Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå spekulerer jeg på hvilken farge jeg skal male stua i. Nå er jeg så lei av de stygge veggene at å vente til vi skal pusse opp skikkelig er uaktuelt. Maling koster ikke så mye, og det er enda et par år til vi kan ta oss råd til å pusse opp skikkelig her. Det blir neppe helt bra å male veggene, men det blir ikke verre. Håper jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Guest *Kat84*

@SFX
Hvis du har på gulvvifter som blåser i den retningen du vil ha mer varme på lav eller medium styrke så kan det hjelpe på å få litt varme i alle vinklene i stua :)
Men ikke sikkert at det funker om det er veldig mange kvadrat der da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail fra Gjøvik i dag, jobben jeg har søkt på blir kanskje kuttet pga innsparinger på sykehuset, så det er derfor jeg ikke har hørt noe. Jeg skulle få vite mer når de visste mer selv. Søren altså!

Jeg kom meg ut på tur og fikk trent intervaller da i det minste. Så traff vi på tiuren som tydeligvis holder til oppi skogen her for tida, andre gang vi ser han. Digre fjærkre! Blaze og Felix ble helt ville, tror ikke de skjønte helt hva det der var :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg fikk til! Jeg åpnet dekslet, og fant det jeg trodde var to sorte plater - men det var to meget støvete filter. Nå blåser varmepumpa varm luft så det står etter - tester for moro skyld 24 grader, "powerful" og blåse nedover - ikke oppover. Det er alltid varmt på soverommet i andreetasje og alltid kaldt i ballsalen (hvor varmepumpa henger), men det virker som om jeg får varme der jeg vil nå. Da kan jeg jo begynne å jobbe uten å fryse ut hundene mens jeg er borte, juhu! Riktignok klarer ikke varmepumpa å varme opp hele stua, fordi det er for mange vinkler, men det er jo greit å få noe varme i noe av huset.

Tusen takk for hjelpen også til @Siri!

Flink pike :D:D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

Akkurat nå spekulerer jeg på hvilken farge jeg skal male stua i. Nå er jeg så lei av de stygge veggene at å vente til vi skal pusse opp skikkelig er uaktuelt. Maling koster ikke så mye, og det er enda et par år til vi kan ta oss råd til å pusse opp skikkelig her. Det blir neppe helt bra å male veggene, men det blir ikke verre. Håper jeg. :lol:

Det er moro å pønske på farger, og det hjelper på humøret å få det litt finere, selv om det ikke blir helt ferdig med en gang. Det er i hvert fall mitt motto - litt om gangen, ellers gjør en ikke annet enn å spare penger til store oppussingsprosjekt som aldri blir realisert.

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

@SFX
Hvis du har på gulvvifter som blåser i den retningen du vil ha mer varme på lav eller medium styrke så kan det hjelpe på å få litt varme i alle vinklene i stua :)
Men ikke sikkert at det funker om det er veldig mange kvadrat der da. 

Jeg kan tenke meg at ballsalen - der pumpa henger - er rundt 10-11 kvadrat, og i motsatt ende av der varmepumpa henger er døra til den ene kjøkkenenden. Det er vel fem meter langt, og i den andre enden går du inn til stua. Så lufta må ta en høyresving inn på kjøkkenet og en høyresving inn i stua, 180 graders bevegelse. Jeg tror det rett og slett blir for langt og for mye. Jeg ser hos pappa også, hvor det er en hestesko-formasjon på hans stue og kjøkken sett samlet, og den varmepumpa har ingen effekt i den andre enden.

Jeg er ikke så glad i gulvvifter, for jeg har fått gnister og røykutvikling i en slik en da bernerpels flagret og ble fanget opp av viftebladene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg kan tenke meg at ballsalen - der pumpa henger - er rundt 10-11 kvadrat, og i motsatt ende av der varmepumpa henger er døra til den ene kjøkkenenden. Det er vel fem meter langt, og i den andre enden går du inn til stua. Så lufta må ta en høyresving inn på kjøkkenet og en høyresving inn i stua, 180 graders bevegelse. Jeg tror det rett og slett blir for langt og for mye. Jeg ser hos pappa også, hvor det er en hestesko-formasjon på hans stue og kjøkken sett samlet, og den varmepumpa har ingen effekt i den andre enden.

Jeg er ikke så glad i gulvvifter, for jeg har fått gnister og røykutvikling i en slik en da bernerpels flagret og ble fanget opp av viftebladene.

Det høres litt vel komplisert ut å få blåst varmlufta bortover der. 
Har heldigvis aldri opplevd at pels har kommet i vifta og nesten satt fyr, men så har jeg heller ikke hatt hund og gulvvifter sammen heller. 
Skjønner godt at det var en ekkel opplevelse. Godt at det gikk bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Betty skrev:

Akkurat nå kjenner jeg at 9. mai er veeeldig langt unna! Ble oppringt av kommunen her nå, og jeg skal på intervju 9 mai. Og det til ei stilling som er fast! Ikke noe vikartull eller noe. :D Riktignok langt unna det jeg er utdannet i, men jeg tror jeg kan trives. Vi er 4 som er kalt inn, så jeg har ikke for store forhåpninger, men veldig godt å faktisk bli innkalt til intervju mtp hvor mange søknader jeg har sendt. Virkelig tøft marked for tiden altså. Vurderer å bli religiøs og be til diverse høyere makter eller noe slikt, for nå er jeg så lei av å hoppe mellom engasjement og aldri få noe napp. Hadde vært deilig med litt stabilitet, og det er jo en stor fordel at arbeidsplass er ca mila unna. Det blir noen laaange uker.

 

9 mai er jo typ rett rundt hjørnet, prøv å vente til juli på noe som er det du vil mest i verden :P  Men lykke til!!! Håper virkelig det løsner for deg, du har jo venta lenge nok på dette....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er så ofte sulten rett etter å ha spist middag. Tror jeg skal slutte å spise middag, det hjelper jo ikke.

Jeg får alltid et intenst søtsug etter middag! Og dét må jo selvsagt tilfredsstilles, så det er rart jeg ikke er større... 

 

Jeg er så frustrert og forbanna. Mannfolk :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haft en helt superträning med djuret i ösregnet. Ibland blir jag bara så stolt över honom. =)

Annars överväger jag att anmäla oss till vårt livs första LP stevne...
Någon här som har gått för Jan Odd-Geir Sørmarken? Mest nyfiken på om han är en vänlig själ eller av typen som tycker att kan man inte allt helt perfekt borde man hålla sig hemma...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ozzy skrev:

Har hatt en helt forferdelig dag på jobb idag. Har ringt og klager litt til en kollega i den andre butikken vår. Hun fikk så vondt av meg, og ba meg stikke innom på vei hjem. Så gjorde det, og da fikk jeg en tulipan og en klem!  Gjør dagen litt bedre, for idag var det nesten jeg gikk på dagen.. 

Snapchat-2259054883972312765.jpg

:hug: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Haft en helt superträning med djuret i ösregnet. Ibland blir jag bara så stolt över honom. =)

Annars överväger jag att anmäla oss till vårt livs första LP stevne...
Någon här som har gått för Jan Odd-Geir Sørmarken? Mest nyfiken på om han är en vänlig själ eller av typen som tycker att kan man inte allt helt perfekt borde man hålla sig hemma...

Jeg synes han er innmari trivelig å gå for! Hvor dømmer han? 

Skal vi prøve oss på trening til mandag? Da er jeg forbi området igjen - og det er ingen uanmeldte NKK-møter jeg må ditche deg for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg synes han er innmari trivelig å gå for! Hvor dømmer han? 

Skal vi prøve oss på trening til mandag? Da er jeg forbi området igjen - og det er ingen uanmeldte NKK-møter jeg må ditche deg for :P

Då är frågan om jag inte bara skall kasta mig ut i det... Han dömer i Drammen den, ehh, 4 el 5 juni. :)

Måndag tror jag ev att vi är en smula slitna efter tvådagars i Lillehammer. :P
Tisdag hade nog passat mig bäst för sen anländer La Familia på onsdag och då lär det inte bli mycket tränat av alls är jag rädd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg får alltid et intenst søtsug etter middag! Og dét må jo selvsagt tilfredsstilles, så det er rart jeg ikke er større... 

 

Jeg er så frustrert og forbanna. Mannfolk :gaah:

Akkurat min tanke om mannfolk i dag også.. Og da ikke bare min egen! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, SFX skrev:

Skulle tro all pelsen ville isolert og varmet godt...

 + det der med sort filter 

:lol: Jeg lo høyt!

 

Jeg har klippet meg for første gang på sånn et år! :D

Her er det før. Helt greit å se lengde og sånn. I tillegg var tuppene splittet opptil en cm opp... :lol:

iW1vGkFl.jpg'

Og nå:

KvfZonil.jpg

 

kIuIXGSl.jpg

 

Jeg er så FORNØYD!

 

Og jeg hadde glemt hvor utrolig digg det er å vaske kort hår! :lol: 

 

 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Då är frågan om jag inte bara skall kasta mig ut i det... Han dömer i Drammen den, ehh, 4 el 5 juni. :)

Måndag tror jag ev att vi är en smula slitna efter tvådagars i Lillehammer. :P
Tisdag hade nog passat mig bäst för sen anländer La Familia på onsdag och då lär det inte bli mycket tränat av alls är jag rädd.

Ah, NKK Drammen - jeg vingler mellom å stille to eller tre, da tenker jeg at LP i tillegg blir for mye :P 

Og ja, mandag er hviledag etter stevnehelg, helt enig! Tirsdag kan jeg ikke på dagtid, men ettermiddagen bør være åpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Haft en helt superträning med djuret i ösregnet. Ibland blir jag bara så stolt över honom. =)

Annars överväger jag att anmäla oss till vårt livs första LP stevne...
Någon här som har gått för Jan Odd-Geir Sørmarken? Mest nyfiken på om han är en vänlig själ eller av typen som tycker att kan man inte allt helt perfekt borde man hålla sig hemma...

Han er veldig grei, og gjør sitt for at folk skal legge nervene fra seg på utsiden av ringen :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg får alltid et intenst søtsug etter middag! Og dét må jo selvsagt tilfredsstilles, så det er rart jeg ikke er større... 

 

Jeg er så frustrert og forbanna. Mannfolk :gaah:

Jeg blir fort større hvis jeg tilfredsstiller sånt. Er nødt til å ta en skjerpings på matinntak med jevne mellomrom. Nå har jeg ikke spist noe søtt siden påske. Heldige du som ikke har det sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...