Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Jeg skal til veterinæren med Blaze etter jobb for en ny vurdering av patella-operasjon. Håper og tror at det ikke er nødvendig, men litt smånervøs blir man jo lell..

Skiskoene  mine ligger på posten! :DBare så syns jeg ikke rekker skitur i dag pga veterinær og ost+vinkveld hos en kollega, men imårra dere, DA blir det endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Det er viktig å ta ting gradvis.. Derfor har Dixi for første gang hatt på seg sele:

image.thumb.jpeg.dd4edaa9051a0182df51658

 

så nå sover både hunden og barnet :lol: 

Det gikk da vel gradvis, om du tok på selen inne, og deretter gikk ut før du hektet på akebrettet??? :D

27 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg skal til veterinæren med Blaze etter jobb for en ny vurdering av patella-operasjon. Håper og tror at det ikke er nødvendig, men litt smånervøs blir man jo lell..

Skiskoene  mine ligger på posten! :DBare så syns jeg ikke rekker skitur i dag pga veterinær og ost+vinkveld hos en kollega, men imårra dere, DA blir det endelig!

Lykke til hos veterinæren, og håper du får en god skitur eller tre i helga!

Jeg har bare fått unna ett punkt på dagens mål-liste, og den har ti punkt. Jeg trodde "hekte dørene på to premieskap" skulle ta type ti minutter, men det tar mer når et feste er knekt i løpet av flyttetransporten og to andre fester er så korka at jeg må ha holdehjelp for å få skrudd. Første kan jeg løse med superlim, andre må jeg lære opp Foenix... Men hvor er superlimet, mon tro? Et sted i flyttelasset :D Nei, hoppe videre til neste punkt, det er viktigere ting å få gjort her i huset enn å få på plass premier. Som å gjøre plass i stua til å sette opp den nye sofaen min <3

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cloudberry skrev:

:hmm:

Var det dem du advarte mot å kjøpe EB? Eller husker jeg feil? 

Nei og ja, de kjøpte hund uten å spørre meg om noe. Jeg tror nok det var mest for de viste hva jeg kom til å si. Jeg kom med en spydig "nå har dere kjøpt dere en syk hund". Jeg skulle ønske jeg ikke hadde rett 2 mnd etterpå. Det hele startet når jeg passet henne og jeg syns ikke en valp trenger tisse 20 ganger på en 2 km tur. Jeg trodde den hadde UVI, men den er rett og slett feilkonstruert i urinveiene som første til gjentagende alvorlige infeksjoner. Heldigvis har det "vokst" seg bra og nå "passer" urinveiene bedre til kroppen. Men nå har hun begynt å få eksem da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte HD/AD røntgen til min bulldog, desverre døde hun før den timen... Jaja, hun ble jo tross alt 2.5 år, med et par ganske greie operasjoner bak seg.

Spoiler

 

Aner ikke hvorfor det er en spoiler her, og ikke får jeg den bort heller. 4 t er litt for lite søvn, men jeg var så dum å titta på klokka og da så jeg at et skjult nr hadde ringt, eneste som ringer til meg med skjult nr er legen, så da fikk jeg litt angst for hva hun har å si. Ikke sikkert det er det da, så jeg har helt sikkert angst for ingenting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SFX skrev:

Det gikk da vel gradvis, om du tok på selen inne, og deretter gikk ut før du hektet på akebrettet??? :D

Lykke til hos veterinæren, og håper du får en god skitur eller tre i helga!

Jeg har bare fått unna ett punkt på dagens mål-liste, og den har ti punkt. Jeg trodde "hekte dørene på to premieskap" skulle ta type ti minutter, men det tar mer når et feste er knekt i løpet av flyttetransporten og to andre fester er så korka at jeg må ha holdehjelp for å få skrudd. Første kan jeg løse med superlim, andre må jeg lære opp Foenix... Men hvor er superlimet, mon tro? Et sted i flyttelasset :D Nei, hoppe videre til neste punkt, det er viktigere ting å få gjort her i huset enn å få på plass premier. Som å gjøre plass i stua til å sette opp den nye sofaen min <3

Haha ja, nesten :P vi hadde på selen ute og gikk bort til bua og hektet på akebrettet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Monikawt skrev:

Håper dagen i dag er bedre :hug:

Hihi, jeg kjøpte potesokker til bikkjene her i går. Måtte prøve på Aron tidligere i dag, og han gjorde slik som hundene man ser på AFV osv - bare i slooooow motion :lol:

 

Det er sikkert ikke noe pent å flire av dem, men ... :lol:

Akkurat nå føler jeg meg ikke noe bra overhodet, tungt og vondt hode og sår hals. Sistnevnte er fryktelig teit når man jobber på kundesenter, og bare skal svare på telefoner. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Animail har virkelig klart å surre det skikkelig til denne gangen. Mangler nesten halvparten av varene jeg bestilte. Hentet først ut en pakke på postkontoret med en del av tingene, regnet med at resten skulle bli ettersendt. Så får jeg ny hentelapp, drar og henter og der er det en refleksvest i str XL - samme som jeg hadde fått i første pakke, og jeg bestilte ikke to. Bestilte derimot en i XL og en i XS, nå har jeg to i XL og ingen i XS. 

I tillegg var selen skikkelig møkkete oppå ryggen, her er etter vi har prøvd å få vekk det verste: 
 

Spoiler

12592548_1083233448387658_29734808672124

Hvis noen lurer så skulle den altså sett sånn ca sånn ut på sortfargen: 
12495209_1083233465054323_51407205149787

Når jeg betaler over 200 kr for en sele forventer jeg i det minste at den er ren. Okeida, har ikke betalt enda heldigvis, så får bare snakke med Klarna hvis Animail ikke klarer å ordne opp i det. 

Spent på om de klarer å ordne opp i alt på en gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Betty skrev:

Det er sikkert ikke noe pent å flire av dem, men ... :lol:

Akkurat nå føler jeg meg ikke noe bra overhodet, tungt og vondt hode og sår hals. Sistnevnte er fryktelig teit når man jobber på kundesenter, og bare skal svare på telefoner. :/

Har hørt at man ikke skal le av hunder som tar på seg sokker, men hvordan klarer folk å la være? :D

Dama i dyrebutikken insisterer hvertfall på at man ikke skal le/peke når hunder må ha på seg ting som gjør at de ser teite ut, for da sårer man hunden. Kanskje jeg er teit som syns det høres teit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev:

Har hørt at man ikke skal le av hunder som tar på seg sokker, men hvordan klarer folk å la være? :D

Dama i dyrebutikken insisterer hvertfall på at man ikke skal le/peke når hunder må ha på seg ting som gjør at de ser teite ut, for da sårer man hunden. Kanskje jeg er teit som syns det høres teit ut?

Jeg har både ledd rått og filmet Thorvald når han får på seg sokker (må ha det på når vi skal på besøkshundoppdrag), uten at jeg oppfatter at han har fått noen varige men, så han blir ikke såra ihvertfall :teehe: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Tekopp skrev:

Har hørt at man ikke skal le av hunder som tar på seg sokker, men hvordan klarer folk å la være? :D

Dama i dyrebutikken insisterer hvertfall på at man ikke skal le/peke når hunder må ha på seg ting som gjør at de ser teite ut, for da sårer man hunden. Kanskje jeg er teit som syns det høres teit ut?

Da er vi teite begge to, for jeg syntes det var veldig teit :P 

Rart at en som jobber i dyrebutikk kan menneskeliggjøre på den måten. Hadde det vært barn så hadde det jo gitt mening, men en hund har jo ikke begrep om at man ler seg skakk av dem vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar skulle komme og ha service på varmtvannstanken. Det banker på døra, der står det en kar som er pent kledd med skinnjakke, skjorte og skikkelige sko. Tenkte at det måtte være en selger av noe slag. Han begynner å bable på polsk og jeg forstår ikke bæret av hva han sier fordi han snakker alt for fort. Det tok litt tid før jeg skjønte at det var fyren som skulle se på varmtvannstanken. Er liksom vant til at arbeidsfolk liksom går med skikkelige arbeidsklær. Ikke hadde han med seg annet enn en skrutrekker i lomma heller. 

Også var det nesten litt flaut at Dr. Who sto på på netflix, for han liknet skikkelig på Peter Capaldi :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tekopp skrev:

Har hørt at man ikke skal le av hunder som tar på seg sokker, men hvordan klarer folk å la være? :D

Dama i dyrebutikken insisterer hvertfall på at man ikke skal le/peke når hunder må ha på seg ting som gjør at de ser teite ut, for da sårer man hunden. Kanskje jeg er teit som syns det høres teit ut?

Mine syns det er morsomt når jeg ler, tror ikke helt de evner å tenke at det er dem jeg ler av. *flire*

Akkurat nå, Aslan skrev:

Jeg har både ledd rått og filmet Thorvald når han får på seg sokker (må ha det på når vi skal på besøkshundoppdrag), uten at jeg oppfatter at han har fått noen varige men, så han blir ikke såra ihvertfall :teehe:

Nååh, han gråter seg sikkert i søvn han. :aww:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tekopp skrev:

Har hørt at man ikke skal le av hunder som tar på seg sokker, men hvordan klarer folk å la være? :D

Dama i dyrebutikken insisterer hvertfall på at man ikke skal le/peke når hunder må ha på seg ting som gjør at de ser teite ut, for da sårer man hunden. Kanskje jeg er teit som syns det høres teit ut?

:lol: 

Jeg lo av Pippin fordi han hadde blitt så rund at jeg ikke fikk på han selen jeg. Nå har han fått spiseforstyrrelser og speiler seg 20 ganger om dagen! 

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Betty skrev:

Mine syns det er morsomt når jeg ler, tror ikke helt de evner å tenke at det er dem jeg ler av. *flire*

Nååh, han gråter seg sikkert i søvn han. :aww:

Ah, kanskje det er dét de snorkelydene egentlig her!

Skal også nevnes at jeg kaller ham tjukken og lille tjukkeboll, så jaggu godt vi ikke har så mange speil i hans høyde :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Artemis skrev:

"Hei, er det du som har hund i lasterommet?"

:vegg:

 

Blir visst ikke flere flyturer på oss, men vi måtte jo nesten komme oss hjem igjen også... ? 

Har'n vært kreativ igjen?:teehe:

5 timer siden, Line skrev:

AN har jeg fått en påminning om hvorfor jeg byttet veterinærkontor. Skulle ta blodprøver av Smula (progtest) og fant ut at jeg bare kunne stikke bort til nærmeste. Hva jeg er vant til når det gjelder blodprøver: Lag midtskill i beinhåra, sett på årepresse, stikk og gjennomfør på samme måte som på mennesker. Hva jeg opplevde i dag: Barbere, sette veneflon, jeg står og klemmer i albuen og slipper etter beskjed fra veterinær, masse blodsøl. Det gikk helt fint altså, men for noe strul da! Og prisen? 1700,- takk...

Venekateter for blodprøve? Snakk om å gjøre det tungvint, da:huh: Vi barberer gjerne en liten bit på foten ved blodprøver, for å få desinfisert området. 
Og prisen var "litt" drøy:shocked:

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Damen til min bror lurte på HD røntge EB og om det var noe poeng. Gikk inn for å sjekke på dogweb og tror vi kan ta høyde for at den bare har HD og AD jeg. 44 stk HD røntget igjennom tidene, 1 HD A (fra '88) og 1 HD B (med avlsperre) og resten har HD. AD så er det 14 stk undersøkt, 4 er fri. 

De har brukt 50000,- på den hunden innen den ble 1 år og selv om det er i mot det meste av mine prinsipper så har jeg faktisk sagt de kan drite i å gjøre det og heller bruke penger på selve bikkjen og begynne forebygge leddproblem.

:huh: jeg burde vel ikke bli sjokkert, men jeg bli nå det. 107 stk EB hd röntgen i Finland... 2% er fri. 

 

3 timer siden, Turb skrev:

Hørte fra Sverige at når SKK startet HD programmet gikk EB med, røntget under 50 hunder og oppdaget at de fleste hadde HD. Klubben gikk ut av programmet fordi de mente at det ikke var relevant for rasen, de hadde jo ikke noen problemer med det alikevel... :( 

Enkelte raser hadde nok hatt best av å bare ikke bli avlet på mer... 
Jeg synes så synd i de EB jeg har vært borti. Så trivelige hunder, men herregud, som de sliter. Ikke får de luft, og ikke kan de bevege seg normalt.
Jeg synes det er noe riv ruskende galt når eierne har et som et helt naturlig rituale å tørke bikkja i ræva når den har vært på do, samt ta intimvask hver kveld. For hunden greier det ikke selv. Og for ikke snakke om alle folder om må vaskes og pudres og styres med...

3 timer siden, Siri skrev:

Å, det minte meg på en diskusjon jeg hadde med noen i Danmark for mange år siden, der HD selvsagt var tema. Der fikk jeg vite at briarden faktisk er konstruert sånn at den skal kunne gå på to bein når den gjeter, DERFOR skal de ha litt HD faktisk, for det var mest optimalt når de stod på to bein... Det var da jeg skjønte at her nytter ingen argumentasjon.... :|

Edit: og der kom det en helt feil smiley... den jeg satte inn så da ikke sånn ut... 

Man skal høre mye før øra detter av:blink:
Tror de virkelig på dette selv? 

8 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg har både ledd rått og filmet Thorvald når han får på seg sokker (må ha det på når vi skal på besøkshundoppdrag), uten at jeg oppfatter at han har fått noen varige men, så han blir ikke såra ihvertfall :teehe: 

Staaakar Thorvald:no: Han bør nok komme hit, stakkar lille:sleep: Lover å ikke le (så veldig mye) av han:aww:

Trenger vel ikke si så høyt at jeg ler rått av mine når de tabber seg ut:whistle::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

 

Staaakar Thorvald:no: Han bør nok komme hit, stakkar lille:sleep: Lover å ikke le (så veldig mye) av han:aww:

Trenger vel ikke si så høyt at jeg ler rått av mine når de tabber seg ut:whistle::lol:

Du stiller vel med mat og lekekamerater, så da kommer han mer enn gjerne :lol: 

Det går jo ikke an å ikke le :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ganzie skrev:

Venekateter for blodprøve? Snakk om å gjøre det tungvint, da:huh: Vi barberer gjerne en liten bit på foten ved blodprøver, for å få desinfisert området. 
Og prisen var "litt" drøy:shocked:

Jeg kan forstå at man barberer enkelte raser, men på disse som er langhåra på beina så er det bare å lage en midtskill. Men ja, det var et ***** søl og tok masse ekstra tid, i forhold til hva jeg er vant til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Line skrev:

Jeg kan forstå at man barberer enkelte raser, men på disse som er langhåra på beina så er det bare å lage en midtskill. Men ja, det var et ***** søl og tok masse ekstra tid, i forhold til hva jeg er vant til...

Jeg tror jeg ville sendt inn en klage jeg, kall det et forslag til forbedring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...