Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Søvn er for pyser, sier de!

Får ikke sove..at all, og begynte å tenke på de tingene som brukte å holde meg oppe som barn.

F.eks monsteret under senga, som tok tak i deg med mindre du hoppa med minst en meter lengde til senga.

Spøkelsene som absolutt ikke kunne se deg om du gjemte deg under dyna, som nådde deg akkurat til nesa(for man døde jo om hele du var under dyna liksom),og når man skulle sove så måtte føtterne være pakka inn i dyna, hvis ikke fant monsteret de også og da var man kjørt ? noen som kjenner seg igjen?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1001016_1123805827663753_6816877263893772347_n.jpg?oh=8fbc5d8ad41d8e973c24cfbd5d92c2fd&oe=577CE912

Fineste påskeungene [emoji3]:heart: 

Åååh så fine[emoji1] Det til høyre smelta meg helt, vil ha[emoji7] Får kost med marsvin på jobb da, men får stadig lyst på egne[emoji16]

...Sitter jeg med kaffe, inntullet i pledd og lurer på om jeg skal prøve å sove litt til nå eller ikke. Måtte opp å ta smertestillende, men ble litt vel tidlig kjenner jeg *gjesp* Tenke litt på valpenavn mens jeg sitter her[emoji16]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Jeg tenkte på bok/film-sitater fra hver av filmene da, men da burde du starta med første filmen/boka :P Skal jeg gjette på at de mer spesifiserte og minst like nerdete temaene blir spells eller beast og hvor du finner dem? :P 

 

Ja, jeg kjenner Sam'er jeg og, greia var at det er få av de i forhold til alle de andre LOTR-karakterene :aww: 

Jeg har et spells-tema, ja, men ikke fabeldyr faktisk. Mulig fordi Jeanette funderte på det en gang, så ble det ikke nerdet videre. :lol:

Jobba i barnehage da LOTR hadde hatt toppen sin. Vi hadde en Arwen i barnehagen. Ble helt feil med en snørrete, blond Arwen på ett år. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen va trugetur på morran, men i all min trøtthet så glemte jeg dem :lol: Jaja, gikk greit å gå på beina og, bare et par steder hvor jeg datt akkurat gjennom skaren. Bikkjene løp fint oppå da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Om man surfer lenge nok som faller man over ting.

Liz sin mamma nå, hun er rundt 14 år

10575338_10208945494981138_2244442007067

Kullet Liz er født i

319812_4026010215166_1822826394_n.jpg?w=

En av de første gangene Liz var på sau, søt liten fis :P 

311542_4138147619422_374091855_n.jpg?w=1

Det jeg trooor er bebis bilde av Liz (tegningene, men de forandrer seg også ettersom de vokser)

525686_384543791591884_1473898620_n.jpg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sbtlita skrev:

Søvn er for pyser, sier de!

Får ikke sove..at all, og begynte å tenke på de tingene som brukte å holde meg oppe som barn.

F.eks monsteret under senga, som tok tak i deg med mindre du hoppa med minst en meter lengde til senga.

Spøkelsene som absolutt ikke kunne se deg om du gjemte deg under dyna, som nådde deg akkurat til nesa(for man døde jo om hele du var under dyna liksom),og når man skulle sove så måtte føtterne være pakka inn i dyna, hvis ikke fant monsteret de også og da var man kjørt ? noen som kjenner seg igjen?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Ohjess! Særlig det med at dyna må dekke alt. Også når taklyset er skrudd av må man så fort som muuulig kaste seg i senga, for man kan ikke gå på gulvet når taklyset er av :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig påske det har vært til nå:)

Jeg vet det er langfredag, men jeg tok jommen en oppvask, og en maskin med ulltøy- skal ikke gjøre noe mer nå..

Nå ser det ut til å lysne og bli opphold så da blir det en tur på gullmynten- så er det hjem til de siste episodene av Doctor Who.

Så synes jeg det er morsomt, og litt fælt at jeg allerede nå kan se for meg en jaktlabradorvalp med et Doctor Who tema navn, mens jeg allerede har en 2,5 år gammel gullmynt. Nei det blir nok med drømmen. 

nu er det frokost, egg og bacon. Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Jeg har et spells-tema, ja, men ikke fabeldyr faktisk. Mulig fordi Jeanette funderte på det en gang, så ble det ikke nerdet videre. :lol:

Jeg er litt usikker på om f.eks Eagerminds Chinese Horntail er kult eller bare harry :teehe: 

1 time siden, Caroline skrev:

Jobba i barnehage da LOTR hadde hatt toppen sin. Vi hadde en Arwen i barnehagen. Ble helt feil med en snørrete, blond Arwen på ett år. :P 

Det er bare så feil :o 

--

AN ser jeg på Happy Feet, men jeg burde egentlig pakke tingene til Nora, som skal være hos oppdretteren sin mens jeg er på ferie :ahappy: Hun skal ikke ha med seg så mye da, så jeg rekker det nok før jeg skal dra :P  

Jeg er så å si ferdig med å pakke mine ting da, har bare toalettmappa og mobillader igjen. Om et døgn sitter jeg på flyet til Grand Canaria :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster kom med påskegjester igår, så nå har jeg to små undulater sittende i stua. De er forbausende rolige på tross av psykopaten som vandrer rundt og titter på dem på utsiden av buret... Han er litt misunnelig på pinnene deres tror jeg :P 

De er visst gale etter country, men jeg har ingen countrykanal så P4 duger visst også, de synger litt med og virker fornøyde med livet

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassimo-maskina mi må avkalkes og jeg er tom for avkalkningsmiddel. Kan jeg bruke hva som helst slags avkalkningsmiddel for kaffetraktere o.l.? Hittil har jeg nemlig bestilt Tassimo-tabletter på nett men det har jeg ikke tid til nå... meg kaffelaus er ikke moro for omgivelsene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caroline skrev:

Jeg har et spells-tema, ja, men ikke fabeldyr faktisk. Mulig fordi Jeanette funderte på det en gang, så ble det ikke nerdet videre. :lol:

Jobba i barnehage da LOTR hadde hatt toppen sin. Vi hadde en Arwen i barnehagen. Ble helt feil med en snørrete, blond Arwen på ett år. :P 

Jeg kjenner et par i Nederland som har en sønn som heter Beren. Kanskje de burde møtes? Beren og Luthien er tross alt slektningene til Arwen :P

 

Jeg har sååå lyst på et LOTR tema kull, men jeg får det liksom ikke til å passe helt inn i rasehistorie og nordlig som jeg har holdt meg til så langt. Nå skal jeg kanskje bruke en Pippin neste vår, kan jeg snike det inn sånn tro? Vurderer riktignok russiske kosmonauter om Stjerne noen gang får kull, bare fordi jeg var veldig interessert i romfart som liten og det jo passer til Stjerne OG Russland tross alt er rasens opprinnelsesland.  Men apropos barneinteresser burde jeg helt klart ha et dinosaur kull også (og jeg har fortsatt litt dilla på dino'er). Selv om et sånt tema hadde passet bedre på kyllinger eller andre fugler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som engelsklærer holder jeg meg (foreløpig) til engelske idiomer på valpene her. Blant annet så står Box of Fluffy Ducks på lista denne gangen :P 

Og angående valper så skjer det neppe noe her i dag heller. Tempen ligger stabilt på 37.4-37.5. Smula er rolig, men graver litt mer enn tidligere, så det er nok uansett ikke mange dager frem i tid hehe

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart avgårde for årets saluki-påsketur nedover langs Akerselven. I år blir det tradisjon, for det er tredje år på rad. Masse, fine, vakre, elegante skrangleverk i perfekt harmoni som spankulerer pent avgårde i fin kontrast til de ikke fullt så elegante menneskene sine :P I fjor gikk vi helt ned til, og på, taket til operaen, og ble fotet og filmet og oiet og akket over av lassevis med turister. Vi får se om vi kommer oss helt ned i år også eller om det blir kaffestopp på en benk i en park istedenfor :)

Koselig med slike turer, gleder oss vi :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor dagens tur skal gå... er det vått i skogen tro? Vi hadde egentlig tenkt å ende opp et sted og ta en kaffe, men der var det visst stengt i dag. Så da er jeg egentlig litt gira på å gå et sted jeg ikke går flere ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
12 minutter siden, Tøfflus skrev:

Snart avgårde for årets saluki-påsketur nedover langs Akerselven. I år blir det tradisjon, for det er tredje år på rad. Masse, fine, vakre, elegante skrangleverk i perfekt harmoni som spankulerer pent avgårde i fin kontrast til de ikke fullt så elegante menneskene sine :P I fjor gikk vi helt ned til, og på, taket til operaen, og ble fotet og filmet og oiet og akket over av lassevis med turister. Vi får se om vi kommer oss helt ned i år også eller om det blir kaffestopp på en benk i en park istedenfor :)

Koselig med slike turer, gleder oss vi :D

 Apropos elegante skrangleverk  @Tøfflus :), skal du på CACIL om en måned eller så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får besøk av mamma og stefar på mandag, og har i et svakt øyeblikk lovet dem middag. Men hva i allverden skal jeg finne på? Enkelt, men godt og litt imponerende? Mamma kommer til å slakte uansett, så :lol: Tenkt på vårruller, men vet ikke om jeg gidder... Tenkt på røkt svinekam, men vet ikke om jeg får tak i... Hmh. Har en svinestek i kjøleskapet, men... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg får besøk av mamma og stefar på mandag, og har i et svakt øyeblikk lovet dem middag. Men hva i allverden skal jeg finne på? Enkelt, men godt og litt imponerende? Mamma kommer til å slakte uansett, så :lol: Tenkt på vårruller, men vet ikke om jeg gidder... Tenkt på røkt svinekam, men vet ikke om jeg får tak i... Hmh. Har en svinestek i kjøleskapet, men... 

 

Lag en god kjøttsuppe. Veldig avstressende med sånt som kan lages ferdig i god tid.

Nå gleder jeg meg litt til å bli helt ferdig med påskens store prosjekt, som er vårklipp og full stellegjennomgang av begge hunder. Etter påske skal begge leveres inn til tannpuss. Spent på om tennene til Pippin er ok eller om det blir noe trekking.

Det regner i dag, så da er det vel bare å få gjort unna litt saker og ting da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Lag en god kjøttsuppe. Veldig avstressende med sånt som kan lages ferdig i god tid.

Nå gleder jeg meg litt til å bli helt ferdig med påskens store prosjekt, som er vårklipp og full stellegjennomgang av begge hunder. Etter påske skal begge leveres inn til tannpuss. Spent på om tennene til Pippin er ok eller om det blir noe trekking.

Hmmm, kanskje? Men har veldig lite av det som må oppi en slik, og må basere meg på å handle på coopen på tolga, utvalget på en lørdag i påsken kan være "noget" begrenset. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
22 timer siden, SFX skrev:

**** altså, jeg kjøpte nytt minnekort til kameraet før påske, for å ha til valpekullet - vi sjekket i fotobutikken at de to minnekortene jeg hadde faktisk var ødelagt, siden verken kortleser eller overføringskabel her klarte å finne dem. Så nå sitter jeg med et splitter nytt minnekort, og en kortleser og en overføringskabel som ikke finner det kortet heller.

Sånt gjør meg grinete.

@SFX Fant denne etter å ha lest på en gruppe på Fb. Image rescue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år i dag :D Verdens søteste, snilleste og mest irriterende på en gang :D

Så igjennom noen gamle bilder fra første gangen vi møtte henne, og fant dette som viser at allergien var på plass fra dag 1 :lol: 

Oppe-kommer-hjem-2014-06-15-204.jpg?resi

er heldigvis ikke så ille da, som det var. De siste gangene jeg har sett henne har jeg ikke tenkt over at hun klør noe mer enn andre hunder. Ikke mye iallefall.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...