Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta
2 minutter siden, Raksha skrev:

Nå er jeg lei av å være laktosefri. :aww: Ikke har jeg noe særlig mindre vondt i magen heller... men 3 dager er kanskje litt for lite til å trekke en konklusjon. Hmpf. 

Jep er litt for lite. Men hvor lang tid du trenger det vet jeg ikke. Cøliaki kan en jo reagere helt opp i 14 dager etter at en har fått i seg mel. Så ville i hvertfall gitt det  14 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

5 minutter siden, lijenta skrev:

Jep er litt for lite. Men hvor lang tid du trenger det vet jeg ikke. Cøliaki kan en jo reagere helt opp i 14 dager etter at en har fått i seg mel. Så ville i hvertfall gitt det  14 dager

Ja,  legen var litt vag og sa "en til to uker" men står alle plasser jeg ser at man skal gi det 14 dager. Så får bare slutte å syte og holde ut. :aww:  Er bare vaner som gjør at det er vanskelig. 

 

Jeg har ikke funnet noe laktosefritt alternativ til ost på pizza - finnes ikke det? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Raksha skrev:

Ja,  legen var litt vag og sa "en til to uker" men står alle plasser jeg ser at man skal gi det 14 dager. Så får bare slutte å syte og holde ut. :aww:  Er bare vaner som gjør at det er vanskelig. 

 

Jeg har ikke funnet noe laktosefritt alternativ til ost på pizza - finnes ikke det? 

 

 

sjekk allergimat.no husker ikke hva dem har men dem bruker  ha det meste, og ja du må nok smøre deg med tolmodighet. Mener dem har noe ostegreier allergimat.no men hvordan det fungerer vet ejg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Ja,  legen var litt vag og sa "en til to uker" men står alle plasser jeg ser at man skal gi det 14 dager. Så får bare slutte å syte og holde ut. :aww:  Er bare vaner som gjør at det er vanskelig. 

 

Jeg har ikke funnet noe laktosefritt alternativ til ost på pizza - finnes ikke det? 

 

 

Her f.eks. :) Edit: En link til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lijenta skrev:

sjekk allergimat.no husker ikke hva dem har men dem bruker  ha det meste, og ja du må nok smøre deg med tolmodighet. Mener dem har noe ostegreier allergimat.no men hvordan det fungerer vet ejg ikke

Takk!

Akkurat nå, Caroline skrev:

Her f.eks. :) Edit: En link til.

Takk! 

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jeg vet jeg er litt rar, men er det ikke litt vittig om du har laktose intoleranse og samboeren din er melkebonde :aww:

 

:lol: ! Den har jeg ikke tenkt over. Men jo... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caroline skrev:

Her f.eks. :) Edit: En link til.

Leste disse nå :D:D:D:D  TAKK!  Holder meg til det som er naturlig laktosefritt siden jeg liksom skal leve 100% uten. Men innså jo at jeg brukte melange til middagen i dag. *facepalm* Så bommet. Jaja, vi prøver igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Caroline skrev: Her f.eks. [emoji4] Edit: En link til.

Leste disse nå [emoji3][emoji3][emoji3][emoji3]  TAKK!  Holder meg til det som er naturlig laktosefritt siden jeg liksom skal leve 100% uten. Men innså jo at jeg brukte melange til middagen i dag. *facepalm* Så bommet. Jaja, vi prøver igjen. 

Kjøp melkefri Melange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. april 2016 at 2:06 PM, Pixie skrev:

Jeg hater NAV. Hater, hater, hater. Er det virkelig nødvendig å være så nedlatende og firkanta? Skulle tro de gjørs på å gjøre ting så vanskelig at ingen orker å bruke dem...

Tre ganger denne uka har jeg prøvd å levere en søknad. Første gangen mangla det noe dokumentasjon. Så dro jeg hjem og krangla med printeren for å få ut dokumentasjonen. Dro ned igjen før i dag, da mangla det noe dokumentasjon hun ikke sa noe om forrige gang. Dro hjem og krangla med printeren igjen, dritten må slås av og på for å gidde å skrive ut et ark før den "mister nettverket" og må restartes igjen. Dro tilbake nå, det mangler visst ei side i selvangivelsen og vi får uansett ikke utbetalt det jeg søkte om fordi vi har 500 kr på en bilkonto. Det har ikke en dritt å si at vi ikke får tak i de pengene fordi de bare løses ut ved bilkjøp, for vi må jo selvsagt bare dra i banken og oppheve den klausulen slik at vi får tak i pengene. I bankfilialen de har lagt ned. Slik at vi må kjøre 20 min for å komme til en annen filial. Og jeg får uansett ikke gjort noe med det før i morgen fordi gubben må være med, og han er på jobb til klokka tolv i natt. Så da går det en dag til.

Og dama i skranken der nede er så totalt bitch og så frekk og nedlatende at hun faktisk fikk meg til å grine. Og jeg gjør bare ikke det foran andre.

Nå forstår jeg hvorfor folk raserer nav-kontor etter kontakt.

NAV er NAV. Ikke noe å skryte av akkurat..

Samboer ble ferdig med bacheloren sin i juni 2015. Sliter med å få seg jobb, søker overalt, bpde selv og via bemanningsbyrå. NAV der vi bodde i sommer hjalp til og fikk ordna støtte på noen dager. Så flytta vi hit siden jeg fikk meg jobb, og NAV her brukte 5 måneder på å hjelpe han. Han var på flere møter, og sendte flere søknader. Hver gang fikk han avslag fordi de manglet ditten. Neste gang manglet de datten. Hvorfor ikke bare fortelle om alt de trenger fra starten av? I tillegg fikk han beskjed på første møtet at jeg måtte skrive under på søknaden siden vi er samboere. Vel, han fikk avslag fordi jeg ikke hadde rett på noe?! På tide av NAV her rydder opp i sakene sine.. Lite imponert kan du si. Håper det ordner seg for deg snart :hug: 

På 27. april 2016 at 8:11 PM, Lunatic skrev:

AN så skal jeg pakke til Kristiansund-tur! Pappa spanderte billetter til fotofestivalen Nordic Light, ettersom han er fra Kristiansund selv. Han hadde veldig tydelig lyst til at jeg skulle svippe innom når det var noe interessant der :P 

Jeg må også huske å gjemme alle halsbånd supergodt. Pappa liker å bruke halsbånd på Nyx når han passer henne (noe han ikke får lov til), for det er jo så mye lettere å ha kontroll, og man må jo rykke litt når de ikke gjør som man vil...

 

12 timer siden, Lunatic skrev:

Haha, jeg hadde aldri i livet dratt dit om pappa ikke spanderte :P men jeg tror han føler at jeg burde kjenne byen litt bedre siden han er derifra. På 21 år har jeg vært der i to dager.. Og jeg har ikke planer om å være der så mye mer heller. Altfor mye vind :aww:  Tror det blir bra da! Kan ta bilde av alle måkene på kaia :D 

Kristiansund liksom :heart: drittværs-byen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

HLR-kurset gikk fint. Det var ikke så ubehagelig.

 

Timmiansen, altså.

I dag på tur i skogen fant han en gammel tube med remulade. Og det var HANS tube,mente han!

Bizi kom hoppende bort, og ble avvist meget skarp av en liten hissigpropp.

Men, små sinnatagger får ikke viljen sin her i huset, så det hele endte med at han måtte bli med videre.

 

I morgen klokka 07 kommer elektrikeren for å legge varmekabler på badet mitt. Hvis ikke han er her litt før 07 så må jeg dra på jobb, og jeg får ikke informert om at det er smart å hilse på de to firbeinte hvis han ønsker seg arbeidsro.

Det er jo nemlig helt uakseptabelt å komme inn i huset her uten å gi seg til kjenne. I såfall blir man bjeffet på helt til man stikker ned hånda og sier hei, og lar seg snuse på.  Hilsen T og B.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Raksha skrev:

Nå er jeg lei av å være laktosefri. :aww: Ikke har jeg noe særlig mindre vondt i magen heller... men 3 dager er kanskje litt for lite til å trekke en konklusjon. Hmpf. 

utolmodig.no? :P 

Vapsen klarte et stunt idag når hun løp i skogen etter sporet og få en pinne inn i selen og i brystet og så så jeg bare hele hunden fløy rundt og deiset i bakken... kan tro jeg bare så skrekkbilder i hodet mitt mens jeg løp bort, hun har hatt griseflaks og fikk et realt skrubbsår, mistet pels og en øm skulder. Så vi har tatt kvelden med ro og droppet all form for trening som var planlagt, er ikke bortskjemt men får spise pitabrød med meg i sofaen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lunatic skrev:

Haha, jeg hadde aldri i livet dratt dit om pappa ikke spanderte :P men jeg tror han føler at jeg burde kjenne byen litt bedre siden han er derifra. På 21 år har jeg vært der i to dager.. Og jeg har ikke planer om å være der så mye mer heller. Altfor mye vind :aww:  Tror det blir bra da! Kan ta bilde av alle måkene på kaia :D 

:lol:

Og selfie med klippfisk-kjerringa. Det er jo obligatorisk for besøkende/turister/feriegjester :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

Leste disse nå :D:D:D:D  TAKK!  Holder meg til det som er naturlig laktosefritt siden jeg liksom skal leve 100% uten. Men innså jo at jeg brukte melange til middagen i dag. *facepalm* Så bommet. Jaja, vi prøver igjen. 

Ja, jeg hadde blitt glad om det var meg, for jeg tror seriøst ikke jeg kunne levd uten ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunatic skrev:

Indeed! Regn og vind. Mine to erkefiender

Hihih :lol: man setter veldig pris på været andre steder når man har vokst opp en sånn plass :teehe: 

Akkurat nå, Annik skrev:

:lol:

Og selfie med klippfisk-kjerringa. Det er jo obligatorisk for besøkende/turister/feriegjester :aww: 

Helt klart! :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

utolmodig.no? :P 

skjønner ikke :aww::lol: 

 

@Caroline Nei jeg sliter litt der altså. Så nå ble jeg veldig veldig glad :D  Må snoke på allergimat ol etter laktosefri kakao da, må da finnes det og. :aww:  

Men det står jo ikke laktoseinnhold på ting, så man må jo være synsk for å vite på forhånd hvor mye laktose ting inneholder.  "Melk" betyr laktose for meg... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

skjønner ikke :aww::lol: 

 

@Caroline Nei jeg sliter litt der altså. Så nå ble jeg veldig veldig glad :D  Må snoke på allergimat ol etter laktosefri kakao da, må da finnes det og. :aww:  

Men det står jo ikke laktoseinnhold på ting, så man må jo være synsk for å vite på forhånd hvor mye laktose ting inneholder.  "Melk" betyr laktose for meg... 

 

Det kan du vel bare lage selv av laktosefri melk og kakaopulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...