Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Hva f***!!!! Vi har en mus inni KJØLESKAPET i boden! Trodde ikke på gubben da han kom inn for å fortelle meg at vi hadde mus i kjøleskapet. Inni kjøleskapet liksom! Satt inn felle da, men det finnes vel "litt" annet den vil spise inni der vil jeg tro. Kjekt at jeg er panisk redd mus, da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

12 minutter siden, mushi skrev:

Du vet at døgnrytmen sitter bra når du våkner Kl seks på en fridag. ?

Jeg eier ikke døgnrytme til hverdags (pga nattjobbing) men jeg har stått opp mellom 6 og halv 7 hele ferien :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mushi skrev: Du vet at døgnrytmen sitter bra når du våkner Kl seks på en fridag. ?

Jeg eier ikke døgnrytme til hverdags (pga nattjobbing) men jeg har stått opp mellom 6 og halv 7 hele ferien :lol:

Veldig kjekt når jeg g har en hund som ikke takler mennesker og andre hunder så godt. På vei ut døra for å gå tur i et populært turområde jeg aldri bruker til vanlig. [emoji1]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev: Sender PM på morgenen i morgen! Skal ringe og høre om han fortsatt har de stående [emoji4]

I dag har jeg lært at i Polen er det forbudt å selge hunder uten stamtavle og registrerte foreldre.

Delvis at det er faktisk ikke lov å selge blandingshunder.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Oj, spesielt og interessant. Er det en landslov? en matttilsynet type rettningslinje lov? ble nysgjerrig her [emoji4] Og hvordan håndheves den?

 

Jeg aner faktisk ikke[emoji14]Hadde litt dårlig tid så rakk ikke spørre noe mer, men jeg spurte en veterinær om hvordan det var med type doodler og andre av disse designerhundene her og hun sa da at det er en lov som sier at alle valper som selges skal ha stamtavle og registrerte foreldre. I tillegg er det ikke lov å avle uten å være registrert som oppdretter. Derfor er det veldig få av de mixene som folk vil tjene penger på.

Jeg har stusset litt på hvorfor shelterne ikke tar mer for de hundene som adopteres her også. Det vanlige er å betale 30zl som tilsvarer ca 65 kr. Å adoptere her nede er svært populært så å heve prisen litt tror jeg ikke hadde være noe problem. Men da må det være på grunn av loven som sier at en ikke kan selge uten papirer.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Paranomia skrev:

Hva f***!!!! Vi har en mus inni KJØLESKAPET i boden! Trodde ikke på gubben da han kom inn for å fortelle meg at vi hadde mus i kjøleskapet. Inni kjøleskapet liksom! Satt inn felle da, men det finnes vel "litt" annet den vil spise inni der vil jeg tro. Kjekt at jeg er panisk redd mus, da :lol: 

Dere vurderte ikke å faktisk fjerne maten fra kjøleskapet, liksom? :P 

Akkurat nå drikker jeg kopp nummer to med kaffe. Klarte heldigvis å sove litt lenge, som planlagt. Nå sitter jeg og planlegger dagens trening, men først må jeg drikke opp kaffen min og ta en liten tur ut, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg skikkelig sløv... sitter enda med første kaffekoppen og soser... Tror det blir en kaffekopp til å litt strikking før jeg gidder å løfte en finger gitt... Deilig med fri :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg på meg at det blir en lat formiddag. Hundene er heldigvis enige så vi har holdt oss i sofaen etter morgenluftingen, og har planer om å bli sittende i den ei god stund til.

I dag er det forøvrig 6 måneder siden Bris hadde løpetid sist, så nå syns jeg den kan starte snart. :aww:  Ikke at jeg er utålmodig altså. *sukk*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Wednesday skrev:

Se det ja. Dobbeltsyn kan visst komme av SLE gitt. Øyelegen har aldri nevnt det, de har kanskje hengt seg litt opp i ms siden det er det vanligste. 

Tok ingen blodprøver nå, men tok en hel haug flere ganger i sommer. Men igjen, da var de mest opphengt i ms. 

Ja, det var jo som sagt sjeldent, så kanskje ikke øyelegen tenkte på det? 

Mulig at han testa allikevel da. Fastlegen min sjekka ANA-verdier og lignende noen år før jeg fikk en ordentlig diagnose, men da gjorde jeg ikke utslag nok til å fastslå noe. Jeg var visst litt diffus i begynnelsen jeg og, kom jeg på, men jeg sleit mer med betente ledd og senefester og sånt enn dobbeltsyn, f.eks. 

--

I dag har jeg methotrexate-dagenderpå, og er skikkelig uggen og småkvalm. Jeg kan ikke huske at jeg var sånn sist jeg sto på dette, men jeg er flink til å fortrenge ubehag, så det betyr ikke nødvendigvis noe. Evt så kan jo bivirkningene blir mindre etterhvert som det begynner å funke - jeg satser på det jeg! Viktig å være positiv og sånn :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Paranomia skrev:

Hva f***!!!! Vi har en mus inni KJØLESKAPET i boden! Trodde ikke på gubben da han kom inn for å fortelle meg at vi hadde mus i kjøleskapet. Inni kjøleskapet liksom! Satt inn felle da, men det finnes vel "litt" annet den vil spise inni der vil jeg tro. Kjekt at jeg er panisk redd mus, da :lol: 

Kan dere ikke bare åpne døra og slippe den ut? Og ha felle i boden? 

Har vi hatt en sløv morgen, men nå er frokosten inntatt, kaffen drukket - og vi får vel gjøre oss klar for en tur ut etter hvert. Men først må jeg ta oppvasken som jeg glemte å ta i går... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det var jo som sagt sjeldent, så kanskje ikke øyelegen tenkte på det? 

Mulig at han testa allikevel da. Fastlegen min sjekka ANA-verdier og lignende noen år før jeg fikk en ordentlig diagnose, men da gjorde jeg ikke utslag nok til å fastslå noe. Jeg var visst litt diffus i begynnelsen jeg og, kom jeg på, men jeg sleit mer med betente ledd og senefester og sånt enn dobbeltsyn, f.eks. 

 

Sikkert, de må jo nesten tenke litt sannsynlighet :)

Hm, jeg aner ikke hvor grundig de testa i sommer. Men det bør jo legen vite, så får bare høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
48 minutter siden, Kaja skrev:

Vi skal bo i Vestvågøy :) men har leiebil så skal litt hit og dit

Sjekk sidene til Lofoten Folkehøgskole på Facebook. Skolen har egen friluftslinje og legger ut forslag til toppturer og diverse andre utendørsaktiviteter i Lofoten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt med meg 2 hunder og mamma på besøk til mormor og morfar er par dager :)

Mamma kom oppover til oppdretteren min på tirsdag og blir til mandag, hun skal også ha en valp fra dette kullet - lille Wilbert (etter mor Wilma og far Alberto)!

20160323_145204.thumb.jpg.5387c41a6777e7

Mamma sin Wilbert og min Sanna :wub:

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Kan dere ikke bare åpne døra og slippe den ut? Og ha felle i boden? 

Har vi hatt en sløv morgen, men nå er frokosten inntatt, kaffen drukket - og vi får vel gjøre oss klar for en tur ut etter hvert. Men først må jeg ta oppvasken som jeg glemte å ta i går... 

Jeg ser for meg at musa har gnagd seg inn i kjøleskapet, de innerste veggene er ikke nødvendigvis så tjukke.

I dag kan jeg sløve og bare kose meg, eller jeg kan gjøre en innsats og få god samvittighet. Pelsarbeid skal jeg gjøre uansett, men det var den der rettebunken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Grattis med valp SFX, kom det bare 1?. 

Tusen takk! Og ja, det ble en sologutt.

Jeg skal få gjort litt husarbeid mens mor og sønn sover, så får Glam litt selskap også. Jeg tenker han skal få litt kjøkkentrening også - kjøkkenet er langt nok til å trene begynnelsen på bli sittende.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, vivere skrev:

Sjekk sidene til Lofoten Folkehøgskole på Facebook. Skolen har egen friluftslinje og legger ut forslag til toppturer og diverse andre utendørsaktiviteter i Lofoten :)

Takk for tips :) vi har med en del toppturbøker. 

Nest siste etappe, 3.5 time på ferge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
    • Blir valpene registrert i NKK? Jeg trodde at valper fra slike avlsprosjekter (som NKK også er med på) ble registrert I så fall kan man vel få titler på hundene?   
    • Som neste hund vurderer jeg veldig en blandingshund fra cavalierprosjektet (cavalier + cocker mest sannsynlig), men ettersom det er en blanding vil den vel aldri kunne ta noen slags titler? Å jobbe mot ekstra bokstaver på stamtavle er litt av moroa for meg med å ha hund, men alle championat o.l. krever vel utstillingsresultater?
    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...