Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Det var kanskje litt optimistisk å tro at jeg skulle bli mirakuløst frisk nok til å ta den frisørtimen jeg hadde i dag, etter å ha spydd to ganger på jobb... men optimismen lenge leve :D. 15 min før timen følte jeg meg faktisk helt bra! Også må jeg si at den frisørsalongen er fin altså. Mens jeg ventet på at håret skulle få litt friskere farge, ble jeg servert presskannekaffe og After Eight - og det smakte bra etter rundene med ikke fullt så god form tidligere i dag :D. Nå er sommerfrisyren på plass, det er helg, jeg venter på middagen min - og i kveld blir det sykkeltur på hundene og litt hagearbeid :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Å nei, æsj :aww: 

:lol: ! 

 

@Line Kjempefin :wub:  

 

Nå har jeg endelig rota meg til å vaske ned senga til lillemor, den har stått i kjellern i ca 40 år, så det trengtes. Så i morgen planlegger jeg prosjekt å ha henne med på å rydde og vaske rommet sitt før hun får opp "stor jentesenga". Veeeldig spent på hvordan det blir. 

 

Tester risengrynsgrøt laget på laktosefri melk. Lukter godt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er sliten etter jobb og skynder deg for å gå en times tur med bikkja før du skal hjelpe en kollega å flytte og plutselig får en telefon om at du ikke trenger komme likevel siden de er ferdige.  

#dendeiligefølelsen

Nuh : Sofa!!! Skal faktisk se på tv for tenk! !!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. fedre og samvær og sånt: ungene forstår nok en del og husker det godt når de blir eldre. Jeg glemmer iallfall ikke at fattern en gang hadde en lengre tirade om hvor forferdelig det var FOR HAM å betale barnebidrag, etter at han hadde klart å krangle seg til både huset og alle mammas arvesaker og vi (mamma og tre unger) bodde i sosialbolig mens jeg hadde vaskejobb for å bidra hjemme siden det bare såvidt gikk rundt. For det var jo så synd på ham. At han solgte alle mammas arvesaker uten å tenke på hverken henne eller oss som kanskje ville ha noe etter mormor og morfar kommer jeg aldri til å tilgi ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis en nerve i klem i ryggen, noe som forsåvidt går greit, men hver gang jeg får stråling i høyre benet har jeg en trang til å stønne. Det er sykt kleint når jeg sitter på jobb eller på fergen, eller som i dag, når jeg satt på veileder sitt kontor!!! :o 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Jeg har tydeligvis en nerve i klem i ryggen, noe som forsåvidt går greit, men hver gang jeg får stråling i bena har jeg en trang til å stønne. Det er sykt kleint når jeg sitter på jobb eller på fergen, eller som i dag, når jeg satt på veileder sitt kontor!!! :o 

:lol::lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
51 minutter siden, Line skrev:

Jeg synes denne ser rett så skapelig og lovende ut jeg :ahappy: Men nå er det mulig jeg har særdeles rosa briller da, hva tycks?

13115411_10153657710471985_2144116781_n.

Ser veldig fin ut :wub:

38 minutter siden, Krutsi skrev:

Å nei, æsj :aww: 

:lol:

2 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg har tydeligvis en nerve i klem i ryggen, noe som forsåvidt går greit, men hver gang jeg får stråling i høyre benet har jeg en trang til å stønne. Det er sykt kleint når jeg sitter på jobb eller på fergen, eller som i dag, når jeg satt på veileder sitt kontor!!! :o 

:lol::lol::lol:

Men god bedring :hug:

Akkurat nå sitter jeg og ser på Home&Away og angrer litt på middagen jeg spiste. Nå er jeg mett og trøtt :aww: 
Får hoppe i dusjen etterpå sånn at jeg kvikner til nok til å få vasket gulvet som jeg har planlagt i et par dager nå. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Jeg rakk å lese det, jeg! :bananas::teehe:

:icon_redface:

:lol:

Akkurat da jeg hadde kommet hjem, luftet hunder, satt ris til koking og puttet resten av kyllinggryten fra i går i ovnen, så gikk strømmen. Kom tilbake etter noen minutter, så jeg skal ikke klage.

Før måtte jeg alltid godsnakke litt med boksen til bredbåndet etter strømbrudd, slå av og på og sånt, men nå går det automatisk. Når skjedde den endringen tro?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Tester risengrynsgrøt laget på laktosefri melk. Lukter godt :D


Du vet du er hardt miljøskadd når du leser det der, og tenker at det mangler en "e" i riesen.... :huh:

Ingen snø her, takk og lov, så vi har brukt dagen på sportrening i skogen :D 
13116142_10156830068995641_2811105472438

13116514_10156830065850641_7716072900137

Det er dog meldt et helsikes regnvær i kveld og i morgen, så jeg kan ikke si jeg gleder meg til å oppholde meg utendørs som tilskuer på IPO-prøve da. Er det helt krise så blir jeg hjemme, tror jeg. Minuset med å bare ha en bil. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Caroline skrev:


Du vet du er hardt miljøskadd når du leser det der, og tenker at det mangler en "e" i riesen.... :huh:
 

:lol: Vel, det ligger veldig mye selvkontroll bak å ikke skrive den e'en :lol: 

Den smakte akkurat som vanlig risengrynsgrøt, uten magevondten som følge. :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å komme i gang og få gjort noe i dag, men jeg har i hvert fall begynt på et prosjekt som har høy dørstokk. Legge gulvbelegg på kontoret. Jeg har aldri gjort det før, men da vet jeg jo ikke om jeg kan eller ei. Foreløpig har jeg forsøkt å skjære til bredden - jeg har en rull som er 360 x 300 cm. Rommet er 182 x 293 cm. Så nå har jeg skjært så jeg har cirka 183 x 300 cm. Hundene hjalp meg å holde hjørnene i ro, så jeg kunne måle og skjære ute på verandaen. Belegget er lagt på plass, men må finjusteres i bredden og kuttes i lengden. Men jeg fikk krampe i lysken og blod i hodet. Jeg er nemlig 75 år.

13123031_10156726462075136_4576257992661

Hvile litt, så skal jeg finskjære, lime og spikre på kvartlister. Da kan det tørke i natt, og jeg kan møblere kontoret i morgen og komme i gang med kontorarbeid.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg sliter med å komme i gang og få gjort noe i dag, men jeg har i hvert fall begynt på et prosjekt som har høy dørstokk. Legge gulvbelegg på kontoret. Jeg har aldri gjort det før, men da vet jeg jo ikke om jeg kan eller ei. Foreløpig har jeg forsøkt å skjære til bredden - jeg har en rull som er 360 x 300 cm. Rommet er 182 x 293 cm. Så nå har jeg skjært så jeg har cirka 183 x 300 cm. Hundene hjalp meg å holde hjørnene i ro, så jeg kunne måle og skjære ute på verandaen. Belegget er lagt på plass, men må finjusteres i bredden og kuttes i lengden. Men jeg fikk krampe i lysken og blod i hodet. Jeg er nemlig 75 år.

13123031_10156726462075136_4576257992661

Hvile litt, så skal jeg finskjære, lime og spikre på kvartlister. Da kan det tørke i natt, og jeg kan møblere kontoret i morgen og komme i gang med kontorarbeid.

Flink er du. Jeg har allerede begynt å grue meg til morgendagens innsats jeg: Rydde/kaste/vaske i andre etasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så rart å være arbeidsledig så jeg feide og ryddet etter håndverkeren som holder på med gangen , satte på en maskin med klær og klippet klør. 

Da er jeg plutselig helt arbeidsledig ut kvelden ( bortsett fra å henge opp klær ) , med mindre jeg får for meg at jeg skal skrape huset i kulda.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er arbeidsfordelingen slik: samboern skal legge panelplater på barneromsveggen, jeg skal ta helgevasken. En smule tradisjonelt, kan man si, men nå er det en gang sånn at han er den som er høyest og sterkest (kjekt når man skal skru ting høyt opp på veggen og bære plater fra rom til rom) med et lidenskapelig forhold til drillen sin (en sånn der gul, tøff Dewalt med masse trekkraft. Den er visst veldig kjekk). Det er jo strengt tatt en enmannsjobb, så da får jeg gjøre andre nyttige ting imens. Som å sitte i Pax-planleggeren på ikea.no og mekke garderobeskap.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Flink er du. Jeg har allerede begynt å grue meg til morgendagens innsats jeg: Rydde/kaste/vaske i andre etasje. 

Vi kan godt bytte, for jeg skal være ringsekretær i morgen, og det er ikke meldt mye behagelig vær. 2 grader og regn fram til 12, 6 grader og regn etter det. Derfor planlegger jeg inneaktiviteter resten av dagen, så jeg kan tørke før jeg skal være ute hele søndag på MH :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Vi kan godt bytte, for jeg skal være ringsekretær i morgen, og det er ikke meldt mye behagelig vær. 2 grader og regn fram til 12, 6 grader og regn etter det. Derfor planlegger jeg inneaktiviteter resten av dagen, så jeg kan tørke før jeg skal være ute hele søndag på MH :P 

Bare vi ikke skal bytte så jeg blir ringsekretær. Det hadde jeg et mareritt om en gang. Jeg var helt forvirra så folk rundt ringen måtte rope til meg hva jeg skulle gjøre. Jeg rødmer bare jeg tenker på det, selv om det var en drøm.

Da får jeg heller rydde og vaske tror jeg.

Jeg tror Symra har klokke. Nå nærmer det seg halv sju-nyhetene, derfor la hun seg i sofakroken min. Hun vet at jeg snart skal ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader! Frisbeen fikk ikke bli med hjem fra tur :mad: Den ligger derimot å speider fra toppen av et tre. Får enten håpe det kommer uvær som hjelper den ned, eller så må jeg ut å klatre. Lurer på når sauene inntar beitet jeg (for det er midt i sauebeitet treet står). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

Åh, tusen takk :heart: Jeg er litt usikker på om det er en "grei holde seg våken"-jobb da, hun ser virkelig ikke ut nå. Hun burde vært klippet og badet for minst 4 uker siden, hun drar med seg alt som er av mose og gress i pelsen, hun driver og mister valpepelsen (den berømte flokealderen - hun har vært i den i hele sitt liv, fillebikkja), og hun har floker selv oppå rompa. Hadde det ikke vært for at oppdretteren til Leah vil stille henne i sommer, hadde jeg barbert henne helt ned :hmm: Det er MYE jobb med henne nå. 

Usjda, men halve eller hele pelsen tatt vil jo hjelpe uansett tenker jeg :) Både for bikkjen og deg :) 

...er Murphy hjemme og for de som ikke har fått det med seg så har hun siden søndag knapt spist eller drukket, og etterhvert kom det også hoste på onsdag. Hun ville ikke gå, ikke spise, ikke ta til seg væske, knurret til de andre hundene osv. 

Vært egentlig på utredning og væske hver eneste dag siden søndag. Antageligvis "bare" en komplisert lungebetennelse som også førte med seg kvalme og oppkast som komplikasjon. Men vært å hentet væske i lungene hennes som blir dyrket, de er nok ferdig på mandag så slipper vi ha henne på forskjellig AB. 

Men det er jeg aller lykkeligst over er at hun spiser og drikker igjen-ish. Men hun er selektiv altså :lol: Salatkylling er gull, fiskeboller er nooooooo, V&H valp og active er Nooooooo, V&H Tasty Lam er godt, div bokser som "alle hunder som er syk elsker" er nooooo. Hun skal tydeligvis bare ha rene produkter :lol:  Ja også ridderost, ridderost er godt. :P Bikkjen får jo viljen sin på alt nå, så blir morro å få henne på normalt kosthold igjen om 2 uker-ish. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Skulle fore bikkja isted, åpna kjøleskapet for å hente ut pølsa med v&h jeg skulle skjære opp. Ingen pølse. Spør gubben om han har sett den? Ja, han la den i fryseren igjen han etter at vi brukte den som lokkemat da Uno kom seg ut! Banna og svetta mens jeg saga opp bånntæla hundemat og hakka den i biter så Uno ikke tok med seg en hel frossen kake i sofaen for å kose seg med den. Og så presterer gubben å bli sur for at jeg ble forbanna på ham! Han kunne bare spurt istedenfor å slå fast at den sikkert skulle være i fryseren, eller bare titta i kjøleskapet og enkelt slått fast at det ikke var annen hundemat der. Men det er jo ikke hans ansvar så :vegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...