Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

På 16.4.2016 at 0:35 PM, Tuvane skrev:

Men er det LOV å gi 0 (dvs diskvalifisert) pga dobbelthandling? Det er i så fall ikke angitt i utstillingsreglene. Det er fire grunner til at man kan diske en hund, nærmere bestemt: [...]

Sådan taler en schäferhundeier. :lol: Jeg er på jobb! Har tre veiledninger på rappen, og håper de ikke kommer fordi de lurer på hva de skal velge av studieprogrammer til høsten. Jeg får gjort lite med Samordna Opptak-fristen som var på fredag... Vil de derimot bli litt bedre kjent med seg sjøl og hva slags muligheter de har in the long run, så er jeg klar! Pow pow! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

7 minutter siden, Siri skrev:

Man skal vel helst ikke bare dra til en kiropraktor uten at smerter er skikkelig utredet. I verste fall kan knekking medføre økte skader (dersom det er begynnende prolaps f eks). 

Men en kiropraktor starter ikke bare med knekking.. De tar røntgen først osv før de i det hele tatt begynner å tar på deg.. Altså, bedre undersøkelse enn man går til fastlegen..

jeg slet med ryggen min lenge etter et fall fra hesteryggen.. Innlagt på sykehus osv, og de fant ikke ut noe særlig hvorfor.. Kiropraktoren brukte et par bilder han, og fant ut at jeg hadde klemt sammen to ryggvirvler lengre opp i ryggen pga fallet, som legene ikke hadde fått med seg.. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
9 minutter siden, HeleneFS skrev:

?? Hva er det? 

Et par måneder skulle det være. NOK et idiotisk tilfelle av autocorrect :lol: 

Det var riktig helt til jeg postet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2016 at 0:35 PM, Tuvane skrev:

Men er det LOV å gi 0 (dvs diskvalifisert) pga dobbelthandling? Det er i så fall ikke angitt i utstillingsreglene. Det er fire grunner til at man kan diske en hund, nærmere bestemt:

  • eksteriørt utypiske hunder, evt hunder med diskvalifiserende feil
  • hunder med anatomiske defekter som påvirker helse og sunnhet
  • hannhunder med manglende/unormale testikler
  • hunder som viser aggresjon eller tydelig fluktoppførsel

Ifølge utstillingsreglene skal brudd på disse medføre:
Brudd på ovenstående regler, oppførsel i strid med god skikk og til sjenanse for andre, kan medføre innrapportering til NKK og føre til tap av premie og/eller utelukkelse av deltakelse på utstilling, prøve eller stevne. Men ifølge utstillingsreglene kan man altså ikke gi en 0 der og da pga dobbelthandling.

Står i utstillingsregelverket at det er forbudt å åpenlyst påvirke hund fra person utenfor ringen. Står i punkt 5.6 i punkt 6 står dette:Brudd på ovenstående regler, oppførsel i strid med god skikk og til sjenanse for andre, kan medføre innrapportering til NKK og føre til tap av premie og/eller utelukkelse av deltakelse på utstilling, prøve eller stevne. 
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Men en kiropraktor starter ikke bare med knekking.. De tar røntgen først osv før de i det hele tatt begynner å tar på deg.. Altså, bedre undersøkelse enn man går til fastlegen..

For noe tull. Her baserer du deg på en erfaring fra en åpenbart særdeles engasjert kiropraktor. De færreste kiropraktorer har røntgenmaskiner stående på klinikken, men knekker i vei om du dukker opp med "vondt i ryggen". :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å sove. Jeg liker ikke å stå ute i regnet halve natten. Gjett hva jeg gjorde i natt da:blink: 

Har spist potetsalat og skinke til frokost. 

Var kaldt her så jeg fyrte opp i peisen. Ute er det så dårlig vær at jeg grøsser, hvor ble det av de fine været vi hadde på lørdag?:icon_confused:

Lagde rullekake for første gang i går. Så lett! Fatter ikke at jeg ikke har gjort det før. 

Får besøk av noen fra kommunen i dag, gruer meg.

Har kosestund med Casper i sofaen:wub: 

Håper kløven kommer i dag, og at den passer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

For noe tull. Her baserer du deg på en erfaring fra en åpenbart særdeles engasjert kiropraktor. De færreste kiropraktorer har røntgenmaskiner stående på klinikken, men knekker i vei om du dukker opp med "vondt i ryggen". :P

De aller fleste jeg vet om som har gått til kiropraktor har blitt tatt røntgen av.. Så mye tull er det.. 

At det er andre som velger å bare knekke i vei uten noen undersøkelse er vel ikke en grunn til å holde seg unna en yrkesgruppe.. 

så jeg står fortsatt for anbefalingen.. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med dagens undervisning. Ut og kjøpe litt mat, spise litt og så har jeg både samfunnsfagprøver og arbeidsbøker som jeg kan kose meg med resten av dagen.

Vi hadde et møte med elevenes kontaktpersoner for et par uker siden. En av dem skulle liksom stille oss til veggs så han sa at vi kunne umulig ha det så veldig travelt med bare 20 timer undervisning på en hel uke. Jeg angrer på at jeg ikke sa at jeg lurte på hva filmfolk egentlig holdt på med hele året, det tar jo bare en og en halv time å lage en film!

Ok, komme igang her.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde dratt til kiropraktor.. 

 

36 minutter siden, Siri skrev:

Man skal vel helst ikke bare dra til en kiropraktor uten at smerter er skikkelig utredet. I verste fall kan knekking medføre økte skader (dersom det er begynnende prolaps f eks). 

 

16 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

For noe tull. Her baserer du deg på en erfaring fra en åpenbart særdeles engasjert kiropraktor. De færreste kiropraktorer har røntgenmaskiner stående på klinikken, men knekker i vei om du dukker opp med "vondt i ryggen". :P

Har vært hos kiropraktor for mange herrans år siden, han startet med røntgen :) Jeg går også til fysioterapeut en gang i uka, og jeg skal dit på torsdag. Så det jeg egentlig lurte på, var om dette var noe som faktisk hastet, eller om det kunne vente.

Nå har jeg snakket med fine Kiyomi på telefonen, og hun er en magiker av en massør, tydeligvis :lol: "Bøy deg litt den veien, og litt den veien... Og så frem... Ja, det er ikke prolaps, for du skrek ikke i smerte." :lol: Og den bøyingen og tøyingen, det gjorde at jeg kan bevege meg uten å gispe i smerter. Fem minutter på telefon, liksom. Hun skal nok få kose seg litt med den muskulaturen neste mandag når jeg kommer på time, gitt. :stalker: 

Veldig beroligende at det ser ut til å være muskulært og ikke en nerve, altså. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Vi hadde et møte med elevenes kontaktpersoner for et par uker siden. En av dem skulle liksom stille oss til veggs så han sa at vi kunne umulig ha det så veldig travelt med bare 20 timer undervisning på en hel uke. Jeg angrer på at jeg ikke sa at jeg lurte på hva filmfolk egentlig holdt på med hele året, det tar jo bare en og en halv time å lage en film!

:heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Jeg angrer på at jeg ikke sa at jeg lurte på hva filmfolk egentlig holdt på med hele året, det tar jo bare en og en halv time å lage en film!

:lol::lol: 

Nå har jeg vært på XXL og levert sykkelen min. Der var det ingen slinger i valsen nei ikke, for det var ikke snakk om å sette tåa innafor døra da klokka var 09:59 nei. Måtte bare vente gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Vi hadde et møte med elevenes kontaktpersoner for et par uker siden. En av dem skulle liksom stille oss til veggs så han sa at vi kunne umulig ha det så veldig travelt med bare 20 timer undervisning på en hel uke. Jeg angrer på at jeg ikke sa at jeg lurte på hva filmfolk egentlig holdt på med hele året, det tar jo bare en og en halv time å lage en film!

Priceless :lol: 

 

______

 

Jobbforbud fra i dag av pga blodtrykk, så sofasliter i dag, Thorvald syns det er rart at jeg er hjemme :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Elisabeth00 skrev:

@BareLinn tenker de at du har magesår eller katarr? Jeg har hatt det flere ganger, og smerten kommer typisk i bølger. Første gang jeg fikk det var det veldig vondt, klarte ikke gå på over en uke uten å ha store smerter. De andre gangene har det vært kun periodevis med smerter, som anfall. 

Syns ikke de andre symptomene dine ligner da. Sa de ikke hvorfor de gav deg den resepten? Lurt å alltid spørre, selv om det burde være en selvfølge at leger forteller slikt av seg selv.

Jeg fikk inntrykk av at hun trodde det kunne være noe sånt, evt.betennelse i spiserøret. Men.. Ikke har jeg kastet opp, eller sliter med sure oppstøt :-(

Men jeg har gått på somac siden lørdag, så rart at den ikke har noen virkning :/

"Anfallet" igår varte i 13minutter.. Etterpå føler jeg meg bare trøtt.

 

5 timer siden, Mud skrev:

 

 

@BareLinn : god bedring til deg også :hug:

 

Takk :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene endevender leiligheten hver morgen, og jeg har en skikkelig ryddejobb å gjøre hver dag etter levering i barnehagen :aww: Når slutter barn med slikt? Nå er de snart 3 år :) Jeg har hele tiden vært flink til å gjemme skolebøkene mine, men i dag lå den ene framme, sammen med en kulepenn! Selvsagt er den nå full av skriblerier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nå føler jeg at jeg (ja, jeg) har fått ting på stell i nabolaget!

I dag nærmet vi oss huset hvor den sinna JRT'en jeg ringte politiet om for ett år siden bor, og jeg så den fòr bortover plenen mens den hylte hysterisk. Den hørte oss der vi sto på andre sida av brua. Jeg strakte litt ekstra hals for å sjekke om den var i bånd, og det var den. I bånd, ja. 

Så gikk vi fem hundre meter dit hvor briard'en bor, jeg hørte den bjeffe, men så den ikke,  og der er gjerdet oppe på alle kanter, så vi spaserte forbi der også uten problemer.

Så nå kan resten av bygdas turglade innbyggere ferdes trygt langs turrunden både med og uten hund,uansett kjønn på bikkja, med alle kroppsdeler like hele. Såvidt jeg vet er det ikke flere hissigpropper i nærheten her nå. Det er flere som går løs, men de kommer ikke bort til oss, og er vennligsinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BareLinn skrev:

Den siste mnd har jeg fått skikkelig "anfall" av smerter.. øverst i magen ( mellomgulvet) ut i sidene på magen (ikke i siden liksom..) og under brystet på venstre side..det strekkes til venstre skulder og jeg står på alle 4 og gynger mens tårene triller fordi det er vondt.. 

4-5 ganger har det skjedd nå.. Seinest nå ikveld.

Jeg ringte legen på torsdag, da jeg hadde et på onsdagskveld også,og var hos legen på fredag.. Tok blodprøver, EKG og litt div. Fant ingenting som tydet på infarkt på EKG,men det var noe hun var usikker på så hun konfronterte med en annen lege.

Ingenting farlig mente de, men hun klemte på magen min..rett over navlen-ish.. og ryggen krummet seg for meg. Har fått 40mg Somac, som jeg skal gå på i 14dager, og fikk beskjed om å ring legevakt med engang om det skjedde igjen.

Det skjedde igjen nå ikveld,men med smerter kun øverst i magen/mellomgulvet ,og venstre skulder. 

Varte i 13minutter, og etterpå var den venstre hånda mi iskald,og den høyre varm.. Skjønner ingenting av hva det kan være, og hvorfor det "behandles" med somac.. 

Jeg ringte ikke legevakta ikveld,men.. det er så frykelig vondt, og enda verre å ikke vite hvorfor det skjer..  

Sjekket de for gallestein? Høres veldig ut som meg da jeg hadde det. Ble også prøvd medisinert med syrenøytraliserende - hjelpsomt. Not. Endre med hasteoperasjon pga stein som satt fast hos meg. 

 

6 timer siden, 2ne skrev:

Joda, jeg har nesten halvert CRP'en siden da, men jeg har så smerter i magen at jeg holder på å gå på vegga :hmm: Det var værre i går kveld enn "normalt", og jeg dytta innpå smertestillende litt oftere enn jeg er komfortabel med, så når det kom en ny runde som varte lenger, så tenkte jeg det var lurt å ringe legevakta for å høre hvor mye jeg kan ta før det er fare for nyrer og lever og sånt, og de syns jeg burde komme inn. Jeg fikk ikke svar på det jeg lurte på da, om vi da ikke regner "du burde kutte ned så fort som mulig" som et svar. Den delen skjønner jeg dog helt av meg sjøl.. 

Jeg og! Jeg har ikke sovet en hel natt på 3-4 uker, det begynner å bli rimelig slitsomt :hmm:

:hug: Leste at du var litt bedre - håper det holder seg!

 

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Guttene endevender leiligheten hver morgen, og jeg har en skikkelig ryddejobb å gjøre hver dag etter levering i barnehagen :aww: Når slutter barn med slikt? Nå er de snart 3 år :) Jeg har hele tiden vært flink til å gjemme skolebøkene mine, men i dag lå den ene framme, sammen med en kulepenn! Selvsagt er den nå full av skriblerier. 

Oh joy, ikke mulig å låse/sette opp grinder så de ikke kan herpe så mye?  

 

Ut. Nuh. Straks. Skal bare... :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2016 at 8:39 PM, Raksha skrev:

I morgen, i morgen, men ikkje i dag. I morgen! DA har jeg et håp om at Mr. Prokrastinator endelig skal være med å ta et realt tak i kjellern så vi får den ferdig til opppussing. Tro om jeg skal lokke/belønne med at han får pulled pork med coleslaw til middag da? Jeg er ikke noe sånn voldsomt glad i det, men jeg har kylling :D

Selvfølgelig må du ha belønning og motivasjon for å oppnå ønsket resultat :P

På 13.4.2016 at 9:22 PM, Sagaa skrev:

Huff, dette var ikke valpetiden jeg har sett for meg. 

Var ute og lekte med Saga tidligere. Satt på huk og skulle reise meg opp, men jeg knakk sammen i intens smerte. Kneskålen har visst gått ut av ledd. :icon_cry:

Drittkropp.

ÆVV, det der hørtes bare kjempevondt ut!

På 14.4.2016 at 2:44 PM, Perfect Image skrev:

Jeg er så himla lei meg og sint ang bunadsølve. Er sikker på at det er kastet nå, og det er endelig som har gått i arv der og nå blir det ikke 17mai med bunad??

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

:hug: Så innmari kjipt!

På 16.4.2016 at 2:12 PM, Wednesday skrev:

Klødde meg i øyet etter å ha skjært chili. Så fikk jeg kokende vann på armen. Så velta jeg den ene ungen så han slo hodet fordi jeg prøvde å forhindre den andre i å ta på den varme plata. Elsker å lage mat altså!! Håper de begynner å selge tørrfôr til mennesker snart. 

Etterpå snubla jeg i en sparkesykkel. Og nå har jeg hodepine. Også har jeg bursdag i dag, og flere i familien har glemt den.

Jeg håper bursdagen din tok seg opp etter hvert! Gratulerer på etterskudd!

Jeg har hatt en hektisk, men kjempefin, langhelg med mamma. Fra hun kom onsdag ettermiddag til hun dro søndag kveld har vi rukket masse! I groomingroomet (drøye 11 kvadrat) har vi malt taket to runder, hatt sperregrunn på alt av lister, karmer, døra og vegger, og deretter malt to strøk med maling på disse. Det var også et stort hull i taket og et hull i veggen der røret til varmepumpa kommer inn, så vi har tettet det med materiale vi hadde og MASSE sparkel, fyllmasse og gugge. Kanskje det får opp temperaturen i rommet... Det manglet taklister på halve rommet, men vi fant nye i garasjen som bare måtte sages og spikres opp. Og vi har hatt på nytt gulvbelegg. Jeg hadde to gardinlengder fra hunderommet i det forrige rommet, så mamma har sydd de sammen til et tak til vegg-forheng for å separere en smal del av rommet fra resten - og bak forhenget skal jeg oppbevare hundeutstyr. Jeg har fått opp en stor wallsticker på døra, og tatt inn igjen møblene jeg tok ut for oppussingen. To banankasser med bøker er på plass i bokhylla. Jeg må få montert en panelovn, og grind i den andre døråpningen, og jeg skal kjøpe ei lampe eller to. Jeg trenger noen hyller, skal ha på "splatwall" der trimmebordet står, og må avgjøre hvor bilder skal henge. Men vi kom kjempelangt! Vi hadde samlet oss i mellom fra før av både sperregrunn, heftgrunn, veggmaling og dørmaling, så vi (mamma...) måtte bare kjøpe gulvbelegg (hvor det jeg likte best var til under halv pris på butikken!), takmaling og listmaling. Jeg har både panelovn og grind, så det kan jeg få montert senere i dag.


Som om ikke det var nok, fant mamma ut at vi kunne jo gå på et rom til så vi hadde noe å gjøre mens malingen tørket i groomingromet. Så da tok vi det som skal bli kontor, et seks kvadrat stort rom. Også her ble det to strøk i taket, sperregrunn på vegger og lister, to strøk maling - også rev vi av et spygrønt vegg-til-vegg-teppe som trolig har vært der siden 1973 eller den tid. Det var så ****** ekkelt og støvete at vi døde litt på oss. Men nå er det borte, og jeg skal finne en gulvbeleggrest senere i uka. Før vi kunne begynne, måtte vi få bort fire hyller, hvor skruene var så gjenstridige at vi nesten knakk en hammer i forsøket på å bende den av - men den åttende skrutrekkeren klarte brasene. Vi fikk montert to lamper jeg fikk til jul og ville ha der, og mamma la opp gardiner til to vinduer og en verandadør i det rommet - gardiner jeg arvet av min søster, så det kostet heller ikke noe. Nå har jeg lovet mamma at innen to uker skal hun få en MMS av det rommet MED gulvbelegg og at jeg har fått montert ei bokhylle som fremdeles ligger i papp og vel ble kjøpt for et par år siden på Bohus...

Og prikken over i'en er at jeg fikk hjelp til å skru opp to hyllesaker på kjøkkenet, vi har skrudd opp ei grind jeg hadde på verandaen så jeg kan ha verandadøra åpen uten at de tricolore tar seg en runde.

Baksiden er at jeg har 25 kasser i stua som før sto på kontoret, men det er jo incentiv nok til å få tømt de - når bokhyllene er på plass på kontoret. Neste prosjekt er å skure og beise verandaen.

Så må jeg legge til at mamma sikkert gjorde 2/3 av dette, for jeg var mye på farta disse dagene - årsaken til at mamma faktisk skulle være her denne langhelga, for å passe valpene jeg trodde jeg skulle ha. I går var det fire timers styremøte på Nebbenes, lørdag var det årsmøte, og fredag var det veterinærbesøk.

Og siden sist så har Glam hatt bursdag, tenk at lillefjompen har blitt ett år!

12993474_10156678798580136_3225912911361

 

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raksha skrev:

 

Oh joy, ikke mulig å låse/sette opp grinder så de ikke kan herpe så mye? 

Hadde nøkkel til kjøkkenet, men den har faren deres tatt med seg/rota bort. Ellers har jeg grind ut til utgangsdøra, som de ikke har lært å forsere ennå. (Når vi flytter har vi ikke mulighet til det og må ha kjetting på utgangsdøra så de ikke går ut). Også har jeg skrudd av alt av knotter på skuffer og skap, men de lærer stadig å åpne det ene og det andre likevel :P Tror det er en sånn dum mellomfase hvor de behersker det meste av klatring og åpning av dører, men hvor det fortsatt er gøy å rote og ødelegge. Håper det snart er over! 

I dag har de, i tillegg til å skrible i boka mi, tømt "rotedelen" av klesskapet mitt. Der jeg har bøker, pledd, lamper og diverse. Strødd alt sammen utover gulvet. 

Gleder meg til den dagen de setter seg foran tven når de står opp tidlig. Sånn at jeg kan sove litt ekstra uten å måtte sprette opp i vill panikk fordi jeg hører lyder, eventuelt fordi det er mistenkelig stille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekurset her ble jo avlyst, så ringte Evidensia i Bodø og får komme inn på pågående kurs nå. :D Misset teorikvelden, men så er jeg ikke helt fersk heller så tror det skal gå bra. Noen som har erfaring med det? 

@SFX Det var kjempevondt, men går mye bedre nå. :) Legen har en ny teori om at det er menisken som er skadet, for det har låst seg flere ganger etterpå. Vondt som F når det står på, men går bra etter jeg får "knekt" kneet på plass.  Venter på MR og har fått beskjed om å ringe straks om det skulle låse seg igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Krutsi skrev:

De aller fleste jeg vet om som har gått til kiropraktor har blitt tatt røntgen av.. Så mye tull er det.. 

At det er andre som velger å bare knekke i vei uten noen undersøkelse er vel ikke en grunn til å holde seg unna en yrkesgruppe.. 

så jeg står fortsatt for anbefalingen.. 

Jeg har også den erfaringen. Da jeg kom inn for første gang for 6 år siden, med vondt i hamstringmuskelen og generelle ryggplager, så ville de ta røntgen av ryggen for å se om det var noen uregelmessigheter. Det er det jeg har skjønt er vanlig praksis. 

Jeg kan forøvrig også anbefale kiropraktor :) det hjalp meg uendelig mye da jeg nesten rev av hamstringen, da jeg låste nakken, da jeg sleit med ryggen, da jeg låste nakken igjen og generelt med vondter i rygg og nakke opp igjennom.

@2ne God bedring! Det høres virkelig ikke godt ut. Håper det går over superfort :hug: 

@Klematis Så flinke naboer du har som tar det på alvor! Det må jo være veldig deilig å kunne slappe av ordentlig nå når du går i området :) 

 

Jeg og @Elita2005 har vært på 3 timers skogstur på morgenen i dag. Kom akkurat hjem, og både jeg og dyret er helt kake. :heart: 

image.jpeg

image.jpegimage.jpeg

Frokost neste!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle som trenger det! Ser ut som det er mange i dag!

@SFX Puh, så mye dere har fått gjort på en helg! Jeg blir rent imponert. Så fort pusser ikke vi opp, altså.... Vi er mer på nivået hvor vi maskerer og tar på sperregrunning på dag 1, og så skal jo den tørke en stund så da går vi tur med bikkja. Og så er vi sultne når vi kommer hjem så da blir det middag, og etter det må vi jo slappe av litt i sofaen, og så kom det noe mer i veien, og så blir det plutselig for seint til å sette i gang med et strøk til... Og så går det fort en dag eller to til før neste strøk kommer på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13041192_10153728306922669_8489228672431

Hver gang jeg ser et sånt bilde så må jeg si til meg selv: De labbene har noen jobbet mye med, og beardiser hater at noen tar på framlabbene, så det har vært en kamp. Det samme gjelder bart og skjegg, de får i tillegg fort floker på grunn av matrester og tygging. Symra biter av seg bartene når de blir lange nok, så de var aldri like lange, den ene var som regel knallkort og hakkete. Mange beardiser river av seg hårspenner og strikk, eller får hjelp av andre hunder, og så går de rundt med pels i øynene så de nesten ikke ser. De fleste beardiser har floker her og der som bare eieren vet om, og som MÅ tas snarest, i armhulen, rundt tissen, på de frambeina du ikke får lov til å røre. Når andre hundeeiere leker eller trener med hundene sine står beardiseieren og børster. 

Men for noen nydelige og fantastiske hunder da! Hvordan skal jeg klare å løsrive meg fra denne rasen? Er det i det hele tatt mulig? :wub:

*Dukke ned i prøvebunken igjen*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...