Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, lijenta skrev:

Ville tro du eier 75% av det som lånet er nedbetalt med +  din andel i forhold til søsken hvis dere legger inn forskudd på arv + 25% fra kjøpet.  Men for å få det rettferdig ville jeg kontaktet advokat. 

Her må med medregnes renter også. Hun har nok betalt 75% av avdrag og 75% av de løpende rentene. Men dette er vel noe en i banken som jobber med lån kan regne ut bedre enn en advokat? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Guest lijenta
Akkurat nå, mushi skrev:

Her må med medregnes renter også. Hun har nok betalt 75% av avdrag og 75% av de løpende rentene. Men dette er vel noe en i banken som jobber med lån kan regne ut bedre enn en advokat? 

Ja men det må også en jurist inn i bildet i forhold til hva som er rett i lovverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg at 9. mai er veeeldig langt unna! Ble oppringt av kommunen her nå, og jeg skal på intervju 9 mai. Og det til ei stilling som er fast! Ikke noe vikartull eller noe. :D Riktignok langt unna det jeg er utdannet i, men jeg tror jeg kan trives. Vi er 4 som er kalt inn, så jeg har ikke for store forhåpninger, men veldig godt å faktisk bli innkalt til intervju mtp hvor mange søknader jeg har sendt. Virkelig tøft marked for tiden altså. Vurderer å bli religiøs og be til diverse høyere makter eller noe slikt, for nå er jeg så lei av å hoppe mellom engasjement og aldri få noe napp. Hadde vært deilig med litt stabilitet, og det er jo en stor fordel at arbeidsplass er ca mila unna. Det blir noen laaange uker.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Har du støvsugd filtrene da? :lol: 

Nei, sånt har jeg jo ikke peiling på. Hvor gjør jeg det da?

Akkurat nå har jeg ringerunde til alle i G-kullet for å minne dem på å ta med alt av papirer til MH på søndag. De fikk tekstmelding på tirsdag, men jeg kan jo ikke vite om den er lest når jeg ikke har fått svar. Gleder meg til å se dem igjen, og å se dem gå MH. Også skal jeg vurdere pelsen på den ene fôrtispa og avtale en utstilling eller tre i sommer med fôrvertene. Jeg skal også prøve å gjette hvem av mor og datter som har best pels til NKK Drammen - for jeg gidder ikke å melde på begge to. Det er for mye pes å stille i to klasser etter hverandre. Jeg aner bare ikke hva jeg kan forvente av Foenix når hennes hormonsyklus ble så avbrutt - hun var jo i gang med amming og alt, og røyting pleier å bli forskjøvet ganske mye når de har valpekull. Men hva skjer i situasjoner som vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Mitt siste intervju i forbindelse med bacheloren i dag endte med at jeg måtte love informanten min å sende jobbsøknad til de :ahappy:

Etter intervjuet dro jeg på skolen hvor jeg jobbet godt i 6 timer. Deilig å se enden på oppgaven! Innlevering neste uke, så NKK Ålesund blir en fin helg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg vil anta at du eier mer.. Men jeg ville ha snakket med en advokat for å få det helt riktig :) 

 

50 minutter siden, lijenta skrev:

Ville tro du eier 75% av det som lånet er nedbetalt med +  din andel i forhold til søsken hvis dere legger inn forskudd på arv + 25% fra kjøpet.  Men for å få det rettferdig ville jeg kontaktet advokat. 

Ja, det er det vi også tror, at jeg eier mer. De har lagt ut for oppussing av kjøkken + litt diverse annet som måtte fikses, så når vi tar hensyn til alle utgifter har jeg betalt 65% av totalen i løpet av disse årene. Da øker min andel totalt til 30%, som hjelper meg veldig mye :)

Mamma hadde snakket med bank som mente det ikke ville være forskudd på arv. Jeg kan absolutt ingenting om det. De pengene mamma og dem får ut av det skal i alle fall gå rett til utbygging av familiehytten.

Advokat var lurt, skal bringe det videre. Takk begge :) 

44 minutter siden, mushi skrev:

Her må med medregnes renter også. Hun har nok betalt 75% av avdrag og 75% av de løpende rentene. Men dette er vel noe en i banken som jobber med lån kan regne ut bedre enn en advokat? 

Hva mener du med dette? :P Jeg kan absolutt ingenting om det her.  

Det vi har tatt hensyn til er hva pappa og dem har betalt hver mnd, og hva jeg har betalt og så regnet utifra det. (Jeg betaler direkte til mine foreldre, og så betaler de til bankene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

 

Ja, det er det vi også tror, at jeg eier mer. De har lagt ut for oppussing av kjøkken + litt diverse annet som måtte fikses, så når vi tar hensyn til alle utgifter har jeg betalt 65% av totalen i løpet av disse årene. Da øker min andel totalt til 30%, som hjelper meg veldig mye :)

Mamma hadde snakket med bank som mente det ikke ville være forskudd på arv. Jeg kan absolutt ingenting om det. De pengene mamma og dem får ut av det skal i alle fall gå rett til utbygging av familiehytten.

Advokat var lurt, skal bringe det videre. Takk begge :) 

Ser du ikke fikk med din andel av prisstigningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Ser du ikke fikk med din andel av prisstigningen

Da har jeg tatt egenkapitalbeløpet mitt som i utgangspunktet var 25% og så plusset på 65% av prisstigningen. Deretter regnet ut at det tilsvarer 30% av totalen. Blir det feil? Eller var det noe annet du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Har hatt en helt forferdelig dag på jobb idag. Har ringt og klager litt til en kollega i den andre butikken vår. Hun fikk så vondt av meg, og ba meg stikke innom på vei hjem. Så gjorde det, og da fikk jeg en tulipan og en klem!  Gjør dagen litt bedre, for idag var det nesten jeg gikk på dagen.. 

Snapchat-2259054883972312765.jpg

Æsj, så dritt! Men så fint med sånne kollegaer! :hug: Skulle ønske jeg hadde penger så jeg hadde en grunn til å komme innom og besøke deg på jobb hele tida, men jeg er for flink til å bruke penger jeg ikke har! Men kanskje jeg og Skip kan komme innom så kan Skip løpe litt i hagen på jobben deres? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

40 minutter siden, SFX skrev:

Nei, sånt har jeg jo ikke peiling på. Hvor gjør jeg det da?

Jeg antar du ikke har noen bruksanvisning? Kanskje du finner det på nettet? Hos meg må jeg først slå varmepumpa helt av. Så åpner jeg "frontdekslet" og inni der er det to filter som man kan ta ut og støvsuge... også er det to andre filter på toppen (som man også tar ut omtrent samme sted). Det er lurt å støvsuge filtrene altså, når de er "hårete" blir det dårlig med varme fra varmepumpa :D

Nå har vi vært ute på sykkeltur,og rakk hjem før den verste nedbøren kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SoppenCamilla skrev:

Æsj, så dritt! Men så fint med sånne kollegaer! :hug: Skulle ønske jeg hadde penger så jeg hadde en grunn til å komme innom og besøke deg på jobb hele tida, men jeg er for flink til å bruke penger jeg ikke har! Men kanskje jeg og Skip kan komme innom så kan Skip løpe litt i hagen på jobben deres? :D 

 

Det er bare koselig om dere kommer innom :)  Ikke alltid jeg er på jobb men er jo bare å si et pip.  I morgen har jeg fri (heldigvis)  men du trenger ikke ha noen grunn hvis du likevel er i nærheten og gidder å si hei :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

 

Det er bare koselig om dere kommer innom :)  Ikke alltid jeg er på jobb men er jo bare å si et pip.  I morgen har jeg fri (heldigvis)  men du trenger ikke ha noen grunn hvis du likevel er i nærheten og gidder å si hei :)

Da kommer vi innom en dag til uka! :D Skip kan man ikke IKKE smile av. Med mindre man hater hunder. Som hopper. Av glede. Og ser dum ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Jeg antar du ikke har noen bruksanvisning? Kanskje du finner det på nettet? Hos meg må jeg først slå varmepumpa helt av. Så åpner jeg "frontdekslet" og inni der er det to filter som man kan ta ut og støvsuge... også er det to andre filter på toppen (som man også tar ut omtrent samme sted). Det er lurt å støvsuge filtrene altså, når de er "hårete" blir det dårlig med varme fra varmepumpa :D.  

Nei, ingen bruksanvisning noe sted jeg kan finne - men jeg skal finne ei gardintrapp og se om jeg finner noe navn og nummer, og høre med Gooooogle. Skulle tro all pelsen ville isolert og varmet godt...

Jeg drømte noe rart i natt, viklet meg inn i dyna, slåss litt med den, og våknet på gulvet. Nå gjør det vondt å bøye kneet og å stå på kneet. Vet ikke kneet at jeg skal legge gulvbelegg på kontoret i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Halvparten fra egget, halvparten fra sædcellen og navlestrengen har ingen påvirkning ang det.. 

Takk.

Ble nemlig sittende å tenke på dette i forbindelse med surrogati etter at jeg så første del av NRK sin På bortebane i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Nei, sånt har jeg jo ikke peiling på. Hvor gjør jeg det da?

Du åpner dekselet foran, og da er det 2-3 filter som kan tas ut. Det i plast kan du spyle av i dusjen, og det i papp støvsuger du. Det er såpass enkelt at du ikke trenger bruksanvisning altså :D

Hatt besøk av valpekjøper, koselig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt årets første kaniner. :ahappy: Dvs det er de første som har blitt henta. Hadde med lillemor, og frk. sjenert er lik sin mor og ikke sjenert når hun har noe interessant å snakke om *svett i øra*. :lol: Men var noen lykkelige barn som fikk med seg kaniner hjem. :ahappy: Lillemor syntes det var helt greit at kaninbebisene reiste, men Blåmann og Lucy er hennes, så de fikk de ikke ta med seg altså. (Støttes fra meg), 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Du åpner dekselet foran, og da er det 2-3 filter som kan tas ut. Det i plast kan du spyle av i dusjen, og det i papp støvsuger du. Det er såpass enkelt at du ikke trenger bruksanvisning altså :D

Jeg fikk til! Jeg åpnet dekslet, og fant det jeg trodde var to sorte plater - men det var to meget støvete filter. Nå blåser varmepumpa varm luft så det står etter - tester for moro skyld 24 grader, "powerful" og blåse nedover - ikke oppover. Det er alltid varmt på soverommet i andreetasje og alltid kaldt i ballsalen (hvor varmepumpa henger), men det virker som om jeg får varme der jeg vil nå. Da kan jeg jo begynne å jobbe uten å fryse ut hundene mens jeg er borte, juhu! Riktignok klarer ikke varmepumpa å varme opp hele stua, fordi det er for mange vinkler, men det er jo greit å få noe varme i noe av huset.

Tusen takk for hjelpen også til @Siri!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...