Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

31 minutter siden, mokken skrev:

Ingenting  annet enn litt normal slitasjerusk med kroppen til Harly, heldigvis :ahappy:

Jeg skal bestille en enkel brystsele som kan brukes i forbindelse med trening/konkurranse siden han ikke går pent i halsbånd. Men klarer ikke bestemme meg for bevernylon  eller softshell fóring. Hva hadde dere valgt? Viktig at det er slitesterk og tørker forholdsvis raskt mtp vær og vind. 

Synes softshell sliter litt mer på pelsen, så til mine hadde det blitt bevernylon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Vet ikke om det nødvendigvis er så mye galt med hunden fordi om den har en gjøk som handler. Har sett eksempler på det motsatte! :P

Ja, men da er vi tilbake til det at en god eller dårlig handler påvirker "kvaliteten" til bikkja - og det er dårlig handling å dobbelthandle :P 

Jeg tror f.eks at @Belgerpia ville stilt ut Ali på en bedre måte enn jeg gjør, fordi jeg er litt sånn "meeeh, er det så nøye da?". Da ser bikkja bedre ut enn hun gjør med meg, ikke sant? Men det er den samme bikkja. Hun blir ikke bedre av at Belgerpia går med henne, og hun blir ikke dårligere av jeg går med henne - det bare ser sånn ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Skulle ikke du til vet med Tuva i dag? Hvordan gikk det?

Hjemme. Rent og pent i grinda :ahappy: Happy-face fordi jeg måtte under springen med Mary i dag - to ganger. Først når vi sto opp og hun hadde bæsj på hodet. Så en gang til etter mat for da hadde hun jammen bæsj på hodet en gang til :lol: 

Det gikk veldig bra, veterinæren er kjempefornøyd med fremgangen hennes! :ahappy:

Ehh, du beholder ikke Mary hjemme? :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

I dette tilfelle fikk hunden kritikk og alt, ligger ute på nkk sine resultater. Men står i kritikken at den er disket. 

Bikkja får uansett en kritikk, det får også de som diskes pga temperament (med mindre det første som skjer er at den kaster seg etter dommeren - da står det sannsynligvis 0 - aggresjon mot dommer).

Akkurat nå, 2ne skrev:

Ja, men da er vi tilbake til det at en god eller dårlig handler påvirker "kvaliteten" til bikkja - og det er dårlig handling å dobbelthandle :P 

Jeg tror f.eks at @Belgerpia ville stilt ut Ali på en bedre måte enn jeg gjør, fordi jeg er litt sånn "meeeh, er det så nøye da?". Da ser bikkja bedre ut enn hun gjør med meg, ikke sant? Men det er den samme bikkja. Hun blir ikke bedre av at Belgerpia går med henne, og hun blir ikke dårligere av jeg går med henne - det bare ser sånn ut :P 

Kvaliteten på bikkja blir jo ikke bedre, men du får sannsynligvis en bedre kvalitetsbedømmelse dersom hunden viser seg fra sin beste side og ikke sin verste.

Min hund har alltid vist seg bra, og jeg trodde egentlig han var "lett" å vise frem, helt til jeg fikk en handler som overhodet ikke klarte å håndtere ham. Han falt på fronten, han travet rart, han så rar ut og det var ikke måte på hvor dårlig det egentlig så ut. Fordi personen bak bare hang i snora, og that's it. Skal man gjøre det bra, så bør man helst også ha en handler som vet hvordan det får vist hunden fra sin beste siden.

Hos schäfer er det dårlig handling å IKKE dobbelthandle, og en schäferhunddommer vil kjefte på deg om du ikke gjør det - så det varierer jo litt ut i fra rase. Jeg har til og med opplevd at en dommer i ti minutter sto og instruerte en utenfor ringen for å fortelle henne hva hun skulle gjøre.

Bare hunden min ser meg, så påvirkes han jo, ergo vil jeg jo påvirke hunden bare jeg står utenfor ringen. :P Og det må jeg få lov til, eller? Folk "dobbelthandler" jo med pipeting og godbiter også, og selv om det er tillatt ifølge reglement, så handler jo det også om å få hjelp til å vise hunden fra dens beste side vha av påvirkning av en ekstern faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter til Zosia er en singel veldig hyggelig middelaldrende kar som nok kjeder seg litt. Tror ikke han har et enormt nettverk rundt seg etter at han og kona skilte seg. Han snakker ikke engelsk og jeg orker ikke alltid formulere meg på polsk så det blir til at jeg sender bilder en gang iblant og liker ett bilde eller to når han tagger alle valpekjøpere i diverse. 

Nå har han parret moren til Z med en veldig spennende hannhund og kjøpt en lovende tispe på 7 mnd fra Tyskland. Det må han selvfølgelig fortelle om! Hyggelig det altså. Jeg er veldig glad for at han gjerne vil vite hvordan det går og oppdaterer om diverse ting som kan være interessant for meg videre. Men jeg trenger egentlig ikke 10(!) bilder av de tre hundene som sitter i stua (mor til Z, onkel golden og nye tilskuddet) på MMS :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt resterende tester fra Optigen på Lyn i dag, spent på hvor lang tid det tar og resultater. Fikk endelig sendt inn skjemaet om overførelse av eierskap av blodet hennes, da var det fort gjort, god service :ahappy: 

Bestilt meg nytt bankkort og betalt regninger, så nå har man strøket av alle må-punkter på dagens liste. Bare melde på agilitystevne i Narvik igjen, lurer på om vi skal hive oss med på LP også. Trumtrum, treningsmotivasjonen er alltid høyest når man ikke kan, hei manflu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev: Skam altså. .. er dobbelt så gammel som målgruppa, men blitt hektet likevel. Veldig flinke, unge skuespillere.

OMG, jeg veit. Et par venninner og jeg har diskutert heftig i dag hva som er årsaken til at W blei mr. Hyde når broren dukka opp. :lol:

1 time siden, *Kat84* skrev: Vi er veldig fornøyde med det nye nabolaget vårt [emoji3] 

20160418_131135.jpg

Det så ut som vannet bak Holmen-senteret. :heart:

1 time siden, Line skrev: Nja, vet ikke helt om jeg er enig i det [emoji4] Om en av hundene herfra får 0 i dogweb for dobbelthandling, så reflekterer jo ikke det kvaliteten, som jo er meningen.

En 0 kan jo også gis dersom hunden er vrang og snapper etter dommeren, vil du da si at den ikke er av god kvalitet? (At den er litt skjør i huet er jeg enig i, men hunden kan være fin fordet).

What? Det har jeg ikke fått med meg, er det i sesong 2? Jeg så jo den nyeste i dag, ikke lagt merke til noen bror?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lola Pagola skrev:

What? Det har jeg ikke fått med meg, er det i sesong 2? Jeg så jo den nyeste i dag, ikke lagt merke til noen bror?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Det er i et av de klippene som legges ut på bloggen før episoden kommer!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lola Pagola skrev: What? Det har jeg ikke fått med meg, er det i sesong 2? Jeg så jo den nyeste i dag, ikke lagt merke til noen bror?

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Det har kommet TO klipp i dag!

Ah ok, jeg ser episodene jeg, men det var bra, kunne ikke skjønne at jeg hadde fulgt så dårlig med[emoji14]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Skam skamløst og kunne vært moren til noen i målgruppa :aww:

Men jeg ser episodene.  I sesong 1 var jeg flink til å spare opp mesteparten av sesongen,  sesong 2 må jeg se hver episode av :P

 

Ellers er jeg stor tilhenger av barnearbeid !

20160418_175844.jpg

 

Toddy får ikke tur i dag. Han skulle egentlig syklet 8 km med sambo for å hente bilen , men  han nektet plent å bli med . Så da får han ha det så godt.  Utrolig irriterende at den bikkja er så sykt enmannshund.  Hadde vi ikke vært 2 stk hadde han aldri kommet hit , jeg er avhengig av litt avlastning fra sambo. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg spist hjemmelaget, ostegratinert fiskesuppe (som jeg glemte på kjøkkenbenken i går kveld da jeg tok den opp fra fryseren - og venter bare på om jeg blir dårlig i magen av den :aww:), ordnet mer med årsmøtepapirene (det er komplisert når man har mange kandidater til flere verv og må fikse forhåndsstemming og greier), vært ute og lagt spor til hundene, tatt oppvasken, satt opp slalom i  hagen, surfet litt, chattet litt - og nå venter jeg på at sporene skal bli gamle nok til å gå dem. I kveld skal Willy få sitt helt egne spor faktisk, og skal slippe gjenbruk av prinsessespor :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå planlegger jeg å skrive en jobbsøknad og lurer på når jeg bør sifra til nåværende leder om at jeg søker andre jobber? Jeg gruer meg allerede, de vil så gjerne få noen her som ønsker å bosette seg og bli værende her i mange, mange år fremover, men det blir ikke meg :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonje skrev:

Akkurat nå planlegger jeg å skrive en jobbsøknad og lurer på når jeg bør sifra til nåværende leder om at jeg søker andre jobber? Jeg gruer meg allerede, de vil så gjerne få noen her som ønsker å bosette seg og bli værende her i mange, mange år fremover, men det blir ikke meg :hmm:

Jeg har sagt ifra. Synes det er mest redelig :) 

Turet hunder, foret hunder, handlet litt, og nå står risen til kok så da blir det forhåpentligvis middag snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Siri skrev:

Har jeg spist hjemmelaget, ostegratinert fiskesuppe (som jeg glemte på kjøkkenbenken i går kveld da jeg tok den opp fra fryseren - og venter bare på om jeg blir dårlig i magen av den :aww:), ordnet mer med årsmøtepapirene (det er komplisert når man har mange kandidater til flere verv og må fikse forhåndsstemming og greier), vært ute og lagt spor til hundene, tatt oppvasken, satt opp slalom i  hagen, surfet litt, chattet litt - og nå venter jeg på at sporene skal bli gamle nok til å gå dem. I kveld skal Willy få sitt helt egne spor faktisk, og skal slippe gjenbruk av prinsessespor :aww:

Lever du?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skannet nesten alle produktene jeg bruker til daglig med Forbrukerrådets hormonskanningapp. Siden det er så i vinden om dagen med hormonforstyrrende og allergifremkallende midler i dagligdagse produkter så bare måtte jeg sjekke. Det var mange produkter som var hormonforstyrrende faktisk! Aiai, så lite man vet. Det var noen produkter som havnet i søpla gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Line skrev:

Jeg har sagt ifra. Synes det er mest redelig :) 

Turet hunder, foret hunder, handlet litt, og nå står risen til kok så da blir det forhåpentligvis middag snart..

Ja, det er det jeg synes også, dessuten bør jeg oppgi leder som referanse og da må jeg jo spørre om det er greit først. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Akkurat nå planlegger jeg å skrive en jobbsøknad og lurer på når jeg bør sifra til nåværende leder om at jeg søker andre jobber? Jeg gruer meg allerede, de vil så gjerne få noen her som ønsker å bosette seg og bli værende her i mange, mange år fremover, men det blir ikke meg :hmm:

Jeg var helt åpen om det denne gangen og responsen fra sjefen var overraskende positiv. Han skrøt videre til andre om hvor ærlig og åpen jeg var, så jeg tror faktisk han tenker bedre om meg nå enn før. Dessverre for han fikk jeg jobben også, så han må finne en ny erstatter til sommerferien akkurat som han fryktet :P . Det er krise det, hans ferie er nemlig viktigere enn ALT. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...