Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, MarieR skrev:

Vil tro det er greit å gå der nå :) Sørpete kanskje

 

 

Da skal jeg prøve det en dag i løpet av påsken. I dag ble det latmannsrusling på Midtsandtangen.

Er det lenge siden du har vært på Tynesodden? Jeg husker du snakket om den stygge hogsten der, nå er det noen i MDG som tenker å lage en sak om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Guest Jonna
26 minutter siden, SFX skrev:

Det sa de ingenting om i butikken. Jeg har forsøkt både med kabel og med minnekortleser.

Det var vel tull når du skulle overføre fra mitt kamera til din pc også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Caroline skrev:

Prisoner of Azkaban på TV :wub: 

Man skal vel kanskje være litt nerd for å skjønne hvor stamtavlenavnene til Tonks og Lupin kommer fra, men det er altså herfra. Resten av kullet har navn fra andre replikker i de forskjellige filmene. 

Sånn apropos det, så er det en teori basert på det Lupin sier der, at han ikke fikk være James og Lilys Secret Keeper fordi at han hadde "uønska følelser" for Lily, og derfor var blitt, om ikke uvenner, så mindre god venn med James. Det er visst derfor Sirius visste det var Peter som hadde avslørt Potterne også, og ikke mistenkte Lupin. 

Noen ganger syns jeg Potterheads har litt mye rart for seg, de har mye rare teorier om absolutt alt og alle, og jeg kjenner jeg ikke helt skjønner denne teorien. Så vidt jeg husker, og jeg er åpen for at jeg husker feil, så var vel Lupin da også i en undercoverjobb blant varulvene, og derfor ikke kunne/burde være secret keeper? 

Jeg er forøvrig såpass nerd at jeg ikke helt skjønte hvorfor det ikke er åpenbart hvor Tonks og Lupin har fått navnene sine fra :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg er forøvrig såpass nerd at jeg ikke helt skjønte hvorfor det ikke er åpenbart hvor Tonks og Lupin har fått navnene sine fra :lol: 

Var min første tanke og, men så kom jeg på at ikke aaaalle er helt sånn som meg, og tydeligvis deg, når det gjelder Harry Potter :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Da skal jeg prøve det en dag i løpet av påsken. I dag ble det latmannsrusling på Midtsandtangen.

Er det lenge siden du har vært på Tynesodden? Jeg husker du snakket om den stygge hogsten der, nå er det noen i MDG som tenker å lage en sak om det.

Utmarksbeite for sau der nå, så det som er igjen av turstien er lagt langs inngjerdingen. Man kommer seg ut til odden men ikke videre, med mindre de har gjort om trasseen nå da, lenge siden jeg har vært der pga sauene. Kjempesynd for det var jo så fint der. Nå ser det ut som de tar skogen mellom betania og revdalen også, og da ødelegger de enda en kjempefin, gammel skog Og et veldig fint turområde. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Da er lammelåret og desserten fortært. Kvelden går vel med til litt fjernsyn og brettspill vil jeg tro. I morgen reiser påskegjestene hjem og vi drar til svigerdatter sin fiskemiddag. Lørdag skal jeg se på/ta bilder av bikkjer som biter en fra hundetjenesten i Oslopolitiet. Det har han godt av spør du meg, selv om han både er trivelig og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, MarieR skrev:

Utmarksbeite for sau der nå, så det som er igjen av turstien er lagt langs inngjerdingen. Man kommer seg ut til odden men ikke videre, med mindre de har gjort om trasseen nå da, lenge siden jeg har vært der pga sauene. Kjempesynd for det var jo så fint der. Nå ser det ut som de tar skogen mellom betania og revdalen også, og da ødelegger de enda en kjempefin, gammel skog Og et veldig fint turområde. :(

Han som eier området har fått en god del penger fra kommunen (eller egentlig fra sentralt, SMIL-midler) for å tilbakeføre skogen til kulturlandskap. Det skulle tas hensyn til området som turområde, blant annet skulle det lages et "gjerdeklyv" sånn at folk kan forsere det gjerdet som går ned til sjøen, det har visst ikke kommet på plass. Han har også brukt hogstmaskin, så vidt jeg har forstått brukes det bare når alt skal bort, ikke når man skal ta vare på landskap. Jeg skal følge opp. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, 2ne skrev:

Sånn apropos det, så er det en teori basert på det Lupin sier der, at han ikke fikk være James og Lilys Secret Keeper fordi at han hadde "uønska følelser" for Lily, og derfor var blitt, om ikke uvenner, så mindre god venn med James. Det er visst derfor Sirius visste det var Peter som hadde avslørt Potterne også, og ikke mistenkte Lupin. 

Noen ganger syns jeg Potterheads har litt mye rart for seg, de har mye rare teorier om absolutt alt og alle, og jeg kjenner jeg ikke helt skjønner denne teorien. Så vidt jeg husker, og jeg er åpen for at jeg husker feil, så var vel Lupin da også i en undercoverjobb blant varulvene, og derfor ikke kunne/burde være secret keeper? 

Jeg er forøvrig såpass nerd at jeg ikke helt skjønte hvorfor det ikke er åpenbart hvor Tonks og Lupin har fått navnene sine fra :lol: 

OMG, da burde vi ikke droppa kombinasjonen Lupin og Lilly allikevel :lol: For ja, det var faktisk i tankene en gang. Liker at du er såpass nerd :ahappy: Flere burde være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Har du ikke kortleser i PC'en? Kan det være PC'en som er problemet? Det er vel ikke så ofte det er problemer med minnekortene? Jeg har til dags dato aldri hatt problemer med det faktisk...

Nei, det er ekstern minnekortleser.

44 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det var vel tull når du skulle overføre fra mitt kamera til din pc også?

Ja, men det var fordi bildene kom over i et annet format - NEF. Overføringen gikk greit, de var bare veldig rare i fargene da jeg fikk dem på maskina.

Jeg hadde et minnekort i kameraet, som sluttet å fungere i oktober/november - og i fotobutikken forsøkte de det de kunne for å få ut bildene, for jeg ba om det siden det lå mange bilder av X'en der. Så fant jeg et nytt minnekort nå når jeg pakket ut ei eske for noen uker siden, men kortleser/kabel fant ikke det heller, og jeg sjekket i en fotobutikk hvor de heller ikke fant kortet i sin kortleser. Derfor kjøpte jeg nytt, som heller ikke finnes. Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - er det maskina, eller kabel, eller kortleser, eller kamera? Jeg har en håndfull bilder fra EDS-spesialen på maskina, så jeg har i hvert fall fått til overføring i september på denne maskina. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Wachita skrev:

Alt ordner seg til slutt! Jeg syns du er kjempe flink, og du burde være utrolig stolt over deg selv! :) 

Tusen takk! Selv om det er mye kaos så føles det utrolig godt å faktisk ta kontroll selv også :) De neste dagene skal jeg bruke til å tråle hele NAV og andre stillingsdatabaser og se etter enda flere deltidsstillinger. Mulig jeg har oversett noe når jeg har hatt søkekriterier som går på arbeidsområde også. Så da har jeg noe å holde meg opptatt med :)

Har vært ute på tur med Sjef nå. Tok ca en time. Mannen har fått ha Aragon nå slik at jeg kan fokusere 100% å Sjef i stedet for bare 50% på begge to. Og det er det mest riktige for Aragon også nå :)

 

IMG_20160324_182932.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Caroline skrev:

Prisoner of Azkaban på TV :wub: 

Man skal vel kanskje være litt nerd for å skjønne hvor stamtavlenavnene til Tonks og Lupin kommer fra, men det er altså herfra. Resten av kullet har navn fra andre replikker i de forskjellige filmene. 

Jeg hadde ikke tatt det for jeg har bare sett et par av filmene og lest ei bok (I know, jeg har bodd under en stein :lol:  ). Syns dog det er stilige navn og en annerledes måte å fikse temanavn på. Jeg vurderer det selv til førstekullet her. Jeg vil ha et Supernatural-kull, men TJ er skeptisk. Har kikka på titler på episoder, men replikker/sitat er jo en snedig måte å gjøre det på. Skal godt gjøres å ende opp med samme navn som andre da. :) 

Akkurat nå lukter det bål av meg. :ahappy:  Fikk brått melding på FB fra Decoys oppdrettere om ikke kunne dra ut i skogen her og ha bål og grille pølser. Det var vi selvsagt med på, så nå har hundene fått frest av seg litt sammen med to andre tollere, og vi har fått skravlet og spist pølse. :) Nuh skal jeg finne frem litt smågodt, strikketøyet og sette på enten en film eller en serie. Har fått 2 gratismåneder med viaplay nå, så skal sjekke ut om det er noe der jeg vil se. TJ har benka seg foran pcn og spiller et eller annet, så jeg har tv'n helt for meg selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig lat dag. Hadde et øyeblikk i lett panikk der jeg lurte på om Lykke var syk, helt til jeg kom på at løpetid og relativ god avknapp kan gjøre sånn med en rar liten kelpiefjolle :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Han som eier området har fått en god del penger fra kommunen (eller egentlig fra sentralt, SMIL-midler) for å tilbakeføre skogen til kulturlandskap. Det skulle tas hensyn til området som turområde, blant annet skulle det lages et "gjerdeklyv" sånn at folk kan forsere det gjerdet som går ned til sjøen, det har visst ikke kommet på plass. Han har også brukt hogstmaskin, så vidt jeg har forstått brukes det bare når alt skal bort, ikke når man skal ta vare på landskap. Jeg skal følge opp. 

Aha, da har beitingen et formål i alle fall :) Det er brukt hogstmaskin ja, og de har knapt satt igjen så mye som et tre annet enn i kantsonen...det var mye nedfallstrær etter stormene men jeg kan ikke forstå annet enn at det ville holdt å rydde nedfallstrær og evt.tynne ut resten, ikke huggd ned rubbel og bit...Bra mdg følger opp! :D

 Vi har vært ute og grillet pølser, koselig det! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Oj.

Kom på at det er lenge siden jeg kan huske å ha sett noen avtalegiro fra Agria i nettbanken min, så jeg logger inn, og kan ikke finne en eneste forsikring registrert på min side der...:blink:

Jeg sa opp Timmy sin forsikring for ei stund siden, men Bizi skulle da fortsatt være forsikret der, trodde jeg...

I såfall skal jeg benytte anledningen og vurdere om jeg skal forsikre henne et annet, billigere sted, eller om det er like greit å betale det det koster den dagen det eventuelt er nødvendig. Hvis man er riktig uheldig kan det jo bli dyrt, det vet jeg jo alt om.

Hun ble ikke forsikra før etter 4 mnd i utgangspunktet, så det vil være en del de ikke dekker uansett om jeg nå har forsikring i Agria p.t eller ikke...

Noen her som ikke har forsikra hunden? Og eventuelt hvor er det rimelig og bra å forsikre en liten lapp?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aslan skrev:

Var min første tanke og, men så kom jeg på at ikke aaaalle er helt sånn som meg, og tydeligvis deg, når det gjelder Harry Potter :lol: 

Nei, er ikke det rart, egentlig? Jeg syns synd på folk som ikke har lest Harry Potter-serien minst en gang, de har gått glipp av en fantastisk bokserie :aww: 

1 time siden, Caroline skrev:

OMG, da burde vi ikke droppa kombinasjonen Lupin og Lilly allikevel :lol: For ja, det var faktisk i tankene en gang. Liker at du er såpass nerd :ahappy: Flere burde være det.

:lol: Er ikke du også såpass nerd? Men jeg er enig. Alle burde være HP-nerder :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, er ikke det rart, egentlig? Jeg syns synd på folk som ikke har lest Harry Potter-serien minst en gang, de har gått glipp av en fantastisk bokserie :aww: 

:lol: Er ikke du også såpass nerd? Men jeg er enig. Alle burde være HP-nerder :ahappy: 

Selvfølgelig! Det er lite jeg har nerda så mye som HP :P LOTR kommer like bak, men HP vinner overlegent. Jeg har 7 forskjellige HP-kulltema klare, det sier vel sitt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ja da så... Har egentlig bestemt at mitt kommende kull skal bli et HP kull. Det er et H-kull, så det passer fint. Men så har jeg bare lest første boka (og sett filmene, da) så egentlig er det litt underkvalifisert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Pringlen skrev:

Hmmm, ja da så... Har egentlig bestemt at mitt kommende kull skal bli et HP kull. Det er et H-kull, så det passer fint. Men så har jeg bare lest første boka (og sett filmene, da) så egentlig er det litt underkvalifisert :P

Jeg kan bøkene på rams (hadde null problemer med å skjønne hvor stamtalvenavnene til Tonks og Lupin til @Caroline kommer fra :lol: Og har en Lupin selv ) jeg kan hjelpe! :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Lurer på Doctor Who-tema til valpen. Noen som har forslag? :D Tenkte på Skaro, men vet ikke helt.

OMG OMG OMG! Klart du må ha -det er jo mengder på mengder! :bananas:

Pond
Exterminate
Dalek
Skaro (veldig fint btw)
K-9
Tardis
osv osv osv 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...