Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Pippin finstusset og kloklipt. Det tror jeg får være dagens siste gjerning.

Natta!

God natt! 

Selv skal jeg drive på å pakke ut de tingene jeg faktisk trenger i morgen. Som kopper, kaffe, toalettartikler... 
Når jeg tenker meg om så er det veldig mye jeg trenger akkurat nå også. Usj... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra gårsdagens bursdagsfest kl 13:30 i dag.... hahahaahahahaha :lol:, sovnet på nash. Det kleineste er jo at moren min står utenfor når jeg kommer inn på tunet, hun var nok kjempestolt over meg *ironisk* :lol:.

---

@laikamor fikk du byttet praksis eller fikset oppmøtetiden? Masse lykke til :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Døgntur til Bergen tar på...... og det tar tydeligvis på å være på feriekoloni for de firbente også. Her snorkes det. Puddelen er på Haga enda da...

Takk @LØJ for pass av Hermine, og takk @2ne for at du fortsatt tar vare på puddelen min ?

Bare hyggelig, hun er jo søt :ahappy: 

--

AN er jeg tilbake igjen fra en tur på legevakta, og har den samme følelsen nå som sist jeg var på legevakta - det er bortkasta tid og energi. Blir ikke ting bedre til tirsdag må jeg til fastlegen min, forhåpentligvis blir jeg ikke avfeid med selvfølgeligheter og svada da *sukk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

Bare hyggelig, hun er jo søt :ahappy: 

--

AN er jeg tilbake igjen fra en tur på legevakta, og har den samme følelsen nå som sist jeg var på legevakta - det er bortkasta tid og energi. Blir ikke ting bedre til tirsdag må jeg til fastlegen min, forhåpentligvis blir jeg ikke avfeid med selvfølgeligheter og svada da *sukk* 

Har du ikke akkurat vært innlagt på ahus? Ble ikke ting noe bedre, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Bare hyggelig, hun er jo søt :ahappy: 

--

AN er jeg tilbake igjen fra en tur på legevakta, og har den samme følelsen nå som sist jeg var på legevakta - det er bortkasta tid og energi. Blir ikke ting bedre til tirsdag må jeg til fastlegen min, forhåpentligvis blir jeg ikke avfeid med selvfølgeligheter og svada da *sukk* 

Æsj, håper virkelig du blir bedre snart. :\ 

 

lufte hunder og legge seg? Ja, lurt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste mnd har jeg fått skikkelig "anfall" av smerter.. øverst i magen ( mellomgulvet) ut i sidene på magen (ikke i siden liksom..) og under brystet på venstre side..det strekkes til venstre skulder og jeg står på alle 4 og gynger mens tårene triller fordi det er vondt.. 

4-5 ganger har det skjedd nå.. Seinest nå ikveld.

Jeg ringte legen på torsdag, da jeg hadde et på onsdagskveld også,og var hos legen på fredag.. Tok blodprøver, EKG og litt div. Fant ingenting som tydet på infarkt på EKG,men det var noe hun var usikker på så hun konfronterte med en annen lege.

Ingenting farlig mente de, men hun klemte på magen min..rett over navlen-ish.. og ryggen krummet seg for meg. Har fått 40mg Somac, som jeg skal gå på i 14dager, og fikk beskjed om å ring legevakt med engang om det skjedde igjen.

Det skjedde igjen nå ikveld,men med smerter kun øverst i magen/mellomgulvet ,og venstre skulder. 

Varte i 13minutter, og etterpå var den venstre hånda mi iskald,og den høyre varm.. Skjønner ingenting av hva det kan være, og hvorfor det "behandles" med somac.. 

Jeg ringte ikke legevakta ikveld,men.. det er så frykelig vondt, og enda verre å ikke vite hvorfor det skjer..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BareLinn tenker de at du har magesår eller katarr? Jeg har hatt det flere ganger, og smerten kommer typisk i bølger. Første gang jeg fikk det var det veldig vondt, klarte ikke gå på over en uke uten å ha store smerter. De andre gangene har det vært kun periodevis med smerter, som anfall. 

Syns ikke de andre symptomene dine ligner da. Sa de ikke hvorfor de gav deg den resepten? Lurt å alltid spørre, selv om det burde være en selvfølge at leger forteller slikt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pringlen skrev:

Har du ikke akkurat vært innlagt på ahus? Ble ikke ting noe bedre, da?

Joda, jeg har nesten halvert CRP'en siden da, men jeg har så smerter i magen at jeg holder på å gå på vegga :hmm: Det var værre i går kveld enn "normalt", og jeg dytta innpå smertestillende litt oftere enn jeg er komfortabel med, så når det kom en ny runde som varte lenger, så tenkte jeg det var lurt å ringe legevakta for å høre hvor mye jeg kan ta før det er fare for nyrer og lever og sånt, og de syns jeg burde komme inn. Jeg fikk ikke svar på det jeg lurte på da, om vi da ikke regner "du burde kutte ned så fort som mulig" som et svar. Den delen skjønner jeg dog helt av meg sjøl.. 

4 timer siden, Raksha skrev:

Æsj, håper virkelig du blir bedre snart. :\ 

Jeg og! Jeg har ikke sovet en hel natt på 3-4 uker, det begynner å bli rimelig slitsomt :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pixie skrev:

Helt sikker på at når du først er i situasjonen vil du bli så fokusert på kasus og pasient at du glemmer å være nervøs. Du kommer til å bli sliten, uten tvil, men på en god måte. Og du kommer til å klare deg helt fint :)

 

7 timer siden, Lunatic skrev:

Jeg er også litt sånn. Har litt vanskelig for å snakke med fremmede mennesker ettersom jeg er ganske sjenert og litt innesluttet. Jeg har jobbet i butikk i straks 3 år nå, og det har gått kjempefint :) Det var litt rart og vanskelig i starten, men det går seg som regel til ganske fort når man skjønner seg mer på jobben. Jeg fant i hvert fall tempoet og rytmen i praten ganske fort, og man finner jo fraser man kan lene seg litt på hvis det stopper litt opp innimellom.

For min del så er det også helt annerledes på jobb kontra privatliv. I hverdagen synes jeg fortsatt det er ganske vanskelig med nye mennesker, men på jobb er det annerledes, for jeg synes mye av praten med kunder er lik. Man blir som regel ganske fokusert på jobben og oppgaven man gjør også, så man har ikke alltid tid til å tenke så mye på at man er stressa og nervøs. Det er egentlig litt deilig :) 

Jeg tror nok det kommer til å gå fint! Bare slapp av og la det gå som det går litt i starten. Det blir bedre og lettere jo mer du er der :hug: 

 

7 timer siden, Raksha skrev:

Det de andre har sagt, og tenk så mestringsfølelse du får når du innser at hey, dette fikser jeg :D:hug: Masse lykke til!

 

 

Nyter de siste timene med helg, i morgen begynner fatcampregimet enda strengere enn sist uke. :aww: 

 

 

7 timer siden, Christine skrev:

Jeg har alltid grudd meg noe innmari til praksis. Men vet du? Det har gått helt fint, og jeg har overlevd hver gang :) Man blir kjent med de som jobber der man har praksis, man lærer masse og ikke minst så får man mestringsfølelse av å kjenne at man faktisk har lært noe av tiden på skolebenken. Slapp av helt i kveld frem til du legger deg og tenk at denne praksisen kun er en kort periode av livet ditt. Praksis er gull verdt med tanke på at man en dag skal ut i yrkeslivet. 

 

7 timer siden, *Kat84* skrev:

 

Begge deler for å være sikker ;)

Funker ikke det kan du prøve å kaste telefonen på TV'en. Husk å sjekke konto først! 

Vet ikke om alle tenker slik, men jeg er i hvert fall alltid nervøs for om ting skal gå dritt når jeg begynner i ny jobb. Eller skal gjøre noe annet nytt. Og hver gang så går det faktisk helt fint. 
Det er ingen som forventer at du kan alt med en gang. Det er forskjell på å gjøre noe for å øve seg og det å faktisk måtte prestere i en arbeidssituasjon. 

Jeg husker når jeg var innlagt på sykehus med blodforgiftning så skulle det tas prøver ofte, og jeg måtte ha antibiotika intravenøst. Når det var tid for å sette intravenøsen på nytt sted (etter 3 dager tror jeg det var?), så var det ei som var i praksis som skulle gjøre dette. Hun bommet mange ganger, og til slutt satt vi å lo av hele greia begge to :lol:

Viste seg at en venninne av meg tok både skolegangen og praksisen sammen med henne, så jeg har hatt det litt moro med det i etterkant også :P 

Ikke vær redd for å gjøre feil. Er du usikker så spør. Føler du at du må ha litt mer tid før du blir kastet ut i ting så si i fra til din kontaktperson. Dette går helt fint! :)

---------

Nå har jeg fått bært inn alt jeg har i leiligheten. Ble sent før jeg fikk det siste inn fra bilen, for jeg ble plutselig invitert opp i hovedetasjen her til han kompisen min og ble sittende der til klokka var nesten 21.30. Sånn er det når man bor hos venner :P 
Har omsider fått plugga i fryseboks og kjøleskap da. Så har jeg en stor forventning om at både det som er i frysen og det som skulle vært i et kaldt kjøleskap har overlevd. :lol:

 

Dere har helt sikkert rett. De biter nok ikke :P

5 timer siden, HeleneFS skrev:

Kom hjem fra gårsdagens bursdagsfest kl 13:30 i dag.... hahahaahahahaha :lol:, sovnet på nash. Det kleineste er jo at moren min står utenfor når jeg kommer inn på tunet, hun var nok kjempestolt over meg *ironisk* :lol:.

---

@laikamor fikk du byttet praksis eller fikset oppmøtetiden? Masse lykke til :) 

Jepp, var en som ville bytte til slutt :) Skal være på legevakten, så tror det blir veldig spennende! Takk :)

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg har faktisk sovet godt i natt. For første gang på et par måneder :) 

Sjef har vært på luftetur, jeg har fått kaffe, og nå skal jeg kvikne til litt før det er tid for å få på plass ting i hyller og skap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, 2ne skrev:

Joda, jeg har nesten halvert CRP'en siden da, men jeg har så smerter i magen at jeg holder på å gå på vegga :hmm: Det var værre i går kveld enn "normalt", og jeg dytta innpå smertestillende litt oftere enn jeg er komfortabel med, så når det kom en ny runde som varte lenger, så tenkte jeg det var lurt å ringe legevakta for å høre hvor mye jeg kan ta før det er fare for nyrer og lever og sånt, og de syns jeg burde komme inn. Jeg fikk ikke svar på det jeg lurte på da, om vi da ikke regner "du burde kutte ned så fort som mulig" som et svar. Den delen skjønner jeg dog helt av meg sjøl.. 

Jeg og! Jeg har ikke sovet en hel natt på 3-4 uker, det begynner å bli rimelig slitsomt :hmm:

Æsj altså :(. Det skal jo ikke være sånn... 

I dag skal sykkelen min til doktoren for å få fikset bakbremsa. Jeg finner ikke ut hva som er galt, men den bare virker ikke, og det er litt skummelt når man sykler med to hunder, hvorav den ene plutselig kan finne på å legge inn en spurt bare fordi... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut det var på tide å trene valpen på bordet. Det gikk bra, litt skummelt i starten siden jeg ikke har ryddet det helt og hun måtte dele plassen med en printer og dagslyslampa. Men, det gav visst mersmak, for nå står hun i sofaen og piper fordi hun vil opp på bordet. 
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

@2ne håper du fikk sove til slutt og håper smertene gir seg . Er det normalt at du skal ha vondt i magen?  Syntes det hørtes skummelt ut :shocked:

Normalt og normalt, jeg har en infeksjon, det er vel derfor det er vondt :) Fikk sove noen timer nå og da, og foreløpig kjennes det greit ut med tanke på smerter, så jeg krysser fingrene for at jeg er over det verste nå :) 

Akkurat nå, Siri skrev:

Æsj altså :(. Det skal jo ikke være sånn... 

Nei, helst ikke, syns jeg. Men alt går over, sant?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud, jeg DØR. Tror jeg har en nerve i klem i ryggen, for i går begynte det å gjøre sykt vondt i høyre rumpeballe ved visse bevegelser, men ikke andre. Noen av de bevegelsene var for eksempel å snu seg i senga.

I dag morges måtte jeg rett og slett stå opp og gå ut i bilen for å hente smertestillende, og hele veien hadde jeg så vondt at jeg ikke var sikker på om jeg kom til å klare det. 

Mye bedre nå, men det gjør fortsatt vondt med noen bevegelser. Kjennes som om det kommer fra korsryggen. Har hatt det en gang før, men da gikk det over av seg selv over natten... 

Er dette noe en lege kan gjøre noe med? :hmm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syns Supra jeg er kjempekjip siden hun ikke får mat. Hun skal nemlig dopes ned for tannbehandling om en time, og de skal vel ikke ha mat når de må dopes, sant?

Og jeg gruer meg. Syns ikke noe om når hunden må dopes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Å gud, jeg DØR. Tror jeg har en nerve i klem i ryggen, for i går begynte det å gjøre sykt vondt i høyre rumpeballe ved visse bevegelser, men ikke andre. Noen av de bevegelsene var for eksempel å snu seg i senga.

I dag morges måtte jeg rett og slett stå opp og gå ut i bilen for å hente smertestillende, og hele veien hadde jeg så vondt at jeg ikke var sikker på om jeg kom til å klare det. 

Mye bedre nå, men det gjør fortsatt vondt med noen bevegelser. Kjennes som om det kommer fra korsryggen. Har hatt det en gang før, men da gikk det over av seg selv over natten... 

Er dette noe en lege kan gjøre noe med? :hmm: 

Jeg hadde dratt til kiropraktor.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Jeg har faktisk sovet godt i natt. For første gang på et partileder :)

?? Hva er det? 

 

Var så trøtt i dag morges. Kom meg i forelesning 2 min for sen og føles ut som jeg egentlig bare sitter her for å våkne :fear:... Får ikke med meg en ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg hadde dratt til kiropraktor.. 

Man skal vel helst ikke bare dra til en kiropraktor uten at smerter er skikkelig utredet. I verste fall kan knekking medføre økte skader (dersom det er begynnende prolaps f eks). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å daue av moren min igår. Hun er nå sur på Kitchn... de hadde solgt henne et termokrus som ikke funket. Ikke var det tett når hun snudde det opp ned og ikke holdt det noe varmt over natta... Jeg spurte om hun hadde fått med seg konseptet termokrus? Og at det ikke var en termos? Svaret var at det ikke burde hett termo om det ikke var en termos... :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...