke gleden av å få hilse på briardvalpene dine, men jeg var jo å kikka på 8 risensnuservalper i våres, og da tenkte jeg i mitt stille sinn at mellompuddelvalper er helt greit altså :aww: Ikke blir de like mange, og ikke er de like store :lol: 

Riesenvalper er vel ikke helt ulike nei :lol:. Og jeg skjønner i grunnen at det ikke er så mange som driver avl på disse krekene :lol:. At folk vil seg selv så vondt :aww: 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jaaa, jeg trives på landet jeg :ahappy: Nora syns også det er fint å være gårdshund (bortsett fra når naboen fikser biler med ettertenning da), så det er verdt å måtte kjøre litt for å få tak i ting :) 

Jahhhh, det går egentlig helt greit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Episode 2 i serien "Katrine kjefter på fartsbøller langs skoleveien" 

I først episode var det en galning fra Norpost som lå på 2 hjul i svingene med musikken på fullt som fikk høre det. 

Ute på en liten runde med hundene. Hører en stor bil før jeg ser den. Og jada, der kommer en fyr i 40-årene i vill fart gjennom byggefeltet og mot fortauet hvor skolebarn både sykler og går. Og akkurat nå var det flere unger på vei hjem fra skolen. 

Så jeg stopper midt i veien for ham og stirrer rett på ham. Han bråbremser. Farten var såpass høy at bilen skjenet  på grunn av bremsen. Jeg ser på ham og sier at han bør roe seg ned og ikke kjøre som en idiot der hvor skoleveien er. 

Svaret hans var "Åååå, så fine bikkjer da! En stor og en liten! Og en svart og en hvit! Hæhæhæhæ". Koselig type :aww: 

Mitt svar? Det var at han skal være glad for at han ikkje kjørte på disse fine bikkjene mine, ellers hadde han blitt enda mindre fin enn han er i dag. Og han burde kanskje fått hjelp til å komme seg videre derfra etterpå. Og det gjelder forresten unger på vei til og fra skolen også... 

Tror ikke han er vant med å bli motsagt. Han stod i ro og bare glodde en stund etter at jeg var begynt å gå videre :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monab88 skrev:

Den var kjempefin!

 

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Ååå, den var fin! :wub: 

Sant. :wub:  De har inne i hvit, gul, lakserosa og sort også - men turkis er så fint. :D

Akkurat nå tråla jeg nav sine sider ang ledige stillinger, og fant noe interessant. De skal nemlig ansette ny professor på HiNT - ehm jeg mener Nord universitetet og i stillingsannonsen står dette: " Vi jobber nå for å utvikle en master i naturforvaltning/arealforvaltning for terrestriske økosystem" og jeg kjente hjertet mitt gjorde et hopp. Skal jeg etterhvert få muligheten til å ta mastergrad?? :o  :D  Må ta den over lang tid da, siden jeg må jobbe mye ved siden av. Men åååh. Håper og tror det ikke er så langt unna.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Sånn, ett rom i kjelleren tømt for alt, bare 3 igjen. Heldigvis er de nesten tømt ferdig. Men lurer fortsatt på hvordan jeg skal stable 3 fulle rom inn på 1 soverom (med seng i alt) og 2 kott :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Briarder er jo bare søte, små, og nusselige så det hadde gått helt fint det :aww:  Vokser ikke fort heller! ;) 

Jeg hadde UVI hvor symptomene plutselig forsvant før jeg rakk å gå til lege. 
Etter en tid fikk jeg vondt bak i ryggen når jeg pustet. Gikk til lege, ble sendt videre til sykehus for testing. Der mente de at det var forkjølelsen fordi CRP var ikke veldig høy. Hadde sikkert hostet for mye fikk jeg beskjed om. Og så ble jeg sendt hjem. 
Lå etterhvert strekk ut med influensaliknende symptomer, og 40 i feber. Kort oppsummert: Det var gått videre til nyrebekkenbetennelse som videre utviklet seg til blodforgiftning. 

Blir du ikke tatt alvorlig, så gå til annen lege. Eventuelt gå til legevakt. Overdriv symptomene om du må for å bli undersøkt ordentlig! 

Ååå, den var fin! :wub:  

Akkurat nå har jeg vært ute på apotek og kjøpt litt småting på butikken. Veldig fint vær her, så lengre tur blir utsatt til i kveld. Blir heller noen kortere turer og kos i armen i dag ;) 

Fikk heldigvis hjelp :) Blir en kort antibiotikakur, og hvis ikke det funker så skal jeg inn igjen neste uke å få utredet mer siden jeg har uvi så ofte.

2 timer siden, Monikawt skrev:

Jeg er sliten.. 

Etterlengtet fridag i dag og den startet ganske greit med tur i sola med hundene. Så ringte jeg saksbehandleren til samboer på NAV og prøvde å forstå meg på systemet. Etter samtalen bare gråt jeg, og klarte ikke å stoppe..

Igjen sitter jeg igjen med presset om å jobbe langt over 100% for at vi skal kunne leve normalt. Jeg er utslitt og vet ikke hva jeg skal gjøre.. Det skulle vært valgfritt hvilket NAV- kontor man tilhørte, for denne gjengen her ødelegger meg.. :( 

 

:hug: 

1 time siden, Tricolor skrev:

Jeg vet ikke hvor gammel du er. Men hvis du er 50+ så kan du ha hjelp av østrogentilskudd i form av vagitorier til lokalbehandling. Styrker slimhinnene i underlivet.

Er bare 24 år :P Men nå ble legen og jeg enig om å prøve med antibiotika og funker ikke det så blir det videre utredning. 

 

Tipper at jeg blir utredet videre på et eller annet tidspunkt, for jeg har uvi 1-4 ganger i halvåret. Og det har jeg hatt i 4 år, i tillegg til at jeg har slitt med uvi i nesten 20 år :P Var bare glad urinprøven viste at jeg har uvi, fordi jeg kan ikke selv kjenne at jeg har det i dag :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Riesenvalper er vel ikke helt ulike nei :lol:. Og jeg skjønner i grunnen at det ikke er så mange som driver avl på disse krekene :lol:. At folk vil seg selv så vondt :aww: 

Det skjønner ikke jeg heller. Det er mye bedre med nusselige 2kgs selskapshundvalper :lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Jahhhh, det går egentlig helt greit :D

Vi er enkle piker fra landet, vi får holde oss her vi hører hjemme :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte hjem fra ei venninne i går kveld, er lenge siden jeg har hatt hjertet SÅ langt opp i halsen når jeg har kjørt bil. 
Det kommer en bil bak meg, og selv om det er to felt ligger han klistra oppi fangeren min. Han lå så langt oppi at jeg ikke så kjørelys eller skilt. Og Bjørn var i bagasjerommet :( Turte ikke bremse eller noe, og selv om jeg byttet felt flere ganger fulgte han etter. Har aldri kjørt så forsiktig og bremset så forsiktig noen gang tror jeg. Er et mirakel at han ikke kjørte rett inn i meg da jeg måtte stoppe for rødt lys. Hvorfor gjør man sånn da!?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Fikk heldigvis hjelp :) Blir en kort antibiotikakur, og hvis ikke det funker så skal jeg inn igjen neste uke å få utredet mer siden jeg har uvi så ofte.

:hug: 

Er bare 24 år :P Men nå ble legen og jeg enig om å prøve med antibiotika og funker ikke det så blir det videre utredning. 

 

Tipper at jeg blir utredet videre på et eller annet tidspunkt, for jeg har uvi 1-4 ganger i halvåret. Og det har jeg hatt i 4 år, i tillegg til at jeg har slitt med uvi i nesten 20 år :P Var bare glad urinprøven viste at jeg har uvi, fordi jeg kan ikke selv kjenne at jeg har det i dag :P 

Men er det bakteriell UVI da? 

Jeg var på en internforelesning om UVI for en stund tilbake, og da var legen der (jobber som spesialist for urinveier) veldig opptatt av at de skrev ikke ut antibiotika med mindre det var påvist bakteriell uvi..

Men man kunne få uvi eller symptomer på det, uten bakterier også.. I de tilfellene kunne Paracet og økt væskeinntak (tror jeg det var), være mer effektiv enn antibiotika.. 

Nå er ikke jeg lege, så skal ikke uttale meg hva du bør gjøre. Men jeg ville ha bedt om en henvisning og skikkelig utredning hvis du er plaget så ofte med uvi.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ingen dyr som klager. Langørene har fått rene bur, mat og vann. Hestene har sol og varme, og klager uansett ikke :lol:  Hundene ligger ute med hvert sitt tyggebein og nyter sola. Ganske imponerende at mine tre kan være ute mens Tass er i kjetting og ALLE 4 holder kjeft. Tass bjeffer utrolig nok mindre når mine 3 er ute enn når han er ute alene :ahappy: Selv om de hater han så er de visst fint "selskap" :lol: 

 

Nuh skal jeg krølle meg sammen på sofaen og lukke øya mens jeg venter på mann og barn. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, JeanetteH skrev:

Sånn, ett rom i kjelleren tømt for alt, bare 3 igjen. Heldigvis er de nesten tømt ferdig. Men lurer fortsatt på hvordan jeg skal stable 3 fulle rom inn på 1 soverom (med seng i alt) og 2 kott :P 

Men voffor driver du med sånt da? :lol: 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Det skjønner ikke jeg heller. Det er mye bedre med nusselige 2kgs selskapshundvalper :lol: 

Tantehunder 2ne, tantehunder :P 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Vi er enkle piker fra landet, vi får holde oss her vi hører hjemme :ahappy: 

Jepp, er jo tryggest det. Nå har jeg dristet meg til å reise til det O store Løten sentrum - det tar på altså... men jeg fikk det jeg skulle ha da - og litt til :aww:. Også lurer jeg på hvorfor jeg alltid ender opp med å skravle med betjeningen diverse steder - jeg LIKER jo ikke å snakke med fremmede mennesker jeg, jeg er dritdårlig på smalltalk... :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Men er det bakteriell UVI da? 

Jeg var på en internforelesning om UVI for en stund tilbake, og da var legen der (jobber som spesialist for urinveier) veldig opptatt av at de skrev ikke ut antibiotika med mindre det var påvist bakteriell uvi..

Men man kunne få uvi eller symptomer på det, uten bakterier også.. I de tilfellene kunne Paracet og økt væskeinntak (tror jeg det var), være mer effektiv enn antibiotika.. 

Nå er ikke jeg lege, så skal ikke uttale meg hva du bør gjøre. Men jeg ville ha bedt om en henvisning og skikkelig utredning hvis du er plaget så ofte med uvi.. 

Urinstics som gir utslag på Nitritt betyr bakteriell infeksjon. Enkel og rask førstediagnostisering som ganske sikkert er standard på de fleste legekontor. Prøve til dyrkning for å art- og resistentbestemmelse er neste steg.

Er enig i at videre utredning bør være på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Men er det bakteriell UVI da? 

Jeg var på en internforelesning om UVI for en stund tilbake, og da var legen der (jobber som spesialist for urinveier) veldig opptatt av at de skrev ikke ut antibiotika med mindre det var påvist bakteriell uvi..

Men man kunne få uvi eller symptomer på det, uten bakterier også.. I de tilfellene kunne Paracet og økt væskeinntak (tror jeg det var), være mer effektiv enn antibiotika.. 

Nå er ikke jeg lege, så skal ikke uttale meg hva du bør gjøre. Men jeg ville ha bedt om en henvisning og skikkelig utredning hvis du er plaget så ofte med uvi.. 

Det vet jeg ikke.

Men har tidligere i uken drukket mye og tatt paracet for å prøve å få bort smertene, men det har kommet tilbake hver andre dag. Så derfor jeg gikk til legen nå. Tilvanlig så holder økt væskeinntak og paracet, men denne ganger har det satt seg litt mer. 

Men tror jeg kommer til å få det utredet etterhvert, er jo litt slitsom å ha det sånn. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Urinstics som gir utslag på Nitritt betyr bakteriell infeksjon. Enkel og rask førstediagnostisering som ganske sikkert er standard på de fleste legekontor. Prøve til dyrkning for å art- og resistentbestemmelse er neste steg.

Er enig i at videre utredning bør være på sin plass.

Tipper det var sånn de skjekket det. For legen snakket om noe stics som trengte et minutt mer før han kunne si om det var utslag eller ikke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woop woop! På mandag/tirsdag kommer det en fyr og skal sette inn nytt rømningsgodkjent vindu på det ene soverommet vårt, og listene til barnerommet har ankommet butikken! Jeg ser enden på oppussinga virkelig nærme seg! :D Og vi kan bruke soverommet som akkurat det med god samvittighet (og søke om å få det godkjent hos kommunen)! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...