Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

1 time siden, SFX skrev:

Jeg sliter med å komme i gang og få gjort noe i dag, men jeg har i hvert fall begynt på et prosjekt som har høy dørstokk. Legge gulvbelegg på kontoret. Jeg har aldri gjort det før, men da vet jeg jo ikke om jeg kan eller ei. Foreløpig har jeg forsøkt å skjære til bredden - jeg har en rull som er 360 x 300 cm. Rommet er 182 x 293 cm. Så nå har jeg skjært så jeg har cirka 183 x 300 cm. Hundene hjalp meg å holde hjørnene i ro, så jeg kunne måle og skjære ute på verandaen. Belegget er lagt på plass, men må finjusteres i bredden og kuttes i lengden. Men jeg fikk krampe i lysken og blod i hodet. Jeg er nemlig 75 år.

13123031_10156726462075136_4576257992661

Hvile litt, så skal jeg finskjære, lime og spikre på kvartlister. Da kan det tørke i natt, og jeg kan møblere kontoret i morgen og komme i gang med kontorarbeid.

Et tips er å ha belegget litt lengre og bredere enn selve rommet.. Så legger du det så godt du kan inn i det ene hjørnet, og det vil derfor ligge helt inntil ene kort- og langsiden.. 

Deretter tar du en tapetkniv og skjærer til bredden og lengden når belegget ligger på plass, og du får det i korrekt størrelse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

15 minutter siden, Pixie skrev:

Usj. Skulle fore bikkja isted, åpna kjøleskapet for å hente ut pølsa med v&h jeg skulle skjære opp. Ingen pølse. Spør gubben om han har sett den? Ja, han la den i fryseren igjen han etter at vi brukte den som lokkemat da Uno kom seg ut! Banna og svetta mens jeg saga opp bånntæla hundemat og hakka den i biter så Uno ikke tok med seg en hel frossen kake i sofaen for å kose seg med den. Og så presterer gubben å bli sur for at jeg ble forbanna på ham! Han kunne bare spurt istedenfor å slå fast at den sikkert skulle være i fryseren, eller bare titta i kjøleskapet og enkelt slått fast at det ikke var annen hundemat der. Men det er jo ikke hans ansvar så :vegg:

Kunne du ikke bare latt det ligge og tint bittelitt før han fikk mat da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gulity pleasure:icon_redface: Like etter at vi flyttet fant jeg ut at en tidligere klassekamerat har en youtube konto, der vedkommende legger ut masse videoer av sminke, klær og litt annet i den sjangeren. Greia er at da vi gikk i klasse så hadde ikke denne personen noe interesse av å ha noe form for kontakt med meg, tror ikke jeg var kul nok :P:lol: Husker jeg ble overasket en gang h*n sa navnet mitt, trodde ikke h*n viste hva jeg het :lol: Men uansett, lurer på hva h*n hadde tenkt hvis h*n hadde vist at jeg har sett alle videoene h*n har lagt ut :fear: Ser dem ikke for å latterliggjøre eller noe, syntes dem er spennende. Og jeg har fått mange tips. Tror bare ikke at noen tenker at det kan være noe jeg syntes er morsomt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kokospaniel skrev:

Er Bergen bedre enn Førde? Det var et par stillinger her tidligere i mnd...

Uten å ha vært i Bergen (annet enn på flyplassen), så vil jeg si ja :lol: Det ser penere ut der og kanskje ikke fult så bratt overalt? Dog er været et problem :aww:

Biff-middag inntatt og jeg har funnet sofaen. Blaze synes vi er litt kjedelige som ikke vil være med å finne på noe gøy, men i dag har jeg faktisk tenkt å være litt ego og bare slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Pixie skrev:

Usj. Skulle fore bikkja isted, åpna kjøleskapet for å hente ut pølsa med v&h jeg skulle skjære opp. Ingen pølse. Spør gubben om han har sett den? Ja, han la den i fryseren igjen han etter at vi brukte den som lokkemat da Uno kom seg ut! Banna og svetta mens jeg saga opp bånntæla hundemat og hakka den i biter så Uno ikke tok med seg en hel frossen kake i sofaen for å kose seg med den. Og så presterer gubben å bli sur for at jeg ble forbanna på ham! Han kunne bare spurt istedenfor å slå fast at den sikkert skulle være i fryseren, eller bare titta i kjøleskapet og enkelt slått fast at det ikke var annen hundemat der. Men det er jo ikke hans ansvar så :vegg:

Du kunne vel bare varmet den litt i mikrobølgeovenen (om dere har?) - evt som LIne sier - la det ligge litt til tining igjen? Bikkja MÅ ikke ha mat til faste tider vet du. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt irritert kjenner jeg. Stod opp tidlig for å gjøre E klar så samboeren kunne levere henne i bhg. La meg litt igjen og sov til kl 10. Luftet hundene (det rakk ikke samboeren før jobb), dro til hesten min, hentet E i bhg og dro i butikken. Tenkte jeg skulle få slappe av før nattevakt, men det ble det ikke noe av gitt. Han måtte på den andre jobben en tur, så han dro først ut kl 17. Kl 18 kom han tilbake, og da hadde han heller handlet klær fordi scooteren ikke funket ordentlig. Så tok han bilen, og dro av gårde igjen litt over kl 18. Kom tilbake ca kl 19, og da var det så mye kø at han kom seg ikke noe sted, og byttet til scooteren igjen... På de 3 timene her har jeg da ryddet, lagd mat, lagt en unge (snart 2) og det ender vel med at jeg ikke rekker å dusje en gang før jeg må dra kl 21... :gaah: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pixie skrev:

Ang. fedre og samvær og sånt: ungene forstår nok en del og husker det godt når de blir eldre. Jeg glemmer iallfall ikke at fattern en gang hadde en lengre tirade om hvor forferdelig det var FOR HAM å betale barnebidrag, etter at han hadde klart å krangle seg til både huset og alle mammas arvesaker og vi (mamma og tre unger) bodde i sosialbolig mens jeg hadde vaskejobb for å bidra hjemme siden det bare såvidt gikk rundt. For det var jo så synd på ham. At han solgte alle mammas arvesaker uten å tenke på hverken henne eller oss som kanskje ville ha noe etter mormor og morfar kommer jeg aldri til å tilgi ham.

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Krutsi skrev:

Et tips er å ha belegget litt lengre og bredere enn selve rommet.. Så legger du det så godt du kan inn i det ene hjørnet, og det vil derfor ligge helt inntil ene kort- og langsiden.. 

Deretter tar du en tapetkniv og skjærer til bredden og lengden når belegget ligger på plass, og du får det i korrekt størrelse :) 

Det er planen - om jeg får det til å ligge riktig i hvert fall på to sider, så er det bare to sider å kutte til. Også fikk jeg tips om å "dytte" det innunder lista som allerede er der, framfor å skjære langs lista (jeg har kvartlist som skal utenpå dette). Jeg er optimistisk, det har i hvert fall gått bra hittil. Og jeg bor ikke med noen som kan fortelle meg det hvis det skjer skjevt ut eller ender med å sprike et sted.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen begynte tragisk med snø og måtte ta bussen til jobb for jeg turte ikke sommerdekk. Deretter gikk det oppover :D dissikering av fisk og gris med fine elever. Noen som virkelig tøffet seg opp og gjorde jobben på tross av at de synes det var ekkelt. Deretter ble jeg spurt om leg på polet :D så traff jeg venninne som var på møte i området og gikk tur og lagde pizza, nå har hun blitt kjørt på flyet hjem og jeg sløver i sofaen med et glass vin :D helg er deilig!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut... har visst trykket på "legg til venn" på facebook, uten å mene det. Så nå fikk jeg beskjed om at forespørsel var akseptert... jaja, folk som har samme rase har jo en tendens til å spørre hverandre på facebook, men jeg pleier bare ikke være en av dem :P

 

Fin skogstur i dag, herreguuuud så deilig det er med vår altså!!! :D

Lagt ut bilder i tråden til Casper 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte opp en av foreleserne på facebook, og det skulle jeg jo ikke ha gjort :lol: Nå må jeg prøve å glemme alt jeg så på profilen hans, for han er en av yndlingsforelserne mine og jeg vil ikke ha dette inntrykket av han :lol: Han var medlem av grupper som ville ha barnevernet fullstendig fjernet, og var venn med en meget kjent og meget dedikert abortmotstander! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Jeg søkte opp en av foreleserne på facebook, og det skulle jeg jo ikke ha gjort :lol: Nå må jeg prøve å glemme alt jeg så på profilen hans, for han er en av yndlingsforelserne mine og jeg vil ikke ha dette inntrykket av han :lol: Han var medlem av grupper som ville ha barnevernet fullstendig fjernet, og var venn med en meget kjent og meget dedikert abortmotstander! 

Huff! Bra jeg ikke har sjekket mine forelesere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt steget å skiftet fastlege! Håper på at ting blir bedre med den nye, men det må jeg enda vente litt før jeg finner ut av. Uansett veldig godt å ha gjort det, etter å ha gått rundt grøten veldig lenge:)

___

Har nå spist en is og drikker kveldskaffe. Får ikke time til dekk omlegging før fredag til neste uke, så må vel prøve å få det gjort selv i helga om formen er grei. Noen som vet hvor strengt det er i nord når det kommer til skifte innen 1 mai? Får jeg massiv bot om jeg blir stanset 2 mai med piggdekk??

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Celeritas skrev:

Har nå spist en is og drikker kveldskaffe. Får ikke time til dekk omlegging før fredag til neste uke, så må vel prøve å få det gjort selv i helga om formen er grei. Noen som vet hvor strengt det er i nord når det kommer til skifte innen 1 mai? Får jeg massiv bot om jeg blir stanset 2 mai med piggdekk??

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Tviler på at du får bot, du får nok bare en advarsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. er jeg superfortvila! Skulle fått lønn i går, men pga datafeil får jeg tidligst mandag. Heller ikke lønnsslipp så jeg får ikke sendt den til NAV så jeg får penger fra de. Og såklart siden jeg er 100% blakk har katta greid å skade seg i slosskamp og fått byll oppå øyet. Har lagde kattepusburito og fått barbert det bort (må være mest tolmodige katta i verden det der, bryr seg jo ikke om barbermaskinen rett over øyet). Og ingen av dyrlegen gir giro såklart! Styntes han kunne venta med slosskamp til neste uke altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Herlighet som det regna på tur i kveld. Heldigvis hadde turfølget med ekstra regnjakke som jeg fikk låne.

Det ble ikke tur på Timmy, dvs han var med, men det var bare å stappe han i jakka med èn gang. Greit å gjøre det før han blir kliss våt på to minutter, og da uansett havner innafor jakka mi.

Bizi brydde seg vel ikke om været, like fornøyd hun.

Droppa turen innom butikken på vei hjem med bilen full av våte hunder, og kliss våt selv. Våte olabukser er herlig.

Fin tur på kinarestaurant, da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Celeritas skrev:

Har tatt steget å skiftet fastlege! Håper på at ting blir bedre med den nye, men det må jeg enda vente litt før jeg finner ut av. Uansett veldig godt å ha gjort det, etter å ha gått rundt grøten veldig lenge:)

___

Har nå spist en is og drikker kveldskaffe. Får ikke time til dekk omlegging før fredag til neste uke, så må vel prøve å få det gjort selv i helga om formen er grei. Noen som vet hvor strengt det er i nord når det kommer til skifte innen 1 mai? Får jeg massiv bot om jeg blir stanset 2 mai med piggdekk??

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Du skal vel kjøre etter forholdene, så du får neppe bot uavhengig av dato hvis du er skodd etter føret.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er gulvbelegget skåret til. Det måtte gjøres litt her og der på alle fire vegger, for dette huset er bygd uten vater. Det ble skåret litt for mye her og der også, men jeg tror listene vil dekke det. Uansett ligger det sikkert i ro. Jeg orker ikke å begynne med lim nå; jeg har skåret meg i armen og er sulten, så da prioriterer jeg taco. Og plaster.

Jeg har litt godfølelse i magen, da. Jeg har alltid fått høre at jeg er heldig som fikk et så godt hode på toppen av skuldrene, når jeg er så upraktisk. Så da føles det godt å klare selv, og å kunne takke nei til hjelp fordi jeg allerede har gjort det selv. Selv om jeg vet at det kommer ting rundt senere hjørner som jeg ikke klarer alene, eller kanskje ikke klarer å bistå med en gang. Men jeg klarte DETTE. Så da suger jeg på den karamellen, til tacoen er ferdigstekt.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aslan, jeg må fortelle deg noe! Her om kvelden la vi oss, og så fniste han ved siden av meg på den måten han gjør når dyr er søte, og så måtte han vise meg hva det var. Da var det en diger svart og brun pelshund som satt i en sofa og så på tv eller noe. Skrekkelig søt var han, og Jakob lurte på hva slags rase det var. "Det er en finsk lapphund", svarte jeg. "Jeg veit om en sånn, han er så utrolig skjønn!" Og så titta jeg en gang til. "Hallo, jeg veit jo hvem det der er! Det er jo han! Er dette fra Trondheim?!" Det var det, gitt. Så en kveld var bikkja di vårt store samtaleemne. :teehe:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være barn i turbulente samlivsbrudd kan ødelegge mye mer enn man kanskje tror. Jeg er så glad for at vi er gamle nok til å kan velge å stå utenfor det hele denne runden, for det ser virkelig ikke ut til å bli noe mindre turbulent...

Med det i tankene, så har jeg booket meg reserveseng i tilfelle det er full ståhei når jeg kommer nordover i neste uke. Men besteforeldrene mine kommer også på besøk og det føles ikke så greit å eventuelt rømme da. På samme tid vet jeg at jeg ikke har energi eller psyke til å takle slik uro i huset mellom folk man er veldig glade i, selv om det er bare for en helg. Farskens kamp om å være egoistisk og ha dårlig samvittighet eller bare prøve å stå i det for deres del og eventuelt bli fullstendig skakkjørt :| Stevnehelga kommer iallefall til å gå rett vest, men vi skal prøve å kose oss gjennom banene og lære likevel! 

Akkurat nå har vi våget oss ut i stormen og satt oss foran peisen. Å skulle gå langs veien eller ha på seg regnklær var lite vits, for der kom bølgene over kantsteinene og alt man trodde var vanntett åpnet slusene rett inn på huden :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Tviler på at du får bot, du får nok bare en advarsel. 

phew, satser på det da.. men skal prøve å få det unnagjort likevel.

22 minutter siden, Krutsi skrev:

Du skal vel kjøre etter forholdene, så du får neppe bot uavhengig av dato hvis du er skodd etter føret.. 

Tja, ja, men er bart her da, så blir vel ikke helt etter forholdene med piggdekk.. trenger dog ikke så langt ut på bygda for å finne snø.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...