Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Livets siste tentamen er ferdig og nå bærer det snart bort på jobb. Helt ærlig så klarer jeg nesten ikke tenke på annet enn min kjære valpebebis som jeg skal besøke om nøyaktig 1 uke. :wub: Jeg satt å leste "Valpeskolen" av Viviane Thebye (?) under tentamen når jeg trengte en pause.. :sweat:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Bah. Ingen tannleger rundt her vil ha betaling på faktura heller, bare kort eller kontant. Pokker. Kanskje bare trekke den, det er billig :aww: Det blir ikke hull i en tann som er vekk :aww: 

Jeg trodde sit hadde tannlegerefusjon, jeg? Eller var det bare et prøveprosjekt en periode? 

De er ganske rimelige hos tannlegen i det svære krysset på Buran/Lademoen. 

 

I dag er jeg i overraskende godt humør til å ha sovet veldig lite. Greit at det går den veien noen ganger også! Ser ut som det blir trening i kveld også :) Det trenger vi. Greit nok at bikkja trenger treninga, men det gjør jammen jeg også. Surrer noe fryktelig. Tror ikke jeg kommer til å stille på noe annet enn en interncup i år :P Matmor roter for mye. 

Akkurat nå, MarieR skrev:

Det er jo så fint der :ahappy: Var nesten borte hos dere før jeg snudde, også så jeg at det går en vei opp fra hogstfeltet jeg ikke har prøvd før, så det er målet for neste tur :P Er det den som går opp til den hytta (som jeg har glemt hva heter :P) ?

Tenker du på Solemsvåttan? Tårnet?  Hvis du endte i den svære hogstfeltsvingen så kommer du dit om du følger stien,  ja :) Eller du kan følge stien halvveis opp bakken og så ta inn til venstre på noen veldig sjarmerende stier og ende opp borte ved deg igjen ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, rosinbolle skrev:

Bedriftshelsetjenesten, ring dem i dag!

 

Men hva kan de egentlig gjøre? Holdning og sittestilling må jeg jo nesten "trene" på selv, og smertene som er der må fikses med øvelser jevnlig gjennom dagen (tror jeg? I hvert fall det inntrykket jeg har av at folk får beskjed om fra legene sine). Også kjenner jeg litt på den at jeg nå har varslet om at jeg kommer til å søke ny jobb, hvor mye skal jeg mase om ny stol eller bord da? Vanskelig dette synes jeg..

Skal jeg trene intervaller i dag eller skal jeg gå vanlig tur i terrenget? Meldt regnvær i morgen og da vet jeg at jeg ikke orker intervaller, så burde gjøre det i dag. Joda, jeg gjør det i dag! :super:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Tenker du på Solemsvåttan? Tårnet?  Hvis du endte i den svære hogstfeltsvingen så kommer du dit om du følger stien,  ja :) Eller du kan følge stien halvveis opp bakken og så ta inn til venstre på noen veldig sjarmerende stier og ende opp borte ved deg igjen ca :)

Solemsvåttan var det jeg tenkte på ja, da skal jeg komme meg dit neste gang! :) Jeg kom langs de veldig sjarmerende stiene når jeg gikk utover, og så tok jeg den andre løypa hjem igjen (der vi gikk i fjor).

 

Oppvaskmaskina sier den er ferdig. Da må jeg kanskje reise meg å tømme den da. Enn at de enda ikke har funnet opp en oppvaskmaskin som også kan tømme og fylle seg selv...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, håper alle har det bra!

Jeg har vært på en fantastisk konsert med Adam Lambert, det er rett og slett den beste musikkopplevelsen EVER! Damn! Og når annonsert supporting artist IKKE dukket opp, ble jeg enda gladere, for Sandra Lyng Haugen og jeg har ikke den beste kjemien, kan du si... Men jeg er Glambert på min hals, og nitti minutter gikk så altfor fort. 

Veldig kjekt å få nesten et døgn sammen med ei bestevenninne som bor altfor langt unna, og takknemlig for at hun ikke fødte underveis :P

Så har jeg vært noen dager hos pappa. Jeg trodde jeg skulle bli én natt, og ble tre. Men det var koselig å få en dag med min søster og familie, og tid med pappa. Koselig at han var i relativt god form når jeg var på besøk også. 

Nå er jeg helt utdatert på nett og verden for øvrig, jeg har bare fått med meg at Glam ble avlest fri på albuene om tirsdag, og jeg er så forbanna letta! Nå skal jeg spare penger til DNA-test, og håpe han blir avlsklarert - det som mangler formelt er en excellent eller to very good etter 18 måneder, det er oppfordring om kjent status på den DNA-testen fra helse- og avlskomiteen, og jeg personlig ønsker at han skal gå MH. Så "usikkerhetsmomentet" for om han blir avlsklarert er utstillingsresultat. MH er han påmeldt i oktober, og DNA kommer når jeg får spart opp. Og om ikke han får very good, da bytter jeg rase, for han er jo verdens kjekkeste Glam. 

Om han kan brukes på tispene mine, avhenger derimot av statusen på DNA-testen, så jeg krysser fingrene, føttene og øynene fremdeles.

Onsdag kom det også telefon om at jeg får utplassering på førsteønsket mitt, og jeg skal inn til oppstartssamtale på tirsdag.

Jeg trengte noen gode nyheter og opplevelser, denne uka har vært veldig snill med meg. Selv om jeg omtrent tisser i buksa av skrekk for å begynne med noe som ligner på jobb igjen. Hva skal jeg ha på meg? Hva skal jeg ha med meg? Hvilke tips trengs for en som skal jobbe i butikk (detaljvareforretning) for første gang? Hvor får jeg parkert? Og hvorfor har jeg ikke jobbet mer med hjemme alene-treningen for Foenix og Glam?

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jeg trodde sit hadde tannlegerefusjon, jeg? Eller var det bare et prøveprosjekt en periode? 

De er ganske rimelige hos tannlegen i det svære krysset på Buran/Lademoen. 

 

Det vet jeg ingenting om, for jeg bor i Fredrikstad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tonje skrev:

Men hva kan de egentlig gjøre? Holdning og sittestilling må jeg jo nesten "trene" på selv, og smertene som er der må fikses med øvelser jevnlig gjennom dagen (tror jeg? I hvert fall det inntrykket jeg har av at folk får beskjed om fra legene sine). Også kjenner jeg litt på den at jeg nå har varslet om at jeg kommer til å søke ny jobb, hvor mye skal jeg mase om ny stol eller bord da? Vanskelig dette synes jeg..

Skal jeg trene intervaller i dag eller skal jeg gå vanlig tur i terrenget? Meldt regnvær i morgen og da vet jeg at jeg ikke orker intervaller, så burde gjøre det i dag. Joda, jeg gjør det i dag! :super:

Jeg er ikke 100% sikker siden jeg ikke er fysioterapeut selv, men de kan kanskje tilrettelegge og hjelpe deg litt likevel :) Du kommer jo ingen vei om du ikke tar kontakt, i hvertfall. Og det kan jo hende at det tar lenger tid å få ny jobb enn du tror, selv om jeg selvsagt krysser fingrene for at du får en ny bra jobb med en gang :) Dumt å plages lenger enn man må, hvis det er mulig å gjøre noe som gjør det bedre, liksom!

13 minutter siden, Wednesday skrev:

Det vet jeg ingenting om, for jeg bor i Fredrikstad :)

Åja, det gjør du :P Jeg innbilte meg av en eller annen grunn at du bor i Trondheim og går på hist eller noe sånt ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanntredemølle er gøy hilsen Tuva, så gøy at man må dykke litt og :P Så da er klippekort på 10 timer betalt, og den bikkja bør jaggu bli like fin i ganglaget som før! Ellers fikk vi noen flere hjemmeøvelser og hun har kun 1% mer muskelmasse på det friske beinet, så hun har heldigvis ikke forfalt så mye :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir direkte flau over å være i kategorien hundeeier når jeg leser sånt! Gikk der for en uke siden, og var bare lykkelig for at de har fått et stort bosspann halvveis på runden for da slapp jeg å bære med meg bæsjeposen hele veien tilbake til bilen der det er et bosspann.

Syntes generelt at kommunen og private har blitt mye flinkere til å få opp store bosspann der folk ferdes med hund. Så nå må vi fader meg bli flinkere til å rydde opp etter oss! 

http://www.ba.no/bergen/forurensing/natur-og-miljo/plukket-opp-200-poser-med-hundebasj-pa-halvannen-time/s/5-8-336142

Gjelder egentlig all type boss.

Sånn da fikk jeg luftet meg litt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, rosinbolle skrev: Jeg trodde sit hadde tannlegerefusjon, jeg? Eller var det bare et prøveprosjekt en periode? 

De er ganske rimelige hos tannlegen i det svære krysset på Buran/Lademoen. 

 

Det vet jeg ingenting om, for jeg bor i Fredrikstad [emoji4]

Sjekka skoletannlegen? De er ofte rimeligere i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Knerten hentet hjem igjen. Fantastisk fornøyd med denne klinikken. Billig var de og. :D 
Og det står veeeeldig bra til med Knerten. Han var lys våken og like turbo som han pleier å være, da jeg hentet han lekte han Tarzan inni buret :lol: Slapp han ut da vi kom hjem, det første han gjorde var å hoppe opp på kjøkkenbenken og lete etter mat.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

Misstenker at det er noe sånt hun prøver å fortelle jaemoji38.pngMen nå ordner det seg med at en av førsteklassingene passer hun og bor her. Litt omlegging av reiserute og får bare 30 timer i Norge, men kan ikke droppe konfirmasjonen til lillebror velemoji14.png

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Så bra det ordnet seg. 

Blir nok litt feil å droppe konfirmasjon til lillebror ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, MarieR skrev:

Solemsvåttan var det jeg tenkte på ja, da skal jeg komme meg dit neste gang! :) Jeg kom langs de veldig sjarmerende stiene når jeg gikk utover, og så tok jeg den andre løypa hjem igjen (der vi gikk i fjor).

 

Oppvaskmaskina sier den er ferdig. Da må jeg kanskje reise meg å tømme den da. Enn at de enda ikke har funnet opp en oppvaskmaskin som også kan tømme og fylle seg selv...

Eneste feilen her jeg bor er at det ikke er opplegg for oppvaskmaskin her :(
Utrolig hvor mye man savner den maskinen når man ikke har :P 

51 minutter siden, Snoffe skrev:

Blir direkte flau over å være i kategorien hundeeier når jeg leser sånt! Gikk der for en uke siden, og var bare lykkelig for at de har fått et stort bosspann halvveis på runden for da slapp jeg å bære med meg bæsjeposen hele veien tilbake til bilen der det er et bosspann.

Syntes generelt at kommunen og private har blitt mye flinkere til å få opp store bosspann der folk ferdes med hund. Så nå må vi fader meg bli flinkere til å rydde opp etter oss! 

http://www.ba.no/bergen/forurensing/natur-og-miljo/plukket-opp-200-poser-med-hundebasj-pa-halvannen-time/s/5-8-336142

Gjelder egentlig all type boss.

Sånn da fikk jeg luftet meg litt :P 

Den artikkelen der fikk meg til å tenke på dette leserinnlegget jeg så i Stavanger Aftenblad  når jeg var hos advokaten i februar/mars. De luringene som synes det er så stress å bære bæsjeposene sine, eller i det minste ta dem med på vei tilbake fra hvor enn de er må jo være de samme smartingene som har denne tankegangen her: 
 

20160224_115923.jpg

Ellers har jeg vært veldig effektiv i dag. Gutta skulle liksom få en litt avslappende dag med ikke så lang tur. Men så oppdaget jeg enda en ny avstikker i skogen, og så gikk tiden ;) Fått lagt inn litt lydighetselementer i turene også, slik at jeg får forberedt meg på det som går igjen gjennom alle LP klassene :)

Jeg har vært å handlet inn mye som trengs også. Både av mat til meg, og 20 kg V&H til gutta. Ting begynner sånn smått å falle godt på plass, og jeg har stort sett alt jeg trenger nå omsider :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Eneste feilen her jeg bor er at det ikke er opplegg for oppvaskmaskin her :(
Utrolig hvor mye man savner den maskinen når man ikke har :P 

Ugh ja, vi har en oppvaskmaskin som er i ferd med å ta livet sitt. Den døde i påsken, så sto den opp fra de døde på tredje dag (faktisk, eller mulig det var fjerde :lol: ), også har den virka i 3 uker, og nå har den begynt på annenhverdag-turnus. Så vi har jo maskin, den er bare sinnsykt uoppdragen og ustabil, og jeg savner en ordentlig en!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette huset tåler virkelig ikke å stå tomt. Jeg har vært borte i fem døgn, og det er 12 grader i stua og 13 på kjøkkenet. Men det hjelper på nå som jeg fyrer og har på oljeovn. Jeg har også slått av varmepumpa for å se om det hjelper noe, for den blåser kald luft. Og ja, jeg har forsøkt å justere med fjernkontrollen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søtt med lam! Det er masse lam rett utenfor her nå, naboen som har sauer. De har også en kjempesøt border collie hannhund. Den er løs ute, og nå løper det også et lite lam rundt sammen med den. Regner med det er et koppelam. Så utrolig skjønt der det hopper og spretter etter hunden :) Og hunden er jo knallsøt den også. Har alltid såå lyst å hilse, før den løper for å finne leken sin :P Glad for litt sånne løshunder her jeg, så får jeg litt hundekos. Sikkert ikke alle som er like fornøyd alltid, da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Dette huset tåler virkelig ikke å stå tomt. Jeg har vært borte i fem døgn, og det er 12 grader i stua og 13 på kjøkkenet. Men det hjelper på nå som jeg fyrer og har på oljeovn. Jeg har også slått av varmepumpa for å se om det hjelper noe, for den blåser kald luft. Og ja, jeg har forsøkt å justere med fjernkontrollen :P

Har du støvsugd filtrene da? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Blir direkte flau over å være i kategorien hundeeier når jeg leser sånt! Gikk der for en uke siden, og var bare lykkelig for at de har fått et stort bosspann halvveis på runden for da slapp jeg å bære med meg bæsjeposen hele veien tilbake til bilen der det er et bosspann.

Syntes generelt at kommunen og private har blitt mye flinkere til å få opp store bosspann der folk ferdes med hund. Så nå må vi fader meg bli flinkere til å rydde opp etter oss! 

http://www.ba.no/bergen/forurensing/natur-og-miljo/plukket-opp-200-poser-med-hundebasj-pa-halvannen-time/s/5-8-336142

Gjelder egentlig all type boss.

Sånn da fikk jeg luftet meg litt :P 

Jeg blir alltid "imponert" hver gang kommunen fjerner søppeldunkene her. Nå har de fjernet tre stykker der det går masse folk forbi. Neste offentlige søppeldunk er en-halvannen kilometer unna om du skal den veien. :lol: Så at folk handler på vane og kaster søpla der søppeldunkene stod tidligere. Ellers så er det søppeldunkene til borettslagene som er de nærmeste. Men gidd å okkupere deres søppeldunker med hundedritt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen boligfolk her? Lurer på hva som skjer når flere eier og det er prisstigning på leilighet :P

Jeg eier en leilighet sammen med mine foreldre. Jeg eide 25% ved kjøp (egenkapital), resten av lånet står i mine foreldres navn. Jeg har siden den ble kjøpt betalt 75% av låneutgifter/husleien. 
Leiligheten har hatt en ganske stor prisøkning siden den ble kjøpt (450 k).

Nå skal lånet overføres i mitt navn, så på papiret skal jeg kjøpe resten av leiligheten av dem. Det vi lurer på er hvor mye av leiligheten jeg nå eier. Eier jeg fremdeles 25% av leiligheten, eller eier jeg mer siden jeg har betalt det meste av utgiftene knyttet til den? Vi vil gjøre det rett i forhold til andre "barn" i familien og lover og regler :P 

Noen som vet hvordan det skal regnes, er det noen regler eller er det mer opp til oss hvordan vi vil løse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en helt forferdelig dag på jobb idag. Har ringt og klager litt til en kollega i den andre butikken vår. Hun fikk så vondt av meg, og ba meg stikke innom på vei hjem. Så gjorde det, og da fikk jeg en tulipan og en klem!  Gjør dagen litt bedre, for idag var det nesten jeg gikk på dagen.. 

Snapchat-2259054883972312765.jpg

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Noen boligfolk her? Lurer på hva som skjer når flere eier og det er prisstigning på leilighet :P

Jeg eier en leilighet sammen med mine foreldre. Jeg eide 25% ved kjøp (egenkapital), resten av lånet står i mine foreldres navn. Jeg har siden den ble kjøpt betalt 75% av låneutgifter/husleien. 
Leiligheten har hatt en ganske stor prisøkning siden den ble kjøpt (450 k).

Nå skal lånet overføres i mitt navn, så på papiret skal jeg kjøpe resten av leiligheten av dem. Det vi lurer på er hvor mye av leiligheten jeg nå eier. Eier jeg fremdeles 25% av leiligheten, eller eier jeg mer siden jeg har betalt det meste av utgiftene knyttet til den? Vi vil gjøre det rett i forhold til andre "barn" i familien og lover og regler :P 

Noen som vet hvordan det skal regnes, er det noen regler eller er det mer opp til oss hvordan vi vil løse det?

Jeg vil anta at du eier mer.. Men jeg ville ha snakket med en advokat for å få det helt riktig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så sikker på at jeg skulle på et møte i kveld, ventet tålmodig på melding fra kompis om at han kunne kjøre, siden jeg kjørte sist. Til slutt sendte jeg melding om at jeg kunne kjøre hvis han ville. Akkurat da kom jeg på at møtet er flyttet til midten av mai. Jeg har frikveld!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
56 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Noen boligfolk her? Lurer på hva som skjer når flere eier og det er prisstigning på leilighet :P

Jeg eier en leilighet sammen med mine foreldre. Jeg eide 25% ved kjøp (egenkapital), resten av lånet står i mine foreldres navn. Jeg har siden den ble kjøpt betalt 75% av låneutgifter/husleien. 
Leiligheten har hatt en ganske stor prisøkning siden den ble kjøpt (450 k).

Nå skal lånet overføres i mitt navn, så på papiret skal jeg kjøpe resten av leiligheten av dem. Det vi lurer på er hvor mye av leiligheten jeg nå eier. Eier jeg fremdeles 25% av leiligheten, eller eier jeg mer siden jeg har betalt det meste av utgiftene knyttet til den? Vi vil gjøre det rett i forhold til andre "barn" i familien og lover og regler :P 

Noen som vet hvordan det skal regnes, er det noen regler eller er det mer opp til oss hvordan vi vil løse det?

Ville tro du eier 75% av det som lånet er nedbetalt med +  din andel i forhold til søsken hvis dere legger inn forskudd på arv + 25% fra kjøpet.  Men for å få det rettferdig ville jeg kontaktet advokat. 

og glemte din andel av prisstigningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...