Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Her har det vært oppsmuldring av timeplaner de siste par ukene på grunn av prøvemuntligeksamen. Mine elever har hatt vikar mens jeg har vært sensor. Men idag skulle jeg endelig få tilbake klassen min, og det var bra, for jeg har mange beskjeder og ting jeg må snakke med dem om. Det er bare det at det er torsdag i dag, og hver torsdag noen uker framover er klassen med i et prosjekt som drives av en annen lærer. Høvvtoillat kaller vi det på trøndersk.

Hva skal jeg finne på i dag da? Og jeg som trodde jeg hadde det så travelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

12 timer siden, Siri skrev:

Nei, skulle man informert om sånt også nå liksom :lol:. Da jeg hadde to oppegående foreldre, forutsatte jeg liksom at de informerte om slike ting - om det var behov... og jeg må vel innrømme at jeg sikkert ikke hadde sagt noe om jeg havnet akutt på sykehus nå heller :aww:

Jeg huska å sende melding til guttebarnet, han syns jeg jo burde få vite noe, men mamma tenkte at brodern måtte vite også, så hun ga beskjed til han. Da sendte vi sånn ca 4 sms til hverandre om det, og det er vel den kontakten vi har hatt siden vi kom hjem fra ferie (som forøvrig var akkurat litt for lang til at det ikke ble klinsj :lol: ). 

12 timer siden, Siri skrev:

Det var full krise i heimen her nå... Yasmine hadde tatt med seg Willys rå torskebit, som Willy definerte som uspiselig, opp i sofaen her på stua hvor hun lå og passet på den. Da jeg reiste meg, hoppet hun ned av sofaen og jeg fjernet hele fiskebiten. Da vi kom tilbake til sofaen, var det full krise da prinsessen ikke kunne finne igjen den uspiselige fiskebiten :frantics:Hun løp rundt og lette etter den - bare sånn at Willy ikke skulle få den, selvsagt :aww:. At hun også hadde en fiskebit liggende i sin egen matskål var helt uinteressant selvfølgelig. Unger azz... :aww:.  

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg huska å sende melding til guttebarnet, han syns jeg jo burde få vite noe, men mamma tenkte at brodern måtte vite også, så hun ga beskjed til han. Da sendte vi sånn ca 4 sms til hverandre om det, og det er vel den kontakten vi har hatt siden vi kom hjem fra ferie (som forøvrig var akkurat litt for lang til at det ikke ble klinsj :lol: ). 

Den kommunikasjonen der høres akkurat ut som noe som kunne skjedd i vår familie også ja :lol:. Jeg tror for øvrig ingen av oss hadde overlevd en ferietur sammen :aww:

Sitat

:lol: 

Hun er veldig søt, da, hun skal ha for det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdivurderingen av boligen avsluttet. Meglermannen var oppvokst med husky og ba om å få hilse på Toddy. Jeg stuet egentlig begge bikkjene vekk :P

Komentaren var : det er jo et prosjekt kan man jo si...

Tror ikke verdien blir veldig høy :lol:

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å komme meg ut av komaen her. Bare tisse hunder og så fortsette som byggmesterBobb. Må ha ferdig noen bur i dag. Må. :aww:  

Sovet alt forlenge  - det trengtes. :ahappy:  Første dag jeg våkner uten hodepine på 14 dager. Yey :D

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Hva tenker dere om å legge en elleve og et halvt år gammel hund i narkose? Det er garantert ikke mulig hverken å fjerne tannstein eller sjekke byll på Pippin uten, men jeg er litt skeptisk kjenner jeg.

Jeg la min (da) 12 år gamle hund i narkose for tannsteinfjerning, fettkufjerning og operasjon av et øyelokk (diskutert litt med en annen hund). Gikk helt fint, og både jeg og vet synes det er viktig å fjerne tannstein også på eldre hunder, da det i verste fall kan føre til hjerteproblemer pga bakterier.
Satser på at blodprøvene viser en bamsefar i god form og at han kommer hjem med colgateglis:ahappy:

Sitter og gjør ingenting enda, ungen og jeg sov til 10.10:blink: så vi kom litt sent i gang, kan man si:lol:
Nå sitter han og ser på "store maskiner" på nrksuper-appen på ipad, og jeg svarer på litt mail og leser meg opp på sonen:aww:
Han er halvannet år og er helt rå på nettbrett. Sitter og finner frem både spill og filmer selv, finner seg et nytt spill når han er lei av et annet, leter etter filmer og serier på nrk super og er antagelig flinkere på teknologi enn besteforeldrene på knappe 60:lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2016 at 8:41 PM, Ozzy skrev:

Komtsele, er det noe særlig?  Aldri vært borti det, synes den så rar ut.

Vil ikke ha sånn, er bare nysgjerrig 

http://mulleogteddy.no/produkt/sankt-bernhard/kompsele

Jeg hadde faktisk en sånn til min første SH. :P

 

 

22 timer siden, Pixie skrev:

<klipp>

så kjipt :hug:

 

19 timer siden, Perfect Image skrev:

Pølsegrilling idag :ahappy: Også lurer jeg på om ungene mine noen gang får et bedre forhold. De er skikkelig natt og dag og jeg ser at de kjemimessig går dårlig sammenemoji14.pngSå mye for to tette som da ville få så mye glede av hverandre :aww:

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Det er 4,5 år mellom meg og min søster. Vi er veldig ulike på de fleste punkter, men vi er allikevel svært gode venner. Så ulikhet trenger ikke å bety så mye oppi det hele :)

 

19 timer siden, Polfarer skrev:

*******! Hvorfor skal bikkja få løpetid når hun egentlig skal være på kennel noen dager mens jeg er i Norge en snartur og begge backupene har hanneremoji14.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hun vil ikke du skal dra :aww:

Gjør ikke alltid hunder sånne ting når man helst skulle sett de ventet litt til da? Mine er knallgode på å røyte dersom jeg melder på til utstilling!

 

2 timer siden, Klematis skrev:

I dag er det hjerte/ lungeredningkurs med og uten hjertestarter. Jeg er så trøtt og har bare lyst til å sove.

Kurset er visst ikke noe hvilehjem og meget aktivt og praktisk, så nå får vi se om disse eksklusive pillene jeg dytter i meg hver dag fungerer,da. Jeg skal nok klare å oppføre meg uansett,men det kan jo bli rimelig ubehagelig hvis de ikke virker,da. Noen utfordringer skal man jo ha her i livet.

Jada,dette går nok så bra så!

Lykke til!
Krysser fingre for at vidunderpillene fungerer som de skal :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tann som er vond! [emoji33] Jeg har ikke råd til slike ting som tannlege. Men det kan vel bli enda dyrere om jeg venter. Vente til skattepengene kommer hvertfall... 

Det finnes refusjonsordninger når en er student. Kan være verdt å sjekke ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Polfarer skrev: *******! Hvorfor skal bikkja få løpetid når hun egentlig skal være på kennel noen dager mens jeg er i Norge en snartur og begge backupene har hanner[emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hun vil ikke du skal dra :aww:

Gjør ikke alltid hunder sånne ting når man helst skulle sett de ventet litt til da? Mine er knallgode på å røyte dersom jeg melder på til utstilling!

  

Misstenker at det er noe sånt hun prøver å fortelle ja[emoji38]Men nå ordner det seg med at en av førsteklassingene passer hun og bor her. Litt omlegging av reiserute og får bare 30 timer i Norge, men kan ikke droppe konfirmasjonen til lillebror vel[emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Fint i Trondheim i dag :ahappy:Untitled 1.jpg

Rett bortenfor der jeg er vokst opp jo :ahappy: 

 

Har vi nettopp spist frokost, egg, bacon, bønner, masse grønnsaker og tilslutt en skive med jordbærsyltetøy til dessert:) Fått ryddet litt også, så nå er jeg utslitt:hmm:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinikken Knerten blir kastrert på skulle ringe meg når han var ferdig, rundt 12-13. Har fortsatt ikke hørt noe :frantics:Fortsatt noen minutter igjen. Hadde det skjedd noe hadde de ringt innen nå ikkesant? Har ikke nerver til dette :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ikke heelt på topp. Hodepina kom sinkende - så tatt en pause. Ikke fått gjort så skrekkelig mye men går da fremover. :ahappy: 

Bonden har tatt opp skjyvsenga, så den skal vaskes og ordnes og så settes opp på rommet til lillemor, spent på om hun vil sove i den eller om vi må ha sprinkelseng også en stund. :lol: Er plass til begge så null stress. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Debbie skrev:

Sett på en dokumentar om Scientologi, skumle greier. Nå skal jeg kose meg med litt serie på tv, og varmeflaske under dyna.

Den der på Netflix så jeg. Skremmende opplegg. Folk må da være med der bare på spøk? Fatter ikke hvordan noen kan være med der i fullt alvor... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tonje skrev:

Jeg har endret på sittestillingen min på jobb og fått montert opp sånn ekstrabrett til å hvile armene på og nå har jeg mer vondt enn noen gang:pinch: Det har blitt så ille at jeg ønsker meg massasjetime eller lignende til bursdagen min i sommer:sleep:

*Ta noen flere øvelser for nakke og armer*

Bedriftshelsetjenesten, ring dem i dag!

2 timer siden, MarieR skrev:

Fint i Trondheim i dag :ahappy:Untitled 1.jpg

Liker turvalget ditt! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Bedriftshelsetjenesten, ring dem i dag!

Liker turvalget ditt! :D

Det er jo så fint der :ahappy: Var nesten borte hos dere før jeg snudde, også så jeg at det går en vei opp fra hogstfeltet jeg ikke har prøvd før, så det er målet for neste tur :P Er det den som går opp til den hytta (som jeg har glemt hva heter :P) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...