Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Idag var jeg ute i nesten 3 timer med hundene etter jobb, og sola skinte :D Herlig herlig. Imorgen tror jeg vi skal prøve oss på årets første spor!

20 minutter siden, Pixie skrev:

Forer dere to ganger om dagen eller bare en? Når har dere evt gått over til en gang om dagen? 

Uno spiser fortsatt ikke særlig bra. Noen dager er han ivrig på frokost åtte/ni-tida og får da middag i 18-tida, men for det meste vil han ikke ha frokost. Han har da fått middag i tre/fire-tida men vil ikke ha kvelds. Han spiser da heller ikke mer enn en vanlig middag. Han er tydelig sulten og stjeler gjerne ostepopsmuler fra skåler på bordet eller slår knute på seg om han lukter godbiter. Jeg er restriktiv på godbiter selvsagt, men noe blir det jo. Jeg prøver å bruke mat som belønning. Han virker også noe slapp, nå har han f.eks. sovet siden 17-tida (tre timer før vanlig leggetid) og freser mindre rundt ute. Han kjennes ikke plagsomt tynn ut ennå men pelsen gjør det litt vanskelig å kjenne skikkelig...

Edit: jeg har også prøvd med oppbløtt for eller andre myke ting med tanke på tannfelling... Han elsker jo v&h men trenger noe mer, noen ganger vil han ikke ha vom engang.

 

Jeg fôrer to ganger daglig, når jeg står opp og på kvelden en gang. Men husker når Aïda var unghund, at hun ofte bare spiste en gang om dagen. Hun fikk tilbud 2 ganger, og spiste hun ikke noe fjernet jeg det igjen og da fikk hun ikke tilbud før neste måltid. Jeg tenkte det var en fase, så begynte ikke å dulle med å bytte mat. Hvorfor trenger Uno mer enn bare v&h? Mange som fullfôrer på det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Takk for tips - men det forklarer ikke hvorfor et splitter nytt minnekort ikke oppfattes av kabel/kortleser.

På siden av minnekortet, så skal det være en liten hvit knapp du kan dra opp og ned. Prøv å flytt på den å se om den finner bilder og kamera da, for det er ofte noe som låser minnekortet så du ikke finner det. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Teserere skrev:

Jeg fôrer to ganger daglig, når jeg står opp og på kvelden en gang. Men husker når Aïda var unghund, at hun ofte bare spiste en gang om dagen. Hun fikk tilbud 2 ganger, og spiste hun ikke noe fjernet jeg det igjen og da fikk hun ikke tilbud før neste måltid. Jeg tenkte det var en fase, så begynte ikke å dulle med å bytte mat. Hvorfor trenger Uno mer enn bare v&h? Mange som fullfôrer på det :) 

Han blir så hard i magen, han trenger noe tørrfor også. Og vi skal liksom bruke diettfor på ham et par uker til, selv om vi nå har blandet det ut ganske mye :icon_redface:

Det er bare så dumt å måtte kaste mat. Han spiser ikke tørrfor alene, så jeg har blandet i vommen i tørrforet. Jeg har prøvd å bare putte det i pose og la det ligge i kjøleskapet til neste måltid, men da vil han ikke ha det. Gir jeg ham vom og tørrfor separat spiser han bare vom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, HeleneFS skrev:

I dag har jeg vært igjennom en hel berg og dalbane med følelser. 

Jeg slo jo opp med xn fordi han gjorde meg ulykkelig på flere måter, men jeg hadde jo fortsatt følelser for han. Nå fikk jeg vite av en venninne at han meldte seg inn på en dating-app senest 1 uke etter vi gjorde det slutt (han er observert). Jeg ble rett og slett knust, så ble jeg sint og så ble jeg veldig lei meg igjen. Jeg tok det opp med han, at jeg syntes det var litt kjipt, så sa han at i det øyeblikket jeg slo opp så var vi historie. Kunne ønske jeg også hadde muligheten til å bare snu hodet og se meg om etter noe nytt. Så.... nå har jeg lastet ned Tinder :D. Herregud så skummelt, og gøy på en gang. Er flink å blokkere perverse useriøse folk da, og er jo ikke på jakt etter nytt forhold sånn egentlig. Men fint tidsfordriv. Håper med tiden at jeg kan bli klar for å gå videre, for jeg er absolutt ikke det nå.

Jobben jeg har vært på 2.gangsintervju på i Oslo skulle si ifra denne uken forresten, det har de selvfølgelig ikke gjort... blæh! Er så utålmodig.... 2 mnd siden de kontaktet meg for intervju for første gang nå, så denne prosessen har tatt tid.

Om det er noen soniser som vil drikke vin i Bergen i morgen så gi beskjed, mine venninner er faktisk opptatt hele gjengen, utrolig kjedelig.

Forstår godt du ble lei deg jeg. Det hadde jeg blitt også. Er en grunn til at jeg ikke er noe fan av videre kontakt med ekser. Nå har jeg riktignok ikke noen nylige noen da så hadde nok ikke hatt kontakt uansett nå (er 15 år siden forrige eks fikk fyken av meg).

Håper du snart får svar fra de du var på intervju hos. Dårlig at de bruker så lang tid på prosessen synes jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Wachita skrev:

På siden av minnekortet, så skal det være en liten hvit knapp du kan dra opp og ned. Prøv å flytt på den å se om den finner bilder og kamera da, for det er ofte noe som låser minnekortet så du ikke finner det. 

Nope, ingen hvit knapp som jeg klarer å finne.

Jeg sitter og lurer på om jeg kommer til å orke/gidde/rekke å lage middag i morgen, for da må jeg forberede det i kveld. Med tanke på at dagens middag ble en pose marsipan, så er jo oddsene lave. Jeg kjøpte inn til å lage god middag og kake i morgen, så jeg kunne ha en skikkelig kosedag i påska med ordentlig mat. Men jeg er ikke på kosehumør, jeg er ikke på kokkeleringshumør, og jeg er ikke på mathumør. Noen av ingrediensene kan fryses, men mye må kastes om jeg ikke spiser det i helga.

Jeg vil ha en pille som dekker alle ernæringsbehov, jeg. På den annen side, jeg klarer ikke å huske på å ta p-pillene, da klarer jeg vel ikke en sånn pille heller. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Raksha skrev:

Trøndelag?  Da vil vi ha besøk! 

Det er allerede under vurdering, men kommer an på om jeg drar alene eller sammen med noen :) 

6 timer siden, Aurorasyv skrev:

La meg rett ut etter en lang og hyggelig tur i tigerstaden med flotte saluki-entusiaster! Var utrolig hyggelig og nå har jeg fått sovet en time før gjester kommer på døra.. Da er det på tide å sette i gang med hjemmelaget tikka masala med min mor!:D

Hyggelig at du ble med :)

Se så fine vi er sammen med tiger'n i tigerstaden :D

  524787_1015263218556922_1314294357917881

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Det er allerede under vurdering, men kommer an på om jeg drar alene eller sammen med noen :) 

Hyggelig at du ble med :)

Se så fine vi er sammen med tiger'n i tigerstaden :D

  524787_1015263218556922_1314294357917881

:D 

Fiiin gjeng!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Caroline skrev:

Æsj, plukka akkurat årets første flått av Tonks. Må være fra den "nye" skogen vår. Rart jeg ikke så det i går etter turen, for da ble de både vaska og føna, men den har vel gjemt seg godt.

Jepp, det er visst tid for flått -der dere har den :) - ene frynsemusa her fikk på seg flått i telemark på mandag, kjenner det er greit at det ikke er flått her hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei... er det flåttsesong allerede? Er veldig bekymret for det kjenner jeg, fordi der vi var på tur i dag er det eneste stedet Casper har fått flått fra i området her... jeg vil ikke dele seng med en flått :(

Er det billigere flåttmiddel i sverige, og må man ha resept?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, altså. Jeg lurer litt på om jeg er litt hurpete og lite forståelsesfull, noen ganger. Eller det vet jeg jo at jeg er, men når det kommer til økonomi, blir jeg innimellom helt matt. Jeg ser jo stadig tigging om penger, gratis ferier, julegaver og til dette og hint på facebook og andre steder av mennesker som i utgangspunktet burde klare seg selv aldeles utmerket. Jeg har en vanlig lærerlønn, ca 12 000 i lån og fellesutgifter på bolig, ca 1300 i strøm (skjønner ikke hvorfor den gikk opp, da jeg hadde betalt for mye i fjor), månedskort, mobilregning, get etc + husholdningsutgifter for to mennesker og en hund. Så kommer det forsikringer, tannlegebesøk, linser og andre utgifter deisende med jevne mellomrom. Det er ikke så skrekkelig mange tusen igjen (om noen i det hele tatt) til klær, frisør, kafèbesøk, hundekurs og andre ting jeg måtte ønske meg, men som jeg ikke må, men jeg syns jeg har det så bra!

 Jeg har vært alenemor i alle år, og jammen overlevde jeg årene med småbarn, uten å tigge, også. Et år fikk de hver sin stol med hjertesete til 250 kroner til jul. De var kjempeglade og jeg gikk liksom ikke i kjelleren fordi de ikke fikk mobiler og laptoper eller playstation. Ikke reiste vi til utlandet på 20 år heller. Vi hadde ingen penger, men vi hadde hverandre. Har andre et annet forbruk, eller er det noe jeg ikke ser?

Beklager om jeg høres litt selvgod ut, men jeg mener det ikke sånn. Jeg har ligget våken mange netter og lurt på hvordan vi skulle ha råd til mat siste uken før lønn, men med voksne barn og nedbetalt studielån, er økonomien bedre, selvfølgelig :) Jeg syns bare at det er merkelig at folk med normal inntekt, eller to som bidrar økonomisk i husholdningen, ikke klarer sine egne utgifter og lurer litt på hva det er jeg ikke ser. 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ida skrev:

Uff, altså. Jeg lurer litt på om jeg er litt hurpete og lite forståelsesfull, noen ganger. Eller det vet jeg jo at jeg er, men når det kommer til økonomi, blir jeg innimellom helt matt. Jeg ser jo stadig tigging om penger, gratis ferier, julegaver og til dette og hint på facebook og andre steder av mennesker som i utgangspunktet burde klare seg selv aldeles utmerket. Jeg har en vanlig lærerlønn, ca 12 000 i lån og fellesutgifter på bolig, ca 1300 i strøm (skjønner ikke hvorfor den gikk opp, da jeg hadde betalt for mye i fjor), månedskort, mobilregning, get etc + husholdningsutgifter for to mennesker og en hund. Så kommer det forsikringer, tannlegebesøk, linser og andre utgifter deisende med jevne mellomrom. Det er ikke så skrekkelig mange tusen igjen (om noen i det hele tatt) til klær, frisør, kafèbesøk, hundekurs og andre ting jeg måtte ønske meg, men som jeg ikke må, men jeg syns jeg har det så bra!

 Jeg har vært alenemor i alle år, og jammen overlevde jeg årene med småbarn, uten å tigge, også. Et år fikk de hver sin stol med hjertesete til 250 kroner til jul. De var kjempeglade og jeg gikk liksom ikke i kjelleren fordi de ikke fikk mobiler og laptoper eller playstation. Ikke reiste vi til utlandet på 20 år heller. Vi hadde ingen penger, men vi hadde hverandre. Har andre et annet forbruk, eller er det noe jeg ikke ser?

Beklager om jeg høres litt selvgod ut, men jeg mener det ikke sånn. Jeg har ligget våken mange netter og lurt på hvordan vi skulle ha råd til mat siste uken før lønn, men med voksne barn og nedbetalt studielån, er økonomien bedre, selvfølgelig :) Jeg syns bare at det er merkelig at folk med normal inntekt, eller to som bidrar økonomisk i husholdningen, ikke klarer sine egne utgifter og lurer litt på hva det er jeg ikke ser. 

Jeg tror nok at det største problemet nå er at det er så stort press blant barna om å ha det beste til en hver tid, og foreldre er redd for at ungene skal bli holdt utenfor eller mobbet fordi de ikke har det beste. Det er mye av det er jeg redd for. 
Barn får spørsmål hva de har gjort i ferien og mange sier de er reist til utlandet, på hytten, badeland etc og så vite at ditt barn ikke har vært noen sted er liksom veldig trist. 

Jeg syns den trenden har gått helt feil vei, og jeg syns det er utrolig trist at det faktisk er sånn. Hvorfor tenke så fryktelig mye på det matrealistiske, fremfor å tenke på alt man kan gjøre sammen uten at det koster så fryktelig mye penger?

Mamma hadde kjempe lite penger når jeg var liten. Har fått vite i etterkant at hadde det ikke vært for at stefaren min kom inn i bilde når han gjorde så hadde vi mistet huset. Vi var en måned fra å miste strømmen i huset for vi hadde så lite penger. Men ingen av oss barna viste det, mamma skjulte det veldig godt, vi levde helt fint slik og jeg syns vi hadde det bra selvom vi ikke fikk alt vi spurte om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ida skrev:

Uff, altså. Jeg lurer litt på om jeg er litt hurpete og lite forståelsesfull, noen ganger. Eller det vet jeg jo at jeg er, men når det kommer til økonomi, blir jeg innimellom helt matt. Jeg ser jo stadig tigging om penger, gratis ferier, julegaver og til dette og hint på facebook og andre steder av mennesker som i utgangspunktet burde klare seg selv aldeles utmerket. Jeg har en vanlig lærerlønn, ca 12 000 i lån og fellesutgifter på bolig, ca 1300 i strøm (skjønner ikke hvorfor den gikk opp, da jeg hadde betalt for mye i fjor), månedskort, mobilregning, get etc + husholdningsutgifter for to mennesker og en hund. Så kommer det forsikringer, tannlegebesøk, linser og andre utgifter deisende med jevne mellomrom. Det er ikke så skrekkelig mange tusen igjen (om noen i det hele tatt) til klær, frisør, kafèbesøk, hundekurs og andre ting jeg måtte ønske meg, men som jeg ikke må, men jeg syns jeg har det så bra!

 Jeg har vært alenemor i alle år, og jammen overlevde jeg årene med småbarn, uten å tigge, også. Et år fikk de hver sin stol med hjertesete til 250 kroner til jul. De var kjempeglade og jeg gikk liksom ikke i kjelleren fordi de ikke fikk mobiler og laptoper eller playstation. Ikke reiste vi til utlandet på 20 år heller. Vi hadde ingen penger, men vi hadde hverandre. Har andre et annet forbruk, eller er det noe jeg ikke ser?

Beklager om jeg høres litt selvgod ut, men jeg mener det ikke sånn. Jeg har ligget våken mange netter og lurt på hvordan vi skulle ha råd til mat siste uken før lønn, men med voksne barn og nedbetalt studielån, er økonomien bedre, selvfølgelig :) Jeg syns bare at det er merkelig at folk med normal inntekt, eller to som bidrar økonomisk i husholdningen, ikke klarer sine egne utgifter og lurer litt på hva det er jeg ikke ser. 

Jeg tenker det samme Ida. Jeg tror noe av greia er at forbruket har økt noe voldsomt. For å ta eksemplet med barn: jeg fikk en godt brukt barnevogn gratis av noen kjente, ungene mine hadde veldig lite, men nok, klær og jeg brukte tøybleier blant annet fordi jeg ikke hadde råd til papirbleier. Å ha småbarn kostet meg nesten ingen ting! Jeg er sikker på at mange babyer i dag har utstyr for hundre tusen! Sånn er det over hele linja, folk tror det er normalt å bruke et lass tusenlapper på det å ha barn, og da er det klart at mange får pengeproblemer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Jeg tror nok at det største problemet nå er at det er så stort press blant barna om å ha det beste til en hver tid, og foreldre er redd for at ungene skal bli holdt utenfor eller mobbet fordi de ikke har det beste. Det er mye av det er jeg redd for. 
Barn får spørsmål hva de har gjort i ferien og mange sier de er reist til utlandet, på hytten, badeland etc og så vite at ditt barn ikke har vært noen sted er liksom veldig trist. 

Jeg syns den trenden har gått helt feil vei, og jeg syns det er utrolig trist at det faktisk er sånn. Hvorfor tenke så fryktelig mye på det matrealistiske, fremfor å tenke på alt man kan gjøre sammen uten at det koster så fryktelig mye penger?

Mamma hadde kjempe lite penger når jeg var liten. Har fått vite i etterkant at hadde det ikke vært for at stefaren min kom inn i bilde når han gjorde så hadde vi mistet huset. Vi var en måned fra å miste strømmen i huset for vi hadde så lite penger. Men ingen av oss barna viste det, mamma skjulte det veldig godt, vi levde helt fint slik og jeg syns vi hadde det bra selvom vi ikke fikk alt vi spurte om. 

Det har nok alltid vært et press blant unge om å passe inn. Husker da Ane fikk sine Buffalosko. Vi spleiset. Hun fikk en Miss - Sixtybukse til jul et år. Og heldigvis var Fruit of the Loom- genserne ikke så skrekkelig dyre :P  I feriene reiste vi til mormor på Lillehammer, eller hennes hytte på Larkollen. Vi var nok privilegerte som hadde hytta :) 

Men fra bunnen av mitt hjerte mener jeg at det er vi foreldre som må lære barna våre hva som er de viktige verdiene i livet og hvordan man skal få endene til å møtes, selv når det butter :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg tenker det samme Ida. Jeg tror noe av greia er at forbruket har økt noe voldsomt. For å ta eksemplet med barn: jeg fikk en godt brukt barnevogn gratis av noen kjente, ungene mine hadde veldig lite, men nok, klær og jeg brukte tøybleier blant annet fordi jeg ikke hadde råd til papirbleier. Å ha småbarn kostet meg nesten ingen ting! Jeg er sikker på at mange babyer i dag har utstyr for hundre tusen! Sånn er det over hele linja, folk tror det er normalt å bruke et lass tusenlapper på det å ha barn, og da er det klart at mange får pengeproblemer.

Ja, det må jo være greia? At det har blitt normalt å spy ut penger man egentlig ikke har, på ting man ikke trenger? Selv blir jeg litt småkvalm av tanken på ferieturer. Det er jo så veldig å kaste penger i dass :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Caroline skrev:

Nei, det er igrunn ikke så kult :lol: Chimaera og sånne navn kunne funka, men neh. Har så masse annet å velge i, og rundt 30 ikke-HP-relaterte temaer utenom, så det kan jeg leve uten.

Man finner alltids valpenavn! :D 

--

AN venter jeg på at klokka ska bli såpass at det er på tide å gjøre seg i stand til å dra. Jeg gidder ikke å sove mer, det er 3.dje gangen jeg er oppe i natt, så jeg får ta det igjen på flyet evt. Soving altså, ikke doturer :P 

Ha en fortsatt god påske, folkens :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna klokka ti på seks av meg selv i dag, jeg... Er vel egentlig fortsatt trøtt, men fikk ikke sove mer. Men så langt har jeg rukket å sette på en vask og å slippe ut bikkja. På han stakk det ut masse hårtuster, så han fikk seg en børst... Lurer på om jeg skal ta meg en lur på sofaen eller om jeg skal sette på en film. Samboern står sikkert ikke opp før om et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pringlen skrev:

Ja, det må jo være greia? At det har blitt normalt å spy ut penger man egentlig ikke har, på ting man ikke trenger? Selv blir jeg litt småkvalm av tanken på ferieturer. Det er jo så veldig å kaste penger i dass :P 

Sånn tenker jeg litt og, vi hadde planer om tidenes bryllupsreise og skulle ønske oss penger til den i gave. Nå har vi ombestemt oss og skal bruke alle "overflødige" penger på å pusse opp hytta istede, den kan vi bruke når vi vil, og den varer evig. Ikke som en styggdyr reise som varer i 10 dager som vi glemmer etterhvert.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Våkna altfor tidlig. Timmy er en liten huleboer som elsker å ligge under dyna,og han er ute å rusler litt i senga om natta. Når han vil under dyna igjen setter han seg helt inntil hodet mitt og sitter der og stirrer helt til jeg oppfatter at han vil at jeg skal lette på dyna igjen så han kommer under. 

Men,lydene av fugler som bygger reir i lufteluka på soverommet er koselig. Hvert år planlegger jeg å fjerne reiret,men sist jeg åpna luka så jeg to små egg inni der og da hadde ikke jeg hjerte til å ødelegge for dem. 

Og i dag må jeg vaske bilen. Jeg har brukt den som traktor der andre folk ikke kjører bil,i gjørma,og det er på høy tid å få den ren og pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...