Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

1 time siden, SFX skrev:

Og NÅ skal jeg rive meg løs fra maskina og få gredd litt på fjompestompen. Det er klubbarbeid her også som lenker meg til maskina, men nå får det være nok.

Noen ganger tenker jeg at jeg burde skrevet opp alle timene jeg har brukt på denne klubben gratis.... eller - jeg har vel betalt ganske mange årskontingenter bare for å delta på styremøtene... bompenger og diesel drar kroner når man kjører nesten 18 mil hver gang liksom. 

Yasmine er atter uten floker :D. 3,5 time tok det - TRE OG EN HALV TIME :| Og det var ikke en uke siden sist engang... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Hvorfor kunne ingen fortelle meg hvor bekymret jeg kom til å bli når jeg fikk valp?:teehe: Spiser han nok? sover han nok? drikker han nok? Hard i magen, bløt i magen? Urolig, piper, mangler han noe? og så ALT han må smake på da! Idag kom det en svær treflis ut når han gikk på do :blink:

Men for en going da, helt forelsket i hårballen på 11 uker :wub: 

Samboer hadde han med på jobb her om dagen, og det gikk veldig fint. Helt til en idiot (beklager, fant ikke noe mildere ord for den tosken...) fant ut han skulle kaste en stor og tung eske over valpen og begynte å slå på den.:o Samboer hadde heldigvis satt i til han at det der kan han (på godt nordnorsk) gi **** i! Han skal være glad ikke jeg var der, for å si det sånn :argue:. Værste av alt er at vedkommende har hund selv!:no:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg får kjøpt samme typen D-vitamin reseptfritt til lavere pris på nettapotek, da kan jeg ikke se noen grunn til å la være. Noen andre som vet om noen grunn til at jeg ikke kan bytte ut Divisun med D-pearls? https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=12068188&c=&g=false&ref=search

Det er 800 IE/20 µg kolekalsiferol (D3) i begge, D-pearls inneholder flere og er billigere. Forskjellen er vel bare gelatinkapsler vs tabletter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tutle skrev:

Vet du om du over- eller underpronerer? I så fall ville jeg gått for sko som veier opp for det :) 

Ja, og begge de jeg linket til veier opp for det samme, men jeg klarer fortsatt ikke å velge :P Den ene har mer "drop" enn den andre, vet ikke helt hva det vil si. Det ene paret har også noe annerledes meshoverflate, men jeg vet ikke hvor mye det har å si heller. Har alltid løpt i det jeg har, liksom, men nå blir det litt hardere underlag, og jeg tenkte det sikkert var lurt for både knær og hofter (begge deler er litt kranglete på spesielt høyre side) at det var litt ekstra demping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn til kiropraktoren for starte behandling av håndledd og armer. Kom ut med smertefri nakke og skuldre, samt stor bedring i armene. Skikkelig greit å få nakke og skuldre med på kjøpet :lol: Kan ikke huske sist jeg ikke hadde smerter i nakken og skuldrene ved bevegelse av hodet og skulder. Så absurd, ble gjort 2 knekkinger, og det var det :blink: Armene mine er også så mye bedre, kan skrive på tastatur for første gang på 2 uker uten å få kjempevondt :o:D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt hvor kjedelig det er å være trailerenke :P Og det var jeg som pusha han til å bytte jobb tilogmed :lol: Går vel bedre bare Tuva kan brukes som normalt igjen, litt slitsomt å måtte gjøre "alt" hjemme med hunder og hus når alle tre krever og trenger forskjellig, men det går seg til :) Lyst på appelsin, men det ligger 3 hunder oppå meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Argyr skrev:

Fant ut at jeg får kjøpt samme typen D-vitamin reseptfritt til lavere pris på nettapotek, da kan jeg ikke se noen grunn til å la være. Noen andre som vet om noen grunn til at jeg ikke kan bytte ut Divisun med D-pearls? https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=12068188&c=&g=false&ref=search

Det er 800 IE/20 µg kolekalsiferol (D3) i begge, D-pearls inneholder flere og er billigere. Forskjellen er vel bare gelatinkapsler vs tabletter? 

Du får vel disse på blå resept siden det er noe du behøver? I tillegg blir det skrevet inn på frikortandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Du får vel disse på blå resept siden det er noe du behøver? I tillegg blir det skrevet inn på frikortandelen.

Blå resept er vel reservert for medisiner/behandling satt igang av spesialist? Hvit resept går ikke på frikort.

 

Edit: Finner ingenting om spesialist når jeg søker, men ser at Divisun ikke er refusjonsgodkjent uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Argyr skrev:

Blå resept er vel reservert for medisiner/behandling satt igang av spesialist? Hvit resept går ikke på frikort.

 

Edit: Finner ingenting om spesialist når jeg søker, men ser at Divisun ikke er refusjonsgodkjent uansett.

Jeg skal gå fast på d vitamin og kalsium, men får det kun på hvit resept. Det er billigere for meg å kjøpe D vitamin på Iherb enn fra apotek faktisk, så da gjør jeg det. :) Jeg bruker denne: http://no.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-Vitamin-D3-5000-IU-180-Softgels/21367

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Lemen skrev:

Jeg skal gå fast på d vitamin og kalsium, men får det kun på hvit resept. Det er billigere for meg å kjøpe D vitamin på Iherb enn fra apotek faktisk, så da gjør jeg det. :) Jeg bruker denne: http://no.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-Vitamin-D3-5000-IU-180-Softgels/21367

Da satser jeg på at jeg kan kjøpe på nett og få kommet igang, takk for tips om Iherb! Blir fra Norge denne gangen for å komme raskt igang (jeg håper det er en mirakelkur :lol: ), men om jeg skal bruke det over lengre tid enn 3 mnd (skal tilbake og sjekke igjen da) så er jo iHerb greit å vite om. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Argyr skrev:

Fant ut at jeg får kjøpt samme typen D-vitamin reseptfritt til lavere pris på nettapotek, da kan jeg ikke se noen grunn til å la være. Noen andre som vet om noen grunn til at jeg ikke kan bytte ut Divisun med D-pearls? https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=12068188&c=&g=false&ref=search

Det er 800 IE/20 µg kolekalsiferol (D3) i begge, D-pearls inneholder flere og er billigere. Forskjellen er vel bare gelatinkapsler vs tabletter? 

Jeg spurte legen og apoteket om hvorfor jeg ikke fikk det på resept, svaret var enkelt, det var billigere å kjøpe uten :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lemen skrev:

Jeg skal gå fast på d vitamin og kalsium, men får det kun på hvit resept. Det er billigere for meg å kjøpe D vitamin på Iherb enn fra apotek faktisk, så da gjør jeg det. :) Jeg bruker denne: http://no.iherb.com/Doctor-s-Best-Best-Vitamin-D3-5000-IU-180-Softgels/21367

Forresten, er ikke det fryktelig mye å bruke daglig over tid? Det er mer enn seks ganger så mye som jeg skal ta, det! Du har kanskje tatt prøver og funnet ut at du trenger så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Argyr skrev:

Da satser jeg på at jeg kan kjøpe på nett og få kommet igang, takk for tips om Iherb! Blir fra Norge denne gangen for å komme raskt igang (jeg håper det er en mirakelkur :lol:), men om jeg skal bruke det over lengre tid enn 3 mnd (skal tilbake og sjekke igjen da) så er jo iHerb greit å vite om. :) 

Det er ikke lenger lov å bestille kosttilskudd eller vitaminer fra utlandet :(

Angående blå resept så kan fastlege gi ut dette (du kan sjekke resepttype på nett), men du har visst rett angående flere vitaminer.

Jeg trodde jeg fikk B12 (har litt lave verdier men innenfor referansenivå) på blå, men ser det er vanlig resept.

 

Edit: Søkte litt nå og ser ut som de har fjernet hele delen angående vitaminer og mineraler? Har man lov til å bestille vitaminer med høyere døgndose enn norske døgndoser nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Det er ikke lenger lov å bestille kosttilskudd eller vitaminer fra utlandet. :(

Angående blå resept så kan fastlege gi ut dette (du kan sjekke resepttype på nett), men du har visst rett angående flere vitaminer.

Jeg trodde jeg fikk B12 (har litt lave verdier men innenfor referansenivå) på blå, men ser det er vanlig resept.

Joda. http://www.dagbladet.no/2015/11/16/nyheter/kosttilskudd/vitaminer/import/41983983/

Jeg har lave lagre med B12 også, men de var ikke skummelt lave. Burde kanskje kjøpe B-kompleks også da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Argyr skrev:

Joda. http://www.dagbladet.no/2015/11/16/nyheter/kosttilskudd/vitaminer/import/41983983/

Jeg har lave lagre med B12 også, men de var ikke skummelt lave. Burde kanskje kjøpe B-kompleks også da.

Herlig! Da skal jeg begynne å bestille det jeg trenger fea utlandet igjen :)

Hvor lave var dine? Mine var 177 tror jeg, i hvertfall rett over minimumgrensen en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monikawt skrev:

 

@SFX Stor klem :hug:  

og grattis med hoftene :banana: 

Tusen takk, for begge deler!

2 timer siden, Mud skrev:

@SFX Gratulerer med A-hofter på fineste Glam! Og lykke til på arbeidspraksis :)

Tusen takk!

1 time siden, Siri skrev:

Noen ganger tenker jeg at jeg burde skrevet opp alle timene jeg har brukt på denne klubben gratis.... eller - jeg har vel betalt ganske mange årskontingenter bare for å delta på styremøtene... bompenger og diesel drar kroner når man kjører nesten 18 mil hver gang liksom. 

Jeg tror det er best for oss alle at vi ikke skriver timeliste. Vi har styremøter på Skype, så det blir lite kjøring for klubben - og vi har mulighet for å skrive kjøreregning om vi må kjøre langt. Jeg har gjort det et par ganger når økonomien min har vært trang og jeg må kjøre et stykke, men vanligvis tenker en jo at det er en del av det å være tillitsvalgt og jobbe frivillig. 

1 time siden, Siri skrev:

Yasmine er atter uten floker :D. 3,5 time tok det - TRE OG EN HALV TIME :| Og det var ikke en uke siden sist engang... 

Yikes, det er mye pels! Eller mye floker... Jeg brukte under 20 minutter på Glammen nå, inkludert proteinkur som masseres inn i pelsen, så det er jo ingenting. Men for en pysegutt, han HYLTE da jeg dro ut en floke fra brystet. Even var også sånn, han HYLTE hvis det lugget. Er hannhunder mer hårsåre? Jeg er selv veldig hårsår, og har hatt mine hyl og ul når det gjør vondt, men dette var til alt overmål en floke jeg nesten kunne dratt ut med fingrene.

Så har jeg satt opp grind i døråpningen på groomingbordet, og det var jo en utfordring i et hus som er bygget i tre etapper uten at noen har hatt vater. Jeg har IKEA-grind, og slet med å få de to delene til å møtes - og jeg fikk ikke til at grinda og den nedre stopperen kunne møtes. Så det ble litt improviserte og kreative løsninger, men satser på at det holder. Jeg tror ikke jeg har noen utbryterkongelige i huset, og grinda skal uansett ikke brukes ofte.

Jeg innser dog at jeg ikke er like kreativ som enkelte andre, når jeg ser de har laget en båt av en kombicamp på TV :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elisabeth00 skrev:

Gikk inn til kiropraktoren for starte behandling av håndledd og armer. Kom ut med smertefri nakke og skuldre, samt stor bedring i armene. Skikkelig greit å få nakke og skuldre med på kjøpet :lol: Kan ikke huske sist jeg ikke hadde smerter i nakken og skuldrene ved bevegelse av hodet og skulder. Så absurd, ble gjort 2 knekkinger, og det var det :blink: Armene mine er også så mye bedre, kan skrive på tastatur for første gang på 2 uker uten å få kjempevondt :o:D

Så bra at det funket for deg! Hvor endte du opp? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Argyr skrev:

Forresten, er ikke det fryktelig mye å bruke daglig over tid? Det er mer enn seks ganger så mye som jeg skal ta, det! Du har kanskje tatt prøver og funnet ut at du trenger så mye?

Det er flere leger som anbefaler så "store" doser for å få helseeffekt, samtidig som det er andre leger som synes dette en stor dose å gå på over lang tid. Jeg synes denne artikkelen er fin: http://www.frisksomenfisk.com/blogg/2015/03/25/d-vitamin-hvor-mye-er-trygt-hvordan-korrigere-mangel

Jeg blir uansett fulgt tett opp av flere spesialister og jeg har ikke fått noen negative reaksjoner på d vitamin dosen jeg tar. :) 

Nå er heldigvis regelverket som stoppet import av vitaminer helt vekk, så med litt planlegging går det ann å kjøpe veldig billig og gode vitaminer fra bla Iherb. Jeg sparer masse penger på å handle det jeg trenger der. Kosttilskudd er så himla dyrt i Norge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elisabeth00 skrev:

Herlig! Da skal jeg begynne å bestille det jeg trenger fea utlandet igjen :)

Hvor lave var dine? Mine var 177 tror jeg, i hvertfall rett over minimumgrensen en plass.

B12 var på 133 og skal være mellom 140 og 600, vitamin D var på 19 og skal være mellom 50 og 150. Mulig legen hadde det travelt og ikke fikk med seg B12, for han har notert "jernlager" ved siden av, men det er jo ferritin. Eller så synes han ikke det var så nøye. Leukocytter på vidvanke har jeg og, men det har jeg alltid, så det er ihvertfall ikke noe å bry seg med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...