Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

6 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Det vokser og gror i vinduskarmen. Dette blir gresskar, sånn i september omtrent. :P

27cd3545-f3b6-44bf-8b89-0be6c25eb7b2.jpg

Kult :). Jeg sådde en del ting for noen dager siden, og nå gror det godt i bedet for isbergsalat og brokkoli - de andre har enda ikke dukket opp av jorda.. 

2 timer siden, Pixie skrev:

Æsj... ny "superblanding" til salgs på finn. Denne gangen er det Roodle: blanding av rottweiler og kongepuddel. Til bare litt under renrasepris.

Den er til og med godkjent i USA faktisk :aww:

Herlig dag med masse hundetrening - og igjen fikk jeg litt lyst til å starte i rally-lp. Det varer sikkert helt til i morgen :aww:. Siden vi stappet i oss grillede pølser tidligere i dag, ble det ikke middag da vi kom hjem, men hundene ligger og venter på SIN middag selv om de også gumlet i seg ganske mange pølser tidligere i dag. 

Også kom det enda flere HD-resultater på Willy's avkom - nå fra Tyskland. Han har nå 21 røntgede avkom, 20 med HD A og 1 med HD D :) 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
56 minutter siden, SFX skrev:

Takk for tips - men det forklarer ikke hvorfor et splitter nytt minnekort ikke oppfattes av kabel/kortleser.

Enig. Har ingen forslag til løsning dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer undulatene til niesen min og jeg må innrømme at jeg ikke visste at undulater var så kritiske. Ting de ikke liker inkluderer Macy Grey, musikken til Dirty Dancing, reklamen for Coop Extra og stemmen til Jennifer Lopez...
Ting de liker er Abba, Adele, Elton John og Karate Kid...

Undulater er rare...

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Nei, det er igrunn ikke så kult :lol: Chimaera og sånne navn kunne funka, men neh. Har så masse annet å velge i, og rundt 30 ikke-HP-relaterte temaer utenom, så det kan jeg leve uten.

Haha, ja kanskje det :P 

Jeg er veldig glad jeg ikke har "låst" meg så veldig mtp tema. Gjorde det i starten med sheltiekullene, og føler det ser veldig dumt ut å bare bråskifte til noe helt annet, så det er litt jobb hver gang jeg skal ha sheltiekull. Ikke at det har blitt så ofte som ønskelig de siste årene, så nå kan det godt ta seg opp så jeg får brukt temaet til det I-kullet, som har vært klart i 5 år. 

Hehe, ja. Heldigvis er det mye natur og vær som kan knyttes til nord, selv om de kanskje ikke utelukkende er nordlige. Så har mye å ta av før det nærmer seg tomt. Masse å ta av rasehistorisk også, sånn sett ikke noe problem. Kanskje jeg heller får kjøpe meg den LOTR navna hunden på et tidspunkt?

 

1 time siden, Stine skrev:

Sitter å ser på statestikk over farger på staffen i UK 2014 og innser at mine hunder har en sjelden farge :P 4901 valper, 3164 blå! Sjelden farge sa du? I Australia er tallene 4829 valper, 2468 blå. Tallene er visst høyere i 2015. "Problemet" er at det er en motefarge, og mange betaler mer for en blå valp, siden det er en sjelden farge, ofte er ikke hundene rasetypiske og det finnes en sykdom som går på blå (noe av det samme som merle hunder mener jeg å huske)

Oj, så sjelden det er med blått! :P

Blå Siberian derimot er sjelden, aldri sett en dilute Siberian (bortsett fra det de kaller dilute black da, som ikke har noen verdens ting med genetisk dilute og gjøre).

 

Skal tro om søndag skal bli den o'store hundevaskedagen? Flere av hundene er overmodne for et bad nå :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Passer undulatene til niesen min og jeg må innrømme at jeg ikke visste at undulater var så kritiske. Ting de ikke liker inkluderer Macy Grey, musikken til Dirty Dancing, reklamen for Coop Extra og stemmen til Jennifer Lopez...
Ting de liker er Abba, Adele, Elton John og Karate Kid...

Undulater er rare...

Haha, ja, det husker jeg fra vi hadde undulat, de er spesielle :teehe: Vår lærte seg å si noen ord, og favorittordet var alltid kosegutt, så han satt og ropte "kosegutt! Kooooooosegutt! Koseguttkosegutt! Kosegutt!" hele kvelden :lol: Vi var jo så vant med ham at vi ikke hørte ham, men gjester og sånn ble jo litt forstyrra :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Turb skrev:

Passer undulatene til niesen min og jeg må innrømme at jeg ikke visste at undulater var så kritiske. Ting de ikke liker inkluderer Macy Grey, musikken til Dirty Dancing, reklamen for Coop Extra og stemmen til Jennifer Lopez...
Ting de liker er Abba, Adele, Elton John og Karate Kid...

Undulater er rare...

De har god smak da, i hvert fall :lol: 

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har spist opp alt påskesnopet mitt. :icon_cry:

:o Jammen godt det er lørdag og åpne butikker i morgen da :teehe:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy fikk forøvrig flått på tirsdag.  

Det hadde jeg ikke trodd...

Vi var på en liten øy på et vann i finnemarka liksom, isen var fortsatt 1,5 m tykk og det var bare små spredte steder med bar lyng,  resten var snø. 

Jeg var bare ikke forberedt på flått,  jeg trodde de ikke tålte frost. Og selv om det kan bli varmt om dagen er det i aller høyeste grad fortsatt frost om natta der. Måtte slå opp vannhullet igjen  med øks hver morgen... 

Møkkakryp... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin tur i skogen :) Alle tre hundene hadde dritmye energi, og Casper løp nok litt over evne i dag, hørte et auaklynk i stad :/ ga ham smertestillende før i dag siden jeg visste det ble mye løping, men burde kanskje ha gitt etter turen isteden for bedre effekt. Uansett, han har hatt det skikkelig gøy, så anser det som verdt det. Er ikke verre enn at han kom for å tigge på kjøkkenet i stad, så er nok kanskje litt støl :)

 

blogg005NHEriksen.jpg?resize=1002%2C546

 

Noen ganger så kommer Casper med små "ha deg vekk" til schæferen. Jeg har lurt litt på hvorfor, fordi han er ikke typen til å være kjeftete og kjip, ikke på tisper iallefall. Men så knipset jeg i vei, og så hvorfor. For når Casper kommer løpende så sikter schæferen seg inn på ham, for å nappe/ta ham (aner ikke hva planen hennes egentlig er). Og DA skjønner jeg plutselig hvorfor Casper sier fra, og jeg synes det er kjempefint at han gjør det.

 

blogg010NHEriksen.jpg?resize=1002%2C582

blogg011NHEriksen.jpg?resize=1002%2C573

 

(Hun kan være veldig pen og søt og altså :D )

blogg012NHEriksen.jpg?resize=1002%2C678

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg vet ikke. Har inntrykk av at det er en litt kjedelig, søtaktig smak, men vet egentlig ikke. Denne planten fikk jeg av Sara, det blir spennende å se om det virkelig blir gresskar, og i såfall kommer det jo til å pynte opp i kjøkkenhagen min da. :ahappy:

 

Skuffet! Hadde håpet du endelig kunne oppklare dette mysteriet for meg jeg :teehe:

Nå har jeg vært hjemme en stund igjen. Det var full fart med Sjef og den nye bestevenninna hans Lou :wub:

2 timer holdt de på og var i full galopp omtrent hele tiden! Og siden begge to elsker søle så la de seg like godt ned i et gjørmebad i enden av hundeparken og løp rett i det flere ganger. :aww:

Nå har jeg ett stk sliten og lykkelig hund som ligger her og bokstavelig talt snorker med labbene i været :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått hjem hunden min fra påskeferie :heart:

Og det første jeg gjør er å sende ham ned til mormor og morfar fordi vi skal ut og spise med foreldrene til Musikeren... :lol: Det ble visst ikke tatt så godt imot av Bølla!

I morgen skal vi ut og kjøpe materialer til å bygge stue- og tv-bord, har ikke helt bestemt meg for om jeg skal prøve å ha ham alene da, eller om han skal ned til besteforeldrene igjen. Hm.

Og så har vi bestemt oss for å prøve betongmaling på stuebordet! Kalkmaling fra Pure & Original. Noen som kjenner til den, eller noe tilsvarende? #plutseligDIYer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Mud skrev:

Jeg var bare ikke forberedt på flått,  jeg trodde de ikke tålte frost.

Om de ikke hadde tålt frost, ville de jo ikke overlevd i Norge :). Langvarig barfrost er nok litt utfordrende for dem, men vanlig norsk vinter er nok ikke noe problem. Hadde vi brent mer bråte, ville vi kanskje bli kvitt en del av dem :aww:

7 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg har ikke begynt på påskesnopet mitt. Prøvde å gi vekk resten av julesnopet mitt idag :P Kom og hent!

Du er en pusher... det er det du er :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Om de ikke hadde tålt frost, ville de jo ikke overlevd i Norge :). Langvarig barfrost er nok litt utfordrende for dem, men vanlig norsk vinter er nok ikke noe problem. Hadde vi brent mer bråte, ville vi kanskje bli kvitt en del av dem :aww:

Du er en pusher... det er det du er :aww:

Jepp. Sist var det julekaker, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist jordbær og sjokolade til middag. Og jeg har uåpnet brus i kjøleskapet. Jeg bruker omtrent aldri å kjøpe brus, men det var tilbud på 2,25 L fanta. Ikke at jeg klarer å drikke så mye før den blir tam da...[emoji14]

Nå skal jeg spise mer sjokolade og underholde en kompis via Skype mens han sitter på jobb og gjør viktige saker :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det er en uke siden Timmy begynte på sine nye medisiner trocoxil, og jeg er usikker på om jeg merker noen virkning foreløpig,men det har i hvert fall ikke dukket opp noen bivirkninger enda, og det er jo fint med en slik depot-medisin. Det kan jo dukke opp senere det, men det ser ut til at han tåler dem så langt.

Det var en i dag som mente han så en positiv forandring på han fra sist vi gikk tur, men det er ikke en person som kjenner Timmy, så jeg vet ikke helt. Det er mulig jeg merker litt forandring, men han har jo hatt mange gode perioder før også, så det er tidlig å si.

Han er i hvert fall veldig blid og fornøyd og kosete for tiden, selv om han fortsatt stopper på tur innimellom.

Vi nyter de gode dagene, og håper det blir mange flere av dem, og en flott vår og sommer for lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde pizza og klarte å trykke i meg popcorn etter det... 

Nå ser jeg Ti små negerbarn av Agatha Christie på TV2 - beste påskekrimmen. Pigg er i en liten time out siden han hoppet på undulatburet - han påsto at de baksnakket ham ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forer dere to ganger om dagen eller bare en? Når har dere evt gått over til en gang om dagen? 

Uno spiser fortsatt ikke særlig bra. Noen dager er han ivrig på frokost åtte/ni-tida og får da middag i 18-tida, men for det meste vil han ikke ha frokost. Han har da fått middag i tre/fire-tida men vil ikke ha kvelds. Han spiser da heller ikke mer enn en vanlig middag. Han er tydelig sulten og stjeler gjerne ostepopsmuler fra skåler på bordet eller slår knute på seg om han lukter godbiter. Jeg er restriktiv på godbiter selvsagt, men noe blir det jo. Jeg prøver å bruke mat som belønning. Han virker også noe slapp, nå har han f.eks. sovet siden 17-tida (tre timer før vanlig leggetid) og freser mindre rundt ute. Han kjennes ikke plagsomt tynn ut ennå men pelsen gjør det litt vanskelig å kjenne skikkelig...

Edit: jeg har også prøvd med oppbløtt for eller andre myke ting med tanke på tannfelling... Han elsker jo v&h men trenger noe mer, noen ganger vil han ikke ha vom engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært igjennom en hel berg og dalbane med følelser. 

Jeg slo jo opp med xn fordi han gjorde meg ulykkelig på flere måter, men jeg hadde jo fortsatt følelser for han. Nå fikk jeg vite av en venninne at han meldte seg inn på en dating-app senest 1 uke etter vi gjorde det slutt (han er observert). Jeg ble rett og slett knust, så ble jeg sint og så ble jeg veldig lei meg igjen. Jeg tok det opp med han, at jeg syntes det var litt kjipt, så sa han at i det øyeblikket jeg slo opp så var vi historie. Kunne ønske jeg også hadde muligheten til å bare snu hodet og se meg om etter noe nytt. Så.... nå har jeg lastet ned Tinder :D. Herregud så skummelt, og gøy på en gang. Er flink å blokkere perverse useriøse folk da, og er jo ikke på jakt etter nytt forhold sånn egentlig. Men fint tidsfordriv. Håper med tiden at jeg kan bli klar for å gå videre, for jeg er absolutt ikke det nå.

Jobben jeg har vært på 2.gangsintervju på i Oslo skulle si ifra denne uken forresten, det har de selvfølgelig ikke gjort... blæh! Er så utålmodig.... 2 mnd siden de kontaktet meg for intervju for første gang nå, så denne prosessen har tatt tid.

Om det er noen soniser som vil drikke vin i Bergen i morgen så gi beskjed, mine venninner er faktisk opptatt hele gjengen, utrolig kjedelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å ta form i kaninstallen - så Harepusen og Minni har fått ny hybel i dag. :aww:  So far so good. 

25964199851_1a276a94ca_b.jpg

Skal finpusses mer på da, og få litt bedre lås og sånt, og ordentlig høyhekk. Og selveagt nabobur som veggen kan fjernes mellom så de kan ha større plass. :ahappy: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Pixie skrev:

Forer dere to ganger om dagen eller bare en? Når har dere evt gått over til en gang om dagen? 

Uno spiser fortsatt ikke særlig bra. Noen dager er han ivrig på frokost åtte/ni-tida og får da middag i 18-tida, men for det meste vil han ikke ha frokost. Han har da fått middag i tre/fire-tida men vil ikke ha kvelds. Han spiser da heller ikke mer enn en vanlig middag. Han er tydelig sulten og stjeler gjerne ostepopsmuler fra skåler på bordet eller slår knute på seg om han lukter godbiter. Jeg er restriktiv på godbiter selvsagt, men noe blir det jo. Jeg prøver å bruke mat som belønning. Han virker også noe slapp, nå har han f.eks. sovet siden 17-tida (tre timer før vanlig leggetid) og freser mindre rundt ute. Han kjennes ikke plagsomt tynn ut ennå men pelsen gjør det litt vanskelig å kjenne skikkelig...

Edit: jeg har også prøvd med oppbløtt for eller andre myke ting med tanke på tannfelling... Han elsker jo v&h men trenger noe mer, noen ganger vil han ikke ha vom engang.

Jeg forer to ganger om dagen, men har lært meg å være hard. Hvis bikkja ikke eter når maten er framme, så tar jeg den. Da må han vente til neste måltid. Han kommer ikke til å sulte seg ihjel, så han spiser når han er sulten nok. Jeg gidder bare ikke teste masse forskjellige for, han får værsågod å spise det han får. Men han får en god del vom også, og tørrfor ellers, så det blir variasjon nok :)

 

Nå har vi hentet hjem vofsen! Han har hatt det skikkelig fint :) Det er godt å høre, for han har ikke vært på kennel før. Da har jeg mindre kvaler med å sette ham der en annen gang... Uansett er det veldig godt å hente ham, jeg har savna vofsen min!

Men du verden, som han lukta bikkje da vi henta ham. Nå er han litt fornærma for at han fikk en real dusj (med sjampo og alt!), og lurer nok på når vi skal dra tilbake til kennelen... Der driver de jo ikke med sånt vått dyreplageri. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...